Plin v pnevmatikah!

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.186
1.197
113
www.adriamedia.si
Smo pred leti sprobali in plin "dela".
Pogoji: dva FWD športna avta (zelo primerljiva, ne pa popolnoma enaka), temperatura je bila okoli 35 stopinj, gor civilne gume enakih dimenzij.
Oba napumpana na enak hladen pritisk, po par krogih smo pomerili še 1x. Seveda je bil pri enem avtu noter plin, pri drugem normalen zrak. Merili smo le prednje gume. Od tule naprej so cifre zelo iz glave,s e ne spomnim več točno, ampak oba avta sta začelo okoli 2,7, plinski je končal na 3,1, uni z zrakom pa na 3,8. S "plinskim" sem nato naredil še en 2 kroga, pa tlak ni več rastel, z "zračnim" tega raje nismo več počelil.

Razlog je seveda predvsem vlaga v zraku, ki je v tistem plinu praktično ni.
 

jest5

Guru
18. avg 2007
25.956
-8.677
113
Ste v gume dodatno nalili vodo? Ali ste pumpali v tropskih razmerah pri 40+ in 100% vlažnosti?
Plin je plin. Pa naj bo to vodna para, dušik ali pa moj prdec. Vse se obnaša enako.
Če bi iz zraka kondenziral vso vodo, bi bil padec tlaka v rangu par % in niti pike več

Sicer pa test v različnih avtomobilih z različnima kompletoma pnevmatik
hysterical-1.gif

Če bi rad, da te kdorkoli jemlje vsaj malo resno, izvedi test z istim vozilom, istim kompletom pnevmatik, ter izvedi par ponovitev.
Ali še bolje-napumpaj gumo z zrakom, jo daj segreti v pečico na recimo 80 stopinj, ter izmeri tlak. Nato jo ohladi na sobno temperaturo, ter enako ponovi z "magičnim plinom"
evil.gif
 
Nazadnje urejeno:

irCAR81

Fizikalc
19. mar 2008
1.712
77
48
Jaz sem se lani večkrat vozil po racelandu. Tlak sem preveril pred odhodom na pisto - 2.4 bar... po parih krogih čez 3 bar.

Naslednjič, ko so mi gume napolnili s plinom je tlak narasel minimalno - točnih številk se ne spomnim.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.186
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik jest5 pravi:
Ste v gume dodatno nalili vodo? Ali ste pumpali v tropskih razmerah pri 40+ in 100% vlažnosti?
Plin je plin. Pa naj bo to vodna para, dušik ali pa moj prdec. Vse se obnaša enako.
Če bi iz zraka kondenziral vso vodo, bi bil padec tlaka v rangu par % in niti pike več

Sicer pa test v različnih avtomobilih z različnima kompletoma pnevmatik
hysterical-1.gif

Če bi rad, da te kdorkoli jemlje vsaj malo resno, izvedi test z istim vozilom, istim kompletom pnevmatik, ter izvedi par ponovitev.
Ali še bolje-napumpaj gumo z zrakom, jo daj segreti v pečico na recimo 80 stopinj, ter izmeri tlak. Nato jo ohladi na sobno temperaturo, ter enako ponovi z "magičnim plinom"
evil.gif

Gume so bile polnjene v Lj, sredi poletja. Bi rekel, da je bila zračna vlažnost na soparen poletni dan dovolj visoka, da se je poznalo.
In test ni bil "ureden", niti objavljen. Le mene je zanimalo, ali je razlika ali ne. In je. Sicer pa sta imela avte gume enakih dimenzij, le znamka je bila druga.
Sicer pa povprašaj dirkače, čemu plin. In koliko je razlike ... Za vsakdanjo vožnjo nima smisla, ko so pa razmere bolj ekstremne, se pa pozna.
In tisti % zračne vlage v gumi zna povzroččiti precejšnjo razliko ...
 

jest5

Guru
18. avg 2007
25.956
-8.677
113
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik jest5 pravi:
Ste v gume dodatno nalili vodo? Ali ste pumpali v tropskih razmerah pri 40+ in 100% vlažnosti?
Plin je plin. Pa naj bo to vodna para, dušik ali pa moj prdec. Vse se obnaša enako.
Če bi iz zraka kondenziral vso vodo, bi bil padec tlaka v rangu par % in niti pike več

Sicer pa test v različnih avtomobilih z različnima kompletoma pnevmatik
hysterical-1.gif

Če bi rad, da te kdorkoli jemlje vsaj malo resno, izvedi test z istim vozilom, istim kompletom pnevmatik, ter izvedi par ponovitev.
Ali še bolje-napumpaj gumo z zrakom, jo daj segreti v pečico na recimo 80 stopinj, ter izmeri tlak. Nato jo ohladi na sobno temperaturo, ter enako ponovi z "magičnim plinom"
evil.gif

Gume so bile polnjene v Lj, sredi poletja. Bi rekel, da je bila zračna vlažnost na soparen poletni dan dovolj visoka, da se je poznalo.
In test ni bil "ureden", niti objavljen. Le mene je zanimalo, ali je razlika ali ne. In je . Sicer pa sta imela avte gume enakih dimenzij, le znamka je bila druga.
Sicer pa povprašaj dirkače, čemu plin. In koliko je razlike ... Za vsakdanjo vožnjo nima smisla, ko so pa razmere bolj ekstremne, se pa pozna.
In tisti % zračne vlage v gumi zna povzroččiti precejšnjo razliko ...
Ja, dobil si razliko. Ampak s testom, ki ni vreden deci mlačne vode
smirk-1.gif
Čisto verjetno je, da bi bil rezultat ravno obraten, če bi s plinom nafilal drugi avto.


Polota dizel sem tankal na petrolu, Cliota pa na OMV. OMV ima boljši dizel, ker je Clio manj porabil. Tako izgleda tvoj test
smirk-1.gif
 

jest5

Guru
18. avg 2007
25.956
-8.677
113
Citat:
Uporabnik stein pravi:
Zakaj pa podatek "hladen 2,7; topel 3,8" ne bi veljal? Ker ti ni všeč?
Kdo pa pravi da ne velja?
confused-1.gif

Je pa neumnost primerjati spremembo tlaka na različnih vozilih in iz tega vleči zaključke.
Daj posveti se raje homeopatiji na slo-tech
smirk-1.gif
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Sekundo prej si trdil:

Če bi iz zraka kondenziral vso vodo, bi bil padec tlaka v rangu par % in niti pike več
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Torej:
a) vpliv vode/vlage je ranga par %
b) vpliv vode/vlage je opazen


Odloči se za eno, pa potem gremo dalje.

PS: Sicer možno, da sem zamešal tvoje pisanje in pisanje enega drugega. (se zgodi, če si udeležen v več temah istočasno)
 
Nazadnje urejeno:

jest5

Guru
18. avg 2007
25.956
-8.677
113
Citat:
Uporabnik stein pravi:
Sekundo prej si trdil:

Če bi iz zraka kondenziral vso vodo, bi bil padec tlaka v rangu par % in niti pike več
Ja, če bi jo skondenziral. Kar pa se zgodi pri ohlajanju pnevmatike globoko pod ledišče
smirk-1.gif

Pri ogrevanju se ne kondenzira nič, vse je v plinastem stanju in vsi plini brez izjem se obnašajo enako.
Vode je okoli 1-4%. Pri popolni kondenzaciji bi imel 1-4% padec tlaka na račun vode.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.102
4.072
113
Zaradi napačnega razumevanja plinskih zakonov in plinske enačbe!
grims-1.gif


Ker vse napisano velja "približno" za idealne pline, kar pa mešanica plinov tipa zrak ni (recimo pojem parcialni tlak). Pa tudi isto "približno" bi delovalo v kolikor bi bile količine (V, p, T) neodvisne od zunanjih dejavnikov in samega plina pa niti niso (recimo poglejte si pojem kot je gostota in specifična toplota snovi).

Zanimivo bi bilo videti kaj bi bilo če bi gume napolnil s helijem ki ima 10x manjšo gostoto in 5x višjo specifično topoloto!
evil.gif
 

jest5

Guru
18. avg 2007
25.956
-8.677
113
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Zanimivo bi bilo videti kaj bi bilo če bi gume napolnil s helijem ki ima 10x manjšo gostoto in 5x višjo specifično topoloto!
evil.gif
Gumo bi imel v parih dneh izpraznjeno
evil.gif

Spremembe bi bile v končni fazi enake. Le bile bi nekaj hitrejše, zaradi manjše količine plina.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.102
4.072
113
Citat:
Uporabnik jest5 pravi:
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Zanimivo bi bilo videti kaj bi bilo če bi gume napolnil s helijem ki ima 10x manjšo gostoto in 5x višjo specifično topoloto!
evil.gif
Gumo bi imel v parih dneh izpraznjeno
evil.gif

Spremembe bi bile v končni fazi enake. Le bile bi nekaj hitrejše, zaradi manjše količine plina.

Dolgoročno res, zaradi strukture molekul. Kratkoročno bi v primerjavi z zrakom bilo helija količinsko (masno) 10x manj v gumi, segrel bi se pa 2x hitreje. Torej če zrak doseže po športni vožnji 30% višji tlak bi s helijem moralo gumo že razgonit!
zmaga.gif
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.186
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik jest5 pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik jest5 pravi:
Ste v gume dodatno nalili vodo? Ali ste pumpali v tropskih razmerah pri 40+ in 100% vlažnosti?
Plin je plin. Pa naj bo to vodna para, dušik ali pa moj prdec. Vse se obnaša enako.
Če bi iz zraka kondenziral vso vodo, bi bil padec tlaka v rangu par % in niti pike več

Sicer pa test v različnih avtomobilih z različnima kompletoma pnevmatik
hysterical-1.gif

Če bi rad, da te kdorkoli jemlje vsaj malo resno, izvedi test z istim vozilom, istim kompletom pnevmatik, ter izvedi par ponovitev.
Ali še bolje-napumpaj gumo z zrakom, jo daj segreti v pečico na recimo 80 stopinj, ter izmeri tlak. Nato jo ohladi na sobno temperaturo, ter enako ponovi z "magičnim plinom"
evil.gif

Gume so bile polnjene v Lj, sredi poletja. Bi rekel, da je bila zračna vlažnost na soparen poletni dan dovolj visoka, da se je poznalo.
In test ni bil "ureden", niti objavljen. Le mene je zanimalo, ali je razlika ali ne. In je . Sicer pa sta imela avte gume enakih dimenzij, le znamka je bila druga.
Sicer pa povprašaj dirkače, čemu plin. In koliko je razlike ... Za vsakdanjo vožnjo nima smisla, ko so pa razmere bolj ekstremne, se pa pozna.
In tisti % zračne vlage v gumi zna povzroččiti precejšnjo razliko ...
Ja, dobil si razliko. Ampak s testom, ki ni vreden deci mlačne vode
smirk-1.gif
Čisto verjetno je, da bi bil rezultat ravno obraten, če bi s plinom nafilal drugi avto.


Polota dizel sem tankal na petrolu, Cliota pa na OMV. OMV ima boljši dizel, ker je Clio manj porabil. Tako izgleda tvoj test
smirk-1.gif

Glede na to, da sta bila dva avta, ki ju sicer dobro poznam in se peljeta zelo podobno (in imata praktično enak razpored teže ipd), lahko subjektivno trdim, da je vpliv avta na rezultat majhen.
Za primerjavo ti lahko povem, da smo nekoč (spet čisto iiz radovednosti) merili pritiske v gumah četice GTIjev na pisti. Prirastki so bili zelo podobni, kljub temu, da so bili različni avti, različne dimenzije gum in da so se vozniki menjali. Smo pa vsi vozili podobno hitro in na pisti največ šteje to - koliko si pač gumo "matral". Če dodaš zelo priemrljiva avta in enake dimenzije gum, potem vpliva avta & gum pač ni toliko, da bi upravičil tolikšne razlike v tlakih ...


Mimogrede: če veš, da je ponavadi razlika med cliom in polom 0,2 litra, po tankanju na OMV pa kar naenkrat 0,7 litra, bo nekaj ali pri stilo vožnje ali pa pri dizlu, ne?
 
Nazadnje urejeno:

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.931
6.977
113
Se je glede tega kaj spremenilo "na trgu", so dali kakšen drug plin v uporabo ali še vedno N2?

Ker mi gre na živce hodit pumpat luft vsakih nekaj tednov...
 

jest5

Guru
18. avg 2007
25.956
-8.677
113
Dejansko misliš, da se bo ker drug plin dosti drugače obnašal?:valjamse:
Poštimej si raje feltne, da ti ne bo puščalo