Pravilna postavitev med vožnjo

klekej

Majstr
26. jul 2007
5.458
346
83
34
Ne najdem nobenih napotkov na internetu, kjer piše, po katerih pogojih naštimati voznikov sedež. Da ne bo kdo rekel, kakor ti paše.
grin1.gif
 

Notranjc

Marco Polo
6. sep 2007
11.976
12
38
Sedim zelo pokoncno, imam pravi kot v komolcih, dlani imam na volanu 13:50. Nogo iztegnem v skrajni točki hoda sklopke.
 

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.446
425
83
Enotnih pravil ni, ker ima vsak avto različno geometrijo voznikovega položaja. Po mojem je pravilen položaj rok na volanu tak, da so v komolcu rahlo pokrčene. Tako, da še vedno lahko odviješ volan za 180 st. brez, da bi se nagnil naprej. Kakšen pa je ta kot? Odvisno od velikosti volana, od oddaljenosti volana od hrbtišča sedeža in pedal etc. Kar je pri enem modelu idealna oddaljenost (in nastaviteh naklona hrbtišča) je pri drugem čisto nemogoč položaj, ker so pedala preblizu in zato kolena pokrčena in nabita na volan. Sama oddaljenost pedal pa naj bila takšna, da pri pritisnjeni sklopki noga ostane še rahlo pokrčena. Vrhnji rob naslonjala naj bi bil nekje med uhljom in vrhom glave (zadnje čase večkrat zasledim zadnji trditev), naklon naslona pa takšen, da če pogledaš v levo nimaš pred očmi B-stebrička, pa tudi varnostni pas naj bi tekel ob telesu, ne da je ob ramenu 20cm lufta.

my 2 cents...

smile-1.gif
 

SouthPark

Jas da nea vem?! Ka te je...
5. sep 2007
24.570
5
38
Klobukarjev dol
Volan mora biti toliko oddaljen, da če primeš volan na najvišji točki imaš iztegnjeno roko.

Zgornji rob vzglavnika mora biti na višini oči.

Ostalih pa se ne spomnim več.
 

Barbarian

Fizikalc
25. sep 2008
1.234
24
38
Jst bl "ležim" za volanom edino ko pa želim avto preganjat avto po ovinkih dam naslon bolj pokončno za popolno kontrolo nad avtom
wink-1.gif

Drgač mi je pa ta "priporočena" drža smešna
evil.gif
 

matix

Fizikalc
22. jul 2007
2.132
0
36
35
Citat:
Uporabnik SouthPark pravi:
Volan mora biti toliko oddaljen, da če primeš volan na najvišji točki imaš iztegnjeno roko.

Mene so v avtošoli učili, da ko iztegneš roko, moraš na vrhu volana imeti zapestje. Glava mora biti od strehe oddaljena za višino pesti.

Brezveze o tem razpravljat, vsak si zase najde pravilen položaj, v katerem se najbolje počuti in ima največjo kontrolo... najbolj smešno je pa gledati kakšnega hondaša, ki komaj vidi čez volan, pa še čisto postrani sedi
smile-1.gif
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.577
336
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik SouthPark pravi:
Volan mora biti toliko oddaljen, da če primeš volan na najvišji točki imaš iztegnjeno roko.

Zgornji rob vzglavnika mora biti na višini oči.

Ostalih pa se ne spomnim več.
Ne drži. Volan mora biti toliko oddaljen, da ti zapestje ''pade'' čez volan na vrhu.
Zgornji rob vzglavnika mora biti na vrhu tvoje glave.
Sedež mora biti toliko naprej, da ko stistneš do konca sklopko in zavoro imaš noge še vedno pokrčene in med stegnom in sedežem mora biti še malce prostora.
Hrbtni del mora biti tako zravnan, da če se z vso silo opreš na pedale, ne ''zdrsneš'' navzgor.

Vsaj tako učijo na tečaju varne vožnje. Stvar je za kontrolo vozila in varnost v primeru nesreče res najboljša, je pa rahlo ''neudobna''. Ampak zaenkrat še vendno vztrajam na njem.

V glavnem, na kratko: stara nona položaj je skoraj pravilen.
grin1.gif
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.187
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik SouthPark pravi:
Volan mora biti toliko oddaljen, da če primeš volan na najvišji točki imaš iztegnjeno roko.

Zgornji rob vzglavnika mora biti na višini oči.

Ostalih pa se ne spomnim več.
Ne, roka mora ostat rahlo pokrčena. S stenjeno se ne da pravilno delat. Enako velja za stisnjeno sklopko - noga moa imet še nekaj lufta do popolne iztegnitve.
Vzglavnik? Zgornji rob naj bo nekje pri vrhu glave. Vrat se namreč ob trku kar raztegne, pri naletu od zadaj se zna telo malo na gor zapeljat. Plus nastavit pritrdišče varnostnega asu tako, da se pas nekoliko uleže na ramo (previsoko ni dobro, prenizko seveda tudi ne)
Znotraj teh okvirjev pa kakor komu paše in tudi glede na tip vožnje.
 
Nazadnje urejeno:

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.187
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik SouthPark pravi:
Bi blo treba kakega reli voznika vprašat, oni verjetno najbolje vedo kako mora bit.
Ne, oni vedo, kako mora biit za čim boljšo kontrolo, udobje je na drugem mestu. Sam na pisti ponavadi sedim dosti bližje volanu, kot bi v prometu. Se skoraj s komolci dotikam volana.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.187
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik mtl pravi: Stvar je za kontrolo vozila in varnost v primeru nesreče res najboljša, je pa rahlo ''neudobna''. Ampak zaenkrat še vendno vztrajam na njem.
Neudobno? Ko se navadiš, sploh ne opaziš kilometrov. Je pa tudi od avta odvisno, mehki sedeži se pri tovrstnem sedenju sabo odrežejo.

Ti p vse skupaj nič ne pomaga, če se ne usedeš do konca nazaj v seežu (napaka večine voznikov), če si po zapenjanju pasov trebušnega dela ne popraviš oz. zategneš in če ne paziš, da pod pasom ni raznih bund, plaščev in podobnega.
 

Barbarian

Fizikalc
25. sep 2008
1.234
24
38
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik SouthPark pravi:
Bi blo treba kakega reli voznika vprašat, oni verjetno najbolje vedo kako mora bit.
Ne, oni vedo, kako mora biit za čim boljšo kontrolo, udobje je na drugem mestu. Sam na pisti ponavadi sedim dosti bližje volanu, kot bi v prometu. Se skoraj s komolci dotikam volana.

Tako je
zmaga.gif
 

SouthPark

Jas da nea vem?! Ka te je...
5. sep 2007
24.570
5
38
Klobukarjev dol
Saj o čim boljši kontroli (in varnosti) je tukaj govora. Udobje je pri tem postranskega pomena, čeprav jaz sedim lepo pokončno po pravilih in tudi volan držim z obema rokama, pa mi ni neudobno. Zgleda bom se edino moral za kak cm bližje volanu premaknit, samo potem ne vem kak bom sploh še do pasu segel (3-vratnik)
tongue-1.gif
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
mtl je najbolj prav napisal ja...

Sedim tko kot je bilo opisano, ko tiščim pa sedež še 2 klika naprej.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.187
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik SouthPark pravi:
Saj o čim boljši kontroli (in varnosti) je tukaj govora. Udobje je pri tem postranskega pomena, ...
Ni. Ker če si po 2 urah (in ob tem šele na pol poti) zaradi šolsko pravilnega položaja za volanom (za katerega tvoj avto ni primeren, iz različnih razlogov, od sedežev, do naklona volana ipd) ves polomljen, nisi nič bolj varen, kot če bi sedel malo narobe, udobno. Tudi tu so potrebni kompromisi.