Plin v pnevmatikah!

Car

POSTman
4. avg 2007
8.497
1.659
113
56
Planet zemlja
www.posta.si
Zanimajo me prednosti oz. slabosti, če je namesto zraka v pnevmatikah plin? In še, kaj narediti, če ti guma spusti, lahko dofilaš potem zrak ali moraš najti nekoga, ki ti bo spet dofilal plin, kar je pa malce zoprno...
 

SouthPark

Jas da nea vem?! Ka te je...
5. sep 2007
24.570
5
38
Klobukarjev dol
Lahko dofilaš zrak.

Glede prednosti pa je bi naj ta plin pri različnih temperaturah ostal s nespremenjenim tlakom, torej bi naj imela hladna in topla guma enak tlak, to pa je tudi vse.
 

jurek1973

Guru
3. sep 2007
4.115
1.055
113
Zrak je tudi plin.
In vsi plini se s temperaturo raztezajo, tudi tisti čudežni plini v gumah.
Edina prednost tistih plinov je, da ne vsebujejo vode (vlage).
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.158
3.629
113
Marlbor
Citat:
Uporabnik jurek1973 pravi:
Zrak je tudi plin.
In vsi plini se s temperaturo raztezajo, tudi tisti čudežni plini v gumah.
Edina prednost tistih plinov je, da ne vsebujejo vode (vlage).
Malo pojasni, kakšna prednost pa je, da ni vlage v gumi?

Vulkanizerji prodajajo plin z razlogom, ki ga je navedel Southpark.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.483
10.726
113
točno tako, meni se je vedno čudno zdelo, zakaj se pa ta plin neb raztezal, inertni
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.158
3.629
113
Marlbor
Citat:
Uporabnik Radirko pravi:
Ce ga, potem nategujejo ljudi, ki so v osnovni soli ocitno sedeli na usesih.

http://en.wikipedia.org/wiki/Gas_laws (predlagam Guy-Lussacov zakon oziroma splosno plinsko enacbo)
S strani proizvajalca plina za polnjenje pnevmatik:

Zagotavlja konstanten tlak v pnevmatikah trikrat dlje kot komprimiran zrak iz okolice. Ne vsebuje kisika, zato je njegov volumen veliko bolj konstanten. Kisik je v večini primerov glavni krivec za eksplozijo pnevmatike. Prav tako je tudi glavni krivec za padec začetnega tlaka polnjenja.


Torej, smo pozabli na dejstvo, da se nekateri plini bolj raztezajo kot drugi?
 

malcomX

Plastic
21. jul 2007
20.111
4
36
40
Z nekega planeta
www.mojabivsa.com
Lahko dofilaš, sej zrak je tudi plin
smile-1.gif
tisti ki ga imas v gumah pa je brez oz. z znatno manj vlage,
zagotavlja pa da se bari ne spreminjajo med temperaturo, hitrostjo,...

Meni ga vulkanizer not nažge đabe ko menjam gume pri njem. Je pa načeloma isti qrac kaj maš not.
 

tesfalar

Fizikalc
1. nov 2008
1.125
83
48
Plini se nič ne raztezajo bolj ali manj. Sem že enkrat napisal:
Citat:
Uporabnik tesfalar pravi:
Plinski zakon (in ta velja za vse pline) pravi da je p×V=n×R×T, oziroma, da je (v primeru gume, ko je volumen nespremenjen) razmerje tlaka in prostormine (količnik p/T) konstanten.
Drugače rečeno, če se temperatura (v Kelvinih) zmanjša za x%, se toliko zmanjša tudi tlak v sistemu.

Torej; če gumo pri +30°C (303,14K) napolniš na 2,5 bara, potem pa greš v hladilnico na -20°C(253,14K), ti bo tlak padel na 2,1 bar.

Zanimivo pa bi bilo videti podatek o razliki temperature plina (zraka) v pnevmatiki med vožnjo pri -20°C in +30°C. Poudarjam: PLINA v pnevmatiki in NE same pnevmatike.
 

cat

Fizikalc
3. sep 2007
910
62
28
Edina razlika je v velikosti molekul, torej da bo guma dalj časa "držala" isti tlak v primerjavi z zrakom. Povezava temperatura/tlak pa je popolnoma ista kot za vse ostale pline.

http://www.getnitrogen.org/why/index.php

torej je to za tiste, ki si ne znajo (ali so preleni) da bi sami parkrat na leto preverili tlak v pnevmatikah.
 

Radirko

Fizikalc
18. avg 2007
6.242
0
36
Mi nismo, saj mi nismo nikoli trdili kaj takega (ravno nasprotno, na to smo opozorili) . Zmotili so se tisti, ki trdijo, da je tlak s tem cirulecarule plinom konstanten ne glede na temperaturo, kar je popoln nesmisel.

Ko sem ravno pri nesmislih: spet si enega citiral (tista bedarija o kisiku namrec). Glavni krivec za eksplozijo pnevmatike je poskodba, razneslo jo bo pa enako, ce je v njej tik pred eksplozijo plin pod enakim tlakom, ne glede na to ali je plin cisti kisik, dusik, mesanica plinov ali kaj drugega. Aja pa koliko eksplozij pnevmatike se sploh zgodi na vsako drugo poskodbo, ki jo ravno tako onesposobi ? Bi rekel, da relativno malo.

Kdo je ta "proizvajalec plina", ki pisari take neumnosti ? Meni deluje bolj kot kaksen bebav s.p. dilercek, po moznosti iz tistega dela Slovenije, kjer OS ni cisto zares obvezna.
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Voda gre v paro in nazaj, in pri tem se precej prostornina (tlak) spremeni.
To bo glavna prednost.
 

joejoe

Pripravnik
30. dec 2007
812
1
16
Citat:

Voda gre v paro in nazaj, in pri tem se precej prostornina (tlak) spremeni.

Uporabi srednješolsko fiziko in naredi izračun. Ta "precej" je zanemarljiv. Smo o tem tule gor že debatirali... al pa mogoče na Mobisuxu sto let nazaj.

Ta "čudoviti" plin je navaden dušik, N2, ki ga je v zraku okoli 78%. Vodne pare je na površini zemlje od 1% do 4%.

Spremembe v tlaku zaradi "vode" bi se lahko pojavile zgolj ob kondenzaciji vlage iz zraka v gumi, kar pa se zaradi majhnih razlik v temperaturi in hudo nizke vlažnosti zraka skoraj ne more zgodit.

Torej fantje, fizika ni na strani kakih čudežnih rešitev. En od navedenih "razlogov" za uporabo čistega N2 naj bi bila slabša prehodnost molekul dušika skozi steno pnevmatike v primerjavi z ostalim šrotom v zraku. Glede na moje vire na netu je tudi to brezveze, ker je razlika v velikosti molekule O2 ali N2 zelo majhna.

Zagotovo pa pomaga pa kontrola tlaka v gumah ob vsaki menjavi spomladi in jeseni, pa ni važno, kaj je v gumah
smile-1.gif


P.S. popravljena domneva o "velikosti molekul N2", ki je bila napačna
 
Nazadnje urejeno:

Radirko

Fizikalc
18. avg 2007
6.242
0
36
Citat:
Uporabnik joejoe pravi:
Torej fantje, fizika ni na strani kakih čudežnih rešitev. Edini "razlog" za uporabo N2 je slabša prehodnost dokaj velikih molekul dušika skozi steno pnevmatike. Ali pa kontrola tlaka v gumah ob vsaki menjavi spomladi in jeseni
smile-1.gif

A molekule O2 in CO2 (= velika vecina preostalih 21% v zraku, kar ni N2) so pa manjse in zato prej pobegnejo ven
confused-1.gif
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.260
1.894
113
To se simpatična natega. sveda se pa splača reskirat denar da tudi sam to ugotoviš.

In nato namesto plina daš spet nazaj običajen plin - zrak.

Če imaš previsoko porabo zamenjaj avto..ne pa iskat 1 % prihranka pri drugem plinu v zračnicah.
 

Car

POSTman
4. avg 2007
8.497
1.659
113
56
Planet zemlja
www.posta.si
Citat:
Uporabnik vincent pravi:
To se simpatična natega. sveda se pa splača reskirat denar da tudi sam to ugotoviš.

In nato namesto plina daš spet nazaj običajen plin - zrak.

Če imaš previsoko porabo zamenjaj avto..ne pa iskat 1 % prihranka pri drugem plinu v zračnicah.
Da bo menjava draga, mi je bilo že prej jasno, ko sem kupil gume pri njih. To, da so bile tudi gume poceni, kao s popustom, je bilo tudi malo smešno, saj sem vedel, da se bo pri ceni menjave vse zglihalo. Ko pa sem res prišel na menjavo in mi je šef rekel, da mi bo plin zastonj nafilal, sem se le nasmehnil...
In ne, na porabo bencina sploh nisem pomislil v tem primeru, ne namiguj v tej smeri!!!
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
to so zadeve iz motošporta kjer iščejo vsako jajco v dlaku in so pač zadevo skomercializirali, pri osebnih vozilih ta plin ne prinese nekih vidnih učinkov sploh take neumanosti kot da zmanjša možnost eksplozije gume,,,guma poči v 99% zaradi občutno premajhnega tlaka in se potem od trenja skuri karkasa in pnevmatiko enostavno raznese
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Citat:
Uporabnik joejoe pravi:
Ta "čudoviti" plin je navaden dušik, N2, ki ga je v zraku okoli 78%. Vodne pare je na površini zemlje od 1% do 4%.
Koliko pa ga je v zraku iz "polnilca" ?
 

joejoe

Pripravnik
30. dec 2007
812
1
16
Polnilca?

Pod prevleko flaše z napisom SecurPneus se skriva jeklenka dušika. Tam not ga je verjetno blizu 100%.

Če pa sprašuješ o zraku iz kompresorja, pa je vlage/vodne pare v zraku na izpustu kompresorja natanko toliko, kolikor je je na vhodu. Če ima vulkanizer zaradi zračnega orodja gor pripravne grupe kot se šika, potem je not vlage manj. Prav tako je vlage manj, če je nekaj kondenzira na jekleni posodi kompresorja.