Nokian goljufal na primerjalnih testih gum

zaseka

Guru
5. dec 2015
3.502
1.816
113
V bistvu gre za škart robo oziroma serije, ki ne prestanejo polne obremenitve pri recimo hitrosti V, potem jo uvrstijo hitrostni razred, ali dva, nižje. Odvisno od naslednjih testov. Guma je še zmeraj sposobna rating V (240kmh), vendar ne pri 100% obremenitvi ampak recimo 80%, po domače povedano. V tem primeru dobi indeks H.
Se najbrž danes dobi vse sorte PR materiala po internetu in lahko kdo razišče, če se mu ljubi. V grobem je tako kot sem povedal. Za pnevmatike osebnih avtomobilov. Tovorne, industrijske... so čisto drug svet.

Modre kuverte so že od pamtiveka vodilo gumarske industrije. Velja pa vkolikor kupiš nekaj od svete šestice nimaš kaj zgrešiti, ker so odstopanja minimalna v katerokoli stran. Nekdo da večji poudarek na udobju, nekdo na obrabo in tako dalje. Kdor verjame testom ADACa in podobnim najbrž verjame tudi v dedka mraza.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.187
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Romzi pravi:
Citat:
Uporabnik flip pravi:
Zakaj za teste enostavno ne grejo kupit gum k enemu random vulkanizerju in jih rajše vzamejo direkt iz firme?
Ker nočejo?

Ker testi gum nastajajo tioliko vnaprej, da gum še ni v prodaji. Probaj zdaj marca ali maja dobit v prodaji nove modele zimskih gum za naslednjo sezono ...
 

flip

Fizikalc
30. avg 2007
1.659
40
48
Aha, hvala. Nisem pomislil na to, da so testi narejeni že toliko prej. Potem seveda ni druge opcije kot da dobijo iz tovarne gumo.
zmaga.gif
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.158
3.629
113
Marlbor
Meni pri teh testih nikoli ni bilo jasno že to, da so rezultati v dimenzijah med 205/55-16 in 205/60-16 precej različni. To mi nikoli ni bilo jasno, zakaj bi se tako podobni gumi različno odzivali. Sedaj mi je malo jasno zakaj se to lahko zgodi ...
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Med top 10 gumami so razlike majhne, nekatere so boljše v eni dimenziji nekatere v drugi, nekateri testi dajejo več povdarka na aqvaplaningu nekateri manj, nekateri vključijo obrabo neakteri ne.

Testi so velikokrat koristni, ne kot končna ocena ampak kot posamezne ocene, da ti je jasno kakšne adute ima kakšna guma. Meni pomembni so zaviranje v mokrem, krožna vožnja v mokrem, obraba, kotalni upor. Aqvaplaningu ne dajem tako velike teže kot nekateri testi, enostavno zato ker imam 1,5 t težak avto na 195 gumah, naj se z aqvaplaningom obremenjujejo tisti, ki imajo 245 na 1,2 t avtu. Briga me tudi za karakteristike na suhem in glasnost.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.187
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Pbutec pravi:
Meni pri teh testih nikoli ni bilo jasno že to, da so rezultati v dimenzijah med 205/55-16 in 205/60-16 precej različni. To mi nikoli ni bilo jasno, zakaj bi se tako podobni gumi različno odzivali. Sedaj mi je malo jasno zakaj se to lahko zgodi ...

Pa računaj še, da niso vse testne procedure enake pri vseh testih in da se enak model gume skozi leta spreminja (ker nihče ne dela testov dvahe tako podobnih dimenzij, ponavadi se dela 2 ali 3 zelo različne dimenzije).
 
13. jul 2011
2.677
626
113
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik Romzi pravi:
Citat:
Uporabnik flip pravi:
Zakaj za teste enostavno ne grejo kupit gum k enemu random vulkanizerju in jih rajše vzamejo direkt iz firme?
Ker nočejo?

Ker testi gum nastajajo tioliko vnaprej, da gum še ni v prodaji. Probaj zdaj marca ali maja dobit v prodaji nove modele zimskih gum za naslednjo sezono ...

Ja, ampak rezultati takega testa potem niso uporabni, ker očitno se ne gre zanašati na gentlemanski dogovor med proizvajalci, da na testu ne bodo goljufali.
Je pri rezultatih testa kje označeno na kakšen način so bili pridobljeni testni primerki?
 

sistemik

Majstr
15. jul 2011
3.342
313
83
Citat:
Uporabnik Numy pravi:
Nokian shit sem imel samo enkrat na avtu, pa nikoli več.
Jaz imam letos moje Nokian WR G2 zadnjo sezono gor, prevozile so cca 30 % vseh km, torej nekje dobrih 60.000 (avto je Berlingo 2011)
Nimam nobenih pripomb, pred nekaj tedni oz. meseci so rešile tudi karambol s še vedno odličnim oprijemom v dežju, kot sem v eni temi omenil. Aquaplaninga še vedno ni, je pa profil res že zelo na spodnjem limitu.

Kar se tiče teh testov, najverjetneje vsi proizvajalci pošiljajo top prototype gume na teste, v prodajo pa low budget izvedenke.
Za primerjavo, ob nakupu avtomobila so bile nanj nameščene letne Michelin Premacy, pozabil sem model. Že po prvi sezoni so bile zlizane do nule (po prevoženih manj kot 20.000 km). Ko sem preveril test teh pnevmatic, je bil ta model z nekoliko drugačno dimenzijo uvrščen zelo visoko, mislim da med top 3 ali top 4.

Pri meni je pač tako, letne bodo Conti (pozitivne izkušnje), zimske pa Nokian (prav tako pozitivne izkušnje).
 

PHOBiA

Guru
11. jul 2013
4.222
1.366
113
TUdi tukaj Nokian WR D3 zimske več kot odlične. Na Savinih je avto kar nekaj krat lepo poplesaval, na teh o tem ni ne duha ne sluha.