Okolju prijazni avtomobili

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
54.795
7.297
113
no..saj če bo tesla 30k, bodo drugi morali iti nižje...da bodo konkurenčni. tako da če bo tesla res dala v eu ven model za 30k, bodo ostali morali za 20
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
54.795
7.297
113
ne vem, o tem 30k modelu sanjajo drugi, jaz pravim da so teslini modeli sedaj čisto ok, tudi cenovno umeščeni. Za poceni jajca pa naj pustijo kitajcem...pa itak je šel toliko standard gor, da nismo več v yugi in folk brez problema kupuje avte za 40k
 
  • Haha
Reactions: aljoman

Steve

Guru
13. avg 2007
10.242
2.242
113
Kot rečeno, uporabi se enak način obratovanja kot ICE pumpa. Tam tudi nimaš ene tanke cevke do rafinerije, ampak lokalne zalogovnike goriv.

tako bodo tudi tukaj zalogovniki električne energije. Polnili pa se bodo v non-peak časih iz grida.

Aja tako bo? Kdaj pa? In na vsakem vogalu kot obična pumpa bo tudi?
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
54.795
7.297
113
Vprašanje kako bo, ker EV se večinoma polnijo doma in ni potrebe po tem. DC je samo koristen za tranzit.

Kar nekako nakazuje na opuščanje navad polnjenja, kot so sedaj in da bodo javne DC samo še ob AC oz ob tranzitnih poteh.
 

Steve

Guru
13. avg 2007
10.242
2.242
113
Tebi še zdaj ni jasno...dokler ne bo možnosti filanja na vsakih 20km v 5 min, tako kot je zadnjih 100 let, EV za večino ljudi odpade.

Vem, vam vernikom popolnoma skregano z argumenti iz EVangelija, ampak to je zelo preprosta resnica
 

sad

Guru
24. avg 2007
22.158
10.838
113
To ne drži v celoti.
Kar kažejo drugi avtomobili pri hiši, ki praktično skoraj nikoli ne vidijo javnih AC polnilnic, kaj šele DC, ker se polnijo doma.
Pač, za nekatere stvari bodo EVji prevladali, za druge bodo ICEji in metati polnilnice ven, kot nujen pogoj, je neumnost.
In ja, blokarji pač odpadejo, dokler (če sploh) se bodo zgradile AC polnilnice na javnih parkiriščih. Pa še takrat jih večina ne bo šla na EV, ker bo gorivo pri ICE očitno cenejše. Edino, če jim jih bodo deepthroatali, kot je plan sedaj.
 
  • Všeč mi je
Reactions: vogel

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
54.795
7.297
113
Tebi še zdaj ni jasno...dokler ne bo možnosti filanja na vsakih 20km v 5 min, tako kot je zadnjih 100 let, EV za večino ljudi odpade.

Vem, vam vernikom popolnoma skregano z argumenti iz EVangelija, ampak to je zelo preprosta resnica

Ravno polnjenje doma je največja prednost EV proti ICE. za večino ljudi in njihovih večinskih poti tako ne bo potreben obisk "črpalke", to bo samo ko bodo šli na hrvaćko.
 

MrDaco

Guru
11. sep 2007
13.004
7.107
113
Vprašanje kako bo, ker EV se večinoma polnijo doma in ni potrebe po tem. DC je samo koristen za tranzit.

Kar nekako nakazuje na opuščanje navad polnjenja, kot so sedaj in da bodo javne DC samo še ob AC oz ob tranzitnih poteh.
Torej ljudje v blokovskih naseljih bodo še naprej ostali na ICE? Ali se bodo morali vozit se na izlet nekam na transportno pot, kjer bo lahko polnil.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
54.795
7.297
113
Tudi to se bo spremenilo. Opcij je več.

Sicer pa klasično mesto gre v smer "brez avtomobila", vsaj tako je trend v tujini. Kar bo pa na balkanu pa ta razvoj ne zanima in se bomo morali prilagoditi, ali pa bo revoz delal ICE samo za slovenijo :D
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.625
4.434
113
ne vem, o tem 30k modelu sanjajo drugi, jaz pravim da so teslini modeli sedaj čisto ok, tudi cenovno umeščeni. Za poceni jajca pa naj pustijo kitajcem...pa itak je šel toliko standard gor, da nismo več v yugi in folk brez problema kupuje avte za 40k

Pri nas baje takole, prvi je še vedno clio, torej model iz začetka ponudbe. Akcijska cena za model "i feel slovenia" je pod 14k eur. Dvignjen clio aka Captur je tretji po prodaji, začetne cene okoli 18k eur. Druga je zanimivo octavia ki se dobi za tam od 25k eur dalje. Ostali modeli so že toliko nižje po številkah da težko postavimo nek pavšalni zaključek, vsekakor pa cenovno je trg precej pod 40k kot bi ti želel prikazat.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
54.795
7.297
113
Morda je tu problem, ker sem večino na AC, kjer takih avtov ne srečujem, ampak samo neke nabite mašine ali pa stare gare. Srednjega razreda sploh nič.
 

uncle_sam

broker
25. sep 2007
3.398
1.954
113
41
Se strinjam, da skoraj pogoj je, da filaš doma.

Cenovno sicer verjetno ne bo ravno optimalno, ampak tile avti, ki zdaj prihajajo...WLTP 800 km in neke nore cifre za polnjenje nad 300kW bi pa ga upal imet tudi v bloku. To v 10 min nafilaš pol baterije.
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.285
938
113
Kot rečeno, uporabi se enak način obratovanja kot ICE pumpa. Tam tudi nimaš ene tanke cevke do rafinerije, ampak lokalne zalogovnike goriv.

tako bodo tudi tukaj zalogovniki električne energije. Polnili pa se bodo v non-peak časih iz grida.
recimo da 10.000 L rezervoar, poln goriva, stane 30.000 EUR. s tako količino goriva ICE avto, ki ima bogato porabo 10L/100km, prevozi 100.000 km daleč.
če mu ob bok postavimo BEV avto s porabo 20kWh/100km, bi potrebovali ekvivalenten baterijski zalogovnik s kapaciteto 20MWh. pa če privzamemo, da se baterijski zalogovnik lahko ves čas obratovanja sproti polni, njegovo kapaciteto delimo z dva.
bi znal torej oceniti, koliko pride zalogovnik s kapaciteto 10MWh ter koliko elektrike (energije) bi moral preprodati, da bi se investicija povrnila?
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
54.795
7.297
113
Trenutne cene pa bodo vedno, ali kako?

Pa pozabil si napisati ceno po kWh..bo pač le-ta toliko višja, da se bo splačalo...
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.625
4.434
113
Trenutno mislim da smo na okoli 100$ na kwh na litijevih celicah, to je "tovarniška cena". Torej dober miljon (USD) stane samo baterijski del 10mwh velikega zalogovnika (v realnosti pa recimo dejmo ceno 1x več če štejemo zraven vse od zemljišča, infrastrukture, mehanskih povezav, sistemov hlajenja/gretja, procesorjev za upravljanje ipd.).
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.285
938
113
Trenutne cene pa bodo vedno, ali kako?

Pa pozabil si napisati ceno po kWh..bo pač le-ta toliko višja, da se bo splačalo...
bojim se, da naju že dolgo ne bo več, preden bodo cene hranilnikov tako padle, da bo njihova cena vsaj približno primeljiva ceni cisterne.
ceno po kWh lahko postaviš ti, tako da se bo ponudniku splačalo postaviti hranilnik in uporabniku vredno zdelo preplačati energijo v zameno za nekaj (deset) minut hitrejše polnjenje