Zanimajo me prednosti oz. slabosti, če je namesto zraka v pnevmatikah plin? In še, kaj narediti, če ti guma spusti, lahko dofilaš potem zrak ali moraš najti nekoga, ki ti bo spet dofilal plin, kar je pa malce zoprno...
Malo pojasni, kakšna prednost pa je, da ni vlage v gumi?Citat:
Uporabnik jurek1973 pravi:
Zrak je tudi plin.
In vsi plini se s temperaturo raztezajo, tudi tisti čudežni plini v gumah.
Edina prednost tistih plinov je, da ne vsebujejo vode (vlage).
S strani proizvajalca plina za polnjenje pnevmatik:Citat:
Uporabnik Radirko pravi:
Ce ga, potem nategujejo ljudi, ki so v osnovni soli ocitno sedeli na usesih.
http://en.wikipedia.org/wiki/Gas_laws (predlagam Guy-Lussacov zakon oziroma splosno plinsko enacbo)
Citat:
Uporabnik tesfalar pravi:
Plinski zakon (in ta velja za vse pline) pravi da je p×V=n×R×T, oziroma, da je (v primeru gume, ko je volumen nespremenjen) razmerje tlaka in prostormine (količnik p/T) konstanten.
Drugače rečeno, če se temperatura (v Kelvinih) zmanjša za x%, se toliko zmanjša tudi tlak v sistemu.
Torej; če gumo pri +30°C (303,14K) napolniš na 2,5 bara, potem pa greš v hladilnico na -20°C(253,14K), ti bo tlak padel na 2,1 bar.
Zanimivo pa bi bilo videti podatek o razliki temperature plina (zraka) v pnevmatiki med vožnjo pri -20°C in +30°C. Poudarjam: PLINA v pnevmatiki in NE same pnevmatike.
Citat:
Voda gre v paro in nazaj, in pri tem se precej prostornina (tlak) spremeni.
Citat:
Uporabnik joejoe pravi:
Torej fantje, fizika ni na strani kakih čudežnih rešitev. Edini "razlog" za uporabo N2 je slabša prehodnost dokaj velikih molekul dušika skozi steno pnevmatike. Ali pa kontrola tlaka v gumah ob vsaki menjavi spomladi in jeseni
Da bo menjava draga, mi je bilo že prej jasno, ko sem kupil gume pri njih. To, da so bile tudi gume poceni, kao s popustom, je bilo tudi malo smešno, saj sem vedel, da se bo pri ceni menjave vse zglihalo. Ko pa sem res prišel na menjavo in mi je šef rekel, da mi bo plin zastonj nafilal, sem se le nasmehnil...Citat:
Uporabnik vincent pravi:
To se simpatična natega. sveda se pa splača reskirat denar da tudi sam to ugotoviš.
In nato namesto plina daš spet nazaj običajen plin - zrak.
Če imaš previsoko porabo zamenjaj avto..ne pa iskat 1 % prihranka pri drugem plinu v zračnicah.
Koliko pa ga je v zraku iz "polnilca" ?Citat:
Uporabnik joejoe pravi:
Ta "čudoviti" plin je navaden dušik, N2, ki ga je v zraku okoli 78%. Vodne pare je na površini zemlje od 1% do 4%.