Nemška "avtocesta" za časa 2SV

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik Ateist pravi:
Tako pač je germmani so bili ze od pantiveka discipliniran in deloven narod.
Pa kaki Nemci? Nemci pri nam niso gradili neke omembe vredne infrastrukture, razen že omenjene obvozne proge Ljubljane, ki pa je bila daleč od kakega tehničnega presežka.
 

Ateist

Fizikalc
9. jan 2009
2.254
0
36
Na svojem
Citat:
Uporabnik franci pravi:
Citat:
Uporabnik Ateist pravi:
Tako pač je germmani so bili ze od pantiveka discipliniran in deloven narod.

Eni smo pa vsaj pismeni, če ne drugega.

Pa, da poudarim še par zlogov
Citat:
Uporabnik Ateist pravi:
Tako pač je germmani so bili ze od pantiveka discipliniran in deloven narod.

Ja, to je pa povsem res. Glede na to, kar so nekateri počeli upam, da se zato žgejo v peklu! Bebo, dej začni mislit! To nima veze z današnjimi nemci!



Kaj nima veze z današnjimi Nemci ?
Njihovi predniki so bili GERMANI.
In kaj ti ni jasno?

88
 

Numy

Majstr
1. jan 2008
9.860
395
83
Ne pozabimo še Nemško cesto
smile-1.gif
 

Ateist

Fizikalc
9. jan 2009
2.254
0
36
Na svojem
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Citat:
Uporabnik Ateist pravi:
Tako pač je germmani so bili ze od pantiveka discipliniran in deloven narod.
Pa kaki Nemci? Nemci pri nam niso gradili neke omembe vredne infrastrukture, razen že omenjene obvozne proge Ljubljane, ki pa je bila daleč od kakega tehničnega presežka.

Pri vas v rautah niso gradili v Mb so zgradili marsikaj

Ja v Mb so enako naredili cesto za tanke in se je vse do nekje sredine 90 tih vozilo po njej. Je bila glavna cesta za Mb in za naše ceste je to tehnični presežek ,da ena cesta toliko časa vzdrži.
 

pediater

UDBA
18. jul 2007
11.892
0
36
43
Dobre ceste so gradili italijani na primorskem. Tu so pa res majstri, kako so speljali ceste po najbolj zahtevnih trasah.
zmaga.gif

To je pa tud prbližno vse, za kar so italijani dobri.
grin1.gif
 

Ted

Guru
8. sep 2007
1.712
588
113
Zgradili so Tam in ga opremili z najsodobnejšimi stroji. Po vojni je oblast denimo stroje za obdelovanje kovin šla demontirat in montirala stroje jugoslovanske izdelave. Epilog je na koncu bil tak, da so šli ponovno montirat nemške stroje, ker so se jugoslovanski preveč kvarili.
 

softi

asfalter
30. avg 2007
33.298
486
83
okolica metropole
tole je pa hec, a ne.

tam je preseljen iz novega sada. v mariboru ustanovljen 47 leta. v sklopu ideje, da je slovenija industrijska republika, juzne republike pa kmetijske republike.
 

Ateist

Fizikalc
9. jan 2009
2.254
0
36
Na svojem
Softi TAM je dal zgraditi Adolf Hitler in to med 2SV in v nejm so delali orožje.
Kaki Novi sad ne govori bedarij.

Kdaj je kakšna južna republika kaj naredila?
Drugo kot to ,da so izkoriščali Slovenijo ,ker sami niso bili sposobni preživet.
 

Ateist

Fizikalc
9. jan 2009
2.254
0
36
Na svojem
Temelje za proizvodnjo na Teznem pa so že leta 1941 postavili Nemci, ko so zasedli Maribor.

Nemška vojna industrija je namreč potrebovala varno in primerno lokacijo za dograditev tovarne, v kateri so nameravali izdelovati predvsem letalske dele. Gradbena dela in pripravo infrastrukture so začeli že 25. julija 1941, tovarno pa so začeli graditi že istega leta. Za delovno silo so Nemci uporabili predvsem vojne ujetnike iz različnih držav, sodelovali pa so tudi Mariborčani. Sočasno z gradbenimi deli so izobraževali bodoče delavce in strokovne kadre. Prvi trije proizvodni objekti so bili končani do začetka aprila 1942, čeprav je začetna proizvodnja stekla že konec leta 1941.

Proizvodnja tudi pod zemljo
Za nemške okupacijske sile je bila nova tovarna ključnega pomena. Sredi leta 1942 je bilo v tovarni zaposlenih 7.105 ljudi, od tega jih je bilo 4.278 vključenih v proizvodni program, preostali pa so sodelovali pri gradbenih delih. Leta 1943 so zaradi nevarnosti zavezniških zračnih napadov začeli pospešeno graditi podzemne bunkerje na površini 8.512 kvadratnih metrov, ki naj bi kot rezervna lokacija omogočali nemoteno nadaljevanje proizvodnje ob vse pogostejših napadih na tovarno. Zavezniška letala so v začetku leta 1944 povzročila precejšnjo škodo zlasti na proizvodnih objektih, bilo pa je tudi precej mrtvih in huje poškodovanih. Hkrati s postopnim propadom tretjega rajha so bile na začetku leta 1945 vse slabše tudi razmere v tovarni - upadala je proizvodnja, število zaposlenih se je naglo zmanjševalo, popuščala je disciplina, delovni proces je bil vse bolj okrnjen, poslopja pa so bila večinoma porušena.

Od letalske do avtomobilske proizvodnje
8. maja so tovarno za nekaj dni zasedli Bolgari, ki so povzročili še dodatno škodo na objektih in strojni opremi, pred njimi je tovarno zavarovala močna enota KNOJ, oblastni organ – Okrajni odbor Maribor desni breg – pa je že 14. maja 1945 pozval nekdanje delavce, naj se vrnejo na delovna mesta. Odziv je bil velik in začel se je boj za ohranitev dediščine nekdanje tovarne. Po obisku Josipa Broza - Tita junija 1945 in po nacionalizaciji je bil MilošBrelih imenovan za prvega delegata v Tovarni letalskih delov. Tovarna se je začela specializirati za sestavo vozil v razstavljenem stanju. Nato je Zvezno ministrstvo za industrijo odločilo, da se bo podjetje preusmerilo v avtomobilsko proizvodnjo.
 

Grikos

Pripravnik
21. jul 2007
386
0
16
Večina hal na območju nekdanjega TAM-a je bila zgrajena med 2.svetovno vojno, kjer je bila tovarna letalskih motorjev.
Tovarna (kakor tudi večina Maribora) je bila velikokrat cilj zavezniških bombnikov. Po vojni so jo obnovili in naredili tovarno avtomobilov.

http://www.rtvslo.si/zabava/mo...&c_id=35606
 

eazy

Rjuhar
5. sep 2007
12.971
3
38
Si vsaj prebral svoj link?
crazy1.gif


Po obisku Josipa Broza - Tita junija 1945 in po nacionalizaciji je bil MilošBrelih imenovan za prvega delegata v Tovarni letalskih delov. Tovarna se je začela specializirati za sestavo vozil v razstavljenem stanju. Nato je Zvezno ministrstvo za industrijo odločilo, da se bo podjetje preusmerilo v avtomobilsko proizvodnjo.

+

Chassis factory "Autokaroserija" was founded on 1st of June 1952. The former company, established in 1947, entitled "Stražilovo" dealing in vehicle repairs, thus ceased to exist. Here, the foundation of a company for chassis manufacturing and repairing was laid, with modest resources and a small group of 15 workers. With further development of automobile industry the company changed its main business activity, i.e. instead of repairing and rebuilding automobile chassis it started manufacturing new ones. The new activity was officially registered in 1956.

In the same year first contacts with Automobile factory from Maribor have been established. This relationship was further developed through business and technical cooperation and in 1973 a procedure for integration with TAM (Automobile and Engine Factory, Maribor) was started.

+

On December 9, 1974 Autokaroserija was incorporated into TAM Maribor (Tovarna automobilov in motorjev Maribor) thus gaining the status of OOUR. It operated under the name TAM Maribor, OOUR Autokaroserija Novi Sad. In 1977, on 14th February, OOUR Autokaroserija Novi Sad becomes a business organization ("Radna organizacija", R.O. for short) whose main activity is truck and special vehicles manufacture.


Ali drugace...
TAM je predvsem novosadska zgodba ampak to niti ni vazno. Tudi v TVOJEM linku pise da je bila oprema (pred)novsadskega TAMA unicene (bombni napadi), izropana (Bolgari) in so zgodbice o montiranju/demontiranju izmisljene.
 

Ateist

Fizikalc
9. jan 2009
2.254
0
36
Na svojem
Citat:
Uporabnik eazy pravi:
Si vsaj prebral svoj link?
crazy1.gif


Po obisku Josipa Broza - Tita junija 1945 in po nacionalizaciji je bil MilošBrelih imenovan za prvega delegata v Tovarni letalskih delov. Tovarna se je začela specializirati za sestavo vozil v razstavljenem stanju. Nato je Zvezno ministrstvo za industrijo odločilo, da se bo podjetje preusmerilo v avtomobilsko proizvodnjo.

+

Chassis factory "Autokaroserija" was founded on 1st of June 1952. The former company, established in 1947, entitled "Stražilovo" dealing in vehicle repairs, thus ceased to exist. Here, the foundation of a company for chassis manufacturing and repairing was laid, with modest resources and a small group of 15 workers. With further development of automobile industry the company changed its main business activity, i.e. instead of repairing and rebuilding automobile chassis it started manufacturing new ones. The new activity was officially registered in 1956.

In the same year first contacts with Automobile factory from Maribor have been established. This relationship was further developed through business and technical cooperation and in 1973 a procedure for integration with TAM (Automobile and Engine Factory, Maribor) was started.

+

On December 9, 1974 Autokaroserija was incorporated into TAM Maribor (Tovarna automobilov in motorjev Maribor) thus gaining the status of OOUR. It operated under the name TAM Maribor, OOUR Autokaroserija Novi Sad. In 1977, on 14th February, OOUR Autokaroserija Novi Sad becomes a business organization ("Radna organizacija", R.O. for short) whose main activity is truck and special vehicles manufacture.


Ali drugace...
TAM je predvsem novosadska zgodba ampak to niti ni vazno. Tudi v TVOJEM linku pise da je bila oprema (pred)novsadskega TAMA unicene (bombni napadi), izropana (Bolgari) in so zgodbice o montiranju/demontiranju izmisljene.


Jaz samo pravim ,da so z gradnjo začeli Nemci med 2sv in naredili večino prostorav kasnejšega TAMA