Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
ali pa sta bile obe fuč kot nekateri pišete da imajo žarnice "enako življenskodobo!"
Meni že kako leto gori samo ena žarnica za tablico zadaj, pa druga še kar noče crknit.
Maš kak odgovor v tovjem stilu na to "dejstov"
To bi se ujemalo s teorijo, da druga krepne zaradi visje napetosti (in posledicno visjega toka in disipacije). Manjse zarnice so manj obcutljive, ker disipirajo manj moci in se lazje hladijo. Tudi na otip bos boljse prezivel kontakt z majhno zarnico, kot pa z vecjo ... Ker se torej lazje hladijo, jih povecana disipacija ne gane toliko, kot zarnico, ki je ze tako cisto na meji delovanja.
Da bi konsistentno izdelovali zarnice tako, da bi se pri paru defekt pokazal po istem casu s tako zanemarljivo razliko, se mi zdi precej neverjetno. Da bi testiral tvojo predpostavko, bi moral kupiti par, mu urediti loceno napajanje in potem bi se videlo kako in kaj.
Je pa pri zarnicah se en problem: nitka ima precej mocno pozitivno temperaturno karakteristiko (namesto da bi bila ta konstantna), kar pomeni, da ob vklopu tece skozi zarnico zelo velik tok (vecji od tistega, ki tece med obratuvanjem, ko se enkrat segreje) in je tako sok za zarnico se vecji. Ce bi bilo napajanje urejeno s konstantnim tokom, namesto s konstantno napetostjo, bi zarnice zelo verjeno zivele dlje, saj jih menda vecina krepne ravno ob vklopu. To bi za proizvajalca pomenilo strosek ranga par EUR na luc za manjse luci in proporcionalno vec za vecje, zato se jim ne splaca in raje pustijo uporabniku, da menja zarnice, samo da je avto bil 50 EUR cenejsi ...