Poraba

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.113
3.160
113
Ja ampak motor narejen za 95 nič ne pridobi z 100-ko

Noben motor ni narjen za 95 oktanca. Narejen je za od-do. Druga stvar je pa kaj in kako detektira ustrezne parametre, večina sodobnih jih ne in je na neki zlati sredini ki je ponavadi 95 oktanc.

Včasih ko je bil bencin še malo "nestandarden" je bil senzor klenkanja osnova hi-tech motorja in kup avtov se je lahko prilagodilo na poljubne oktane in tudi delovalo optimalno. Danes pa en kup bencinarjev, sploh z direktnim vbrizgom cuka in trese ker imajo noter mapo za standardno gorivo in standardne pogoje in potem vsaka anomalija povzroči nepravilne vžige in potem 100 oktanc dela čudeže. Na porabi se pa ne pozna, ampak to samo zato ker je motor neumen .. če bi bil pameten bi lahko tankal 91 oktanca in bi motor deloval brez cukanja (z manjšo močjo/večjo porabo jasno).
 
  • Haha
Reactions: crashednburnt

luka51

Guru
16. avg 2007
11.857
3.350
113
Nimaš prav... Če je motor narejen, da na 95 oktanih deluje optimalno z 100 ne pridobiš nič. Ker nimaš kaj pridobit če ti že z 95-ko ne klenka.
Ce daš v motor, ki je narejen za 100-ko 95- ko bo računalnik prilagajal v svojo škodo.
 

jernejd

Fizikalc
2. sep 2007
1.124
68
48
Nimaš prav... Če je motor narejen, da na 95 oktanih deluje optimalno z 100 ne pridobiš nič. Ker nimaš kaj pridobit če ti že z 95-ko ne klenka.
Ce daš v motor, ki je narejen za 100-ko 95- ko bo računalnik prilagajal v svojo škodo.
Pa recimo da tisti, ki prisegajo na 100, še napišejo model avta, ki gre veliko bolje na 100 kot na 95. Jaz sem imel megana 2.0, cliota 2.0RS in golfa GTI in sem vsake toliko časa (enkrat na leto) tankal tudi 100 oktanskega, pa nisem imel občutka, da bi bilo kaj drugače. Enaka poraba, recimo da enaki pospeški. Če se Renault in vw obnašata enako, so torej znamke, kjer se pa to pozna? Opel, mercedes, BMW, V8 ameriški stroji???

Ja, da končam pri dizlu. Kje se vidi tistih do 50 km več, ki jih oglašuje Petrol??? Meni kuri passat 7.2-8 in se od začetka te akcije ni nič spremenilo, kar se porabe tiče ;). No, ja, prejšnji teden sem imel povprečje 7.0, ampak avto skoraj ni videl avtoceste...

Jernej
 

igi

Guru
13. okt 2007
4.785
512
113
Celje
Obišči stran
Noben motor ni narjen za 95 oktanca. Narejen je za od-do. Druga stvar je pa kaj in kako detektira ustrezne parametre, večina sodobnih jih ne in je na neki zlati sredini ki je ponavadi 95 oktanc.

Včasih ko je bil bencin še malo "nestandarden" je bil senzor klenkanja osnova hi-tech motorja in kup avtov se je lahko prilagodilo na poljubne oktane in tudi delovalo optimalno. Danes pa en kup bencinarjev, sploh z direktnim vbrizgom cuka in trese ker imajo noter mapo za standardno gorivo in standardne pogoje in potem vsaka anomalija povzroči nepravilne vžige in potem 100 oktanc dela čudeže. Na porabi se pa ne pozna, ampak to samo zato ker je motor neumen .. če bi bil pameten bi lahko tankal 91 oktanca in bi motor deloval brez cukanja (z manjšo močjo/večjo porabo jasno).
Ampak a res novi avtomobili nimajo vec senzorja za 20€ not? Pri prodajni ceni 30 jurjev?
Bemtiš kje vse se špara…
 

flip

Fizikalc
30. avg 2007
1.641
33
48
Jaz v pol leta nisem opazil čisto nobenih sprememb pri 95 napram 100, poraba pa je tudi v istih okvirih.
 

naliM

Majstr
26. sep 2007
1.316
144
63
Pri delovanju na 'robu' konfiguracije turbo motorja se razlika pozna, saj mora elektronika zmanjšati predvžig. Da ne govorim o starejših zadevah (konkretno pri R5 GT Turbo), kjer si ob dvignjenem tlaku turbine dobesedno slišal razliko med 95 (klenkanje motorja) in 100 oktanskim bencinom (brez klenkanja).
Bodo več o tem povedali tunerji, ki sami mapirajo avte.
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
16.420
4.924
113
kod Džej-Zija
Noben motor ni narjen za 95 oktanca. Narejen je za od-do. Druga stvar je pa kaj in kako detektira ustrezne parametre, večina sodobnih jih ne in je na neki zlati sredini ki je ponavadi 95 oktanc.

Včasih ko je bil bencin še malo "nestandarden" je bil senzor klenkanja osnova hi-tech motorja in kup avtov se je lahko prilagodilo na poljubne oktane in tudi delovalo optimalno. Danes pa en kup bencinarjev, sploh z direktnim vbrizgom cuka in trese ker imajo noter mapo za standardno gorivo in standardne pogoje in potem vsaka anomalija povzroči nepravilne vžige in potem 100 oktanc dela čudeže. Na porabi se pa ne pozna, ampak to samo zato ker je motor neumen .. če bi bil pameten bi lahko tankal 91 oktanca in bi motor deloval brez cukanja (z manjšo močjo/večjo porabo jasno).
Traparije. Seveda imajo sodobni motorji senzorje klenkanja. Razlika je v kompresijskem razmerju. Nekoč so bila razmerja za bencinarje pod 8:1, danes so razmerja bližje 10:1, nekateri (Mazda) imajo pa še precej višje. Ravno tu se oktani (odpornost proti klenkanju goriva) najbolj poznajo. Če daš v tak avto slabo gorivo, bo senzor to čisto lepo zaznal in ga vrgel v zasilni način, da se ne naredi škoda na motorju.

Svojčas si tudi lahko v Golfa II D iz TASa točil cviček ali pa rabljeno olje iz friteze. Poskusi to danes izvesti na common rail mašinah s tlakom 1500 barov v šobah. Pa poročaj še, kako se bo DPF obnašal ob takem gorivu.

Dejstvo je, da so se v sodobnih motorjih dovoljene tolerance bistveno znižale, kot posledica ekonomije in ekologije.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Primus

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
16.420
4.924
113
kod Džej-Zija
Pri delovanju na 'robu' konfiguracije turbo motorja se razlika pozna, saj mora elektronika zmanjšati predvžig. Da ne govorim o starejših zadevah (konkretno pri R5 GT Turbo), kjer si ob dvignjenem tlaku turbine dobesedno slišal razliko med 95 (klenkanje motorja) in 100 oktanskim bencinom (brez klenkanja).
Bodo več o tem povedali tunerji, ki sami mapirajo avte.
Ampak mora biti temu prilagojena mapa (spreminjanje kota predvžiga). Poleg tega, če tuner mapo naredi za 100ko, res ni dobro noter tlačiti 95ke, ker računalnik ne zna več kompenzirati klenkanja in lahko pride do poškodb motorja.
 
  • Všeč mi je
Reactions: naliM

hojnikb

Fizikalc
23. avg 2020
560
170
43
Ampak mora biti temu prilagojena mapa (spreminjanje kota predvžiga). Poleg tega, če tuner mapo naredi za 100ko, res ni dobro noter tlačiti 95ke, ker računalnik ne zna več kompenzirati klenkanja in lahko pride do poškodb motorja.
če ne zna vec komenzirat, je to sam pacarija tunerja in nic druga.
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
16.420
4.924
113
kod Džej-Zija
Odvisno, zakaj je mapa narejena. Primer: na Subaruju Forester 2.0 turbo je konzervativna mapa, delana na osnovi 95ke, dosegla cca 250 konjev. Če bi se delala mapa za 100-oktanca, bi šlo do 280 konjev. Potem se pa stranka odloči, kako radikalno mapo hoče.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.113
3.160
113
Senzor klenkanja oz. vibracij ki vrže motor v zasilni program je varnostna funkcija, ne pa optimizacija. Govorimo o senzorjih klenkanja ki so jih imeli tubaki v 90h in dalje in so znali dinamično računat vbrizge (oz. dejansko [pred]vžige) glede na kvalitetno goriva. Pri takih vozilih ni vseeno ali tankaš 95 ali 100 oktanca, tudi ni vseeno ali tankaš 100% bencin ali pa 5% etanol. Vse to se pozna na moči in porabi.

Tega se ne dela več ker je kvaliteta predvsem pa standardi goriva znotraj širšega trga poenoteni in enaki. Zato pa imaš probleme če greš tankat v bosno ali pa v rusijo, ker avto enostavno ne zna delat na zanič bencinu, enako kot ne zna izkoriščat 100 oktanca. Nek star passat 1.8T ti pa deluje BP, edino kar se spreminja je poraba/moč.

Sicer pa standardi za goriva se spet precej širijo, ekologija bo povzročila samo to da bodo motorji delani za 10% (15%) etanol in ustrezno mapirani tako da ne bodo izkoriščali čistega ali pa 100 oktanskega bencina. Torej avto bo porabil več (imel nižjo moč) ker "ekologija".
 

luka51

Guru
16. avg 2007
11.857
3.350
113
Ampak a res novi avtomobili nimajo vec senzorja za 20€ not? Pri prodajni ceni 30 jurjev?
Bemtiš kje vse se špara…
Seveda imajo. In če je delan za 95oktan bo ta senzor zaznal klenkanje in prilagodil, če boš tankal benz pod 95. Če bo pa nad 95 pa ne prilagaja nič. Ker že optimalno z 95 deluje.

Pa ne zaj tu predelanih avtov not vlečt. Govora je o mašini, ki pride iz tovarne.
 
Nazadnje urejeno:
  • Všeč mi je
Reactions: mosseero in igi

ClAy

Fizikalc
3. sep 2007
1.673
2
38
Pri Grand scenicu l.2017 (dizel 130KM) imam povprečje med 6.1 in 6.5. Vedno vključena klima. Nekaj mestne vožnje in medkrajevne relacije, pa 1x na teden po 30 km avtoceste. Trenutno delam kratke relacije ( tankam 1x na mesec). Povprečna hitrost med 35-40 km/h. Sedaj pa se vozim brez vključene klime ( potovalni računalnik mi predvideva, da bi lahko prevozil po 850km, z vključeno klimo pa po največ 750km. Bom videl kako bo v praksi.
 

DizzyReed

Shmoo
5. avg 2007
7.418
128
63
39
Ljubljana Moste
juretov.blog.siol.net
nova octavia 2.0TDI 150 konj, DSG. Beležim porabo 10.000km, povprečna 4.8l / 100km.
način vožnje? iskreno prosim. :)

sam imam Ford Focusa, 2.0 tdci, 150hp, all time poraba 6.02 po sprit monitorju. cca. 85% AC. zadnje nekaj tednov testiram razliko v porabi, če vozim 135 po števcu in 150 po števcu, pa je razlika res minimalna, me je kar presenetilo ... edino, kar me jezi, naj bi imel 60l tank za gorivo, ko se prižge lučka in grem tankat takoj (na 80km rangea se to zgodi), tankam cca. 45l, če grem do 0km rangea pa 49l ... upam pa ne it čez, ampak bi pa včasih prišlo prav, če bi lahko cel tank normalno sfural.

doma še Prius, all time poraba je bila 5.7 dokler sem ga sam vozil, zdaj ga vozi žena na precej kratkih rundah in se je malce dvignila, sam sem ga vozil cca. 70% po AC.
 

matjazy

Fizikalc
3. jan 2008
134
28
28
način vožnje? iskreno prosim. :)

sam imam Ford Focusa, 2.0 tdci, 150hp, all time poraba 6.02 po sprit monitorju. cca. 85% AC. zadnje nekaj tednov testiram razliko v porabi, če vozim 135 po števcu in 150 po števcu, pa je razlika res minimalna, me je kar presenetilo ... edino, kar me jezi, naj bi imel 60l tank za gorivo, ko se prižge lučka in grem tankat takoj (na 80km rangea se to zgodi), tankam cca. 45l, če grem do 0km rangea pa 49l ... upam pa ne it čez, ampak bi pa včasih prišlo prav, če bi lahko cel tank normalno sfural.

doma še Prius, all time poraba je bila 5.7 dokler sem ga sam vozil, zdaj ga vozi žena na precej kratkih rundah in se je malce dvignila, sam sem ga vozil cca. 70% po AC.
30% mestne vožnje, ostalo pa polovica AC 140km/h in polovica regionalke nekaj čez omejitve.
Ko sem šel na roadtrip na Slovaško, je bila poraba še manjša, AC hitrost pa višja. Za primerjavo, mazda 6 2.2diesel 130KM mi je pila 7 litrov enake vožnje. Torej škoda več kot 2l manjša poraba.
 
  • Všeč mi je
Reactions: DizzyReed

DizzyReed

Shmoo
5. avg 2007
7.418
128
63
39
Ljubljana Moste
juretov.blog.siol.net
30% mestne vožnje, ostalo pa polovica AC 140km/h in polovica regionalke nekaj čez omejitve.
Ko sem šel na roadtrip na Slovaško, je bila poraba še manjša, AC hitrost pa višja. Za primerjavo, mazda 6 2.2diesel 130KM mi je pila 7 litrov enake vožnje. Torej škoda več kot 2l manjša poraba.
hvala! me zanima, ker je Škoda ena od možnih naslednic Focusa, me tudi mika DSG, samo ker bom 90% vzel rabljeno, me je malce strah DSG-ja. hvala!