Citat:
Uporabnik Radirko pravi:
Jaz se vedno cakam odgovor kaj vse drugo je se v pogodbi irelevantno (torej cesa se ni potrebno drzati), ce se rokov za izdajo racuna ni treba ?
Katerih delov pogodbe tudi ni potrebno izpolniti, ceprav so v pogodbi zapisani ? Katerih delov se ni potrebno drzati in za to ni nobenih negativnih posledic (npr. rokov za placilo) ?
Za pravilno interpretacijo pogodb človek potrebuje neka osnovna predznanja, da je tudi na tem področju funkcionalno pismen.
Jaz sem imel srečo, da se je enemu bivšemu šefu dalo ukvarjati z mano, ko sem se začel ukvarjati s prvimi pogodbami za podizvajalce in potem tudi pogodb za naročnike.
Roki plačil so v pogodbi opredeljeni s ciljem zaščite izvajalca in ne naročnika. Posledično še nisem našel podjetnika, ki bi na osnovi dejstva, da je bil račun izdan kasneje kot opredeljeno v pogodbi račun zavrnil. Mi imamo naprimer z vzdrževalcem biro opreme, da račun izda do ## v mesecu in, da je rok plačila zadnji dan meseca za pretekli mesec. Po tvoji logiki bi mi lahko zavračali njegove račune, če bi on zamudil z izdajo računa in celo, če bi podaljšal rok plačila. In po tem takem tudi, če bi nam dal na opravljeno storitev popust, saj posledično cena odstopa od pogodbene cene...
Sedaj sem ti naštel že par zadev, katere ti opredeljuješ kot "irelevantne" a to niso, saj so vsi opredeljeni primeri za naročnika celo ugodnejši (tako kot zamik izdaje računa, ki je povod za to temo). Imam pa tudi potrditve za svoje trditve, saj je marsikateri račun s takimi ali drugačnimi zamiki šel brez težave čez razne projektne revizije in verjemi - pogosto le čakajo, kje bi lahko privarčevali kak % in lovijo vsako napako.
Drugače pa mi podjetnike poizkušamo navaditi na dobro prakso, katere se poslužujemo tudi sami in sicer, da izvajalce na morebitno zamudo tudi sami prijazno obvestimo in jih pozovemo, da izstavijo račun.