Nakup avtoprikolice kje ? - tretja tablica

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.841
3.865
113
Je že res da je mogoče to pretiravanje. So pa neki pravilniki in vozila imajo maso nezaviranega priklopnika določeno po nekih uradnih parametrih. Če komu ni všeč da je masa prenizka, kupiš drugo vozilo. So še bolj smešne mase v homologacijah, recimo 730kg ipd. ...

Glede prikolic. Danes se dobi tudi 650kg in 550kg akse, in za vozila ki imajo manjšo vlečno maso so pri resnih proizvajalcih montirane take akse. Kar pozanimajte se kako je s tem v nemčiji. To kar mi sedaj govorimo (prikolice za 500EUR) so prikolice za balkan in so tudi narejene na balkanu. Danes se mogoče ne preverja striktno mas, ampak dosti sta dve nesreči pa se bo začelo redno preverjat in talat kazni. Ker osnova za vse to je varnost in tele gumca-gunca prikolice so porazne kar se tega tiče, sploh če so zapete na neustrezno vozilo.

Glede vozila, žal avto ki ima 1200kg lastne mase ni sposoben varno vleči (zavirati) 750kg težke prikolice brez zavor. Da seveda se, samo varno pa ni.

(neuradno baje na tehničnih že preverjajo s čim pripelješ lahki priklopnik in te morajo uradno odslovit s pobrano 3jo tablico če kršiš pravila)
 
  • Všeč mi je
Reactions: Maxwell in Romzi

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Prikolica za vsako vozilo ne obstaja. Dovolj zgovoren je tudi podatek firm, kjer si lahko izposodiš prikolico do skupne teže 750 kg. Zahtevajo samo svojo tretjo tablico in nikjer ni vpisan pogoj o max. skupni teži, ki jo lahko vleče vozilo.
Večina običajnih današnjih vozil tako ali tako dovoljuje vleko 750 kg lahkih priklopnikov, tako da ni ravno potrebno imet "prikolice za vsako vozilo".
Sicer pa ni ravno praksa, da bi folk z bolhcami in clioti fural težje prikole.
 

mercedes

Majstr
16. dec 2014
2.404
146
63
Večina običajnih današnjih vozil tako ali tako dovoljuje vleko 750 kg lahkih priklopnikov, tako da ni ravno potrebno imet "prikolice za vsako vozilo".
Sicer pa ni ravno praksa, da bi folk z bolhcami in clioti fural težje prikole.
Si napisal kar nekaj korektnih postov ,samo tega pa ne razumem ,kje je problem da nebi s cliotom fural prikolice ??
 

mercedes

Majstr
16. dec 2014
2.404
146
63
Je že res da je mogoče to pretiravanje. So pa neki pravilniki in vozila imajo maso nezaviranega priklopnika določeno po nekih uradnih parametrih. Če komu ni všeč da je masa prenizka, kupiš drugo vozilo. So še bolj smešne mase v homologacijah, recimo 730kg ipd. ...

Glede prikolic. Danes se dobi tudi 650kg in 550kg akse, in za vozila ki imajo manjšo vlečno maso so pri resnih proizvajalcih montirane take akse. Kar pozanimajte se kako je s tem v nemčiji. To kar mi sedaj govorimo (prikolice za 500EUR) so prikolice za balkan in so tudi narejene na balkanu. Danes se mogoče ne preverja striktno mas, ampak dosti sta dve nesreči pa se bo začelo redno preverjat in talat kazni. Ker osnova za vse to je varnost in tele gumca-gunca prikolice so porazne kar se tega tiče, sploh če so zapete na neustrezno vozilo.

Glede vozila, žal avto ki ima 1200kg lastne mase ni sposoben varno vleči (zavirati) 750kg težke prikolice brez zavor. Da seveda se, samo varno pa ni.

(neuradno baje na tehničnih že preverjajo s čim pripelješ lahki priklopnik in te morajo uradno odslovit s pobrano 3jo tablico če kršiš pravila)
Za moje pojme , in sem nekako prepričan da tudi kontrola bi ravnala enako.

Prikolica do 750kg.Skupna masa v konkretnem primeru 540kg . To je to. Ne vidim problema.Pač dovoljeno samo 400 kg tovora , namesto 600 ..

tako je v tovornem prometu.

Verjamem da je zakon takšen kot je , ampak 100% je takšen zaradi neznanja vlagatelja .

Še enkrat ponovim. Bistveno je v konkretnem primeru 540 kg. To bi moralo biti to. To je izračunano na karakteristiko vozila.
 
  • Všeč mi je
Reactions: RoMeX in tony

jello

Guru
22. sep 2008
9.665
3.555
113
Večina baubau prikolic brez zavor ima v resnici 650kg skupne mase. Tudi osovina je 650 kilska. Edino najmanjša je imela 550kg akso, ampak je bila res "samokolnica" s 96 x 125 cm kasonom.
 

mercedes

Majstr
16. dec 2014
2.404
146
63
Bolj gledam te podatke iz kamionske strani manj mi je jasno...

"
NAJVEČJA MASA NEZAVIRANEGA PRIKLOPNIKA (kg)
540
"
Če gledamo samo ta podatek , je kristalno jasno ,da nezavirana prikolica ki jo bomo pripeli skupaj s tovorom ne sme presegati 540 kg.

To da je pa večina nezaviranih prikolic homologiranih na 750kg skupne teže ,bi moral biti pa v konkretnem primeru samo velik plus ,ker ne pomeni nič drugega kot ,če nakladamo v okvirju dovoljenega (do 540kg skupne) je praktično nemogoče tehnično preobremeniti prikolico.

In če dam še drugi primer. recimo da res najdemo nekje prikolico s homologacijo za 540kg ,v praksi to ne pomeni nič drugega kot morda malo več tovora ,ker bo verjetno tako dimenzijsko kot po teži manjša ,je pa hkrati zelo velika možnost da bo pa tehnično zelo hitro preobtežena ker je že 20-30 kg realno gledano preobtežitev.



V homologaciji dejansko ne piše nič drugega kot to ,da prikolica+tovor ne smeta presegati 540 kg. !! Vsaj jaz tako berem ??

Na prikolico homologirano za 750kg pač ne smem naložiti več kot recimo 400kg ,čeprav bi zaradi nosilnosti prikolice lahko dal gor 600kg.
??
 

jello

Guru
22. sep 2008
9.665
3.555
113
Malo se ustavi in zadihaj. Kot sem napisal, na večini malih prikolic je 650kg skupne, prikolica ima 150 kil in nosilnost je 500. Če se teh 500 ne držiš in te dajo na vago si ga malo najebal. Precej bolj kot če ti za cliota piše 540kg, vlečeš pa prikolico na kateri je 5 gajbic krompirja ali 100 kilski kavč.

Ja, če boš dal skupno prikolice znižat, bo toliko nižja tudi nosilnost. Nosilnost pa se gleda vsakič ko si na vagi. V praksi itak kažeš prometno, homologacijo pa samo v primeru če prikolica ni registrirana ali če ji je odpadla vin nalepka na kateri so podatki o težah. Ok, če si pijan zvrnil tono in pol peska po cesti bo šel najbrž res kdo še cliotov kartonček in tvojih 540 kil gledat.
 

gregor

Fizikalc
31. jul 2007
399
35
28
Dolina hmelja
Glede prikolic. Danes se dobi tudi 650kg in 550kg akse, in za vozila ki imajo manjšo vlečno maso so pri resnih proizvajalcih montirane take akse. Kar pozanimajte se kako je s tem v nemčiji.

Ko si ravno nemčijo omenil.
Pri njih je bilo uradno pojasnjeno.
Pri njih je jasno, da lahko clio vleče prazno nezavirano 750kg prikolico, in tudi prazno zavirano 3tonko. (Seveda dokler je dejanska teža manjša od največje dovoljene v papirjih od avta za vrsto prikolice)

Mimogrede pred 10 leti na izpitu za BE sem vlačil 2500kg ndm prikolico z avtom z vlečno 1200kg.

Pa nazaj na temo:
Nekateri trgovci "pozabijo" povedat, da moraš za njihovo prikolico slo homologacijo sam uredit.
Pred nekaj leti je bilo treba vlečt lahki priklopnik iz Celja v Lj na lpp in plačat homologacijo.
Torej pred nakupom vprašat ali dobiš v roke slo homologacijo ali le kakšen eu papir.
 
  • Všeč mi je
Reactions: mercedes

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Bolj gledam te podatke iz kamionske strani manj mi je jasno...

"
NAJVEČJA MASA NEZAVIRANEGA PRIKLOPNIKA (kg)
540
"
Če gledamo samo ta podatek , je kristalno jasno ,da nezavirana prikolica ki jo bomo pripeli skupaj s tovorom ne sme presegati 540 kg.

To da je pa večina nezaviranih prikolic homologiranih na 750kg skupne teže ,bi moral biti pa v konkretnem primeru samo velik plus ,ker ne pomeni nič drugega kot ,če nakladamo v okvirju dovoljenega (do 540kg skupne) je praktično nemogoče tehnično preobremeniti prikolico.

In če dam še drugi primer. recimo da res najdemo nekje prikolico s homologacijo za 540kg ,v praksi to ne pomeni nič drugega kot morda malo več tovora ,ker bo verjetno tako dimenzijsko kot po teži manjša ,je pa hkrati zelo velika možnost da bo pa tehnično zelo hitro preobtežena ker je že 20-30 kg realno gledano preobtežitev.



V homologaciji dejansko ne piše nič drugega kot to ,da prikolica+tovor ne smeta presegati 540 kg. !! Vsaj jaz tako berem ??

Na prikolico homologirano za 750kg pač ne smem naložiti več kot recimo 400kg ,čeprav bi zaradi nosilnosti prikolice lahko dal gor 600kg.
??
Res je, zakonodaja je butasta do jaja.
Primer kolega, ki je prehomologiral kamp prikolico s 1100 NDM na 1350 kg NDM (proizvajalec to omogoča).
Rezultat spremembe je bil, da je moral delat tudi kodo 96, čeprav je vlekel z istim avtom in isto prikolico, ki zelo verjetno niti ni bila naložena do polnega (seštevek ndm-jev je za 20 kg presegal 3500 kg). Še vedno pa si sam odgovoren, da ne naložiš preko številk v homologaciji, čeprav večinoma nimamo tehtnic, da bi to sploh lahko preverili. Razumi kdor more, ampak tako je.
 

jello

Guru
22. sep 2008
9.665
3.555
113
Nabaviš zavirano prikolico pa je stvar rešena.
Za 5x na leto napol prazno peljat totalni nesmisel. In spet kolobarjenje na 750 skupne da je ne bo treba registrirat. Eh ja.

Romzi: zato pa je "siva cona". Da ne rabiš ravno 2.5t terenca za vsak drek, ampak lahko s "passatom" pelješ 3 tonsko gradbeno prikolico ali konja in pol in ti nihče ne bo težil zaradi presežene mase priklopnika s centralno osjo.
A lahko ne vlečemo še "ekb" v temo ker je že zdaj sadno zelenjavna solata?
 
  • Haha
  • Všeč mi je
Reactions: mercedes in Romzi

mercedes

Majstr
16. dec 2014
2.404
146
63
Malo se ustavi in zadihaj. Kot sem napisal, na večini malih prikolic je 650kg skupne, prikolica ima 150 kil in nosilnost je 500. Če se teh 500 ne držiš in te dajo na vago si ga malo najebal. Precej bolj kot če ti za cliota piše 540kg, vlečeš pa prikolico na kateri je 5 gajbic krompirja ali 100 kilski kavč.

Ja, če boš dal skupno prikolice znižat, bo toliko nižja tudi nosilnost. Nosilnost pa se gleda vsakič ko si na vagi. V praksi itak kažeš prometno, homologacijo pa samo v primeru če prikolica ni registrirana ali če ji je odpadla vin nalepka na kateri so podatki o težah. Ok, če si pijan zvrnil tono in pol peska po cesti bo šel najbrž res kdo še cliotov kartonček in tvojih 540 kil gledat.


Za kakšnega policaja sem morda malo v dvomih , čeprav tudi dvomim da se spuščajo v te podrobnosti če je vse drugo že na oko v redu.

Me zanima kako bi se to izpeljalo pri sodniku za prekrške ali sodišču z enim odvetnikom.
Če se držimo podatka:
"
NAJVEČJA MASA NEZAVIRANEGA PRIKLOPNIKA (kg)
540
"

Nikjer ne piše ,da skupna dovoljena in ne uporabljena masa prikolice ni dovoljena. Osebno gledam na to iz strani , da na prikolici s skupno dovoljeno maso 750kg v nobenem primeru ne smem preseči skupne mase 540kg. Pa če to pomeni 100 ali pa 400 kil tovora glede na težo prazne prikolice.

In to je tudi edino logično.

Še enkrat se vrnem k tovornemu prometu ki mi je bolj poznan.
Kamion trioosni ima lahko skupno maso 26ton . Ker je zakon za skupno težo s prikolico 40 ton ,nam ostane za prikolico 14 ton. Se pravi da kljub temu ,da imajo dejansko vse prikolice dosti višjo nosilnost skupno ne smemo preseči 14 ton.


Tu pri osebnem programu pa neka znanost in bi skorajda res vsako vozilo moralo imeti svojo prikolico.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.212
4.695
113
To bi morali iz rokava stresti tisti, ki so pred kratkim naredili B+E.
Kolega mi je enkrat razlagal, da mu je sedaj jasno, kdaj se upošteva dejanska masa in kdaj mase navedene v homologaciji.
 

jello

Guru
22. sep 2008
9.665
3.555
113
Znanost delaš ti, zadeve so jasne in popolnoma enostavne, ali se boš držal tega da clio ne sme vlečt več kot 540 kil ali ne.

Kdo pa je rekel da moraš ravno 540 kg prikolico najt? To je tako kot da bi rekel da se ne moreš peljat, ker ne najdeš še štirih za zraven. ker je avto za 5 registriran.
 
  • Haha
  • Všeč mi je
Reactions: Hanzi in mercedes

jello

Guru
22. sep 2008
9.665
3.555
113
To bi morali iz rokava stresti tisti, ki so pred kratkim naredili B+E.
Kolega mi je enkrat razlagal, da mu je sedaj jasno, kdaj se upošteva dejanska masa in kdaj mase navedene v homologaciji.

Jaz ti pa povem da tega nalašč nismo stresali iz rokava ker ima s problemom OP-ja toliko kot s polaganem ploščic v hladnih alpskih dolinah. Še v naslovu je izrecno napisal in potem še v vsakem postu posebej.
 

mercedes

Majstr
16. dec 2014
2.404
146
63
No primerjavo ti je pa uspelo najti pravilno.
Jaz dobro razumem kaj pišeš..Zame v temu primeru kot laika je bistveno da lahko vlečem nezaviran priklopnik ki v nobenem primeru ne sme preseči 540kg skupne mase ,čeprav prikolica dovoljuje višje. PIKA

Samo eni že vozniške kategorije in ne vem kaj vse vlečejo na svetlo.
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Še enkrat se vrnem k tovornemu prometu ki mi je bolj poznan.
Kamion trioosni ima lahko skupno maso 26ton . Ker je zakon za skupno težo s prikolico 40 ton ,nam ostane za prikolico 14 ton. Se pravi da kljub temu ,da imajo dejansko vse prikolice dosti višjo nosilnost skupno ne smemo preseči 14 ton.


Tu pri osebnem programu pa neka znanost in bi skorajda res vsako vozilo moralo imeti svojo prikolico.
Samo o tem: malo si pomešal zakonsko dovoljeno skupno težo skupine vozil, potem zakonsko dovoljeno kar lahko prevažaš s svojo kategorijo v vozniški in nenazadnje homologacijske številke v papirjih vozila in prikolice.
Pri tovornem delu je pač tako, da se smatra (upravičeno!?), da je voznik usposobljen in odgovoren naložiti zgolj toliko, da ne preseže katerekoli od gornjih omejitev.

Pri "osebnem" prevozu, pa se smatra, da dobroverni šofer ni sposoben "na oko" oceniti koliko tovora pelje (in verjemi, da jih 99% res ni sposobnih), zato je pač omejitev taka kot je v vozniški - skupna teža ne sme presegat 3.500 (v izjemnem primeru 4.250!), priklopno vozilo ne sme presegati teže vlečnega, ali polovice teže vlečnega (variante podkategorij); v homologaciji pa vozila - max. teža priklopnega z ali brez zavore in temu pač moraš prilagodit težo prikolice.
Zato obstaja tudi t.i. "siva cona", ko te policaj "ne štrafa", za manjše prekoračitve brez vpliva na vozne lastnosti in varnost na cesti!

Vse ostalo je v domeni: AOP - ako ovo prođe!
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.841
3.865
113
Za kakšnega policaja sem morda malo v dvomih , čeprav tudi dvomim da se spuščajo v te podrobnosti če je vse drugo že na oko v redu.

Me zanima kako bi se to izpeljalo pri sodniku za prekrške ali sodišču z enim odvetnikom.
Če se držimo podatka:
"
NAJVEČJA MASA NEZAVIRANEGA PRIKLOPNIKA (kg)
540
"

Nikjer ne piše ,da skupna dovoljena in ne uporabljena masa prikolice ni dovoljena. Osebno gledam na to iz strani , da na prikolici s skupno dovoljeno maso 750kg v nobenem primeru ne smem preseči skupne mase 540kg. Pa če to pomeni 100 ali pa 400 kil tovora glede na težo prazne prikolice.

In to je tudi edino logično.

Še enkrat se vrnem k tovornemu prometu ki mi je bolj poznan.
Kamion trioosni ima lahko skupno maso 26ton . Ker je zakon za skupno težo s prikolico 40 ton ,nam ostane za prikolico 14 ton. Se pravi da kljub temu ,da imajo dejansko vse prikolice dosti višjo nosilnost skupno ne smemo preseči 14 ton.


Tu pri osebnem programu pa neka znanost in bi skorajda res vsako vozilo moralo imeti svojo prikolico.

Ne ne moreš posploševat na kamione oz. če že potem na večini cest dobiš tak znak:
images.png


A prazen kamion z NDM 12t, ki ima 3t lahko gre mimo tega znaka? No odgovor je da ne sme.

V praksi je tako da je veliko lažje nadzirat papirje kot dejanske mase in posledično policist samo s pregledom paprijev da kazen če vlečeš prikolico z večjo NDM. V teoriji je tako da za cliota bi morala prikolica imet 550kg akso, to je prvič lažja aksa, vzmetena za nižjo mas, drugačne gume in še kaj. Taka prikolica ima potem 70kg namesto 120 kot jo ima neka 750kg, tako da dobiš za dva žakla cemeta fore predvsem pa imaš pri polno naloženi lepše obnašanje na cesti kot pri 750kg NDM.

Aja preveri še koliko imaš max obremenitev kljuke. Ker dosti majhnih vozil nima več 75kg kolikor je standard za 750kg prikolico ampak 65kg, kar je sploh jeba ker potem si obsojen samo na krajše prikolice.
 
  • Všeč mi je
Reactions: McGiver

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
No primerjavo ti je pa uspelo najti pravilno.
Jaz dobro razumem kaj pišeš..Zame v temu primeru kot laika je bistveno da lahko vlečem nezaviran priklopnik ki v nobenem primeru ne sme preseči 540kg skupne mase ,čeprav prikolica dovoljuje višje. PIKA

Samo eni že vozniške kategorije in ne vem kaj vse vlečejo na svetlo.
Ni res - če imaš v homologaciji vozila do 540 kg max. teža priklopnika, je lahko max. homologirana skupna teža priklopnika 540kg ali manj! PIKA.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Apollo8 in jello