Poceni neoriginalni karoserijski deli

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.580
338
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik Zmago1 pravi:
Clanek v Financah, bravo, dobro napisano mtl.
Hvala.
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
Zdaj pa naj pričakuje grožnje in tožbe prodajalcev ponaredkov.
Tožbe?
confused-1.gif

Nikjer ne ''nakladam iz lufta'', vse zapisano je dokazljivo s foto materialom, pri gumah pa z neodvisnim testom. Če imajo koga za tožit lahko kar ÖAMTC
smile-1.gif
.
Sicer se pa proizvajalci teh delov zelo dobro zavedajo njihovih pomanjkljivosti, tako da se ni za bat, da bi se kdo šel izpostavljat.
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
Sicer pa lepo napisano. Večkrat objavljaš kakšne prispevke?
Nekaj malega pa že
wink-1.gif
. Avto Magazin, Finance.

Citat:
Uporabnik ojanez pravi:
Jaz lahko podam svoje mnenje, kaj je original, kaj OEM, kaj ponaredek,... na podlagi ležajev:

- originalni rezervni del je ležaj, ki ga kupiš na servisu, embalaža (in včasih tudi ležaj, ni pa pogoj) ima znak proizvajalca avtomobilov.
- OEM rezervni del, je povsem enak ležaj, ki ga izdeluje ista tovarna, na isti liniji, vendar je pakiran v embalažo proizvajalca ležajev (recimo SKF), kupiš pa ga v trgovinah z rezervnimi deli ali pri distributerjih ležajev.
- deli, ki si jim ti dal oznako "meets OEM standards" bi recimo bili enaki ležaji, ki jih proizvaja drug proizvajalec ležajev, ki pa je še vedno renomiran in kakovosten (recimo FAG, SNR,...). Tudi te lahko kupiš v trgovinah z rezervnimi deli ali pri distributerjih ležajev. Pogovorno bi jim lahko rekli kopije.
- potem lahko tam kupiš tudi ležaje, ki prihajajo iz cenene kitajske tovarne in imajo oznake neke iks blagovne znamke. Tudi ti ležaji niso kategorizirani kot ponaredki, so pa slabe kvalitete in rok trajanja bo kratek. Tudi tem bi pogovorno lahko rekli kopije.
- nazadnje pridemo do ponaredkov. To pa bi bil ležaj proizveden v ceneni kitajski tovarni, ki pa je pakiran v embalažo ali proizvajalca avtomobilov ali v embalažo renomiranega proizvajalca ležajev. Kupec kupi ležaj v dobri veri, da je kupil kvaliteten ležaj, v resnici pa dobi nekvaliteten izdelek.
To je to.
zmaga.gif
 
Nazadnje urejeno:

Fusion

Fizikalc
1. okt 2007
13.448
3
38
Kako pa se potem najdem OEM dele za vsako znamko? Ker samo po imenu (SKF, FAG, SNR...) je men vse isto.
 

ojanez

Fizikalc
2. sep 2007
262
30
28
Prodajalci OEM delov imajo kataloge. Recimo za kolesni ležaj SKF poveš model avtomobila, letnik, motor, včasih je potreben še kakšen dodaten podatek in na podlagi tega prodajalec v katalogu najde pravi ležaj za tvoj avtomobil.
Predvidevam, da je za ostale dele enako oz. podobno.
 

Fusion

Fizikalc
1. okt 2007
13.448
3
38
1. če pridem v avto trgovino in rečem, da rabim filter za X avto, pa mi da na izbiro več proizvajalcev. Zaupam trgovcu?

2. če bi želel sam naročit preko neta. obstaja kak seznam z imeni firm, katere delajo oem?
 

ojanez

Fizikalc
2. sep 2007
262
30
28
OK, zdaj šele vem, kaj si že s prejšnjim vprašanjem točno želel vedeti. Želiš vedeti, kdo je OEM proizvajalec posameznega rezervnega dela za tvoj avtomobil (ali katerega drugega). Pri tem ti žal ne znam pomagati, nisem v tej branži.
Primere sem delal na ležajih, ker se s temi ukvarjamo v podjetju, to pa je tudi vse.

Jaz osebno se niti ne obremenjujem s tem, da mora biti vsak del OEM proizvajalca. Mora pa biti od kvalitetnega in renomiranega proizvajalca. Recimo spet primer na kolesnih ležajih: V francoskem avtu boš zelo pogosto našel originalni ležaj znamke SNR, ki je tudi francoska. Pri iskanju rezervnega ležaja lahko mirne duše kupiš ležaj znamke SKF, saj kvaliteta tega ležaja ni sporna, pa čeprav ni oem za ta tip avtomobila.
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Primer poceni rezervnega dela je žaromet vzhodnjaške firme Depo... Sicer na web strani piše da delajo to robo praktično za vsa vozila ampak (iz tega in namenskega foruma)
-geometrija svetlobnega snopa je zanič
-neujemanje v karoseriji
-kvaliteta parabole/leče
Ni zastonj več kot polovico cenejši od Valeo/Hella/Bosch zadeve. S tem da slednji pridejo iz Evrope, Depo pa iz Hong Konga (ali Taiwana).
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.580
338
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik Fusion pravi:
1. če pridem v avto trgovino in rečem, da rabim filter za X avto, pa mi da na izbiro več proizvajalcev. Zaupam trgovcu?
Sam ne bi, ker se je precej trgovcev naučilo, da je kriza tu in ljudje hočejo poceni kupovati, zato velikokrat na prvo žogo ponudijo nek poceni del. Moj nasvet bi bil, da se pozanimaj kateri so kvalitetni proizvajalci v tvojem primeru in kupi od tega, kljub temu, da bo del dražji.

PS: k blogu so dodane nazorne fotke poceni karoserijskega dela. Hvala Alterašu za priložnost poslikanja
nahrung002.gif
.
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Meni pa nekaj ne gre skupaj... Saj smo kot mulci na katre tlačili take dele, pa najugiče in fičake, ker je bilo toliko let nazaj pomanjkanje delov...
Ampak na taka vozila... Pomeni samo to, da folk enostano kupuje avte ki jih ne more vzdrževati... Da zadnje fičnike za pleh, potem pa zelje in krompir vsak dan, za zavarovanje in gume ni denarja...
Ali pa je to rezultat toliko nižjih premij pri določenih zavarovalnicah. Da te dobesedno nategnejo z ponaredki, katere zahtevajo od servisov da jih vgradijo.
Ker da mi klepar samovoljno vgradii takle klump ga dobi nazaj v delavnico ali dnevno sobo čez zaprto okno...
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.478
5.016
113
No, meni je včeraj človek, ki dela na uradnem servisu tako mimogrede omenil, da ga klepar in ličar vsega prekolneta, če stranki ponudi izvedbo z neoriginalnimi karoserijskimi deli, ker je potem bistveno več dela za njiju. Kopija ni nikoli enakih mer kot original, ker tudi "ne sme biti". Ali je v tem kaj resnice? Lahko sploh nekdo z reverse inženiringom "pobere" z vozila dol mere karoserijskih delov in dela povsem enake dele? Ali pa ima lahko težave s proizvajalcem vozila in lastnikom oblike, blagovne znamke?
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Zadeva gre baje tako, da dokler je vozilo novo in 'hot' proizvajalec ne dovoljuje distribucije OEM delov... Ko se zadeva ohladi (recimo 2 leti ali kaj takega) pa potem dovoljuje izdelovalcem distribucijo OEM delov (v bistvu s strani proizvajalca odobreni in kontrolirani deli, ki so cenejši od brenda a ne zopet toliko kot neoriginali).
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.506
10.733
113
Mislim, da gre bolj za odslužena orodja za štancanje in ulivanje - tukaj že trpi končna dimenzija potem pa še kontrola proizvedenih delov (ki je ni) in pa ceneni materiali...potem pa imaš ceno taka kot je in tudi kvaliteta.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.580
338
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik Roberto pravi:
Meni pa nekaj ne gre skupaj... Saj smo kot mulci na katre tlačili take dele, pa najugiče in fičake, ker je bilo toliko let nazaj pomanjkanje delov...
Ampak na taka vozila... Pomeni samo to, da folk enostano kupuje avte ki jih ne more vzdrževati... Da zadnje fičnike za pleh, potem pa zelje in krompir vsak dan, za zavarovanje in gume ni denarja...
Ali pa je to rezultat toliko nižjih premij pri določenih zavarovalnicah. Da te dobesedno nategnejo z ponaredki, katere zahtevajo od servisov da jih vgradijo.
Ker da mi klepar samovoljno vgradii takle klump ga dobi nazaj v delavnico ali dnevno sobo čez zaprto okno...

Zadeva niti ni tako nerazumljiva. Bolj kot greš navzgor po razredih, sploh pa ko prideš enkrat v premijski razred, so cene za take popolnoma običajne zadeve astronomske (sploh v primerjavi s ceno rabljenega vozila). Zato so ti poceni rezervni deli tudi toliko bolj privlačni.
Kar nekaj teh starejših večjih premijskih avtomobilov namreč nima kasko zavarovanja (logično, saj je cena kaska v primerjavi s trenutno vrednostjo avtomobila ohoho visoka) in potem se išče alternative. Upoštevaj še, da je precej teh avtomobilov uvoženih v Slovenijo karamboliranih in itak preprodajalca ne zanima, kaj se bo dogajalo čez leto, dve. Njemu je najpomembnejše, da se zadeva čim ceneje popravi.
 

pikovit

Pripravnik
3. feb 2008
402
2
16
53
kamnik
Za golfa IV sem pri Siluxu kupil levi žaromet Depo(50 eur) in levi prednji blatnik Van Wezel(30eur).Bom javil po montaži kako se obnese.
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.546
433
83
zanimiva debata, mi je všeč

je pa danes DEJSTVO, da se nekateri vozijo s takimi podrtijami, da je DEPO žaromet NOV edina stvar, ki je potem OK na celem vozilu :D
vsak se sam odloči, lahko ti povem, da na golfa 4, ki je cel vreden 500eur in nek bencinar z zanič zavorami in prerjaven okrog in okrog NIHČE ne bo dal HELLA žarometa za 200, ampak DEPOjevega za 75€

zgoraj je nekdo hvalabogu razložil kaj je original, OEM in ponaredek, odlično na primeru ležajev
OEM dele - kvaliteto - prodajalci - izkazujejo tudi s certifikati, nekateri so dostopni na netu
trgovci so se samo prilagodili povpraševanju, eni prodajajo najcenejšo robo, drugi pač prisegajo na kvaliteto in ponujajo tudi originalne dele

v SLO me moti le eno: sveto prepričanje, da je original kos s servisa superioren proti aftermarket OEM delu - kar je naravnost smešno
primer: MAHLE filter za VWja se razlikuje v aftermarket prodaji po treh stvareh: škatli, ceni in tisku na filtru (oznake)
takoj čez našo severno mejo v tovarni MAHLE nimajo posebne linije za proizvajalce vozil, vse gre z iste linije ENAKE kvalitete

tudi je manj znano, da npr na VAG servisu lahko kupiš ne-označene škatle, (brez napisa ORIGINALNI DELI in potiska) po precej nižji ceni, enako kot v kvalitetni trgovini z avtodeli (primer VAG uporablja večinoma v originalnih embalažah MAHLE filtre, potem pa dobiš notri FRAMovega v neoznačeni).
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.506
10.733
113
Ravno zdaj smo kupovali bencinpupmo za mondeota od gepcota. Pri nas med 350 in 450, iz DE 215 s poštnino vred. Je že naročeno.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.580
338
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik Hondi pravi:
je pa danes DEJSTVO, da se nekateri vozijo s takimi podrtijami, da je DEPO žaromet NOV edina stvar, ki je potem OK na celem vozilu :D
vsak se sam odloči, lahko ti povem, da na golfa 4, ki je cel vreden 500eur in nek bencinar z zanič zavorami in prerjaven okrog in okrog NIHČE ne bo dal HELLA žarometa za 200, ampak DEPOjevega za 75€
To je seveda logično, vendar sem podal rešitev. Original rabljen kos. Tega je dovolj za starine po netu. Verjamem pa, da je povprečnemu Slovencu težko dat za (iz)rabljen original kos 40 EUR, če pa nov stane 75, pa se potem ''izprsi''. Žal v napačnem trenutku. Ampak bo že...
 

Sulc

Fizikalc
22. avg 2007
952
140
43
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
To je seveda logično, vendar sem podal rešitev. Original rabljen kos. Tega je dovolj za starine po netu.

Tako, kot si se ti spravil na slabe neoriginalne nove dele, bi se z lahkoto nekdo spravil na rabljene dele, ki:
- crknejo naslednji dan,
- imajo skrite poškodbe,
- je prodajalec ob morebitnih problemih nedosegljiv,
- ...

Iskanje dobrega rabljenega avtomobilskega dela je hobi za tiste, ki imajo za to nekaj znanja. In več časa, kot denarja. In si upajo riskirati pri tveganjih, ki pridejo z rabljeno robo.
Bedno se mi zdi, da stigmatiziraš tiste, ki se odločijo za znano kvaliteto (slabo, a zadostno) v primerjavi z ruleto rabljenih delov. Za povrh pa še pri žarometih, ki so verjetno bolj izpostavljen del pri karambolih in je razpoložljivost rabljenih dobro ohranjenih za nekatere avte praktično nič.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.580
338
83
Kras
www.mtl.si
Hvala za mnenje.
Moj namen ni bil spravljanje na nekoga, ki kupi poceni rezervne dele, temveč dvigovanje zavesti kupcev, da poceni rezervni del je (običajno) z razlogom poceni in kvaliteta ni enaka kvalitetnemu rezervnemu delu. Kar je žal trenutno sprejeto dojemanje povprečnega Slovenca. Oz. v najboljšem primeru si misli, da je pol cenejši del malenkost slabši. Dejansko pa je v določenih primerih kvaliteta teh delov celo neustrezna in nevarna (npr. pnevmatike), v precej primerih pa zadeva dolgoročno tudi s stroškovnega vidika ni smiselna (poglej si fotke karoserijskih delov, ki jih je bilo treba zelo kmalu zamenjati, poleg tega pa imaš tudi v tej temi nekaj takih, ki so že imeli izkušnjo s tem in so morali zamenjat zadevo po parih letih, kar pomeni, da je na koncu kupec plačal več, kot če bi prvič kupil kvaliteten del in imel mir). Ampak vse to je že zapisano v original prispevku.

Kar se tiče rabljenih delov ti dam prav v dejstvu, da je potrebno rabljen rezervni del normalno sprobat in preizkusit. To je pa to. Imam kar nekaj izkušenj na tem področju in (z redkimi izjemami, kjer je problem kvaliteta originalnega dela (recmo žarometa)) so original rabljene zadeve bistveno boljše kot ti poceni nadomestki.

Vsak se potem odloči, kakor želi in dejansko z denarjem potem daje signal prodajalcem, kaj naj ponujajo naprej.

Želim si le to, da imajo kupci celotne informacije in razumejo med čim izbirajo. Poleg tega se trudim zadeve normalno obrazložit in prikazat s praktičnimi primeri, da je ja razumljivo. Žal mi je le to, da nisem začel fotodokumentirat teh zadev že prej, saj bi bila sedaj galerija že bistveno večja.
Karkoli se pa potem nekdo odloči, me pa ne zanima več in še enkrat, nimam nič proti takim, ki potem kupijo poceni rezervni del (razen v primeru, če gre za popravi/prodaj zadevo). Če bi pa sam kupoval avto, ki je bil popravljen s temi deli, bi na ta način pridobil nekaj dodatnih informacij o lastniku in samem avtomobilu in to ustrezno ovrednotil pri nakupu.

PS: Pozitivnih odzivov na prispevek sem dobil ogromno, vključno z vprašanji, najbolj mi je pa v spominu ostal odziv lastnika, ki bo sedaj moral menjati 2 blatnika, ker sta fertik: "Škoda, da kaj takega nisem prebral, ko sem popravljal avto, tako sem se pa moral na svoji (dragi) izkušnji naučit."