Telefon je kul. Sem ga sprobal že pred časom, komercialno pa bo dostopen kmalu. Pri teh zadevah se pač poišče proizvajalec, ki je pripravljen narediti določeno količino povsem zbrendiranih mobilnikov po naročilu operaterja. Sagem to dela in, če je kdo opazil, ne proizvaja več aparatov pod svojo blagovno znamko. Izdelki pa še zdaleč niso slabi. Menim, da je Sagem eden najbolj prezrtih proizvajalcev mobilnikov, ki sploh ni imel slabih izdelkov. Večina jih je bila dovolj sodobnih, funkcijsko bogato opremljenih in zanesljivih. Tudi reklamacij je bilo zelo malo. Problem je le njegova blagovna znamka v graditev katere niso vložili niti približno toliko kot Nokia ali Sony Ericsoon.
Pa če pogledamo še korak naprej...kdo je sploh ostal od velikih "brendiranih" proizvajalcev? Malo. Nokia, Sony Ericsson, Samsung, HTC in Apple. Motorole ni, Philipsa ni, Sony Ericsson bo mogoče preživel (čeprav dvomim).....
Vse več se jih bo raje ukvarjalo z izdelki po naročilu. Konec koncev gre vse v smer brendiranih izdelkov.Adidasu, Nikue, Pumi, MTVju in še mnogim drugim podjetjem, ni problem naročiti lastnega mobilnika po želji. Cenovno jih ne pride nič dražje, kot če kupijo in plačajo Nokii telefon, le da v primeru slednjega ne bodo reklamirali lastnega brenda temveč brend Nokie.
Kaj pridobi proizvajalec mobilnikov? Proizvodnja mu teče, seveda ne tako množično kot pri Nokii. Tehnologija ni problem in se v 99% kupi, ostalo je sestavljanje lego kock v izdelek, imenovan mobilnik. Ni mu treba vlagati v marketing lastne blagovne znamke, podporo in grajenje lastne mreže zastopnikov, servisov itd. Vse te stvari prenese na ramena kupca. On za marketing skrbi v sklopu marketinških aktivnosti lastne blagovne znamke. Tej doda nov gadget - zbrendiran mobilnik. Posebnih dodatnih vlaganj ni potrebnih.
Skratka, nekakšne vrste merchandising.
Ne bi me presenetilo, če bi se čez leto ali dve kakšna Madonna spomnila in na koncertni turneji prodajala lastne mobilne telefone. Omejitev sploh ni, smo v EU, izdelku priložiš digitalna navodila, kjer je SLO eden izmed jezikov, servis je na enotni lokaciji v tujini, distribucijo do tja izvaja pa glasbena založba sama ali preko pooblastila enemu izmed lokalnih podjetij.