Polestar 2

XSIDE

01101010
22. jul 2007
4.404
487
83
::1/128
ha ha. pravilna uporaba. kaksne buce. to je kao una fora po avtocesti, kaj ze, jadranje al kaj? a ni avto za peljat? se vsedes in gres. a zdaj bo treba se o tem mozgat? buce o porabi, elektro skuter porabi se manj. do trgovine, nekateri imajo dodatno nosilnost 100 kg (poleg “soferja”). ja vem, ni avto, vseeno...
itak nas poskusajo nategovati, njihovi kvazi podatki in dejansko stanje 99% uporabnikov pa kot noc in dan.

te debate me spomnejo o carobni mazdi. o njeni super duper hitrosti in porabi (ki je prakticno nic, tam se samo malo manjka pa bo avto zacel proizvajati bencin)

elektrika v avtih... nekako ne vidim realne moznosti, da bi zamenjala trenutna pogonska goriva. tudi nisem preprican, da je to prava smer v svetovni ekologiji
Ne, nevem kaj ima to veze z jadranjem. Preberi še enkrat. Ne gre za pravilno/nepravilno uporabo. Ampak za to, da pač kupiš avto, ki je najbolj primeren tvoji uporabi. Če nisi razumel, sem napisal ravno nasprotno. Lahko se vsedeš v PHEV in se pelješ par 100km daleč brez problema in ni treba čisto nič razmišljat. Lahko se tudi vsedeš v dizla in se pelješ dva kilometra v center Ljubljane med rush hour, tudi ni popolnoma noben problem. Če ti pa ni jasno da bo ob tem porabil več, kot je deklarirana poraba v idealnih razmerih, je pa to tvoj problem. Realno lahko zaradi mene kupiš tudi 40 tonski šleper izključno za vožnjo do najbližje trgovine in nazaj, samo težko potem okrog razlagaš kako so šleperji zanič, ker se popolnoma nepraktični in neučinkoviti za tvoj namen :)

In ja tudi električni skuter je v določenih primerih lahko optimalna(nejša) rešitev, zakaj pa ne, samo marsikdo vseeno potrebuje (tudi) avto. Če smo že pri tem, se tudi sam v lepem vreme na šiht vozim izključno z elekričnim skirojem (primarno zaradi tega ker je hitreje kot gužvanje z avtom po centru Ljubljane, je pa v končni fazi tudi ceneje že zaradi parkinga). V primeru slabega vremena pa udobje vseeno zmaga in reskiram z gužvanjem, ropotanjem 10 let starega TDI-ja, plačilom parkinga in neoptimalno porabo :p Zaradi teh 100-200km mesečno ne bom ravno avta menjal pa tudi od skiroja ne pričakujem, da me bo čez vikend peljal na smučanje v AT/IT, izlet na obalo ali k žlahti na drug konec Slovenije oziroma občasno na dopust, službeno pot ali road trip na drug konec Evrope.

To da so tisti deklarirani podatki o porabi za večino nas dokaj neralavantni, pa bi moralo biti danes že vsakemu jasno.

Sicer pa glede na to, da govorimo o vozilih višjega cenovnega razreda, verjetno ekonomski vidik tudi ni vse.
 
  • Všeč mi je
Reactions: crnobog

Floki

Guru
6. sep 2007
10.111
3.172
113
Sploh ne gre zato kako ga uporablja uporabnik ampak kako navaja podatke proizvajalec, logično po WLPT testu kot vsi drugi. Ampak WLPT test je omejen na razdaljo 23 km in povprečno hitrost 47 km/h kar pomeni da PEHV večinoma vozi na baterijo. Zato je podatek o izpustih in porabi tako nizek.

Na primer da bi bil isti test narejen na razdalji npr 300 km pod enakimi pogoji 47 km/h povprečna, 130 maksimalna. Bi bila poraba na 100 km še vedno enaka....seveda ne ker več šlo na bencin kot na baterijo.

Saj nekateri ki furajo krajše razdalje vsak dan vozijo samo na elektriko pa imajo porabo 0 in izpuste tudi kaar je super v mestu, ampak butasto povedano bi rekel če želiš 2,1l/100 KM IN 44g CO2 potem moraš vsakih 50 km nafilat baterijo ker drugače tvoj avto ne ustreza podatkom navedenim v specifikacijah.

edit. Gre samo za podpiranje avtomobilov z višjimi izpusti CO2. Pač dodaš mu baterijo in to znišaš za 4 krat. Realnost pa je lahko tudi precej drugačna.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Ti si odgovoril na moj originalni zapis kako se izkorišča PHEV za prikazovanje nizkih izpustov CO2 z zapisom da se voz z 2l /100 km.....Pa sem ti dal primer ko ne hodiš samo v Lidl ali pa Hofer 3 km od doma po hrano. Ciljal sem konkretno na proizvajalc ne pa uporabnike avtomobilov. Imaš ljudi ki imajo phev pa se večno časa vozijo na bencih ker ima relacijo LJ-KP_Lj vsak dan.

To si pač konkretno potegnil iz riti. "noben" ne kupi PHEV in se vozi LJ-Kp vsak dan. Saj ni neke stigme proti dizlu v Slo, mogoče ravno nasprotno še vedno. Zakaj bi potem kdo kupil PHEV? Mu ga je kdo drugkupil ali kaj? V slo nimamo takih davčnih olajšav kot sem dal UK primer.

Poraba in CO2 pri PHEV štima ravno toliko oz. bolj kot pri bencinarju/dizlu sploh pa BEV, ki ima 0g CO2. :bonk:

Pomisli npr. na Gen-i tajkuna :) Goloba v Slo. Kupi si Teslo S ali X, dreka po celi slo gor pa dol, ker je pa ja ziro emišns Tesla, kilometre s 30-35kWh/100km, kar je koliko... 150g CO2 na slovenskem mixu? Ekosklad mu da 6k+ za nakup.

Drugi Slo tajkun si pa za 2-3kkm letno kupi rdečega Fefafija s 500g/km, v slo proračun da 50k€+ ob nakupu in potem še veliko več za uporabo cest/km ipd.

Kdo je zdaj Slo nasvinjal manj?

Point... CO2 podatek prav nič ne pove o vsem skup. Point 2, osebni transport je zanemarljiv % svetovnih emisij in je kot praznenje blejskega jezera s čajno žlico.
 

XSIDE

01101010
22. jul 2007
4.404
487
83
::1/128
Sploh ne gre zato kako ga uporablja uporabnik ampak kako navaja podatke proizvajalec, logično po WLPT testu kot vsi drugi. Ampak WLPT test je omejen na razdaljo 23 km in povprečno hitrost 47 km/h kar pomeni da PEHV večinoma vozi na baterijo. Zato je podatek o izpustih in porabi tako nizek.

Na primer da bi bil isti test narejen na razdalji npr 300 km pod enakimi pogoji 47 km/h povprečna, 130 maksimalna. Bi bila poraba na 100 km še vedno enaka....seveda ne ker več šlo na bencin kot na baterijo.

Saj nekateri ki furajo krajše razdalje vsak dan vozijo samo na elektriko pa imajo porabo 0 in izpuste tudi kaar je super v mestu, ampak butasto povedano bi rekel če želiš 2,1l/100 KM IN 44g CO2 potem moraš vsakih 50 km nafilat baterijo ker drugače tvoj avto ne ustreza podatkom navedenim v specifikacijah.

edit. Gre samo za podpiranje avtomobilov z višjimi izpusti CO2. Pač dodaš mu baterijo in to znišaš za 4 krat. Realnost pa je lahko tudi precej drugačna.
Ja sej to je jasno. Ampak če se spremeni pogoje testiranja, bo edina razlika to, da bomo tak avto dražje plačali, ker bo imel po uradnih podatkih večjo porabo -> večji CO2 izpust -> večji davek, porabil bo pa v realnih razmerah še vedno popolnoma enako. Dokler bodo avtomobili obdavčeni na ta način in dokler bo to mogoče, je to to. Kdor pa kupi avto zgolj na podlagi teh podatkov, se bo pa nategnil v vsakem primeru pa naj bo to BEV, HEV, PHEV ali EV, samo v enem primeru mogoče malo bolj kot v drugem (spet odvisno od načina uporabe :p)
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Saj nekateri ki furajo krajše razdalje vsak dan vozijo samo na elektriko pa imajo porabo 0 in izpuste tudi kaar je super v mestu, ampak butasto povedano bi rekel če želiš 2,1l/100 KM IN 44g CO2 potem moraš vsakih 50 km nafilat baterijo ker drugače tvoj avto ne ustreza podatkom navedenim v specifikacijah.

edit. Gre samo za podpiranje avtomobilov z višjimi izpusti CO2. Pač dodaš mu baterijo in to znišaš za 4 krat. Realnost pa je lahko tudi precej drugačna.

Kaj ti ni jasno, če sem ti dal podatek 2l/100km je to to, kar se tiče izpustov + kar je za proizvodnjo baterije pri PHEV. Ta podatek potem velja za 20kkm letno povprečje, je povsem vseeno ali sem se vmes peljal 100km s porabo 20l.

Daj pobudo, črne skrinjice v vsak avto in ekofašizem takso na prevožene kilometre* CO2 avta. :) Verjetno so ti vinjete tudi sporne, jaz kdaj cel mesec nisem na AC pa še vedno enako plačam kot ti za lj-kp. :p
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Proizvajalci pri teh navedbah porabe niso nič krivi (vsaj diretno ne), kriva je regulacija, ki želi samo neko CO2 cifro in nič drugega. Ameriška EPA ima to za PHEV veliko lepše rešeno, kot je razvidno iz tistega grafa na prvi strani. Imaš porabo v hibridnem načinu (MPG), imaš porabo v električnem načinu (MPGe) in imaš doseg v EV.
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad

Floki

Guru
6. sep 2007
10.111
3.172
113
..... Ta podatek potem velja za 20kkm letno povprečje, je povsem vseeno ali sem se vmes peljal 100km s porabo 20l.

Si siguren da je to res?, torej polnoiš baterijo vsak dan ker drugače to ne drži.


Daj pobudo, črne skrinjice v vsak avto in ekofašizem takso na prevožene kilometre* CO2 avta. :) Verjetno so ti vinjete tudi sporne, jaz kdaj cel mesec nisem na AC pa še vedno enako plačam kot ti za lj-kp. :p

Ekofašizem me sploh ne moti zaradi mene lahko en PHEV vozi tudi samo na bencin. kot sem že rekel gre za zavajanj s strani proizvajalcev (posredno), ke pač opraljajo test kakor so jim ga predpisali/prilagodili.
edit. No bolj pravilno bi bilo gre za zavajanje zaradi načina meritev za kar pa tudi niso irekno proizvejalci odgovorni. Je pa ta est še vedno boljši kot prejšnji.

Ne vinjete mi nso sporne, prav supe da jih imamo , upam da ne gremo nikoli na elektronsko cestninenje.
 

XSIDE

01101010
22. jul 2007
4.404
487
83
::1/128
Ja če nimaš možnosti (skoraj) vsak dan polnit doma in/ali v službi medtem ko avto stoji, potem res vprašanje, če ima smisel, saj ti od PHEV ostane več ali manj samo še manj unčinkovit hibrid z odvečno težo zaradi večje baterije, ki ji v normalnem hibridnem delovanju nikoli ni izkoristiš. Bi rekel, da je zaradi manjše baterije vsakodnevno polnjenje PHEV še bolj pomembno kot pri EV, da ima zadeva smisel.
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad
I

Izbrisan uporabnik 3287

floki: se strinjam z vinjetami. ne samo zaradi cene, pac enkrat napopas zadevo in pozabis na njo.

je pa angela ze dala nemski predlog zaracunavanja za celotno eu. je ocitno samo se vprasanje casa.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Poraba in CO2 pri PHEV štima ravno toliko oz. bolj kot pri bencinarju/dizlu sploh pa BEV, ki ima 0g CO2. :bonk:

Pomisli npr. na Gen-i tajkuna :) Goloba v Slo. Kupi si Teslo S ali X, dreka po celi slo gor pa dol, ker je pa ja ziro emišns Tesla, kilometre s 30-35kWh/100km, kar je koliko... 150g CO2 na slovenskem mixu? Ekosklad mu da 6k+ za nakup.

Drugi Slo tajkun si pa za 2-3kkm letno kupi rdečega Fefafija s 500g/km, v slo proračun da 50k€+ ob nakupu in potem še veliko več za uporabo cest/km ipd.

Kdo je zdaj Slo nasvinjal manj?

Point... CO2 podatek prav nič ne pove o vsem skup. Point 2, osebni transport je zanemarljiv % svetovnih emisij in je kot praznenje blejskega jezera s čajno žlico.
Če gledaš emisije pro obeh enako, torej tank to wheel (oz batt to wheel), potem je tisti s teslo dal od sebe 0 CO2.
Če pa gledaš od izvira, pa tudi Ferrari nima 500 in najbolj varčen dizel ne 80 ali 90. Lepo tisto, kar je v WLTP, pomnoži z nekje (zelo optimistično) 2 do (bolj realno) 3. Ker če pri elektriki gledamo CO2 tudi od proizvodnje energije (in vštevamo tudi strošek prodobivanja goriva za elektrarno, njeno gradnjo in razgradnjo, zato pa ima jedrska elektrika okoli 30g CO2 na kWh), je treba gledati tudi pri bencinu/dizlu izpuste proizvodnje goriva. Naftna plošad, črpanje, transport, rafinerija. In si na x3 od tega, kar je tank to wheel oz WLTP.
EV na poljski štrom (sam premog) je morda res 150, ampak po primerljivem izračunu noben ga praktično ni ICE pod 250 ali še več. Tudi hibrida ne.

Aja, pri drugem tajkunu raje glej njegov daily driver, kot si pri EV takjunu. Kak MB S s 150+ CO2 po WLTP (vs teslina 0 po WLTP). Oz 450 proti 150 ...
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Floki da... polne se stalno, še več kot BEV. Moraš pa vedet, da ni tolk nujno met 100% polnega, tudi max polnjenje lahko nastaviš ipd. Jaz ga zjutraj za v službo ne rabim met polnega, ker je še malo klanca navzdol in 25km v službo pridem s 320i 4.6l porabo. Problem je zima tako pri PHEV kot tudi BEV, ko greješ je drek, samo to pa vklopiš predgretje predno odklopiš iz domačega štroma. V službi zopet polnit 2-3 urice pa je.

In to delajo tudi v tujini, samo angleži imajo to ogromno luknjo, da so PHEV na cesti lahko tudi stalno na bencinu pa lastniki bolje pridejo skoz.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Floki

Ledenko

Guru
18. jul 2011
2.553
927
113
Sem nekaj časa ga v vzratnem ogledalu gledal in se spraševal, kaj za en Volvo je to (Belgijske tablice).... :)
IMG_20211014_094349__01.jpg