Se ne bi strinjal. Dizli izginjajo zato, ker so grdi in umazani, baje in pa zaradi vedno večje dostopnosti alternativ.
Prvi osip: velik delež kupcev dizlov je bil podjetij za svoje potrebe. Takšni naredijo v povprečju lahko tudi 50.000 in več tisoč km letno, večinoma se menjajo pri nekje 150.000km. In za take je večinoma idealna izbira dizel. VEČINOMA, ne vedno.
Recimo samo primer: sem imel precej strank, ki so imele 2.0TDI 150KM motorje, avtomobili so praviloma šli stran po treh, štirih letih z nekje 150.000km. Poraba okrog 6 litrov. Ta avto se je prodal in bo mirno nadaljeval pot pri zasebnem kupcu.
Ker je dizel postal grd in umazan (politika podjetja), so jih zamenjali z istim avtomobilom z 1.0TSI mlinčkom, poraba od 8 litrov in gor. Je pa ena razlika. Ta mlinček konkretno bolj švica pri 150-160km/h kot pa 2.0TDI. In verjetnost težav z motorjem je za naslednjega lastnika po mojem mnenju konkretno večja.
Drugi osip: privat kupci so končno ugotovili, da se ne splača kupovati dizla za jajcanje po par km, samo zato, ker ga ima sosed. In pa kot je že nekdo zgoraj napisal, je vedno več alternativ, vključno s hibridi in EVji.
Ne razumem pa tiste tvoje dražji za tankat? Zgoraj imaš konkreten primer razlike v porabi in to je cca. 4.500 EUR razlike v porabi goriva do 150.000km. To recimo pokrije razliko pri nakupu, vendar bo dizel dosegel višjo prodajno ceno, tako da je tukaj potem nekaj v plusu za pokritje višje cestne takse in zavarovanja. Ugani s katerim avtom so bili sicer uporabniki bolj zadovoljni.
Po mojem mnenju je za tiste, ki nimajo domače polnilnice in delajo ogromno kilometrov (recimo MB-LJ jih ni tako malo vsakodnevno in še marsikje drugje) dizel še vedno optimalna izbira.
Recimo tudi jaz ga še vozim ravno za take zadeve. Poraba ugodna, na AC brez švicanja in to je to. Avto ima pa že čez 300.000km z relativno malo dodatnih stroškov (žal jih je nekaj bilo, ampak ne tistih, ki jih vsi pišejo, kako so hudi: turbo, injektorji, dpf, vztrajnik, sklopka, vse je še original gor). Mi je še za videti 1.0TSI mlinčke pri teh km.
In točno tukaj se zelena agenda vseh kričačev (to se ne nanaša nate) konča. Ker vse lepo in prav in zeleno, ampak naj mi en pove, kako je to zeleno, ko gre avto pri 150 ali 200 tisoč km v prešo zaradi ekonomske totalke, umazan dizelaš pa pri 400.000 še vedno kleplje in še kar bo.