Okolju prijazni avtomobili

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
54.069
7.186
113
Ni. Serijska je T16Kxxxxxxx, kar sovpada s produkcijskim datumom avta.

edino ce bo po novem, namesto vrtenja kilometrov stevca, postalo in fejkanje serijskih?
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.918
7.446
113
pri taščici
Ce bo slo takole naprej, jo bodo menjali pred potekom garancije.
Naj bi se degeadacija zacela umirjati
3/23, rwd lfp 41kkm
 

Priponke

  • IMG_20250505_155307.jpg
    IMG_20250505_155307.jpg
    229,8 KB · Ogledi: 29

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.591
1.315
113
Dokler bodo strokovnjaki elektrotehnike označevani za polagalce kablov s strani kvazi strokovnjakov in prodajalcev škatlic bo še dost teh mrkov in ko bo enkrat prišlo do megamrka ne bo več heca. Prodajalec škatlic po pač zamenjal službo in pametoval o čem drugem.
Da odgovorim v tvojem slogu: če bi upravljalvci omrežja bili res upravljavci omrežja (in ne le dratarji) in bi svoje delo opravili, kot je treba (le le v času izpada, ampak že leta prej), ne bi bilo mrka. Seveda velja tudi za naše.
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
19.474
9.820
113
Bi, če jih ne bi preglasili prodajni stručkoti magičnih rešitev, ki so "strokovnjaki" na področju elektrike, manjka jim pa najosnovnejše znanje elektrotehnike. Vsakršna podobnost z navzočimi je zgolj naključna.
Ni na Tržaski v Ljubljani zastonj precej zahteven faks, ki ima med drugimi tudi smer energetika. Kable drugač polagajo fantje s triletno šolo, je zadost.
 

Samo Svoj

Guru
27. jan 2022
7.492
3.241
113
Redno polnis 0-100?
Najmani je bil na 2% se mi zdi.
Ponavadi filam od nekje 30 do 80, obcasno do 100, (tesla svetuje vsak teden do 100)
Saj zato ja. Probaj in poglej ce se bo rated range kaj spremenil
Ker sta ravno spet o tem (nesrečnem) polnjenju me (spet/še vedno) zanima zakaj sploh polniti 20-80% in ne "ostanek%"-100%?
Namreč če posplošimo je doseg LR okoli 500km in 80% = 400km. Zakaj bi žrtvoval 20% dosega?
Ali Tesla kakorkoli pogojuje svojo garancijo na baterijo z načinom polnjenja (počasi-hitro, polno-delno,...)?
Ali tudi telefone polnite na 80%?
 

Jabe

Guru
1. okt 2007
14.858
7.318
113
Tesla priporoca za nekatere baterije vsakodnevno polnjenje na 80% in izjemoma na 100%, ce so tisti dan potrebe take. Naj bi bilo prijaznejse do baterije. Tehnikalij zadaj ne poznam, ker me niti niso zanimale, se pa tudi jaz držim tega, ker me nic ne stane ali ovira ali kakorkoli drugace vpliva nam, ce polnim na 80%
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hanzi

sad

Guru
24. avg 2007
21.766
10.373
113
Ker sta ravno spet o tem (nesrečnem) polnjenju me (spet/še vedno) zanima zakaj sploh polniti 20-80% in ne "ostanek%"-100%?
Namreč če posplošimo je doseg LR okoli 500km in 80% = 400km. Zakaj bi žrtvoval 20% dosega?
Ali Tesla kakorkoli pogojuje svojo garancijo na baterijo z načinom polnjenja (počasi-hitro, polno-delno,...)?
Ali tudi telefone polnite na 80%?
60%, ne 80% ;). Torej je dosega 300km.
 

Steve

Guru
13. avg 2007
10.114
2.033
113
Tesla priporoca za nekatere baterije vsakodnevno polnjenje na 80% in izjemoma na 100%, ce so tisti dan potrebe take. Naj bi bilo prijaznejse do baterije. Tehnikalij zadaj ne poznam, ker me niti niso zanimale, se pa tudi jaz držim tega, ker me nic ne stane ali ovira ali kakorkoli drugace vpliva nam, ce polnim na 80%

Nekaj tu ni štima, zakaj bi moral biti prijazen do baterije, ki ima pri 800k km degradacijo praktično 0?
Torej že itak bogi doseg velike večine EVjev se v praksi zreducira za 40%? 20% da čuvaš baterijo in 20% na koncu, ker so redki junaki ki upajo vozit pod 20%. Epsko. In potem čohanje po glavi zakaj je prodaja teh igračk ena sama žalost
 
  • Všeč mi je
Reactions: Gonzo in Samo Svoj

kalbo

Guru
7. okt 2013
19.474
9.820
113
Tesla priporoca za nekatere baterije vsakodnevno polnjenje na 80% in izjemoma na 100%, ce so tisti dan potrebe take. Naj bi bilo prijaznejse do baterije. Tehnikalij zadaj ne poznam, ker me niti niso zanimale, se pa tudi jaz držim tega, ker me nic ne stane ali ovira ali kakorkoli drugace vpliva nam, ce polnim na 80%
A nisi ti tista, ki zagovarjaš da se zadeve uporablja? A telefon tud polneš na 80%
 
  • Haha
Reactions: Gonzo in sajkek

sad

Guru
24. avg 2007
21.766
10.373
113
Nekaj tu ni štima, zakaj bi moral biti prijazen do baterije, ki ima pri 800k km degradacijo praktično 0?
Torej že itak bogi doseg velike večine EVjev se v praksi zreducira za 40%? 20% da čuvaš baterijo in 20% na koncu, ker so redki junaki ki upajo vozit pod 20%. Epsko. In potem čohanje po glavi zakaj je prodaja teh igračk ena sama žalost
Ni potrebe po pretiravanju.
Ta tvoj bogi doseg 300km je vsaj 6x dovolj za dnevno migracijo za povprečnega Slovenca. In če si pameten, potem boš gledal na baterijo, da jo čim manj degradiraš. In namesto, da polniš vsak 10i dan, boš pač vsak 6i dan. Ja, naporno. :valjamse:
Ko greš na Pag, ga pač butneš na 100%.

PS: Se večinoma strinjam s tvojimi komentarji, ampak tale zapis, ki je le podjeba..., nakazuje, da se morda ekstremiziraš. Pa ni nobene potrebe po tem, je že dovolj talibanov. V razmislek.
PS2: To, da te taliban kot je darjan sprovocira in njegove neumnosti komentiraš, tudi ni ravno najbolj pametno. Sem mu že mislil na njegov graf tiste baterije napopati jokanje lastnika trojke, ki mu je pri 200.000km shodila baterija, ampak škoda časa.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
54.069
7.186
113
Tistemu lastniku je trojko odpovedala zaradi "odpovedi" celice in ne degradacije. Tu je razlika, ki sem jo tudi omenil. Vedno bo nekje tak primer. Je pa to bil samo drugi primer v SLO, tako da je napaka manjša od statistične napake.

Samo Svoj meni se sicer telefon sam ustavi na 80.
Drugače pa ta 20-80 izhaja iz starih raziskav, kjer so testirali baterije od 0 do 100, ampak dejanskih 0 in dejanskih 100. V avtih ne gredo tako v extreme. Spodnja meji pri moji tesli je recimo 3.2, čeprav gredo lahko celice do 2.7 preden se jih uniči.
"problem" filanja do 100 pa je v neukih uporabnikih. Sploh ni problem filat do 100, če potem relativno hitro odpelješ. Problem je visoki soc + visoka temperatura, takrat pa baterija pospešeno degradira. oz najbolj škodi visoka temperatura - videno pri leaf prve generacije.

Steve kar se tiče panasonic 18650, to se gre za dizajn baterije in ne kemične sestavine "vsebine". Tesla je recimo imela kar nekaj teh baterij v avtih in ene so boljše od drugih, verjetno je razlog v vsebini kobalta, ki je znan da podaljša življenjsko dobo zaradi temperaturnih vplivov. Torej ne, nimajo tesle točno takih baterij, kot prenosniki, navzven ja, kaj je pa not, pa se itak javne ne ve, edino če greš razdirat in preverjat kemično sestavo.
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.766
10.373
113
Tistemu lastniku je trojko odpovedala zaradi "odpovedi" celice in ne degradacije. Tu je razlika, ki sem jo tudi omenil. Vedno bo nekje tak primer. Je pa to bil samo drugi primer v SLO, tako da je napaka manjša od statistične napake.
Hvala, ampak mi ne rabiš razlagati, sem bralno sposoben.
Sicer pa: me ustrelijo s pištolo in sem mrtev. Ali pa z lokom in sem mrtev. Rezultat je enak. Verjamem, da je tistemu lastniku trojke bilo fulla lažje odcolat denar, ker mu je baterija odpovedala zaradi odpovedi celice. Btw. a so mu v Zagrebu rešili zadevo za eno Poli salamo? Ali še kar išče cenejšo možnost?
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
54.069
7.186
113
Baje so mu rešili za... 4500e če se ne motim, 2 leti garancije oz 80.000km je še dobil.

Tvoja primerjava je seveda zgrešena. Boljša bi recimo bila: vsi enkrat umremo, eni zaradi "starosti" (degradacija) eni pa fašejo raka (odpoved celice). Na koncu sicer je rezultat enak, ampak tisti zaradi degradacije praviloma živijo dlje, rak pa te pokonča prej.

Degradacija je naraven proces kemije v bateriji in se dogaja vedno in povsod, ne glede na okolje, razlika ja le v hitrosti in stopnji degradacije.
Da pa celica crkne, pa je neljub dogodek, ki se pač zgodi, ker nič ni 100% kvalitetno izdelano, saj se ne gre tu za neke medicinske naprave, ki morajo imeti failure rate blizu 0%, pa še tam se tu pa tam zgodi da nekaj pač crkne.
 
  • Všeč mi je
Reactions: alesn