Sam teh asistenčnih sistemov nimam, sem pa že večkrat vozil avtomobile, ki jih imajo, in bi jih pri novem avtu, če bi bilo le možno, vsekakor vzel.
Aktivni (radarski) tempomat je zakon (seveda v kombinaciji z avtomatskim menjalnik in če ima po možnosti še funkcijo, da zna tudi sam ustavit in speljat). Zaviranja v sili pač upaš, da nikoli ne boš rabil in se sigurno ne zanašaš nanj (v končni fazi tudi airbagov načelom ne rabiš... dovolj je enkrat....), je pa vsekakor dobrošla zadeva in te lahko reši v trenutku nepozornosti. Foter sploh ni vedel, da ga ima v avtu in je mislil, da ob izklopljen radarskem tempomatu zgolj opozarja na trk, dokler ni zadnič res na knap pred njega zapeljal kamion in je avto uspel enostavno prej odreagirat kot on. Morda bi situacijo rešil tudi sam, ni pa nujno. In če tudi se zgodi, da je pri višji hitrosti nesreča neizbežna, je velika verjetnost, da bo sistem reagiral hitreje od voznika in vsaj zmanjšal hitrost. Da bi te sistem pri čemer koli oviral, pa močno dvomim. Že tako večinoma zavira res pozno, ko enostavno ni več druge, prej pa samo opozarja, pa že takrat si (pre)blizu. Še pri radarskih tempomatih (vsaj nekaterih) je tako, da začne pospeševat že takrat, ko vključiš smernik, čeprav je pred tabo avto, če pohodiš gas pa itak.
Active Lane Assist je ravno tako fina zadeva in te ravno tako nima kaj ovirat (če seveda deluje tako kot je treba, ampak to velja tudi za druge sistema). Je pa potrebno v glavi razčistiti, da ne gre za avtopilota, sicer bo prej ali slej sranje. Lane Assiste, ki samo opozarja, pa bo po mojem res bolj kot ne moteč dodatek. Mogoče me je blind spot assist še najmanj impresoniral, ampak bi vrjetno bi spremenil mnenje, če bi se znašel v situaciji, kjer bi prišel prav.
Moram pa tudi sam poudarit, da nobenega od teh sistmeov nisem sprobal v Peugeotu, tako da težko rečem, kako se tam obnese. Bo treba enostavno probat, na koncu se pa vsak sam odloči ali je pripravljen plačat za to ali ne.