Peugeot 1.2 puretech mlinček kuri olje

tony

Guru
23. jul 2007
10.469
1.772
113
Lepim iz sosednje teme, da bo manj kaosa :cheer:
"Če avto to rabi zaradi konstrukcije sedeža ventila.....potem je to rabil leta 1960.....ali pa rabi leta 2037.....

Kaj te je prepričalo da z današnjim bencinom pa kar na 1x ne rabi več mazanja sedeža ventila?"

Prepričali so me internetni forumi, ki so ta problem reševali 25 let nazaj. Američani so takrat radi spomnili, da so pri njih to dilemo dali skozi že v 70ih letih (pri nas so bili to še globoko svinčeni časi). In že takrat so pojasnili, da so pred desetletji prišli do sklepa, da aditivi niso potrebni, za vse bencinske motorje. In nisem seznanjen, da bi se na tej fronti v četrt stoletja kaj spremenilo.

V utemeljitev sem prilepil BMWjevo okrožnico, objavljeno v TIS-u, ker pač to znamko poznam in dokument v BMW spletnih virih znam poiskati:
"1. The engines listed above can be run on unleaded fuel without problems occurring,
provided that they have covered a distance of at least
60,000 km (approx. 40,000 miles).

In such cases, so much lead and lead tetraethyl is diffused into the material of the
valve seat rings through the past frequent refuelling with leaded fuel that the required
protective effect will be present for the remaining service life (memory effect)."

https://www.bmw2002faq.com/applications/core/interface/file/attachment.php?id=52974
 

zoom

Majstr
14. maj 2014
723
257
63
Tony kaj ti mali Bmw 1, 2 s prvim pogonom in 1.5 motorji so ok? Menjalniki? Sem slišal da eni zadnjih ki še ni vsaj blagi hibrid. Drži?
 

motoroki

Fizikalc
30. maj 2022
581
129
43
Lepim iz sosednje teme, da bo manj kaosa :cheer:
"Če avto to rabi zaradi konstrukcije sedeža ventila.....potem je to rabil leta 1960.....ali pa rabi leta 2037.....

Kaj te je prepričalo da z današnjim bencinom pa kar na 1x ne rabi več mazanja sedeža ventila?"

Prepričali so me internetni forumi, ki so ta problem reševali 25 let nazaj. Američani so takrat radi spomnili, da so pri njih to dilemo dali skozi že v 70ih letih (pri nas so bili to še globoko svinčeni časi). In že takrat so pojasnili, da so pred desetletji prišli do sklepa, da aditivi niso potrebni, za vse bencinske motorje. In nisem seznanjen, da bi se na tej fronti v četrt stoletja kaj spremenilo.

V utemeljitev sem prilepil BMWjevo okrožnico, objavljeno v TIS-u, ker pač to znamko poznam in dokument v BMW spletnih virih znam poiskati:
"1. The engines listed above can be run on unleaded fuel without problems occurring,
provided that they have covered a distance of at least
60,000 km (approx. 40,000 miles).

In such cases, so much lead and lead tetraethyl is diffused into the material of the
valve seat rings through the past frequent refuelling with leaded fuel that the required
protective effect will be present for the remaining service life (memory effect)."

https://www.bmw2002faq.com/applications/core/interface/file/attachment.php?id=52974
:valjamse:pol pa pravijo, da mi mlajši ne znamo brez neta in nasedamo na fore, ki jih lahko razširja vsak, ki ima dostop do neta-tuki me pa en tak znalc prepričuje v nasprotno, kar so nemško/ svetovni inženirji dognali že pred 100let in pravi, da so bili v zmoti in so bile tone svinca bz dodane benzu...če to ni za Nobelovo nagrado.:cheer:
memory efekt praviš? pa ti veš, kaj se dogaja v glavi motorja med delovanjem, posebej okoli sedežev ventilov in samimi ventili? temperature?
sem sicer elektro stroke (kmalu zaključujem) , pa so mi take stvari kar jasne, za razliko od net stručkotov tudi v praksi.
 

tony

Guru
23. jul 2007
10.469
1.772
113
:valjamse:pol pa pravijo, da mi mlajši ne znamo brez neta in nasedamo na fore, ki jih lahko razširja vsak, ki ima dostop do neta-tuki me pa en tak znalc prepričuje v nasprotno, kar so nemško/ svetovni inženirji dognali že pred 100let in pravi, da so bili v zmoti in so bile tone svinca bz dodane benzu...če to ni za Nobelovo nagrado.:cheer:
memory efekt praviš? pa ti veš, kaj se dogaja v glavi motorja med delovanjem, posebej okoli sedežev ventilov in samimi ventili? temperature?
sem sicer elektro stroke (kmalu zaključujem) , pa so mi take stvari kar jasne, za razliko od net stručkotov tudi v praksi.
Precenjuješ samega sebe. In tale štromarski faks zaključuješ že od kdaj, korone? Malo se vzemi v roke, fant.

Memory efekt je seveda neroden prevod iz švabščine, TIS je takih oksimoronov poln. Imaš težave s funkcionalnim branjem? Gre za nabrani svinec, ki tam ostane po določenem času delovanja motorja.

Delo inženirja je izdelovanje tehničnih rešitev, podsklop tega so tehnični problemi. Boljše rešitve tehničnega problema kot videti, kaj se z njim dogaja celih 50 let pa ni. In ta je jasno pokazala - tankanje neosvinčenega bencina v stare avte ni noben problem.

Za večino ljudi je 50 let izkušenj dovolj. Za profesionalnega komplikatorja pa očitno ne.
 

tony

Guru
23. jul 2007
10.469
1.772
113
"kar so nemško/ svetovni inženirji dognali že pred 100let in pravi, da so bili v zmoti in so bile tone svinca bz dodane benzu...če to ni za Nobelovo nagrado.:cheer:"

Pisanje smrdi po narcizmu.
 
  • Všeč mi je
Reactions: jendomen

motoroki

Fizikalc
30. maj 2022
581
129
43
Precenjuješ samega sebe. In tale štromarski faks zaključuješ že od kdaj, korone? Malo se vzemi v roke, fant.

Memory efekt je seveda neroden prevod iz švabščine, TIS je takih oksimoronov poln. Imaš težave s funkcionalnim branjem? Gre za nabrani svinec, ki tam ostane po določenem času delovanja motorja.

Delo inženirja je izdelovanje tehničnih rešitev, podsklop tega so tehnični problemi. Boljše rešitve tehničnega problema kot videti, kaj se z njim dogaja celih 50 let pa ni. In ta je jasno pokazala - tankanje neosvinčenega bencina v stare avte ni noben problem.

Za večino ljudi je 50 let izkušenj dovolj. Za profesionalnega komplikatorja pa očitno ne.
Dobro vem, kaj si mislil s tistim memory efektom, tolk sem pa že šolan (btw-4 letnik pri 22 letih, če si se ravno spotaknil)
in so dognali, da je tisti svinec kar ostal na sedežih? lahko ja, če si avto ugasnil na zadnjem tankanju pred 40 leti in ga nisi vžigal do danes.:aplauz:
 
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N

BLABLABLA

Guru
28. sep 2007
2.917
1.190
113
Lepim iz sosednje teme, da bo manj kaosa :cheer:
"Če avto to rabi zaradi konstrukcije sedeža ventila.....potem je to rabil leta 1960.....ali pa rabi leta 2037.....

Kaj te je prepričalo da z današnjim bencinom pa kar na 1x ne rabi več mazanja sedeža ventila?"

Prepričali so me internetni forumi, ki so ta problem reševali 25 let nazaj. Američani so takrat radi spomnili, da so pri njih to dilemo dali skozi že v 70ih letih (pri nas so bili to še globoko svinčeni časi). In že takrat so pojasnili, da so pred desetletji prišli do sklepa, da aditivi niso potrebni, za vse bencinske motorje. In nisem seznanjen, da bi se na tej fronti v četrt stoletja kaj spremenilo.

V utemeljitev sem prilepil BMWjevo okrožnico, objavljeno v TIS-u, ker pač to znamko poznam in dokument v BMW spletnih virih znam poiskati:
"1. The engines listed above can be run on unleaded fuel without problems occurring,
provided that they have covered a distance of at least
60,000 km (approx. 40,000 miles).

In such cases, so much lead and lead tetraethyl is diffused into the material of the
valve seat rings through the past frequent refuelling with leaded fuel that the required
protective effect will be present for the remaining service life (memory effect)."

https://www.bmw2002faq.com/applications/core/interface/file/attachment.php?id=52974
Saj sploh ne gre za mazanje sedeža ventila...

Gre za tesnjenje... Če se ventil usede v mehkejši sedež (ki ima na sebi nanos svinca), tak ventil bolje tesni.
Če ventil ne tesni izpod njega uhajajo vroči izpušni plini, ki odžigajo material sedeža in ventila.

Da so to svoj čas preprečili so inženirji naredili hidravlično (avtomatsko) nastavljanje ventilov... Ki so ga pa sedaj zaradi "ekologie-manjše porabe" proizvajalci nehali vgrajevat...

Materiali sedežev ventilov so danes trši kot so jih uporabljali nekoč...

tako nekako...
 
  • Všeč mi je
  • Wow
Reactions: motoroki in tony

ozze

Majstr
24. jul 2009
2.148
323
83
Svinec se je dodajal v bencin, da se mu je povečalo oktansko število in da ni prihajalo do predčasnih detonacij.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N

tony

Guru
23. jul 2007
10.469
1.772
113
Dobro vem, kaj si mislil s tistim memory efektom, tolk sem pa že šolan (btw-4 letnik pri 22 letih, če si se ravno spotaknil)
Naj mu nekdo pojasni, da je sklicevanje na štromarski faks v tej temi... neproduktivno.

"in so dognali, da je tisti svinec kar ostal na sedežih? lahko ja, če si avto ugasnil na zadnjem tankanju pred 40 leti in ga nisi vžigal do danes.:aplauz:"

Nazadnje so se okrog tega sekirali pred 50imi leti. Pretirano zaskrbljeni pejte po apaurin.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
43.397
5.147
113
Svinec se je dodajal v bencin, da se mu je povečalo oktansko število in da ni prihajalo do predčasnih detonacij.
Da.....posledično so lahko bili sedeži ventilov iz cenejše (mehkejše) legure....less €€€....

In ko je svinec izginil....je prišlo do posedanja ventilov...in so moral delat trše sedeže ventilov....NOT the other way around!

Wtf da je bil svinec tam zaradi boljšega tesnenja....wtf!!!
 
  • Všeč mi je
Reactions: motoroki

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
43.397
5.147
113
Še nagradno vprašanje za vas znalce (NE nisem še uspel najti odgovora nanj!)

Svinec je še vedno prisoten pri letalskem bencinu (AVGAS)....ker mora mazat ventile...kateri so drugacni od avtomobilskih...so narejeni bolj v konus in je posledično trenje med sedežem ventila in samim ventilom večje....zato rabi pač svinec za mazanje...

Zakaj so avio ventili take zasnove....in ne navadne kot pri avtomobilih?
 
  • Všeč mi je
Reactions: motoroki

motoroki

Fizikalc
30. maj 2022
581
129
43
Naj mu nekdo pojasni, da je sklicevanje na štromarski faks v tej temi... neproduktivno.

"in so dognali, da je tisti svinec kar ostal na sedežih? lahko ja, če si avto ugasnil na zadnjem tankanju pred 40 leti in ga nisi vžigal do danes.:aplauz:"

Nazadnje so se okrog tega sekirali pred 50imi leti. Pretirano zaskrbljeni pejte po apaurin.
Kaj vse nam spet zvedel na alteru? srečen jaz, da imam take sogovornike, ki so maherji za vse, od bab, šol do starodobnih mercedes motorjev, da o novih american car engines, recimo Ford, Dodge, ki smo jih že obdelovali sploh ne govorim....:cheer::valjamse:
 

motoroki

Fizikalc
30. maj 2022
581
129
43
Da.....posledično so lahko bili sedeži ventilov iz cenejše (mehkejše) legure....less €€€....

In ko je svinec izginil....je prišlo do posedanja ventilov...in so moral delat trše sedeže ventilov....NOT the other way around!

Wtf da je bil svinec tam zaradi boljšega tesnenja....wtf!!
Ne sam do posedanja, stolklo je sedeže in zažgalo ventile.
svinec pa tesnenje ja-se vidi, da nekateri nimajo pojma o delovanju motorja z notr. zgorevanjem.
 

BLABLABLA

Guru
28. sep 2007
2.917
1.190
113
Ne sam do posedanja, stolklo je sedeže in zažgalo ventile.
svinec pa tesnenje ja-se vidi, da nekateri nimajo pojma o delovanju motorja z notr. zgorevanjem.
1753730957664.png
 
  • Všeč mi je
Reactions: tony