Obstaja kaj za B kategorijo razen MP3?

SpidiGonzalez

Fizikalc
2. sep 2007
3.318
2
36
Skuter je bedarija, A ne grem delat. A je še kaj cenejšega kot MP3 za furat z B kategorijo? Kaki kitajci?
 

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
Štirikolesniki. Voziš jih z B, po mestu pa z njimi ne boš nič profitiral ker so preširoki za vijuganje med avti, poleg tega je vožnja z njimi po asfaltu vse prej kot užitkov polna.
Od skuterjev je trenutno MP3 edini, ki ga voziš z B. Uradno gre za "trikolo". Po zakonu je "trikolo" vozno s kategorijo B (tudi z A).
Če bi bili Italija, Francija ali Španija bi lahko z B vozili tudi motorje do 125 ccm. Pri nas pa smo evropsko usmerjeni in dovoljujemo do 50 ccm ter hitrost do 45 kmh. Oboje neuporabno, še posebej hitrost ker je samomorilska. Bolje kupit Tomos Flexerja in se vozit po kolesarskih brez čelade s 25 kmh.
 

SpidiGonzalez

Fizikalc
2. sep 2007
3.318
2
36
Kakšen ATV pa bi recimo prišel v poštev za furanje po asfaltu? Mi ni važna širina, samo da nekam gre, ne pa 45.
bonk.gif
Koliko kubikov mora imeti da še OK potegne? Verjetno se s tako zadevo ne da it do morja pa nazaj?
V čemu je fora da tega ni več po cestah? Gledam avto.net in cene so solidne oz. se dobi že ceneje kot kak cenejši skuter.
 

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
ATV mora biti homologiran. Tako ga boš lahko registriral in se z njim legalno vozil. Brez tega ti odsvetujem vožnjo.
Legalno ima lahko ATV 20 KM. Večina 250 ccm modelov ima nekje med 16 in 20 ccm. Večje kubature imajo blokado. Z njo so v okviru dovoljenega, brez nje imajo polno moč, te pa lahko policaj pošlje na itredni tehnični pregled kar bo krepko olajšalo denarnico.

Za po cesti so pomembne gume. Serijsko imajo ATV bolj terenske profile, lahko pa se nabavijo gume s "cestnim" profilom. Recimo, da bo z njimi vožnja po asfaltu bolj znosna, še vedno pa bo potrebnega precej nagibanja in ukvarjanja s prometom.

250 ccm ATV gre brez problema vsaj 80 kmh, nekateri tudi več. Pri tej hitrosti se boš počutil neudobno in ne boš imel najboljšega občutka. OK, za krajše relacije ni problem, za dolge pa ni šans.

Glavni problem je promet. ATV bo ovira na cesti, večina vozila ga prehiteva. Ni prijetno, da ti ves čas nekdo goni za ritjo in te prehiteva.
Prav zato je "naravno" okolje ATV makadam, morda še kakšne lokalne ceste z manj prometa.
 

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
Še odgovor, zakaj tega ni več na cestah. Preprosto zato ker ni narejen primarno za prevažanje po cestah. Kot drugo: ni poceni.

Pri ATV je treba malce pomisliti, kaj kupiš. Ne kupuje se poceni kitajskega jajca, sem spada večina novih ATVjev, ki stanejo manj kot 3.500 EUR (za 250 ccm modele). Potem pridejo na vrsto relativno spodobni izdelki, kot so Sym, Barossa, Kymco, Aldi, Linhai....sledi pa zgornja klasa Yamah, Polarisov...

Rabljen ATV (star nekje 2 leti in z malo kilometri) stane okoli 2.000 - 2.500 EUR. Pri tem imam v mislih že količkaj spodobne proizvajalce (brez čunga lunga kitajcev), modele z 250 ccm, pod 4000 km, homologacijo.

Za ta denar mulci kupijo 3 rabljene skuterje. Večjih kot 50 ccm itak brez A kategorije ne morejo voziti. B kategorije pa mnogi še nimajo ker so premladi in tudi potem najprej težijo k temu, da si prišparajo za svoj avto (in ne ATV).
 

SpidiGonzalez

Fizikalc
2. sep 2007
3.318
2
36
Kaj pa tisti iz mojih filmčkov? Imajo cestne gume, baje letijo 100+. Zakaj je recimo tak ATV neuporaben za na morje skočit?
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
41.861
5.623
113
@coolpower mal gledam na avto net.....če te prov zastopm obstaja naprimer yamaha raptor 700ccm nehomologirana (odprta za dirkat in ne za cesto ) z 65KM in ista homologirana za na cesto z samo 20KM ki jo lah voziš tud po cesti z B kategorijo?
 

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
Če ima homologacijo jo lahko registriraš. Uradno ima po homologaciji manj kot 20 KM. Da pa se odstranit blokado, a je to protizakonito. Zdaj...če te kdo najde pa je druga stvar. Pazi le, da te ne bo kdo nategnil in ti prodal ATV brez homologacije.

ATV se vozi s kategorijo B. Gre za dvosledno vozilo. Nanj moraš dat avtomobilsko vinjeto (če voziš po takih cestah). Obvezna oprema je tudi motoristični komplet prve pomoči in pa čelada.
 

XXXL

Guru
9. sep 2007
7.342
764
113
ATV-ji iz filmčkov so petarde... dobro izgledajo, dobro grejo, saj je končna krepko čez 100km/h, poceni so,...
Pot do morja bo enostavna, pač računaj da bo trajalo malo dlje, ker bo povprečna nižja koz z avtom.
 

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
Poglej, hočem ti le dobro.

Če boš že investiral denar v ATV raje poskrbi, da bo pametno vložen. V tvojem primeru bi kupil leto ali dve star ATV z maximalno 3000 kilometri, solidno vzdrževan, z brezhibno servisno knjigo in dobro ohranjen.

Kupil bi vsaj 250 ccm, homologiran ATV, pri proizvajalcih bi se izognil raznim kitajskim no name izdelkom in kot osnovo vzel izdelke Kymco, Sym, Loncin, Linhai, Barossa, Adli. Novi so vsi v rangu 4000 EUR, rabljeni (leto ali dve) pa v rangu 2200-2500 EUR.

Dejansko dobiš za pol cene skoraj nov, soliden ATV.

Lahko pa kupiš novega low budget kitajca za 1500 EUR. S tem, da ti v tem primeru toplo svetujem oborožitev z nekaj mehaničnega znanja, pripravljenostjo, da boš kdaj tudi kje obstal ali da bo kaj odpadlo z ATV itd. Tudi servis praviloma ni na ravni bolj priznanih proizvajalcev.

Še to: če kupiš ATV računaj, da ga boš prodal čez leto ali dve. Seveda potem, ko boš prevozil vse bližnje makadamske ceste ipd in ti bo postalo dolgčas. Za daljše ture po asfaltu ti pa ATV odsvetujem. Pripeljal se že boš, ne bo pa to niti približno prijetna izkušnja, vsaj primerjalno s tisto, ki ti jo ponudi motor ali maksi skuter. Tako ti bom povedal - z ATV boš po asfaltu pri 80 kmh že resno na meji nevarnega, v ovinkih se boš moral krepko truditi pri tej hitrosti (da ne govorim o morebitnem zaviranju v sili sredi ovinka z ATV...), še vedno te bodo vsi prehitevali in te preklinjali saj si relativno širok na cesti. Čisto ob robu pa nikakor ni zdravo voziti ker te lahko hitro potegne na bankino in čez rob ceste.

ATV zadaj nima diferenciala. Obe kolesi se vrtita z isto hitrostjo. Fizika ti pove, da je to problem v ovinkih, kjer eno izmed koles opravi daljšo pot. Pri ATV je ne opravi, vrtita se enako hitro, rezultat pa je slabša stabilnost. na makadamu je ravno ta koncept prednost, na asfaltu pa slabost.

odloči se sam, ne bo pa vse skupaj zastonj, to upam da veš.

ATV te bo prišel vsaj 2000 EUR (takšen, da ga ne boš že čez par tednov prodajal - pozabi tudi na 125 ccm modele), čelada, rokavice, kakšna solidna jakna, registracija. Vse to še cca 300 EUR. Pa računaj na to, da je ATV vozen tudi pozimi. Ni za dolge ture, je pa super za znoret po snegu, zasneženih cestah, tudi po travnikih. Boš pa takrat nujno rabil solidno nepremočljivo jakno (kupi kar motoristično, za 150 EUR dobiš že zelo solidno), rokavice, čevlje (so takoj mokri po snegu), priporočljiva je tudi zaprta čelada da ti ne zmrzne čeljust in nos (ali pa vsaj tista kapica za glavo pri odprti čeladi).

ATV moraš konstantno voziti. Če ga čez zimo ne boš vozil se ti bo spraznil akumulator. Ta rabi za popolno samoizpraznitev največ 3 mesece. Ni dovolj, da ATV vžgeš za 15 minut vsak teden. Treba ga je vozit ali pa aku priklopit na polnilec vsake toliko.
 

ghibli

barbarski, nasilni, objestni motoristični norec
18. sep 2007
2.132
1
38
Trike je vozen tudi z B pa dodatna oprema je že zraven

dragula-trike06b.jpg
 

sad

Guru
24. avg 2007
20.885
9.549
113
Bolje se ne bi dalo opisat. Na avtorjevem mestu bi šel A delat.
Pa si npr. potem enega maksi skuterja nabavi. 400+ kubikov je že dovolj za prijetno daljšo vožnjo v dvoje.
 

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
Točno tako, imam 400 ccm maxi skuter in je bistveno bolj uporaben kot ATV. itak pa običajni 400 ccm skuter dobiš za ceno malce bolj spodobnega ATV s to kubaturo. Ni za razmišljat.
 

sad

Guru
24. avg 2007
20.885
9.549
113
Zgolj še kratek dodatek glede kitajčkov. Kot že rečeno, greš v nakup teh polizdelkov, če uživaš v konstantnem popravljanju in prčkanju okrog stvarce (najsi bo skuter ali ATV). Če to ne gre, pa potem roke proč. Namreč te zadeve verjetno vsi imamo za uživanje. In ni hujšega kot da na lep sončen dan obstaneš kakšnih 100 km proč od doma v kakšni vukojebini.
cheer.gif
Tako kot v starih časih fičkoti in stoenke.
SIcer pa, rabljeni maksi skuterji renomiranih znamk tudi tam letnik 2002 so še vedno v precej dobrem stanju in cene tam okrog 2000 EUR. Ni prehudo, pa zadeva dela kot mora. In pa servis se da dobit, kar za kitajčke žal ni samoumevno.
 

shift

Guru
20. jul 2007
9.861
2.245
113
za šankom
pejt delat A saj ni finančno tak zalogaj pa si kupi nek moped za začetnik cca 600ccm.pusti maxi skuterje.ne da so zanič ampak za isti denar dobiš motor s katerim bo veliko več užitkov.
 

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
600 ccm je zate moped? Za začetnike? A hočeš tipa ubit??? Daj naj se najprej nauči na 400 ali 500 ccm maxi skuterju. Tudi s tem se lahko fentaš ampak vsaj nima tistih top hitrosti in ni namenjen totalnemu divjanju. Vsaj enih 5.000 km naj naredi na čem takem, nato pa lahko razmišlja o čem bolj konkretnem.
Pa da ne bo izgledalo, kot da je maxi skuter na pol uporaben. Prostor za hrambo je povsem primerljiv s klasičnim motorjem. Ni zafrkancije s šaltanjem prestav (še sploh pomembno pri začetniku), 400 - 500 ccm modeli ti že spravijo ven nekje od 34 - 40 KM, hitrost gre do 150 kmh, pospeški pa so primerljivi z avtomobili, ki imajo kakšnih 160 KM. Ker je maxi skuter udoben se da z njim delat povsem konkretne ture. Evo, jaz sem začetnik pa praktično nobena moja tura ni krajša od 100, 120 km. Če se spraviš se da precej na easy naredit 300, 400 km takole eno prijetno, sončno sobotno popoldne.
 

doctorz

Guru
7. sep 2007
7.921
650
113
pred racunalnikom
Citat:
Uporabnik SpidiGonzalez pravi:
Recimo tole:
<object width="425" height="350"><param name="movie" value="https://www.youtube.com/v/LicxOrwS8m0"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="https://www.youtube.com/v/LicxOrwS8m0" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
<object width="425" height="350"><param name="movie" value="https://www.youtube.com/v/89E3sveNfLo"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="https://www.youtube.com/v/89E3sveNfLo" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

To rabiš samo B in to je to?

Moj kolega je kupil takega istega (oranžen). Po dolgem matranju je bila končna 90kmh. Po 1 tednu so mu šle zavore, k sreči ni šel hitro tako da se je na širši prazni cesti ustavil z vožnjo v krogu. Potem mu je crknil števec, po 3 tednih mu je zaribal. Trenutno toži rodajalca, ker mu noče dati novega motorja, ne denarja nazaj, ampak mu spet ponuja popravilo ali zamenjavo mašine.

Motor je po 1 mesecu stanja zunaj (pač pokvarjen in puščen na dvorišču) zbledel, pol motorja je že rumene barve, pol pa še vedno oranžen, gume so trde kot kamen in zlizane samo po sredini (na robovih so še vedno tiste "bucike) na sredini pa manjka pol profila, pa sedež je že napol olupljen. Zato pa tudi hoče novega, trenutno vem da je najel odvetnika.

Skratka ne kupuj tega sranja. Samo prve žarnice poglej kakšne so, svetijo kot sveče, vožnja ponoči skoraj nemogoča.

EDIT: on ima takega kot v prvem videu na 3 kolesa
smile-1.gif


LP
 
Nazadnje urejeno: