Okolju prijazni avtomobili

Jabe

Guru
1. okt 2007
16.079
8.366
113
in da, drži, za resno delo in ko moraš dejansko odgovorno stati za izdelkom, moraš vse sam preveriti(večji kot si strokovnjak na nekem področju, hitreje in lažje je to).

Potem mi ne zameri, ko še enkrat rečem, da so CHATGpt in podobna orodja navadno sranje za podajati take izjave. To je bil moj kruh več kot 5 let... Kaj bi dala, da bi ta orodja bila kaj vredna. To kar delaš ti in pod tem mislš, da je izjava kaj bolj resnična in kredibilna - ni. Ko nekdo še 100krat potem ponovi isto neumnost, jo potem ta orodja še bolj porivajo naprej, kot resnično.
 

NekdoK

Guru
17. jun 2008
4.477
902
113
EU
To je možno edino, če se ne spoznaš dovolj dobro na tvoje področje. Sicer ti pa dejansko skrajša delo vsaj za nekaj ur mesečno, če ne več. A kot rečeno domača naloga ti ne uide.

Mimogrede, če mu dam v kontekst še "upoštevanje podatka o povprečni starosti ICE proti EV na cestah", potem je strnjen odgovor:

Da — razlike v starosti voznega parka (in posledično v izpostavljenosti okvaram, koroziji, obrabi izolacij, puščanjem goriva/olja ipd.) lahko precej popačijo “surove” primerjave EV vs. ICE. In to je eden glavnih razlogov, zakaj so trditve tipa “20×” ali “50–100×” pogosto preveč samozavestne.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
55.558
7.432
113
The primary origin of vehicle fires is fuel system leaks.

pri EV tega ne boš imel. Kaj je naslednji razlog? Olje teče..tega tudi nima EV...

Predpostavka, da se EV enako stara kot ICE je zgrešena, zato takšna primerjava ni realna. To bi sicer moral AI vedet, ali pa je spet vprašanje napačno postavljeno.
 

Jabe

Guru
1. okt 2007
16.079
8.366
113
ne le da je možno, je aksiom, ker chatgpt skrola po netu in išče razpoložljive podatke tam. Ki jih ne zna preveriti. Marsikateri relevanten podatek pa sploh ne obstaja, ker se ga ne meri in ga moraš sam (raziskave namesto pregledov literature) ali ni javno dostopen, ker pač nekdo, ki je neko delo vložil (da je nekdo napisal, da je nekdo objavil, da je nekdo to dal v neko spletno knjižnico, da se lahko prebrska na enem mestu), to zaračuna.

so rangi kredibilnosti virov - objektivni kriteriji, ki se merijo - in chatgpt ipd ni niti v zamisli, ko se o tem pogovarja.

Da tebi prihrani ure časa, da na koncu še veeno podaš kar nekaj, za kar ne veš in ne moreš vedeti ali je res ali ne (samo bolj ti je všeč), ni noben pokazatelj, da je chatgpt kredibilen, tvoji zaključki še manj. Ajde, lahko pa ti prihrani nekaj časa za nekaj, kar je na koncu v vsakem primeru vredno nič.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
38.768
13.115
113
iz vidika "izpuščenega co2 na globalni ravni" je lokacija gorjenja čisto nepomembna.

Saj če sosedu ne zagori EV nisi zaradi tega na boljšem, ali pač?
če so statistike neugodne, se bo to poznalo na zavarovanju hiše in avtomobilov. men je bizarno, da za neko teslo, ki stane 40kilo plačaš prek jurja zavarovanja...isto kot za 80kilo vredno ice premijo recimo...
Teb je verjetno to logično ali?
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
55.558
7.432
113
Mislim da imajo okoli 700€ pubeci s trojko zavarovanja...drugo je S, ampak S ima novo ceno več kot 80k
 

Jabe

Guru
1. okt 2007
16.079
8.366
113
ne vem, meni je tu eden razlagal, da za svojega xc90 plača 2k€ zavarovanja. Jaz pa res za svojo 54k€ teslo 1127€.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
55.558
7.432
113
Saj je logično, gleda se nabavna vrednost vozila in cena novih delov...ter seveda pohlep zavarovalnic malce, ko iščejo višji zaslužek...saj se bo glede tesl tudi normaiziralo
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
38.768
13.115
113
ne vem, meni je tu eden razlagal, da za svojega xc90 plača 2k€ zavarovanja. Jaz pa res za svojo 54k€ teslo 1127€.
jaz sem za mojga 1% odbitne, pa vse kombinacije imel cca 900€. 80k€.. zdaj sem porezal in imam 600€ ni bistveno ampak nekaj je. Lupat so me zaceli na hiši, za brezvzeze... moram tudi prevetrit.

Da bi dal za teslo 1000 mi je bizarno.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
55.558
7.432
113
Tole najde google:

Pri meni je moč 150 kW, razlika med AO in kasko z 1% odbitno franšizo pa nekje 2,5x.
Pač vse skupaj- AO, AO+, kasko, asistenca (srednja),odkup prve škode in nezgodno zavarovanje potnikov- vse s popusti tam 495 €.

Je pa tole trojka...tesla.
 

LarryClay

Guru
10. feb 2023
1.736
1.702
113
To je samo eno lapanje. Dokler ne vidimo kritij v detajle, se samo lapa.

Vsi trdijo, da imajo za MB S klaso AMG neki bla bla novo 200 k EUR nabavne cene, premijo "polnega" kaska samo za 750 EUR.
Ko pogledamo v detajle, pa da človek papirje na mizo, je pa drug špas.

Pa vsak ima svoje pojmovanje za "polni" kasko. Na koncu pa nima kritja za parkiran avto, krajo, poškodbe živali in cel kup zadev. Samo kritje za prometne nesreče, torej, ko je avto v gibanju s strani samega šoferja, pa še tam z odbitnimi franšizami in potem še malus.
Pade ledena sveča na avto, ni kritja.
Neznanec butne avto na parkirišču, ni kritja.
Kune pojedo kable, ni kritja.
Vlom v avto, razbita šipa, pololjena plastika, zvita vrata, ni kritja.
Tuta Bugarin ****** avto, ni kritja.
Avto ni pravilno "zažlajfan" na parkirišču in "pobegne" v graben. Ni kritja.
To so cake. Dokler se zavedamo, kaj ni krito, je vse super. Se strinjam, da se vsa kritja vsem ne splačajo.
Samo pravljic pa ni treba nakladati.

Na koncu samo eno vetrobransko steklo menjat stane jurja, materijal in delo. Mnogokrat še več. Za burek premije se dobi samo burek kritja.