Prodati ali popraviti

frisk

Pripravnik
25. sep 2007
735
18
18
Domžale
Klasična dilema, torej: dobra tri leta sem lastnik 2007 BMW e90 2.0i s 175k km (baje :rolleyes:). Imam vse klasične težave tega motorja (dihtunga glave ventilov, tefloni - kadi modro in žre olje), lani mi ga je pa še toča stolkla (šipo zamnjal, vdrtin pa nisem popravljal). Čas za nakup drugega avta ne bi mogel biti slabši (nakup nepremičnine), zato sem bil v fazi 'vozi, dokler ne crkne'. Včeraj me je pa v zastoju pri Vrhniki še ventilator za*ebaval in se mi je začel pregrevat (ventilator ne zalaufa, moram pa samo iztakniti in nazaj stakniti konektor in potem zadeva dela nekaj časa - ideje?) V glavnem v tem stanju je torej vreden 2,5-3k max.

Zdj pa dilema: avto mi ustreza glede velikosti, zmogljivosti, udobja, lege na cesti itd. Menjava teflonov, dihtunge glave, ketne in šponarja ter 'nečesa' pri ventilatorju ... vse to bi me prišlo 1200 +/- 200 €.

Za drug avto bi trenutno lahko zbral max 8000 in dobil 10 let star neki-neki, ki mi lahko naslednjih 5 let dela BP ali pa že septembra umre na Jadranski magistrali - kar pa se nenazadnje lahko zgodi tudi trenutnemu.

Ne pričakujem enoznačnega odgovora, ampak če ima kdo še kak dodatev uvid v tole situacijio in argument za eno ali drugo odločitev, kar na dan z besedo.
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.438
4.312
113
Tudi jaz tako mislim, če ti drugače štima, vložiš 20% tega kar bi vrgel v "nov/star" avto in veš kaj imaš v nasprotju s tem, da kupiš žakelj z mačkom.
 
  • Všeč mi je
Reactions: AndrejD in Matey

luka51

Guru
16. avg 2007
14.470
5.766
113
Če iščeš izgovor oziroma potrditev za menjavo potem menjaj.
Drugač pa menjaj dihtungo in gremo dalje.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.718
1.515
113
Čakaj, v bistvu avto samo kadi plavo in tesnilo pokrova ventilov pušča? Avto (še) ne pije vode?

Poguglaj tipične težave ventilatorjev hladilnika na e90 in novega naroči na daparto.de, bo zelo poceni. Priporočam, da vzameš ventilator od kakšne firme, za katero si že kdaj slišal, ni pa posebej nujno. Zamenjava je enostavna.

Luknje od toče in puščajoč ventil dekel lahko rihtaš tudi drugo leto. Samo olje pridno dolivaj.

(Če pa kdo lahko priporoči kakšnega avtoelektrikarja, ki se je pripravljen lotiti problema in nima gužve do leta 2022, pa naj pove. Kot boš lahko videl sam, je z avtoelektriko na BMWju en sam križ - kompetentne ljudi imamo, vendar ti nimajo pojma o poslu in organizaciji dela in delajo posel petih ljudi sami po 18 ur na dan.)

Vsekakor pa se s takim avtom ne vozi več v klance, ker ga boš samo enkrat orenk pregrel in bo šla še glava. Potem avto enkrat bo šel več nikamor naprej...

In še: ne vem, kdo ti šravfa avto, in kako občutljiv je hladilni sistem na e90 (to je vse prenovo zame in včasih nismo imeli električnega ventilatorja), ampak včasih je veljalo, da je treba kpl hladilni sistem zamenjati vsakih 12 let (kiler, raztezna in čep, termostat in ohišje, vodna pumpa in temp. stikalo). Zadnja desetletja so samo pečke in gumi cevi vode postale skoraj neuničljive (dovolj je menjati najbolj obremenjene, ostale so skoraj večne). Če mehanik teh avtov ne pozna, se o tem izobrazi sam, bog ve, da je o vzdrževanju e90 na netu napisano že vse.
 
Nazadnje urejeno:

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.173
3.637
113
Marlbor
Jama brez dna. Če je potolčen od toče, s temi problemi, ne najdeš kupca za več kot 1000eur, tako da so tisto o 3k zgolj pobožne želje. Vloži zdaj jurja, pa te bo čez pol leta spet čakal nov poseg za jurja ...
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.718
1.515
113
Ah, kje pa. Nov ventilator kilerja iz neta bi bil 150-200 EUR.

Se pa strinjam, avto ni nič vreden. Tudi ko bo popravljen, ne bo vreden nič kaj dosti več kot... nič.
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.173
3.637
113
Marlbor
Ah, kje pa. Nov ventilator kilerja iz neta bi bil 150-200 EUR.

Se pa strinjam, avto ni nič vreden. Tudi ko bo popravljen, ne bo vreden nič kaj dosti več kot... nič.
Ventilator je torej 200eur, še prej pa motor rabi generalko (beri prvi post). Je sam napisal, da avto potrebuje od 1000 do 1400eur vložka v obnovo motorja.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.718
1.515
113
Bog ne daj, da ne bi res šel delati menjave teflonov. To se nikakor ne izplača. S fuč tefloni se lahko vozi še leta in leta...

OP mora sicer razjasniti pojme: je fuč tesnilo glave ali tesnilo pokrova ventilov.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.470
5.766
113
Lej ko maš glavo na mizi cukneš ventile ven in menjaš teflone v eni uri (glava je pa itak doli ker je treba dihtungo menjat). Kaj se tu ne splača? Tefloni so pa tudi poceni.
 
  • Všeč mi je
Reactions: zaseka in Matey

frisk

Pripravnik
25. sep 2007
735
18
18
Domžale
Ventilator je menjan in dela (kot je verjetno tudi delal še originalni), samo ne vedno :) Ko ne zalaufa, ga samo odklopim/priklopim in se zbudi. Nimam pojma, kaj ga matra, kontakte spucal, kable preveril... ne vem.
Če bi se lotil takega servisa, bi menjal vse, kar je smiselno. Kot je nekdo omenil: ko je pol motorja narazen, je večina stroška že na računu.

Do zdaj sem avte vedno raje prodal kot servisiral. Kupcu povem, kaj vse bi blo treba zrihtat, spustim ceno in smo zmenjeni. Tokrat pa prvič razmišljam, da bi ga popravil in še par let vozil, samo po drugi strani je tole res problematičen primerek in je lahko čez par tisoč km ista zgodba oz. se pojavi še kakšna klasična napaka, na e90 jih ne manjka :) In če decembra pogrnem na tehničnem zaradi kake res drage zadeve (recimo da mi kurjenje olja uniči katalizator), bom na koncu še plačal, da se ga znebim :)
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.718
1.515
113
frisk: od kje ti ideja, da imaš fuč tesnilo glave? Ti avto pije vodo ali ne?

P.S.: avto pelješ na vsak odpad zastonj. Še DARS ti potem šenka novo vinjeto...
 

frisk

Pripravnik
25. sep 2007
735
18
18
Domžale
Ja, tudi vodo sem že dolival in opazil malo smetane na pokrovčku za olje. Pač ko je avto parkrat pregret (lahko ga je prejšnji lastnik kdaj pošteno zakuhal), se mi zdi smiselno pri takem servisu še tesnilo glave zamenjat.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.718
1.515
113
moj nasvet je, da se odpirati motor ne izplaca. zagotovo ne vem vsega na tem svetu, sem pa 15 let 'vlagal' v stare bemfle. tudi, ce das v avto nov motor, ne bo avto nic vec vreden.

nalivaj vodo in olje, dokler bo slo.
 

Yogi

Guru
1. sep 2007
4.532
1.127
113
Zrihtaj in vozi dalje. Strah ima velike oči. Denar ki ga boš dal za servis, bo vsaj naložba zate. Drug rabljen avto, si lahko spet na istem kot sedaj...

Pa niti ni nujno, da bo popravilo tak strošek, kot si ga ocenil...

Jaz sem svojega pri 200.000 mislil prodati, mislil sem da bom moral vložiti 800+ €, na koncu sem vložil 400 in sedaj (več kot dve leti, tok - tok), brez dodatnega stroška razen redni servis...
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.967
6.863
113
pri taščici
Če imaš zaupanja vrednega mehanika, ki nima zlatarske tarife,potem popravljaj.
Če tega nimaš, potem ga začni iskat.
Ne vem pa kako je problematičen tvoj model avta. Če je to na splošno znano kot jama brez ena, potem začni iskat drug avto.
Ki ne bo taka jama brez dna.
In ja take zadeve kot so pregrevanje motorja bi moral že v preteklosti rešiti. Ali s popravilom, ali pa se prodajo (pa da poveš ali zamolcis kupcu ta problem, tvoj problem, tvoja vest).
Ne pa misliti da bo novejši avto bullet proof in brez napak ob nakupu. Lahko da boš imel srečo, večja verjetnost pa da bo z avtom nekaj narobe oziroma bo imel skrito napako. Pa se ti najbrž ne bo dalo ukvarjati z uveljavljanjem garancije oziroma skrite napake pri.prodajalcu(če ne bo fizična oseba).
Pri hiši sta dva avta stara 15+, skupaj 600kkm. Na enem me je velik servis pred enim letom stal toliko kot je vreden, na drugem letos pol vrednosti. Jbg, mogoče bosta pa še nekaj let pri hiši....
 
Nazadnje urejeno:
  • Všeč mi je
Reactions: koliko in Matey