Problematika keyless entry ključev

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
15.169
7.017
113
Poljska je specifika zato, ker ti pripeljejo dele, ki so popolnoma ocisceni skritih oznak, zraven ti pa za te dele izstavijo racun. Dei so nesledljivi (kar ni kaznivo), kupec pa ima racun da jih je kupil (in s tem mu ne mores ocitati kaznivega dejanja prikrivanja). Deli pa so rahlo drazji kot od ukradenih v RS. Tko da jih je kar nekaj ki kupujejo samo se s poljske (to je tudi eden od razlogov za upad tatvin v RS - poleg zaprtja lagerja v okolici LJ)
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.480
10.717
113
Znenec kupil vse za AMG look za novega CLS se mi zdi nevem po kakšni kanalih. Iz Poljske seveda .

apo verigi se pa ne da it,Interpol. Račun, trgovina, dobava, naslednja dobava itd do kriminalca?
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.480
10.717
113
sej neka znanost ni, ponoci bi pac na mejnih kontrolah morali imeti pač močnejši nadzor nad vozili. Če kaj ne štima (slo avtolastnik3.oseba, šofer 7. oseba) se popiše poslika, magari sproži akcija.
 

endvatri

Guru
Izključen uporabnik
2. mar 2018
18.547
2.934
113
caki, a ni zgodba o nekem golfu krozila tukaj, ces ukraden v slo, nakar klic iz bosne, s ponudbo o odkupu. ga gre lastnik iskat, pripelje nazaj. ukradejo se enkrat. na koncu se nekako ugotovi, da je pripeljal avto nazaj poln droge...
ce sem si anekdoto prav zaponmil.
Kaj anekdota?
Za dva tovornjaka vem da so jih poklicali iz srbije da ju lahko prideta iskat z denarjem. Eden hiab drugi triaksar.
Je pa hecno da lahko tovornjak brez težav prepeljejo čez mejo. Torej ali je nadzor popolnoma odpovedal ali pa mejna kontrola sodeluje z njimi. No...to tadrugo je še najbolj verjetno.
 

Jest

iPhone Guru
26. jul 2007
15.496
761
113
Medvode / Slovenija
www.mobile.si
Žal je v precej avtomobilih le ta jasno viden pod vetrobranskim steklom. In ja, en od korakov k zmanjšanju možnosti kraje je tudi prekritje te VIN št., čeprav ravno zelo veliko verjetnosti kraje ne bo zmanjšalo. Najbolj jo zmanjša, da imaš vozilo, ki se ne krade, čeprav te tudi to ne reši, če nekdo rabi dele ravno za tak avto.

Sem mislil, da ta podatek ni na tako javnem mestu... Pri mojem avtu je recimo na vetrobranskem steklu sicer okence... vendar tam ni nicesar notri... VIN je za vratci pod sovoznikovim tepihom ... Predvidevam, da je prostor tam za kaksne trge, kjer je to obvezno, da je VIN nekje na vidnem mestu (ceprav mi ni jasno, zakaj bi bilo tako) ...
 

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
15.169
7.017
113
Ni nekega pravila, eni majo eni nimajo, pojma nimam po kakem kljuci se proizvajalec odloci
 

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
15.169
7.017
113
Znenec kupil vse za AMG look za novega CLS se mi zdi nevem po kakšni kanalih. Iz Poljske seveda .

apo verigi se pa ne da it,Interpol. Račun, trgovina, dobava, naslednja dobava itd do kriminalca?
Rabljeni deli so. Poljak bo rekel da je od fizicne osebe odkupil in se konca zgodba o sledljivosti.

Poleg tega upostevaj da je to zelo veliko dela za kaznivo dejanje, ki ga ne bos mogel obesiti osebi ki prevaza kose. On ima namrec racun. Dikcija kaznivega dejanja v kazenskem zakoniku pa gre takole: kdor ve...ali bi mogel in moral vedeti....(da je neka stvar ukradena)...

Pac ne izpolni kriterija. Tko da bi ti kvecjemu za poljake preiskoval...
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.480
10.717
113
ja sej poljaki bi morali. Pac zadeva za interpol. Ni to stvar samo slovenije, ampak širše regije.
 

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
15.169
7.017
113
Interpol je samo urad za izmenjevanje podatkov...oni ne izvajajo nobenih preiskav itd
 

Thrivial

Majstr
19. avg 2007
3.746
255
83
Ne s srbskimi dokumenti in original tablicami. Govorim za tiste za katere smo uspeli ugitoviti kje so preckali mejo in kdo je bil avtu...

Sej pac rece da je izposojen avto...

Verjetno gredo kaki tudi s srbskimi tablicami cez...sam za tiste ne izves ker je iskalni kriterij pac tablica ukradenega vozila

Ok, zanimivo.

Vem, da smo se kot mulci kar malo tresli, ko smo imeli izposojen avto od kakšnega drugega družinskega člana in če me spomin ne vara, se je tudi zgodilo, da je policist ob pregledu tudi poklical napisanega lastnika avtomobila in preveril, če vse drži. Sem potem sklepal, da je prehajanje meje (še posebej v smeri kamor gredo ukradeni avtomobili) precej bolj delikatna zadeva, še posebej, če je modus operandi, da se krade zvečer in potem lastnik do jutra ne prijavi kraje. Glede na to, da so ti trendi vam očitno znani, bi akole kmečko rekel, da je en avto s slovenskimi tablicami in srbskim voznikom na Obrežju ob 2h ponoči skrajno sumljiv. Spet kakšna evropska 'migracijam prijazna direktiva', da se takega ne sme postaviti na stran zaradi recimo suma tihotapljenja drog in ga na nek način zadržati do jutra ali pa preveriti z lastnikom vozila, če je dejansko posodil avto?
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.658
6.702
113
pri taščici
Vcasih si moral? (Je bilo dobro )imeti pooblastilo za voznjo tujega (druzinskega) vozila. Sicer pa so me enkrat en teden po pustu v blagovici ustavili republiski. Mi pa stirje nasemljeni v avtu, lastnik avta pa zivel 50km stran od nas mi pa brez pooblastila. Ko smo mu vsi stirje zaupal osebne podatke (dva sta bila brez dokumentov, preverjal po vezi) nas je spustil naprej s 30+ let starim volvom.
Ti so bili casi Loncarica, tisti malo starejsi se ga spomnite kot tihotapca ljudi.
 

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
15.169
7.017
113
Ok, zanimivo.

Vem, da smo se kot mulci kar malo tresli, ko smo imeli izposojen avto od kakšnega drugega družinskega člana in če me spomin ne vara, se je tudi zgodilo, da je policist ob pregledu tudi poklical napisanega lastnika avtomobila in preveril, če vse drži. Sem potem sklepal, da je prehajanje meje (še posebej v smeri kamor gredo ukradeni avtomobili) precej bolj delikatna zadeva, še posebej, če je modus operandi, da se krade zvečer in potem lastnik do jutra ne prijavi kraje. Glede na to, da so ti trendi vam očitno znani, bi akole kmečko rekel, da je en avto s slovenskimi tablicami in srbskim voznikom na Obrežju ob 2h ponoči skrajno sumljiv. Spet kakšna evropska 'migracijam prijazna direktiva', da se takega ne sme postaviti na stran zaradi recimo suma tihotapljenja drog in ga na nek način zadržati do jutra ali pa preveriti z lastnikom vozila, če je dejansko posodil avto?
Moras upostevati dolocene hierarhicne specifike. Edina skupina za preiskovanje tatvin vozil (da je prav skupina) je na PU LJ. Obrezje je PU NM. Da bi dal neko direktivo, mora najprej iz PU LJ ta ideja priti na UKP GPU, oni to predlagajo UUP GPU in ce se na sektorju mejne policije UUP GPU z idejo strinjajo, lahko izdajo navidilo na PU NM da naj na Obrezju delajo to in to.

Ena od glavnih zadev na meji je pretocnost - tko da tvoja ideja o cakanju do jutra ne bi sla cez...
 

olfa

Majstr
4. sep 2007
2.383
172
63
V času multinacionalk ni slovenski avto in srbski/hrvaški/črnogorski voznik nič čudnega.
 

Thrivial

Majstr
19. avg 2007
3.746
255
83
Moras upostevati dolocene hierarhicne specifike. Edina skupina za preiskovanje tatvin vozil (da je prav skupina) je na PU LJ. Obrezje je PU NM. Da bi dal neko direktivo, mora najprej iz PU LJ ta ideja priti na UKP GPU, oni to predlagajo UUP GPU in ce se na sektorju mejne policije UUP GPU z idejo strinjajo, lahko izdajo navidilo na PU NM da naj na Obrezju delajo to in to.

Ena od glavnih zadev na meji je pretocnost - tko da tvoja ideja o cakanju do jutra ne bi sla cez...

No... na koncu je vse stvar prioritet in razporeditve resourcov.

P.s. Avto parkiran na nekem carinskem parkirišču po moji logiki ne bi oviral pretočnosti meje ali mi manjka kakšna informacija?
 

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
15.169
7.017
113
No... na koncu je vse stvar prioritet in razporeditve resourcov.

P.s. Avto parkiran na nekem carinskem parkirišču po moji logiki ne bi oviral pretočnosti meje ali mi manjka kakšna informacija?
Kako carinsko parkirisce :) sej ni carinikov na meji vec. Kot ti je nakazal killakhan bi tak ukrep prizadel veliko neproblematicnih potnikov na meji.

In se enkrat meni do BG nihce ni prometne kontroliral - nihce ni vprasal od koga je avto, samo osebni dokumenti
 

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.827
2.081
113
Ali je po naši zakonodaji posedovanje ukradenih stvari kaznivo?
Nekaj v smislu ameriškega 'posession of stolen goods'.
 

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
15.169
7.017
113
Da, kaznivo dejanje prikrivanja.

Prikrivanje

217. člen

(1) Kdor premično ali nepremično stvar, za katero ve, da je bila pridobljena s kaznivim dejanjem, kupi, sprejme v zastavo, si kako drugače pridobi, prikrije ali razpeča, se kaznuje z zaporom do dveh let.

(2) Kdor stori dejanje iz prejšnjega odstavka, pa bi moral in mogel vedeti, da je bila stvar pridobljena s kaznivim dejanjem, se kaznuje z denarno kaznijo ali zaporom do enega leta.

(3) Če sta dejanje iz prvega ali drugega odstavka tega člena storili dve ali več oseb, ki so se združile zaradi prikrivanja ali je vrednost stvari iz prvega ali drugega odstavka tega člena večja ali je stvar posebnega kulturnega pomena ali naravna vrednota, se storilec kaznuje za dejanje iz prvega odstavka z zaporom do treh let, za dejanje iz drugega odstavka pa z zaporom do dveh let.

(4) Če je bila prikrita stvar pridobljena s kaznivim dejanjem, za katero se storilec preganja na zasebno tožbo ali predlog, se storilec dejanj iz prvega in drugega odstavka tega člena preganja na zasebno tožbo oziroma na predlog.

(5) Če je bilo dejanje iz prvega, drugega ali tretjega odstavka tega člena storjeno v hudodelski združbi za izvedbo kaznivih dejanj, se storilec kaznuje z zaporom do petih let.


Ce ima clovek racun za stvar...mu bos tezko ocital da je vedel da je ukradena.
 

Thrivial

Majstr
19. avg 2007
3.746
255
83
Kot ti je nakazal killakhan bi tak ukrep prizadel veliko neproblematicnih potnikov na meji.

Tako kot kontrole na letališču prizadanejo veliko neproblematičnih potnikov, pa se še vedno strinjamo, da raje to, kot da nek manijak razstreli naše letalo.

'Carinsko parkirišče', pardon my french... na vseh večjih mejnih prehodih sigurno obstajajo zadosti velike površine kamor bi čez noč parkirali dodatne tri avtomobile, ane?

Če kraja avtomobilov ni dovolj velik problem, da bi uvajali tako rigorozne ukrepe, je meni v bistvu dokaj vseeno. Sam si pa izpostavil vzorec srbskega voznika in slovenskega avtomobila v dokaj ozkem časovnem intervalu, ko ni skoraj nobenega prometa in je preverjanje še toliko lažje.
 
Nazadnje urejeno: