Okolju prijazni avtomobili

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.865
11.004
113
tankaš voziš (verjetno bolj ekološko kot vsaki 3 leta nov avto) paradoksalno.
 

LarryClay

Guru
10. feb 2023
1.237
1.220
113
50 let nazaj se je vse vozilo, dokler se ni zvozilo. Ker ni bilo gnarja za menjavat na 3 leta.
V Afriki je pa še vedno tako, ker denarja pač ni.
Ali pa na Kubi. Vozijo 75 let stare ameriške kible, ki so v ZDA že ob prvem polnem pepelniku pristale na deponiji, ker si je lastnik omislil novega. Na Kubi si ga pa ne morejo in ga šraufajo dokler gre.
Pač potrošništvo nas jebe. Pa cena delovne sile. Ko je servisna ura 250 $ (npr. v Miamiju na Floridi), se pač stare gare ne popravlja več, poje deponija.
Ali pa zanimivost, zakaj razbite Tesle iz ZDA pristanejo v kaki Ukrajini, Gruziji ali Moldaviji. Ker se v slednjih državah popravljajo po par $ na uro. Pri predračunu popravila po 250$ na uro, jih je pa večina ekonomska totalka in pristanejo na dražbi razbitin, kjer gredo zadeve dalje proti Vzhodu.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Samo Svoj

Samo Svoj

Guru
27. jan 2022
6.456
2.644
113
KSZ: ne vem v kateri temi je bilo omenjeno kako so avti zrasli v zadnjih par letih.

Nazorna kompilacija:
 
  • Všeč mi je
Reactions: jonny77

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.865
11.004
113
reno 5
1734374506449.png
 
  • Všeč mi je
Reactions: CLIO15

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.271
1.213
113
www.adriamedia.si
Potem pa prosim kar začni brat. O tem kako se koplje in proizvaja litij, nato nadaljuj z kobaltom in nato, kako se tole spoji v baterijo. Pa ker vem da boš namenoma spregledal še en pomemben dejavnik, je končna doba avtomobila. Naj ti namignem, baterije se ne bodo uporabljale za humus za gojenje paradižnika. Ne bodi polovčarski, ker z izdelavo baterije je ciklus komaj na polovici.
Vse to, kar si napisal, je seveda upoštevano. Še izrecno sem to poudaril (proizvodnja baterij). Razgradnjo je težje upoštevat, ker imajo najprej second life, potem reciklažo.
Pri ICE pa je seveda treba upoštevat tudi črpanje (s proizvodnjo črpališča vred), rafinerije, transport. Vse to, kar je tudi pri EV upoštevano.
In ko greš to pogledat (in se malo poglobiš v izhodiščne predpostavke vsega tega) ugotoviš dvoje:
- da je hudičevo zaj... sploh najti neko sprejemljivo točnost
- da pa povprečje raziskav kaže močno v prid EV
- in da celo če primerjaš hudo EV nenaklonjeno s hudo EV naklonjeno raiskavo, je EV še vedno vsaj enako okoljsko učinkovit (in seveda v veliki prednosti pri lokalnih emisijah).
 

Jabe

Guru
1. okt 2007
14.166
6.720
113
Vse to, kar si napisal, je seveda upoštevano. Še izrecno sem to poudaril (proizvodnja baterij). Razgradnjo je težje upoštevat, ker imajo najprej second life, potem reciklažo.
Pri ICE pa je seveda treba upoštevat tudi črpanje (s proizvodnjo črpališča vred), rafinerije, transport. Vse to, kar je tudi pri EV upoštevano.
In ko greš to pogledat (in se malo poglobiš v izhodiščne predpostavke vsega tega) ugotoviš dvoje:
- da je hudičevo zaj... sploh najti neko sprejemljivo točnost
- da pa povprečje raziskav kaže močno v prid EV
- in da celo če primerjaš hudo EV nenaklonjeno s hudo EV naklonjeno raiskavo, je EV še vedno vsaj enako okoljsko učinkovit (in seveda v veliki prednosti pri lokalnih emisijah).

Tole bi lahko strnil vse v poboldan del. Dejstvo je, da pojma nima noben tu gor, koliko kaj stane.

Najde se pasice na na netu, ki podpirajo že ustavrjeno prepricanje - na obeh straneh - in se to lahko tera dalje se nadaljnih 700 ali pa 7000 strani
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.396
2.758
113
Tole bi lahko strnil vse v poboldan del. Dejstvo je, da pojma nima noben tu gor, koliko kaj stane.

Najde se pasice na na netu, ki podpirajo že ustavrjeno prepricanje - na obeh straneh - in se to lahko tera dalje se nadaljnih 700 ali pa 7000 strani
Ni res.
Da se izračunati.
Osnovne zadeve pa so jasne. EV pred semaforjem na puha, rekuperacija, enostavnost pogona, enostavnost proizvodnje, ...
Passatarji pa naj gonijo svoje, kako so ICE boljši, ekološki, krivice, ki se jim godijo.
Ne gre za eno in drugo stran. Temveč za luknje v glavi
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.667
384
83
Kras
www.mtl.si
Zadeva ni tako enostavna. Poglej ICEje, ki so stari 20+ let, kako še vedno svinjajo svet. Po drugi strani pa lahko spremljaš 5 let stare EVje in PHEVe, ki so praktično ekonomska totalka, če jih kakšni zavzeteži ne dobijo v roke. Ampak taki zavzeteži jih ne morejo vse popravit, ker jih je premalo. Torej realno gledano nova, neizrabljena vozila gredo na odpad. Je to ekološko? Ali morda tisti 20 let star izpuhar le ni tako umazan v primerjavi s temi EVji.
Recimo jaz edino kar verjamem, da je zagotovo pravilno je, da EVji lokalno ne onesnažujejo, kar je recimo rešitev za večja, onesnažena mesta, saj se onesnaževanje prestavi drugam, običajno na manj naseljena in onesnažena območja.
Vse drugo je trenutno po mojem v zraku: ker imaš raziskave, ki kažejo, da so EVji bistveno bolj ekološki in na drugi strani ICEji. Recimo že samo način proizvodnje elektrike (čistost le te) bistveno vpliva na izračun teh primerjav. Recimo Avstralija ima izjemno svinjsko elektriko in tam je EV pogreb glede čistosti.
In potem seveda pridemo do reciklaže baterij, ki bo baje v prihodnosti izjemen posel, ampak sedaj še ni, ker jih še ni dovolj. Hm, potem pa gledaš izdelavo baterij, kako jih zalijejo in recimo kako Tesla izjemno pogosto spreminja način izdelave baterije in spet ne veš ali te eni nategujejo ali drugi.
Kakor koli: :nazdravje:
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
53.056
7.008
113
Ampak tu se vsaj lahko kaj izboljsa, pri EV. ICE pa je ze carved in stone in prostora za napredek ni nikjer…
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.396
2.758
113
Delali so EV zaradi davkov, grde, neučinkovite, da le dokazejo kako so zanič. Le Tesla šla allnin ter pokazala da se da.
Baterije v telefonih, tablicah, compih itd pa nikogar začuda ne motijo. Ne z gorenjem, ne reciklažo.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.667
384
83
Kras
www.mtl.si
Delali so EV zaradi davkov, grde, neučinkovite, da le dokazejo kako so zanič. Le Tesla šla allnin ter pokazala da se da.
Baterije v telefonih, tablicah, compih itd pa nikogar začuda ne motijo. Ne z gorenjem, ne reciklažo.
Sedaj se delaš neumnega, ne? Koliko kg baterij ima en avto in koliko en telefon? In ja, tudi te baterije so problem. Zadeva pač ni primerljiva. In recimo za telefone nihče ne trdi, kako so ekološki. Kar za EVje s strani radikaliziranih zagovornikov, žal ne drži.
Poleg tega, tvoja prva trditev ne drži. Morda je bilo to v začetku prejšnjega desetletja (recimo tipičen compliance avto je bil električni Fiat 500, za katerega je predsednik uprave javno pozval kupce, naj ga ne kupujejo), ampak potem se je zadeva obrnila. Nihče ne investira desetine milijard EUR v luft, samo zato, da bi dokazal, da je nekaj zanič. In tako VW kot ostali so šli potem all in, zato pa je sedaj tak problem, ker se EVji ne prodajajo, kot je bilo načrtovano.
Ampak tu se vsaj lahko kaj izboljsa, pri EV. ICE pa je ze carved in stone in prostora za napredek ni nikjer…
Si prepričan? PHEVi bodo porabo še konkretno znižali. In sam se recimo dobro spomnim, kako mi je prvi jajček od avta žrl 8-9 litrov in konkretno svinjal, sedaj se pa recimo z 1.7t težko dizelsko kravo voziš s petimi litri na 100km. Ob tem, da je izpuh konkretno, konkretno, konkretno bolj čist. Je pa res, da nič kaj ne kaže na to, da bodo čez 30 let še vedno svinjali po svetu.:(:mad:
 
  • Všeč mi je
Reactions: Gonzo

MrDaco

Guru
11. sep 2007
11.858
6.022
113
Delali so EV zaradi davkov, grde, neučinkovite, da le dokazejo kako so zanič. Le Tesla šla allnin ter pokazala da se da.
Baterije v telefonih, tablicah, compih itd pa nikogar začuda ne motijo. Ne z gorenjem, ne reciklažo.
Pri meni bosta 2 do 3 gsma vzdržala življensko dobo enega avta. Pa daj na tehtnico 2 gsma in en battery pack. Ah no, potem se čudite da vas zmerjamo z EVangelisti.
 

MrDaco

Guru
11. sep 2007
11.858
6.022
113
Seveda sem pa na svoji strani izrecno za, da se na tehničnem merijo oziroma preverjajo DPFi, katalizatorji, EGRi ipd.

EVji pa se naj dokažejo, po naravni poti. Mestni malčki, za do Hoferja in nazaj, so super rešitev, ne rečem.