Peugeot 1.2 puretech mlinček kuri olje

Gonzo

Guru
1. sep 2007
9.839
10.351
113
EU
In? kaj piše, zakaj je svinc bil uporaben? za tesnenje ventila sigurno ne, ampak za proti obrabi in klenkanju. Pika.
Za glajenje sedeža ventilov. Učili nas v šoli. Odmična gred je postavljena rahlo izven centra, tako se ventil pri vsakem odpiranju rahlo zasuče, preden "sede" nazaj. Plus še za oktansko število. Tojeto, konec debate.
Osredotočite se na Puretech.
 
  • Všeč mi je
  • Ljubezen
Reactions: novaa in tony

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
43.407
5.141
113
Obraba =/ mazanje... OK?

Da rabiš mazanje moraš imeti v tem primeru relativne pomike med dvema površinama... Ki jih pa nimaš (razen na mikro-mikro nivoju).
Torej....jih maš!

Skrajni rob ventila (in na drugi strani sedež ventila) je pod kotom.....in tik preden se zapre se na mikro ravni "zadrgne"....in imaš točno to kar ti je AI napisal....lokalni mikro pitting.....ki ga je svinec v primeru mehkejših sedežev preprečeval....ker je bil v vlogi maziva....

Letalski ventili imajo te kote še dodatno večje....ne vem zakaj....zaradi extra tesnenja?

Zato svinec še vedno vztraja v AVGASU....da maže ventile...primarno....sekundarno pa oktani.... čeprav to v 21.stoletju ni več pomembno ko znamo delat visjeoktanski bencin brez svinca....
 

BLABLABLA

Guru
28. sep 2007
2.923
1.195
113
Torej....jih maš!

Skrajni rob ventila (in na drugi strani sedež ventila) je pod kotom.....in tik preden se zapre se na mikro ravni "zadrgne"....in imaš točno to kar ti je AI napisal....lokalni mikro pitting.....ki ga je svinec v primeru mehkejših sedežev preprečeval....ker je bil v vlogi maziva....
Če je bil v vlogi maziva je bil tudi v vlogi tesnila.... A si zdaj srečen?
 
  • Haha
Reactions: Kamele0N

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
43.407
5.141
113
Lahko da je bil posledično...ne pa primarno! Side benifit...

Ti si kot tony ki trdi da so bli trši sedeži ventilov od zmeraj....in da noben motor narejen v zadnjih 200letih ne rabi svinca za zaščito ventilov....da se to etak brezveze daje not že 200let....
 

BLABLABLA

Guru
28. sep 2007
2.923
1.195
113
Lahko da je bil posledično...ne pa primarno! Side benifit...

Ti si kot tony ki trdi da so bli trši sedeži ventilov od zmeraj....in da noben motor narejen v zadnjih 200letih ne rabi svinca za zaščito ventilov....da se to etak brezveze daje not že 200let....
Nič side bienifit...

Svinčev tetraetil se je začel dodajat, ko se je je stremelo za večjo močjo in izkoristkom motorja. Višja kompresija, višja moč in izkoristek...
Za višjo kompresijo rabiš gorivo z višjim oktanskim številom... Ni nujno, da dodajaš svinčev tetraetil zato. Lahko bi dodajalo Etanol, metanol, toluen, xilene, benzen...
Svinčev tetraetil je bil verjetno na začetku najcenejša opcija (z vidika cene goriva in konstrukcije motorja)... Do prepovedi....
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
43.407
5.141
113
Vse res....

Ampak v 19.stoletju je bilo pri ICE toliko drugih možnih izboljšav.....da če so šli lovit večjo kompresijo z tesnenjem na podlagi svinca med ventilom in njegovim sedežem.... :D

Kaj ti bo super tesnenje ventila..... če imaš T-head al pa L-head zasnovo glave...in posledično kompresijo 6:1.....pointless!
 

BLABLABLA

Guru
28. sep 2007
2.923
1.195
113
Vse res....

Ampak v 19.stoletju je bilo pri ICE toliko drugih možnih izboljšav.....da če so šli lovit večjo kompresijo z tesnenjem na podlagi svinca med ventilom in njegovim sedežem.... :D

Kaj ti bo super tesnenje ventila..... če imaš T-head al pa L-head zasnovo glave...in posledično kompresijo 6:1.....pointless!

Zato, ker je bila rešitev za dvig oktanskega števila s svinčevnim tetraetilom poceni.

Kompresijsko razmerje nima s tesnjenjem ventila prav dosti skupnega.

Če ventil ne tesni ga zelo hitro prepihajo izpušni plini in odgori na mestu kjer se to dogaja. (enako z materialom sedeža v glavi), zato so tudi razvili vstavljive sedeže ventilov, za mehkejše glave ventilov (aluminij)

Iz istih razlogov je potrebno pravilna nastavitev "reže ventilov"...
 

motoroki

Fizikalc
30. maj 2022
584
133
43
Pubeci raje povejte, kakšno vreme bo kaj dans v osrednjem delu, da peljem merđota mal na sprehod, seveda z dodanim valve-.saverjem, ker na alter nasvete ne dam prav veliko, posebej zato, ker ste se eni zaplezali, da glava peče. Mam solidnega mehanika za te stvari in kar on pove drži kot pribito, kar se tiče mehanike... je pa bolj slab vremenoslovec (sorry Joža :))
Tist, ki mi napove suho vreme pa bo res, dobi lajk.:cheer:
 
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N

sad

Guru
24. avg 2007
22.102
10.805
113
Pubeci raje povejte, kakšno vreme bo kaj dans v osrednjem delu, da peljem merđota mal na sprehod, seveda z dodanim valve-.saverjem, ker na alter nasvete ne dam prav veliko, posebej zato, ker ste se eni zaplezali, da glava peče. Mam solidnega mehanika za te stvari in kar on pove drži kot pribito, kar se tiče mehanike... je pa bolj slab vremenoslovec (sorry Joža :))
Tist, ki mi napove suho vreme pa bo res, dobi lajk.:cheer:
Tak ja, a bo ta vožnja že dovolj dolga, da lahko potem samo še vplinjače nastaviš in bo potem res, res u nulo laufo?
 
  • Ljubezen
Reactions: Kamele0N

tony

Guru
23. jul 2007
10.471
1.773
113
Ti si kot tony ki trdi da so bli trši sedeži ventilov od zmeraj....in da noben motor narejen v zadnjih 200letih ne rabi svinca za zaščito ventilov....da se to etak brezveze daje not že 200let....
Jaz sem samo napisal, da se strinjam z okrožnico iz TISa, ki je za BMWjeve motorje obvestila, da imajo ti šele z 9/1984 vgrajene trše sedeže ventilov, ki ne potrebujejo svinca v bencinu.

In da menim, da BMWjeva navedba, da svinec v gorivu ni potreben za vse motorje, starejše od tega datuma, pod pogojem, da so na svinec prevozili vsaj 60k km, velja za vse otto motorje.

Omenil sem, da so v Ameriki govorilli o tej problematiki na dolgo in široko (so avtomobilski narod, veliko več prevozijo kot mi, in imeli so mnogo več avtov kot mi, ker so mnogo bogatejša država; pa še bencin so imeli cenejši od vode) že v 70ih letih in do istega sklepa, kot je napisan v BMWjevi okrožnici prišli že pred 50imi leti.

Potem sem navajal še primere kot so delovni stroji in orodja z bencinskim pogonom, v katere že 25 let nihče ne naliva svinca, pa delajo. Zdaj sem se spomnil še enega... Sosed je imel zgodnji letnik e30, ki ga je kupil leta 2005, gonil pet let in nabral čez 100k km, vse na eurosuper brez aditivov, brez težav.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
43.407
5.141
113
Jaszt pa še 1x napišem da je BMWjeva trditevda da se sedež napije svinca navaden bullshit....

Saj ni sedež sintran....tud iz sive litine ni da bi bla modularna litina (grafit al kaj že vpihnejo....da bi mazal)
 

tony

Guru
23. jul 2007
10.471
1.773
113
Možno, nisem strojnik in za to presojo nisem kompetenten.

Bilo bi pa zanimivo pogruntati, kako to, da na modernih avtomobilskih otto motorjih (v Evropi recimo narejenih po 2. svetovni in pred letom 1985) ni težav z uporabo neosvinčenega bencina? Ker aditivov ali svinca ne naliva praktično nihče.