Obstaja kaj za B kategorijo razen MP3?

shift

Guru
20. jul 2007
9.916
2.321
113
za šankom
500ccm maxi skuter ima lahko končno hitrost višjo kot kaki 600ccm tourer(pustmo razne 600cbrke)in se je z njim lažje stresit že zaradi šajtrgastih gum,sploh na ovinku.sam sem totalni začetnik pa sem vzel 650 ccm z 50KM in končno cca 160km/h.jepa razlika v vožnji ko lahko prestavljaš in sam določasš kaj boš izvlekel iz mopeda kot pa a ti brni sesalec pod ritjo.z maxi skuterjem sem naredil sicer le kakih 10km vendar dovolj da ni pritegnil moje pozornosti.vsi pa vemo da če bo padel v motorje da po 1000ccm čez 3 leta ne bo gledal.p ane zaradi same hitrosti ampak užitka v vožnji
 

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
Ja, glede koles imaš prav. Sicer so na maxijih večja kolesa ampak vseeno manjša kot na običajnih motorjih in to je lahko problem. Jaz imam sicer MP3 in je malce specifičen ker ti spredaj drži cesto kot pri norcih (2 kolesi), se pa zaradi lege na skuterju (vzravnana) hitro znajdeš v situaciji, ko zapleše zadnje kolo. Edina rešitev je, da se nagneš naprej in tako malce preneseš težo v ovinku na sprednja kolesa. Glede avtomatika pa jaz recimo ne želim več na ročno šaltanje. Imam ATV z ročnim šaltanjem in bi ga takoj zamenjal za avtomatiko. Pač imam raje ležerno vožnjo brez da se moram ukvarjati še s sklopko in prestavami. prav zato bom nekoč šel namesto na motor raje na Suzuki Burgmanna 650 Executive ker ima obe opciji, nekakšno ročno šaltanje, poleg tega pa tudi avtomatiko. Pa malce močnejši in večji maxi skuter je. Ampak dokler ne naredim vsaj 10.000 km na MP3 ne povoham nič močnejšega. Klinc, motor je veliko bolj nevaren kot avto, to sem že opazil. Mimogrede narediš napako in če imaš malce smole te čez par dni že dajejo v grob.
 

Gox

1.200. registrirani uporabnik
24. sep 2007
1.979
71
48
44
www.citroenar.com
Citat:
Uporabnik coolpower pravi:
400

Kako pa se pelje 400-ka?

Pospeški? Koliko je končna hitrost? Poraba?

Enkrat v prihodnosti si bom nabavil kaj podobnega
tongue-1.gif
 

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
Težko primerjam s čem drugim, moj prvi motor. Končna hitrost naj bi bila okoli 150 km/h. Nisem še bil na avtocesti, sem pa ga že brez problema spravil do 130 torej bi verjetno z nekaj vztrajnosti šlo tudi 150. Pospeški so v rangu 2.0 TDI Passata s 140 KM. Po moje ga spraviš v kakšnih osmih sekundah do 100.
Problematičen je pospešek z mesta, ko se zadeva obira tako kot 50 ccm skuter prvih par sekund, nato pa začne resno vlečt. To je baje standardna težava MP3 in še nekaterih drugih skuterjev Piaggia. Ponekod to rešujejo z raznimi kompleti uteži ipd. Meni se s tem ne da ukvarjati, še vedno si prvi v križišču, dokler so v avtih normalni ljudje. Ne bi pa priporočal tekmovanja s kakšnim mladcem v BMW ker te bo pri štartu šišal že zato ker si se šel lane sharing in se prilepil pred njegovo makino.

Poraba okoli 4,5 l. Lega na cesti je res dobra, tri kolesa skrbijo za presneto dober oprijem, tudi kakšen pesek ipd ni takšna težava kot naj bi bila pri klasičnem motorju ali skuterju. Zaviranje je tudi izvrstno zaradi treh koles, vsako ima svoj zavorni disk.

Problem LT je nožna zavora, ki pač mora biti ker je vozen s kategorijo B. Pri navadnem MP3 te zavore ni, je pa locirana nerodno tako da desne noge ne moreš preveč lepo postaviti.

Pod črto: gre za precej dober maksiskuter, primeren za začetnika, s solidnimi voznimi lastnostmi in potencialom, da se lahko z njim človek zlahka odpravi na kakšno turo v rangu 300, 400 kilometrov. Moja običajna tura ima 150 km.

Vseeno pa je moteče ker ima "samo" 34 KM. To se pokaže predvsem na odprti cesti ko bi želel koga hitro prehiteti. Če se ta vozi kakšnih 90, 100 kmh lahko na to pozabiš. Prehitevanje ni dovolj hitro pa tudi na prometno kulturo je treba računati v smislu, da lahko naletiš na kretena, ki bo pritisnil na gas samo zato ker njegov ego ne more prebaviti, da ga prehiteva maxi skuter.

Druga stvar so pospeški. Pred ovinkom zaviraš, da ga kontrolirano spelješ, nato pa pri izteku začneš pospeševati. Meni bi bilo optimalno, da bi lahko pri izteku konkretno pospešil do 140 in se tako dovolj oddaljil od vozil, ki so za tabo. Že zato, da lahko potem pred naslednjim ovinkom zaviraš in ga spelješ z normalno hitrostjo. Skratka, moči je premalo za resno vozno dinamiko, ki bi ti omogočala, da si hitrejši od prometnega toka na magistralki.

Boljše bi bilo, če bi Piaggio notri dal 460 ccm Master motor, takšen kot je v nekaterih skuterjih ali pa v Gileri Fuoco (MP3 malce drugače, vozen s kategorijo A). Tisti ima 6 KM več in verjetno se to malce že pozna.

MP3 je tudi drag. 7000 EUR za različico 400 LT je ogromno denarja. Dejansko ga priporočam le tistim, ki nimajo kategorije A in se jim s tem ne da ukvarjati, prav tako pa nimajo ambicij po pravem motorju. Jaz sem ga kupil s tem razlogom čeprav bom verjetno vseeno šel delati A spomladi. Pred prodajo MP3 pa želim narediti vsaj 5000 kilometrov, da prebrodim tisto začetniško obdobje motorja, ko se je pametno naučiti osnov, preden se človek usede na kaj bolj suverenega, močnejšega.

Prodajal ga bom verjetno poleti ali jeseni 2010, za naprej pa gledam Aprilo Mana 850 GT ABS. Stane jurja in pol več kot MP3 400 LT, ima skoraj 80 KM, 7 prestav, avtomatski menjalnik z več programi in možnostjo ročnega šaltanja, ABS, predvsem pa izgleda kot pravi motor in to po svoje tudi je. Druga opcija je Suzuki Burgmann 650 Executive, le da je še dražji kot Mana, še vedno pa ostaja maxi skuter.

Drugače pa MP3 LT obstaja tudi v 250 ccm verziji, ima kakšnih 10 KM manj, končno okoli 110. Stane pa 1000 EUR manj. Je pa verjetno za po mestu in okolici povsem dovolj. Če se nimaš ambicij veliko voziti po magistralkah ali celo avtocesti bi tudi 250 bil čisto OK. Pa še malce bolj okreten je, baje. Sta pa obe verziji težka maxi skuterja, nekje v rangu 230 kil.
 

Gox

1.200. registrirani uporabnik
24. sep 2007
1.979
71
48
44
www.citroenar.com
Hvala za tako izčrpen odgovor
467716-post_slo.gif


Vozim 50ccm skuter že 12let (53.500km prevoženih) tako, da vem kaj misliš z začetnim obiranjem na štartu ... to je pač zaradi tehnologije prenosa itd ... to me ne moti. Ker nekih velikih ambicij po motorju nimam, gledam vedno bolj v smeri MP3-ja ...

in ker se v 50% primerov vozim po magistralkah, se nagibam bolj proti 400ccm verziji. (vseeno raje malo več moči, kot manj) ...

Tako po opisanih performansih mislim da je glih ta pravo :) Glavno da se lahko normalno peljem 90km/h po magistralki in če je treba kdaj na AC da nisem glih ovira.

Upam da bom do poletja 2010 že fural tak stroj. :)

LP
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.104
9.749
113
Kot si omenil so pri skuterjih zaradi prenosa iskrivost in pospeški bistveno slabši kot pri motociklih.
200ccm je dovolj zgolj za mestni in ožji primestni promet, če sta pa dva je pa še večja žalost.
Če bi sam kupoval bi gledal zgolj 400+ ccm. S tem se že da it na daljše potovanje, a še vedno lahko črtaš iskriva lahkotna prehitevanja v stilu motocikla. Itak pa je to čisto drugi svet in način vožnje.
 

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
Ma problem je predvsem pri speljevanju, vsaj pri MP3. Baje je Piaggio pri MP3 400 in Gilera Fuoco 500 uporabil enak prenos čeprav sta motorja različna in je le-ta pri 500 kubični (dejnasko 460 ccm) Gileri Fuoco močnejši za 6 KM, naj bi imel pa tudi več navora pri nižjih obratih. Baje naj bi se to dalo urediti z naročilom delov za 500 ccm Piaggio skuter (enak Master motor kot pri Fuoco) in menjavo cilindra, batov ter obročkov ter malce bolj odprtim dotokom svežega zraka. Cena naj bi bila v rangu 200 EUR, čeprav je k temu treba prišeti še nekaj za delo. Pa garancija gre potem adijo. Mislim da se ne splača.

Jaz bom pri naslednjem motorju ali skuterju gledal 650 ccm zadeve, še najbolj pa me vznemirja Aprilia Mana, ki ima že kar konkretno moč, obenem pa avtomatiko z možnostjo ročne izbire prestav. Je pa še vedno variator in jermen v ozadju ampak to me kaj preveč ne moti. Imam raje avtomatiko kot ročno šaltanje, sploh kadar si v mestni gneči.