Okolju prijazni avtomobili

MrDaco

Guru
11. sep 2007
13.646
7.751
113
Se ne bi strinjal. Dizli izginjajo zato, ker so grdi in umazani, baje in pa zaradi vedno večje dostopnosti alternativ.

Prvi osip: velik delež kupcev dizlov je bil podjetij za svoje potrebe. Takšni naredijo v povprečju lahko tudi 50.000 in več tisoč km letno, večinoma se menjajo pri nekje 150.000km. In za take je večinoma idealna izbira dizel. VEČINOMA, ne vedno.
Recimo samo primer: sem imel precej strank, ki so imele 2.0TDI 150KM motorje, avtomobili so praviloma šli stran po treh, štirih letih z nekje 150.000km. Poraba okrog 6 litrov. Ta avto se je prodal in bo mirno nadaljeval pot pri zasebnem kupcu.
Ker je dizel postal grd in umazan (politika podjetja), so jih zamenjali z istim avtomobilom z 1.0TSI mlinčkom, poraba od 8 litrov in gor. Je pa ena razlika. Ta mlinček konkretno bolj švica pri 150-160km/h kot pa 2.0TDI. In verjetnost težav z motorjem je za naslednjega lastnika po mojem mnenju konkretno večja.

Drugi osip: privat kupci so končno ugotovili, da se ne splača kupovati dizla za jajcanje po par km, samo zato, ker ga ima sosed. In pa kot je že nekdo zgoraj napisal, je vedno več alternativ, vključno s hibridi in EVji.

Ne razumem pa tiste tvoje dražji za tankat? Zgoraj imaš konkreten primer razlike v porabi in to je cca. 4.500 EUR razlike v porabi goriva do 150.000km. To recimo pokrije razliko pri nakupu, vendar bo dizel dosegel višjo prodajno ceno, tako da je tukaj potem nekaj v plusu za pokritje višje cestne takse in zavarovanja. Ugani s katerim avtom so bili sicer uporabniki bolj zadovoljni.

Po mojem mnenju je za tiste, ki nimajo domače polnilnice in delajo ogromno kilometrov (recimo MB-LJ jih ni tako malo vsakodnevno in še marsikje drugje) dizel še vedno optimalna izbira.
Recimo tudi jaz ga še vozim ravno za take zadeve. Poraba ugodna, na AC brez švicanja in to je to. Avto ima pa že čez 300.000km z relativno malo dodatnih stroškov (žal jih je nekaj bilo, ampak ne tistih, ki jih vsi pišejo, kako so hudi: turbo, injektorji, dpf, vztrajnik, sklopka, vse je še original gor). Mi je še za videti 1.0TSI mlinčke pri teh km.
In točno tukaj se zelena agenda vseh kričačev (to se ne nanaša nate) konča. Ker vse lepo in prav in zeleno, ampak naj mi en pove, kako je to zeleno, ko gre avto pri 150 ali 200 tisoč km v prešo zaradi ekonomske totalke, umazan dizelaš pa pri 400.000 še vedno kleplje in še kar bo.
V enačbo še dodaj, da danes praktično ne dobiš bencinca, ki nima nekega hibridnega sklopa. Če še pri tem upaš da bo 300kkm laufal u nulo, moraš res biti rojen pod srečno zvezdo. Tako, da ja kot si napisal, dizel je gldi gldi, vse ostalo je OK.... po Bruxles brainwashu...
 
  • Všeč mi je
Reactions: NekdoK

Steve

Guru
13. avg 2007
10.434
2.576
113
Realnost je taka: izguba vrednosti EVja po recimo 5, 6, 7 letih je gromozanska, ker jih noben noče kupit zaradi degredacije baterije. Najkasneje pri 10 letih so RIP. Ekonomska totalka.

Dizl pri ca. 5 letih komaj zapušča svoje prvo življenje in se seli na jug. Pri 15 letih starosti se seli v centralno azijo in afriko, kjer ga čaka še vsak 10 let življenja.

Ampak tudi zgodba dizla je zgodba EU reševanja sveta
25 let nazaj so nam jih predstavli kot rešitelja sveta. In smo šli allin traktor. Še v male mestne škatle so jih tlačili. Potem pa uuppsss....dizli smrdijo, zastrupljajo mestno okolje, gremo all out.

In smo šli all in EV. Zdaj pa uuupppsss....sesuli bomo industrijo

Če ti bedaki nebi bili tako absolutistični, torej ali črno ali belo, bi danes imeli vse, brez prisile z religiozno podporo in bi vsak izbiral kar mu paše
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
55.521
7.432
113
Nič ni narobe v tem, če človek spozna zmoto in potem ravna drugače. Temu se reče napredek.

Dizli so imeli svoj prostor, sedaj ga pa več ne morejo imeti. Zato pač gredo papa.

me pa še vedno čudi, kako se lahko jaz vozim z mojim 10 let starim EV, ki je RIP.
 

Steve

Guru
13. avg 2007
10.434
2.576
113
Saj noben ni rekel da se ne moreš vozit. Ampak probaj prodat 10 let starega evja in poročaj o izgubi vrednosti v primerjavi z ICE.

S tem da tesla je še ok recimo. Za kaki recimo stelantis polizdelek si enostavno ne morem predstavljat, kdo bi to kupil po 10 letih, če je cena nad 1000€
 
  • Všeč mi je
Reactions: NekdoK

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
55.521
7.432
113
To je samo dobro za tiste, ki si novega ne moremo privoščiti, itak se rabljene kupuje iz lizingov, kjer firme rotirajo avte na 3 leta.

Fizična oseba, ki kupi nov avto, da ga bo prodala čez 3 leta pa ne vem...
 

CLIO15

Guru
1. nov 2007
15.020
5.161
113
Saj hec bo čez kakšna 3 leta, ko rabljenih dizlov več ne bo iz Nemčije, ker je davčna politika zelo naklonjena na EV kot službeno vozilo v Nemčiji.