Daj kopiraj sem tekst , ker tile iz financ so ko muhe nadležni če se enkrat registriraš
Eksplodiral uvoz rabljenih vozil najvišjega cenovnega razreda
15.04.2021 20:05
Ljudje so dolgo čakali na nižji davek in po novem letu planili po športnih in luksuznih rabljenih avtomobilih. Zelo so iskali porscheje. V prvem četrtletju, ko se prodaja novih avtomobilov še pobira, je bilo uvoženih 90 rabljenih porschejev.
UROŠ BOŽIN
Preberite tudi
Prodaja novih avtomobilov je januarja in februarja šepala. Marca pa so se pokazali znaki prebujanja trga. V prvem trimesečju je trg zaradi prodaje pravnim osebam in enodnevnih registracij medletno zrasel za 11 odstotkov. Trg fizičnih oseb pa je zaradi zapoznelih dobav in omejitev v proizvodnji sedem odstotkov nižji kot lani,
nam je zaupal direktor Škode v Sloveniji Petr Podlipny.
V prvih treh mesecih pa precej izstopa število registriranih dražjih rabljenih avtomobilov. Z novim letom je v veljavo stopil nižji davek na motorna vozila, ki je v preteklih letih precej dušil prodajo prestižnih novih in rabljenih avtomobilov. Ta so se po novem letu pocenila, s tem pa se je povečal tudi njihov uvoz.
Vsak dan uvožen porsche
Med luksuznimi in športnimi avtomobili najvišjega cenovnega razreda izstopa veliko število porschejev. Teh je bilo rabljenih v treh mesecih v Slovenijo uvoženih kar 90 – od tega 58 v marcu. Lani so jih v celem letu uvozili 113. Najpogostejše so panamere, katerih so skupno uvozili 33. Največ je različic turbo in turbo S E-hybrid z vrha ponudbe, v treh mesecih 12. Med porscheji najdemo še 24 cayennov in 22 porschejev 911. V večini gre za avtomobile, stare leto, dve, tri pa do šest let.
Med zmogljivimi uvoženimi avtomobili je precej športnih mercedesov z oznakami AMG. Skupno jih je rabljenih na slovenske ceste do aprila zapeljalo 34. Tudi med temi je največ najdražjih različic z oznako 63. Štirje kupeji S 63, tri limuzine E63, dva oglata G63 ter več štirivratnih kupejev AMG GT. Slovenske registrske oznake je dobilo še 13 BMW M. Uvozili so tudi nekaj rabljenih avtomobilov eksotičnih znamk. Med njimi so ferrari california, aston martin DB11, maserati gran cabrio, rolls-royce ghost in dva bentleyja continental GT.
Preberite tudi
So to avti iz Slovaške?
Ali gre morda za vozila Slovencev, ki so bila kupljena v preteklih letih in so bila zaradi izredno visokega DMV registrirana na slovaških ali nemških tablicah. »Pri od pet do deset odstotkov uvoženih avtomobilov najvišjega cenovnega razreda je šlo za preregistracijo na slovenske tablice,« pravi Marko Ferlin s portala narociavto.si, kjer se ukvarjajo z uvozom avtomobilov po naročilu. »Tu je šlo za primere, ko so imeli ljudje v tujini odprto podjetje samo zaradi avtomobila,« pravi Ferlin. Drugo pa gre pripisati povečanju povpraševanja po uvoženih rabljenih avtomobilih.
Novi DMV, več posla
»Januar in februar ta bila kar divja. Pri klasičnih avtomobilih je rast prodaje primerljiva z lansko, pri športnih in luksuznih avtomobilih pa je očitna. Med uvoženimi je bilo letos dražjih športnih okoli 25 odstotkov. Med temi je največ zanimanja za znamko Porsche, od katere smo uvozili deset in več vozil v vrednosti od 80 do 150 tisoč evrov.« Nekateri si prej zmogljivega avta prav zaradi visokega DMV niso kupili. »Opažamo precej strank, ki bi si lahko privoščile avtomobil za 150 tisoč evrov, vendar se jim ni zdelo razumno odšteti še 40 ali 50 tisoč evrov le za davek.«
Danes si lahko za enako ceno privoščijo več. »Medtem ko so lani stranke pri nakupu BMW serije 3 ali audija A6 izbirale štirivaljne motorje, letos od 60 do 70 odstotkov strank izbere večji motor. Pri BMW serije 5 šestvaljne dizelske, tudi bencinske motorje.« Tudi v prihodnjih mesecih bo še kakšen zanimiv avto, ki je že v Sloveniji, vendar še ni bil registriran. »Še kakšen mesec bo število uvoženih rabljenih luksuznih in športnih avtomobilov večje, potem pa se bo uvodna evforija počasi umirila,« ocenjuje Ferlin.
Po avto tisti, ki so se 'zadrževali'
»Prodaja po prvem trimesečju je skoraj enkrat večja kot lani, vendar številk ne bi koval v zvezde,« pravi Zdravko Poljaševič iz Kreativnih najemov, kjer po naročilu uvažajo rabljena vozila. »Višje številke so posledica sprostitve ukrepov ter znižanega DMV. Upoštevati pa je treba, da decembra avtomobila nihče ni kupil in nekaj mesecev lani nismo mogli delati, ker uradi za registracije niso bili odprti ali pa so bili zaprti saloni.« Pri obdavčitvi pravi, da je treba najti ravnotežje, koliko je še pripravljen kupec dati, da ne vpliva na potrošnjo. Zaradi nižjega DMV pa so se za nakup tokrat odločili tisti, ki so zadrževali željo po luksuznem avtomobilu.
Preberite tudi
»S takšno obdavčitvijo so pri ljudeh z denarjem sprožili odpor – raje si ne privoščim, kot pa preplačam,« položaj pred spremembo DMV opisuje Poljaševič. »Avtomobili so še vedno dražji kot v Nemčiji, ampak cenejši kot v Avstriji ali na Hrvaškem.« Vsem, ki razmišljajo o nakupu zmogljivejšega oziroma dražjega avtomobila, svetuje, naj ne razmišljajo predolgo, saj ni nujno, da bo takšen davek dolgo. O avtomobilih s slovenskimi lastniki in tujimi tablicami pa pravi: »Tudi takšne smo uvozili, ampak ne samo. Več smo jih uvozili novim kupcem.« Dodaja pa, da gre pri avtih na tujih registrskih oznakah večinoma za najeme.
Uvoz rabljenih vztrajno raste
Delež rabljenih registriranih avtomobilov v Sloveniji v zadnjem desetletju vztrajno raste. Še leta 2010 je njihov delež v vseh novoregistriranih znašal 19,3 odstotka, v naslednjih letih pa se je počasi in vztrajno povečeval. Lani je tako znašal že 34,3 odstotka. Razloge za to v zadnjih letih lahko pripišemo predvsem rasti cen novih avtomobilov in večji izbiri rabljenih avtomobilov na evropskih trgih. Ko od novih avtomobilov odštejemo še izvoz, ki v Sloveniji znaša okoli 30 odstotkov, se razmerje med uvozom rabljenih in novo registriranimi avti poveča še za skoraj deset odstotnih točk in se približuje 50 odstotkom.