Nemci vendarle z vinjetami

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Citat:
Uporabnik SouthPark pravi:
Citat:
Uporabnik jolko pravi:
Še vedno manj, kot v socialističnem raju, pardon, v drugi Švici...

A bo spet treba privlečt na plano podatke o km avtocest na prebivalca?
Bolj pravilen podatek bi bil o površini AC na prebivalca. Pri nas so AC ožje ožje (nekatere brez odstavnega pasu) od primerljivih nemških - se pravi zgrajenih ali renoviranih v času gradnje naših. Da ne govorimo o 6, 8 in 10 pasovnicah. Ali pa o kakovosti gradnje, kjer se v Nemčiji AC najprej betonirajo itd.
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.158
3.628
113
Marlbor
Če imaš podano dolžino ceste in povprečno ceno kilometra ceste, potem je širina v teh računicah nepomembna oziroma je že zajeta v ceni ...
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Zakaj že?
Ker sem lani gledal, kako so betonirali A9 tam nekje med Nürmbergom in Leipzigom? Betonaža 3 pas + odstavnega je potekala v enem prehodu. Ne vem, če betonirajo ravno vse, ampak če delajo približno tako kot v Avstriji, potem je odstotek zelo visok.

In ko smo pri kakovosti gradnje; si se kdaj peljal od Šentilja do Murske Sobote? A si preštel kolikokrat "skočiš" na izvennivojskih križanjih? In kolikokrat je zaradi tega hitrost omejena?
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.662
6.705
113
pri taščici
Citat:
Uporabnik Jest pravi:
Citat:
Uporabnik SouthPark pravi:

Kilometer izgradnje/vzdrževanja avtoceste je v obeh državah enak, kvečjemu v Nemčiji višji zaradi višjih plač delavcev.

Pri nas je izgradnja kilometra avtocest drazja, ker se iz tega zaklja napaja se cel kup tajkunov in gradbenih baronov
smile-1.gif
”Naši” so dobili plače? AC (in ostalo gradbeništvo v zadnjem desetletju) smo plačali preko kreditov, sedaj pa jih bomo še enkrat preko luknje v banki.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.662
6.705
113
pri taščici
Citat:
Uporabnik Pbutec pravi:
Če imaš podano dolžino ceste in povprečno ceno kilometra ceste, potem je širina v teh računicah nepomembna oziroma je že zajeta v ceni ...
Kaj želiš povedati: da vaški kolovoz stane enako kot nemška 6,8 pasovnica. Zakaj smo potem pri nas pomurko delali brez odstavnega?
 

tesfalar

Fizikalc
1. nov 2008
1.125
83
48
Vse o čemer govoriš poznam zelo zelo dobro.
In nikjer ne trdim, da Germani ne znajo delati cest, ali da jih mi bolje/ceneje/hitreje/trajnejše od njih.

Ampak ti vlečeš na plano delčke celote in primerjaš jabolka in ananas.

Tudi pri nas v SLO brez težav znamo in zmoremo narediti betonsko cesto v enem prehodu v celi širini. Gre samo za odločitev politike (stroka si je okoli tega na jasnem kdaj, kaj in kako) ali delamo dolgoročno, ali na brzaka ker so pač kake volitve blizu in je treba trak rezat.
Vprašaj se, čigavi vladi se je bližal konec hkrati z zaključevanjem A5, pa boš dobil odgovor komu se je mudilo z otvoritvami.
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Odzval sem se na primerjavo dolžine AC na prebivalca in napisal, da ta podatek ničesar ne pove. Da je bolj upoštevati površino AC, pa še tu ni ničesar o kakovosti.

Najbolj poskakujoči del je bil odprt maja 2008 (Maribor-Lenart) in oktobra 2008 (Lenart-Vučja vas) - volitve so bile septembra 2008; hočeš povedati, da otvoritev po volitvah vpliva na volilni izid?

In ne se izgovarjati na "stroko" - še posebej gradbeno ne; si je gradbena mafija "stroko" tako podredila (ali pa so se ji pustili), da je njihovo mnenje na žalost popolnoma razvrednoteno.
 

brane_new

Guru
10. feb 2008
16.378
2.560
113
K.. jih glede p... dvolične. (prosim za opozorilo, če je izražanje neprimerno) Ne želim zaradi njih rdečega kartona.
Torej, še oktoberfest so prestavili, ko smo jim z našimi vinjetami prebavo uničili. Dvoličneži!
Ne nič ne moremo, jih bodo pa zato Hrvatje okarali. Avstrijci pa so tako ali tako njihovi hlapci! Ja kamionarji naj dajo (več)!
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.572
2.618
113
še v SLO - ampak komaj
Citat:
Uporabnik brane_new pravi:
... Ja kamionarji naj dajo (več)!

In ta povečan strošek prelijejo v višjo voznino, ki bo posledično prelita v višje maloprodajne cene, ki bodo po žepu vsekale občo rajo.

Dajte si že enkrat dopovedati, da so (pre)visoke cestnine (tako za osebne kot tovorna vozila) skriti davek, ki ga plačujemo vsi.
Da ne bo pomote - cestnine morajo biti, ampak odmerjene tako, da pokrijejo izgradnjo in vzdrževanje (avto)ceste - ne pa odmerjene tako, da se filajo luknje v proračunih.
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.211
851
113
Citat:
Uporabnik shift pravi:

zanimivo je to da imajo višje plače pa so dali za km povprečno manj kot mi
confused-1.gif
meni je bolj zanimivo, od kod tebi podatek, da so nemci povprečno dali manj kot mi:
Citat:
http://www.worldhighways.com/sections/eurofile/news/european-highway-construction-costs-evaluated/
A STUDY of highway construction costs in eight European countries highlights Austria as the most expensive.

The report says that highways in Austria cost €12.87 million/km. The next most expensive country is Hungary
at €11.21 million/km, followed by Slovakia at €9.56 million/km and then the Czech Republic at €8.86 million/km. At the other end of the spectrum, costs in Denmark are only €5.89 million/km, in Croatia €6.682 million/km, in Slovenia €7.29 million/km and in Germany €8.24 million/km.

Terrain can increase costs significantly and construction of highways in mountainous terrain is most expensive in Germany at €25.99 million/km followed by Austria with €24.97 million/km, with the Czech Republic, Slovenia and Croatia following in descending order.

Construction of tunnels is most expensive in the
Czech Republic, then in Germany and Hungary.

itak pa cene gradnje avtoceste ne moreš primerjati le po tekočem kilometru, saj je menda vsakomur jasno, da je recimo avtocesta po goratem, gosto naseljen, plazovit itd terenu bistveno dražja, kot pa recimo po ravnem terenu, nikogaršnji zemlji itd
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.211
851
113
Citat:
Uporabnik NigelM pravi:
In ko smo pri kakovosti gradnje; si se kdaj peljal od Šentilja do Murske Sobote? A si preštel kolikokrat "skočiš" na izvennivojskih križanjih? In kolikokrat je zaradi tega hitrost omejena?
za pomursko avtocesto se je že pred odprtjem vedelo, da bo to najbolj zjahan odsek avtoceste, tako da ta tvoj referenčni primer kvalitete gradnje nekako ni na mestu
 

tesfalar

Fizikalc
1. nov 2008
1.125
83
48
Odsek Dragučova - Slivnica ne obstaja.
Dooooolga leta nazaj je bil zgrajen odsek Slivnica - Ptujska.
Hkrati z A5 je bil zgrajen tudi odsek Ptujska - Pesnica (vključno z razcepom Dragučova in navezavo na Šentilj - Pesnica). Odseku od Ptujske do razcepa Dragučova nič posebej ne manjka. Od odcepa proti Pesnici pa je že Pomurka v vsej svoji lepoti.
Poskusi skombinirati kako informacijo o nasipih, konsolidaciji, predobtežbi, preobtežbi, času gradnje in volitvah, pa boš že bliže.
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.211
851
113
Citat:
Uporabnik NigelM pravi:
Kaj pa odsek Dragučova-Slivnica? Kaj je tam razlog poskakovanja?
tega odseka mimo Maribora ne poznam kaj dosti, zato ne bi mogel komentirati. ampak bistvo mojega prejšnjega posta je drugje. nekateri zelo radi vzamejo najslabši odsek naših avtocest in ga primerjajo z najboljšim odsekom pri severnih sosedih. potem jim je seveda očitno, da so naše avtoceste 10×slabše od tujih. dejansko pa imajo povsod po svetu boljše in slabše odseke avtocest, vzroki pa so različni, od šlamparij izvajacev, pritiskov naročnika, neugodne geologije itd.
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
To o boljših in slabših odsekih se strinjam - potem je pa treba še malo pogledati razmerja med njimi in predvsem koliko časa so ti slabši odseki v uporabi.

In če si za pomurko vedel, da bo slaba - zakaj tišina?
 

SouthPark

Jas da nea vem?! Ka te je...
5. sep 2007
24.570
5
38
Klobukarjev dol
Citat:
Uporabnik NigelM pravi:
In če si za pomurko vedel, da bo slaba - zakaj tišina?

Kaj pa bi naj? Napisal protestno pismo na Večer? Itak pa imajo prebivalci ceste MB-Lenart-Radgona-Murska raje AC iz granitnih kock, kot da se še naprej šleparji mimo bajt vozijo.