Omejitev prenosa podatkov na mobilnem internetu m@

Smrkc

Fizikalc
24. feb 2009
3.152
22
38
37
jp je res ja... neka obrabnina se obračuna, sam nevem po kakšni formuli itd...
 

nsignific

Zelenc'
21. mar 2010
5
0
1
Poleg moznosti odstopa od pogodbe brez pogodbene kazni ima uporabnik tudi možnost reklamirati račun in plačevati manj zaradi slabše storitve.

Žal pa mislim da je tako, da mora to početi vsak mesec, za vsak račun posebej. Kar zna postato zoprno.
 

Dekster

MOBITEL PR
8. apr 2009
995
0
16
Ljubljana
Citat:
Uporabnik nsignific pravi:
Poleg moznosti odstopa od pogodbe brez pogodbene kazni ima uporabnik tudi možnost reklamirati račun in plačevati manj zaradi slabše storitve.

Žal pa mislim da je tako, da mora to početi vsak mesec, za vsak račun posebej. Kar zna postato zoprno.

Odvisno kdo bo prej obupal
wink-1.gif
in sicer ti kot uporabnik ali pa operater.

Lahko si recimo narediš v naprej že pripravljeno formo reklamacije in vsak mesec jo odpošlješ na operaterja, več ti lahko povedo tisti, ki so mogli vsakič poslati reklamacijo za neopravičen obračun prenosa podatkov na Simobilu, kar se lahko smatra kot isto sranje drugo pakovanje. Seveda ti bo operater najprej v lepopisju zavrnil tvojo reklamacijo s stavkom, da se bo potrudil ti še naprej zagotavljati storitev po najboljših močeh, vendar ti se va takšnem primeru ko naletiš na gluha ušesa skličeš na svojo pravičnost obračunavanja oz. na tvojo povprečno porabo. Zato vleči do fula ter ne se pustiti, da bi te prepričali v prekinitev pogodbe
grims-1.gif
. Moraš namreč vedeti, čeprav se operater dela da je nad zakoni temu niti od daleč ni tako. Imaš namreč tržni inšpektorat, imaš APEK, imaš varstvo potrošnikov, imaš takšne in drugačne oddaje, ki komaj čakajo za objavo tvojega problema, itn. , torej kar si sklenil in plačuješ 100%, moraš v isti meri prejeti kot proti uslugo.

Tvoje ni, da se ubadaš koliko je posamezna bazna postaja obremenje in koliko ni ter koliko je zmogljivo omrežje. Tisti, ki oglašuje, da ima tehnično "najboljše" omrežje je njegov problem, če temu ni tako.

Lp.
 

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
Optimist. Najprej si preberite splošne pogoje, s katerimi se s podpisom strinja vsakdo ob sklenitvi pogodbe. Operater ti lahko zagotavlja tudi hitrost 1 BIT na sekundo pa ne moreš nič. Garancije hitrosti ni. Zato pa imajo vsi operaterji možnost, da opremo pred podpisom pogodbe brezplačno preizkusiš.

Skratka, veliko sreče. Uživajte s pisanjem in pošiljanjem kuvert.
 

Dekster

MOBITEL PR
8. apr 2009
995
0
16
Ljubljana
Citat:
Uporabnik coolpower pravi:
Optimist. Najprej si preberite splošne pogoje, s katerimi se s podpisom strinja vsakdo ob sklenitvi pogodbe. Operater ti lahko zagotavlja tudi hitrost 1 BIT na sekundo pa ne moreš nič. Garancije hitrosti ni. Zato pa imajo vsi operaterji možnost, da opremo pred podpisom pogodbe brezplačno preizkusiš.

Skratka, veliko sreče. Uživajte s pisanjem in pošiljanjem kuvert.

Pravo si niso izmislili pravniki na mobitelu, ampak je nekoliko več časa na tem svetu kot sam operater
grims-1.gif
, je pa res, da morjo vaši pravniki popravljati zavestne marketinške poteze tako, da bo ratal očitno sistem "povuci, a bogami i malo mi ga potegni"

Pravniki svetujejo:

1.) Agencija za pošto in elektronske komunikacije Republike Slovenije (agencija) je na podlagi Zakona o elektronskih komunikacijah (ZEKom) pristojna reševati spore med končnimi uporabniki telekomunikacijskih storitev (internet, telefonija, spletna TV, , mobilne storitve, ipd.) in operaterji/ponudniki storitev (Telekom, T2, Amis, UPC, Mobitel, …) v zvezi z obveznostmi, ki jih ponudnikom nalaga zakonodaja.

2.) Agencija lahko ukrepa;
- ko mu operater ne nudi storitev, do katerih je upravičen na podlagi sklenjenega naročniškega razmerja (naročniške pogodbe).

3,) Kdaj se lahko uporabnik obrne na agencijo?
- Nastali spor morata uporabnik in operater najprej poskusiti rešiti sama . Uporabnik mora zato, preden vloži predlog za rešitev spora na agencijo, najprej vložiti ugovor k operaterju . To mora storiti v 15 dneh od dneva, ko je izvedel za ravnanje operaterja v zvezi z dostopom do storitev in/ali njihovim izvajanjem (npr. račun je potrebno reklamirati v 15 dneh od njegovega prejema).

Operater je dolžan na ugovor odgovoriti v roku 15 dni . Če ugovoru ne ugodi, lahko končni uporabnik v nadaljnjih 15 dneh vloži predlog za rešitev spora na agencijo.

Če operater na ugovor uporabnika sploh ne odgovori , ima ta pravico, da predlog za rešitev spora vloži na agencijo v 15 dneh po preteku 15-dnevnega roka od vložitve ugovora k operaterju (npr. ugovor je bil vložen 1.1.2010, operater končnemu uporabniku ni odgovoril, uporabnik tako lahko vloži predlog za rešitev spora na agencijo najkasneje do 31.1.2010).

4.)Kaj storiti v primeru, ko operater uporabniku ne nudi storitev v skladu s pogodbeno dogovorjeno kakovostjo?
- Dokler uporabnik dejansko ne začne uporabljati želene storitve, operater ne more zanesljivo vedeti, da mu bo ta delovala brezhibno. Če se torej po priklopu storitev izkaže, da napak , katerih posledica je nezadovoljivo delovanje storitev, kljub prizadevanju operaterja ne bo mogoče odpraviti, ima uporabnik pravico , da mesečno reklamira račun in še naprej uporablja storitve v kakovosti, kot mu jo pač lahko ponudi operater.

5.) Na kakšen način se lahko še reklamira račun?
- Tako, da pri računu za mesec, v katerem so bile težave, plačate ustrezno manj, obenem pa jih obvezno obvestite (to lahko storite že prej), da boste plačali manj in navedete razloge za to. Potem pa upate, da bodo razumni in se bodo sprijaznili z vašim zmanjšanim plačilom- kar je malo verjetno . Zato se v skrajnem primeru pustite tožiti.

Komentar:
Torej zgornje si nisem sam izmislil, ampak so to primeri iz prakse. Kar lahko dodam še sam je to, da se pustiš tožiti za dani primer ni zgrešeno, pa naj operater sodišču dokazuje, kaj je pravično ter kakovost.
Splošni pogoji imajo svoj smisel tako za uporabnika kot za operaterja.

Torej, če se vrnemo nazaj na konkretni primer, kjer je nek uporabnik do spremembe imel konstatno neko hitrost na isti lokaciji in se mu za tem kar na enkrat ta hitrost zmanjša, se to komot smatra za nižjo kakovost od tega, kar je ta uporabnik imel pred tem. Cena pa mu je ostala ista
sprasujem se.gif
. Tako, da ne govorte, kako je operater zaščiten, uporabnik pa ne ter se lahko SP spreminjajo po svoje na škodo uporabnika.

Da ne bo pomote to velja za vse operaterje. In še nekaj, ne omalovažujte uporabnika/potrošnika saj ga ta špas z vami, kar nekaj košta in nevem od kod vam ideja, da se lahko sprememba izvede na škodo uporabnika.


Lp.
 

nsignific

Zelenc'
21. mar 2010
5
0
1
Citat:
Uporabnik coolpower pravi:
Optimist. Najprej si preberite splošne pogoje, s katerimi se s podpisom strinja vsakdo ob sklenitvi pogodbe. Operater ti lahko zagotavlja tudi hitrost 1 BIT na sekundo pa ne moreš nič. Garancije hitrosti ni. Zato pa imajo vsi operaterji možnost, da opremo pred podpisom pogodbe brezplačno preizkusiš.

Skratka, veliko sreče. Uživajte s pisanjem in pošiljanjem kuvert.

To enostavno ni res, prosim da ne pišeš deinformacij in popolnih bedarij. Z zakonom je predvideno kakšna so lahko odstopanja od oglaševane storitve, in 1 bit/s niti od daleč ne pade v interval. Še enkrat te prosim, da ne pišeš o stvareh, o katerih veš premalo.
 

Bush

Fizikalc
19. okt 2008
1.735
0
36
Citat:
Uporabnik Jest pravi:
DO 1 MBps... je to lahko hitrost 1 bps, 1 kbps ali 1MBps
smile-1.gif
...
Pri 1 bps internet - IP protokol - ne dela (TTL, ipd).
grims-1.gif


Pri 1 kbps dostop do spleta ni mogoč.
 

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
Tako je. Povsod v reklamah je besedica DO. To je najvišja možna teoretična hitrost, praktična je lahko kar koli manj od tega. Zagotovljene hitrosti pri mobilni telefoniji ne more biti, dejavnikov, ki vplivajo na hitrost pa je malo morje.
 

SawyerX

Pripravnik
28. jan 2010
191
0
16
V kateri situaciji UMTS omrezje bolj trpi. Ce se P2P prenasa 12 ur na dan z hitrostjo 250kB/s ali ce se prenasa zadeva preko http z konstantno hitrostjo 512kB/s?
 

jest5

Guru
18. avg 2007
26.089
-8.774
113
Torej kakšne naj bi bile novosti:

Citat:
Novosti pri ponudbah Instant Internet in Mobilni Internet

S 1. aprilom v prodajno ponudbo uvajamo nove podatkovne pakete. Poleg paketa Internet neomejeno z mesečno naročnino 29 EUR je novost Internet neomejeno Premium, ki ob mesečni naročnini 39 EUR omogoča nakup prenosnikov z vgrajenim podatkovnim modemom in druge podatkovne opreme po posebej ugodni ceni.

Za uporabnike, ki ne potrebujejo neomejenega interneta, sta novosti paketa Internet start in Internet start Premium. Oba vsebujeta 5 GB prenosa v Mobitelovem omrežju, naročnina za paket Internet start znaša 19 EUR, za paket Internet start Premium pa 29 EUR. Slednji omogoča tudi nakup prenosnika z vgrajenim podatkovnim modemom in druge podatkovne opreme po posebej ugodni ceni.
Mobilni Internet

V aprilu bomo ponudili tudi tri nove podatkovne storitve Mobilnega Interneta z različnimi cenami in vključenimi količinami prenosa podatkov, ki bodo nadomestili obstoječo ponudbo paketov Internet L in M. Storitev Mobilni Internet je namenjena prenosu podatkov in brskanju po internetu prek mobitela

Z novimi storitvami Mobilni Internet uvajamo tudi nižje cene prenosa podatkov, ki veljajo nad vključenim volumnom.


Citat:


Obvestila in novosti
31. marec 2010
Novosti pri ponudbah Instant Internet in Mobilni Internet

S 1. aprilom v prodajno ponudbo uvajamo nove podatkovne pakete. Poleg paketa Internet neomejeno z mesečno naročnino 29 EUR je novost Internet neomejeno Premium, ki ob mesečni naročnini 39 EUR omogoča nakup prenosnikov z vgrajenim podatkovnim modemom in druge podatkovne opreme po posebej ugodni ceni.

Za uporabnike, ki ne potrebujejo neomejenega interneta, sta novosti paketa Internet start in Internet start Premium. Oba vsebujeta 5 GB prenosa v Mobitelovem omrežju, naročnina za paket Internet start znaša 19 EUR, za paket Internet start Premium pa 29 EUR. Slednji omogoča tudi nakup prenosnika z vgrajenim podatkovnim modemom in druge podatkovne opreme po posebej ugodni ceni.
Mobilni Internet

V aprilu bomo ponudili tudi tri nove podatkovne storitve Mobilnega Interneta z različnimi cenami in vključenimi količinami prenosa podatkov, ki bodo nadomestili obstoječo ponudbo paketov Internet L in M. Storitev Mobilni Internet je namenjena prenosu podatkov in brskanju po internetu prek mobitela

Z novimi storitvami Mobilni Internet uvajamo tudi nižje cene prenosa podatkov, ki veljajo nad vključenim volumnom.

Preberite več o novih ponudbah Instant Internet in Mobilni Internet.

31. marec 2010
Uvedba principa pravične uporabe pri prenosu podatkov

Obveščamo vas, da bomo s 1. majem 2010 začeli uveljavljati princip pravične uporabe storitev prenosa podatkov, kot je opredeljeno v Splošnih pogojih uporabe.
Internet neomejeno in Internet neomejeno Premium

Za nova paketa Internet neomejeno in Internet neomejeno Premium ter za obstoječa paketa Internet neomejeno in Poslovni Internet neomejeno je meja za uveljavljanje principa pravične uporabe 20 GB prenesenih podatkov znotraj posameznega obračunskega obdobja. Po preseženi meji 20 GB v Mobitelovem omrežju se hitrost prenosa podatkov omeji na 384 kbit/s v smeri do uporabnika in 64 kbit/s v smeri od uporabnika. Z naslednjim obračunskim obdobjem se ponovno vzpostavi običajna hitrost prenosa podatkov, kot jo zagotavlja Mobitel, d. d.
Instant Internet Dan na dan

Za Instant Internet Dan na dan je meja za uveljavljanje principa pravične uporabe 1 GB prenesenih podatkov na dan. Po preseženi meji 1 GB v Mobitelovem omrežju se hitrost prenosa podatkov omeji na 384 kbit/s v smeri do uporabnika in 64 kbit/s v smeri od uporabnika. Z naslednjim dnem se ponovno vzpostavi običajna hitrost prenosa podatkov, kot jo zagotavlja Mobitel, d. d.
Paket Povezani 77

Za paket Povezani 77 je meja za uveljavljanje principa pravične uporabe 5 GB prenesenih podatkov znotraj obračunskega obdobja. Po preseženi meji 5 GB v Mobitelovem omrežju se hitrost prenosa podatkov omeji na 384 kbit/s v smeri do uporabnika in 64 kbit/s v smeri od uporabnika. Z naslednjim obračunskim obdobjem se ponovno vzpostavi običajna hitrost prenosa podatkov, kot jo zagotavlja Mobitel, d. d.

Naročniki obstoječih paketov Internet neomejeno, Poslovni Internet neomejeno in Povezani 77, ki s spremembami ne soglašajo, lahko do vključno 30. 4. 2010 odstopijo od naročniške pogodbe, in sicer s pisno izjavo, ki jo pošljejo na naslov MOBITEL d.d., Vilharjeva 23, 1537 Ljubljana ali oddajo v Mobitelovih centrih. Pravica do odstopa od naročniške pogodbe ne vpliva in ne posega v zapadle in neplačane obveznosti naročnika ter v obveznosti izpolnitve pogodbeno dogovorjenih obveznosti naročnika. Naročniki, ki so na račun vezave za daljše časovno obdobje kupili opremo po subvencionirani ceni, lahko do 30. 4. 2010 prekinejo naročniško razmerje in poravnajo pogodbene obveznosti za nakup subvencionirane opreme ali od naročniške pogodbe odstopijo ne da bi jim bili zaračunani stroški predčasne prekinitve naročniškega razmerja, pod pogojem, da hkrati odstopijo od aneksa k pogodbi za nakup opreme po subvencionirani ceni. Podrobni pogoji, ceniki, možnosti in način odstopa od aneksa k pogodbi so naročnikom na voljo v Mobitelovih centrih. Odstop od aneksa k pogodbi za nakup opreme po subvencionirani ceni, kot tudi prekinitev naročniškega razmerja, lahko uredijo izključno v Mobitelovih centrih. Telefonske številke v primeru prekinitve naročniškega razmerja ni možno ponovno aktivirati najmanj pol leta od prekinitve razmerja.

Citat:
Sprememba hitrosti prenosa podatkov na podrejeni SIM pri storitvi Avtotelefon

S 1. majem 2010 uvajamo omejitev hitrosti prenosa podatkov na podrejeni SIM kartici pri storitvi Avtotelefon, in sicer za vse naročnike storitve Avtotelefon. Hitrost prenosa podatkov bo omejena na 64 kbit/s v smeri do uporabnika in v smeri od uporabnika. Storitev Avtotelefon je namenjena govorni komunikaciji uporabnikov, ki imajo v avtomobilih vgrajene avtotelefone.

http://www.mobitel.si/info/obvestila-in-novosti.aspx
 

nsignific

Zelenc'
21. mar 2010
5
0
1
Citat:
Uporabnik Jest pravi:
Seveda je res... povsod se oglasuje hitro DO xxx kbps ... kar pomeni, da ce pise DO 1 MBps... je to lahko hitrost 1 bps, 1 kbps ali 1MBps
smile-1.gif
...

Še vedno pišete bedarije.

Z zakonom je predvideno, kdaj se ta "do" smatra za nedopusten in se zacne sankcionirati (ukinitev pogodbenih kazni, dovoljevanje manjsega placila od osnovnega zneska narocnine, itd).

Tako da ponudnik nikdar ne more ob postavki "do" ponujati absurdno majhnih hitrosti, brez pravnih posledic.

Radi se obešate na semantiko, nimate ap pojma o pravni podlagi takšnih zadev. Tu se ne gre za besedne igre ampak za resne zadeve za katerimi se obračajo resni denarji in so ogrožene NADVSE resne pravice uporabnikov, katere vsaj v Sloveniji, hvalabogu, precej dobro varujejo zakoni.
 

KillaKHAN

Guru
27. avg 2008
17.805
1.121
113
najbolj enostavno si je ta "do" predstavljati tako, da če recimo vzamem pri T2 paket 10Mbit simetrično, naslednji cenejši paket pa je 5Mbit simetrično in zadeva deluje enako/počasnejše od 5Mbit potem že lahko začneš komplicirat, če ti pa dela s 6...
 

Jest

iPhone Guru
26. jul 2007
15.509
780
113
Medvode / Slovenija
www.mobile.si
Ocitno ne poznas dobro tehnologije pri mobilnem internetu... kjer ponudnik NE more garantirati nic... Niti ti ne more garantirati, da bo na doloceni lokaciji sploh mozen kakrsenkoli prenos podatkov...

Ce ze pises "bedarije" (tako si se ti izrazil) potem jih vsaj podkrepi z dokazi (link), ki veljajo tudi za ponudnike mobilnih tehnologij. Te se namrec nikakor ne morejo enaciti s tistimi, ki jih nudijo ponudniki interneta preko fiksnih vodov (najeti vodi, DSL, optika,...) ... kjer je mozno zagotavljati hitrosti... vendar spet ne popolno, ker so odvisni od precej dejavnikov... oz od najsibkejsega clena v verigi ...
 

nsignific

Zelenc'
21. mar 2010
5
0
1
Citat:
Uporabnik KillaKHAN pravi:
najbolj enostavno si je ta "do" predstavljati tako, da če recimo vzamem pri T2 paket 10Mbit simetrično, naslednji cenejši paket pa je 5Mbit simetrično in zadeva deluje enako/počasnejše od 5Mbit potem že lahko začneš komplicirat, če ti pa dela s 6...

Tako je, to je EN način.

Drug, tudi pravno veljaven, je princip konkurence. Če je oglaševana storitev cenovno/zmogljivostno slabša kot primerljiva konkurenčna, se jo tudi da izpodbijati. Glede na to, da je Mobitel svoj paket neomejeno oglaševal kot alternativo standardnemu internetu, se tu da marsikaj, če bi se kdo s tem želel ubadati.
 

KillaKHAN

Guru
27. avg 2008
17.805
1.121
113
saj se ne rabiš bat, tisti, ki jim sprememba paketa ne odgovarja, lahko odstopijo od pogodbe, če kaj vem, majo pa itak rpi mobitelu napisano v drobnem tisku, da lahko kadarkoli spremenijo vsebino paketa
 

nsignific

Zelenc'
21. mar 2010
5
0
1
Citat:
Uporabnik Jest pravi:
Ocitno ne poznas dobro tehnologije pri mobilnem internetu... kjer ponudnik NE more garantirati nic... Niti ti ne more garantirati, da bo na doloceni lokaciji sploh mozen kakrsenkoli prenos podatkov...

Ce ze pises "bedarije" (tako si se ti izrazil) potem jih vsaj podkrepi z dokazi (link), ki veljajo tudi za ponudnike mobilnih tehnologij. Te se namrec nikakor ne morejo enaciti s tistimi, ki jih nudijo ponudniki interneta preko fiksnih vodov (najeti vodi, DSL, optika,...) ... kjer je mozno zagotavljati hitrosti... vendar spet ne popolno, ker so odvisni od precej dejavnikov... oz od najsibkejsega clena v verigi ...

Zelo dobro poznam princip delovanja mobilnega interneta, kjer podatkovni vod ni lasten enemu uporabniku. Ta način, mimogrede, ni omejen samo na mobilni internet (recimo KABELSKI internet). Eventuelno pa v nekem koraku VSAKA internetna povezava prične deliti bandwidth z ostalimi uporabniki.

Tezava tvojega razmisljanja je v tem, da Mobitel storitev oglašuje in prodaja na trgu, kjer obstajajo določena pričakovanja glede kvalitete storitev - in kar ponudnik oglašuje, mora ponuditi. Ali pa spremeniti ponudbo, kar bodo storili 1. maja. Mimogrede, v tem odstavku ne izrazam mnenja, ampak trenutno veljavni zakon apliciran na situacijo.

Tu je mimogrede sporno, da so z nepoštenim oglaševanjem pridobili naročnike, zdaj pa jih omejili - kar so morali že od samega začetka načrtovati, razen če nimajo pojma o lastni tehnologiji (kot jo opisujes tudi ti). Ampak to je druga tema.

Tu je pomembno samo to, da za njih velja isto kot za ostale ponudnike, ki oglašujejo konkurenčnost.

P.S.: če koga zanima, je vse to podrobno opisano v Zakonu o varstvu potrošnikov, kar pišem vam pa bo potrdil tudi APEK (imajo javni email naslov za prav takšne poizvedbe).
 

Jest

iPhone Guru
26. jul 2007
15.509
780
113
Medvode / Slovenija
www.mobile.si
Samo kolikor vem, nikjer explicitno ne oglasujejo hitrosti mobilnega interneta... ampak samo kolicino ... in pri tem pdoatku oglasevane trditve drzijo ... Ce imas paket z zakupljenimi 5GB podatkov, bos placeval vse, kar je nad 5 GB ... ce imas paket "unlimited", bos pac placal zgolj narocnino... Kaksno hitrost pa bos imel, pa ni nikjer zagotovljeno ... Napisano imajo zgolj, da tehnologija, ki jo imajo v uproabi (GPRS, EDGE, UMTS, HSxPA,...) omogoca hitrosti do toliko in toliko...