Moram napisati tudi sam napisati par besed, glede na to, da samo "hvalite" obrtnike.
Nikakor ne bom trdil, da obrtniki ne nategujejo, vendar se to lahko brez problema reši.
Ko se za nekaj odločiš zahtevaj predračun, najdi ene tri različne in se odloči. Potem pa se naj tega predračuna tudi drži. Če ti cena ustreza naroči, če ti ne, pusti in išči drugod. Popolnoma enostavno. Vsekakor je dobro, da naročaš pri obrtnikih, ki imajo stvari razstavljene, saj se v primeru, da stvar ni takšna, kot si želel, brez problema izgovoriš, da v salonu je tako, narejeno pa imam tako. V takšnem primeru je zelo malo možnosti, da ga kiksneš. Če pa ga, pa imaš dovolj možnosti, da se dogovoriš, oziroma, da situacijo rešiš sebi v prid.
Poznam veliko ljudi, ki potem pridejo jokat k nam, ker so naročili pri fušarju in jim je naredil en krš. Potem pa še mislijo, da se jim bo takoj in še poceni popravilo. Bi pa rekel še to, da imajo tudi mnogi fušarji navite cene, zato ker imajo preveč dela. Ravno par mesecev nazaj je prišla k meni stranka (znanec), ki je naročil pri fušarju, potem pa mu je ta, ko bi pohištvo moral dobit, dobavni rok prestavil še za en mesec, on pa je kuhinjo že ven vrgel. To pomeni, da bi tip moral imeti cel mesec kuhinjo povsem razsuto, pa še ni bil zihr, da bo naredil do takrat. Sem mu rekel, naj mi pove za kakšno ceno sta se zmenila in ugotovim, da je njegova cena višja kot naša z davkom
Pa ima tip samo garažo in dva stroja, vse ostalo pa dela preko hobijev.
Je pa v našem koncu razmerje v naši panogi med fušarjem in obrtnikom 2:1 v korist fušarjev.
Pa še to bi dodal. Tudi kupci postajajo vedno bolj nesramni in mislijo, da si lahko dovolijo čisto vse. Ne bi našteval primerov, samo tudi obrtniki se morajo/mo nekako zaščititi, ker nategov predvsem glede plačila ali izmišljenih reklamacij je tudi s strani fizičnih oseb vedno več. In običajno so to takšni ljudje, ki že od začetka naročanja daleč najbolj komplicirajo. Ravno zaradi takšnih, vedno več obrnikov dela samo še na 100% avans. Pri nas konkretno to še ni, samo priznam, da vedno več razmišljamo o tem, saj sem že popolnoma sit teženja, kdaj mislijo plačati. In potem ko mu en mesec težiš, se spomni, da ima reklamacijo, prej pa ne duha ne sluha o kakšni reklamaciji.
Se opravičujem če je klobasa predolga, samo me zjezi, ko mnogi komaj čakajo, da kaj "lepega" napišejo o obrtnikih in se hitro vse začne metati v isti koš zaradi parih nategantov.
lp