Najbolj "neumni" izumi v avtomobilski industriji

zakon

Guru
16. maj 2008
9.284
1.088
113
toti Maribor
Primer ne jota - polnih/pravih ne plug in hibridov?
https://www.avto.net/Ads/results.asp?znamka=&model=&modelID=&tip=katerikoli%20tip&znamka2=&model2=&tip2=katerikoli%20tip&znamka3=&model3=&tip3=katerikoli%20tip&cenaMin=0&cenaMax=999999&letnikMin=0&letnikMax=2090&bencin=205&starost2=999&oblika=0&ccmMin=0&ccmMax=99999&mocMin=0&mocMax=999999&kmMin=0&kmMax=9999999&kwMin=0&kwMax=999&motortakt=0&motorvalji=0&lokacija=0&sirina=0&dolzina=&dolzinaMIN=0&dolzinaMAX=100&nosilnostMIN=0&nosilnostMAX=999999&sedezevMIN=0&sedezevMAX=9&lezisc=&presek=0&premer=0&col=0&vijakov=0&EToznaka=0&vozilo=&airbag=&barva=&barvaint=&doseg=0&BkType=0&BkOkvir=0&BkOkvirType=0&Bk4=0&EQ1=1000000000&EQ2=1000000000&EQ3=1000000000&EQ4=100000000&EQ5=1000000000&EQ6=1000000000&EQ7=1100000120&EQ8=101000004&EQ9=1000000020&EQ10=1000000000&KAT=1010000000&PIA=&PIAzero=&PIAOut=&PSLO=&akcija=0&paketgarancije=&broker=0&prikazkategorije=0&kategorija=0&ONLvid=0&ONLnak=0&zaloga=10&arhiv=0&presort=3&tipsort=DESC&stran=1&SUBmakesearch=Dacia

https://www.avto.net/Ads/results.asp?znamka=&model=&modelID=&tip=katerikoli%20tip&znamka2=&model2=&tip2=katerikoli%20tip&znamka3=&model3=&tip3=katerikoli%20tip&cenaMin=0&cenaMax=999999&letnikMin=0&letnikMax=2090&bencin=205&starost2=999&oblika=0&ccmMin=0&ccmMax=99999&mocMin=0&mocMax=999999&kmMin=0&kmMax=9999999&kwMin=0&kwMax=999&motortakt=0&motorvalji=0&lokacija=0&sirina=0&dolzina=&dolzinaMIN=0&dolzinaMAX=100&nosilnostMIN=0&nosilnostMAX=999999&sedezevMIN=0&sedezevMAX=9&lezisc=&presek=0&premer=0&col=0&vijakov=0&EToznaka=0&vozilo=&airbag=&barva=&barvaint=&doseg=0&BkType=0&BkOkvir=0&BkOkvirType=0&Bk4=0&EQ1=1000000000&EQ2=1000000000&EQ3=1000000000&EQ4=100000000&EQ5=1000000000&EQ6=1000000000&EQ7=1100000120&EQ8=101000004&EQ9=1000000020&EQ10=1000000000&KAT=1010000000&PIA=&PIAzero=&PIAOut=&PSLO=&akcija=0&paketgarancije=&broker=0&prikazkategorije=0&kategorija=0&ONLvid=0&ONLnak=0&zaloga=10&arhiv=0&presort=3&tipsort=DESC&stran=1&SUBmakesearch=Ford

https://www.avto.net/Ads/results.asp?znamka=&model=&modelID=&tip=katerikoli%20tip&znamka2=&model2=&tip2=katerikoli%20tip&znamka3=&model3=&tip3=katerikoli%20tip&cenaMin=0&cenaMax=999999&letnikMin=0&letnikMax=2090&bencin=205&starost2=999&oblika=0&ccmMin=0&ccmMax=99999&mocMin=0&mocMax=999999&kmMin=0&kmMax=9999999&kwMin=0&kwMax=999&motortakt=0&motorvalji=0&lokacija=0&sirina=0&dolzina=&dolzinaMIN=0&dolzinaMAX=100&nosilnostMIN=0&nosilnostMAX=999999&sedezevMIN=0&sedezevMAX=9&lezisc=&presek=0&premer=0&col=0&vijakov=0&EToznaka=0&vozilo=&airbag=&barva=&barvaint=&doseg=0&BkType=0&BkOkvir=0&BkOkvirType=0&Bk4=0&EQ1=1000000000&EQ2=1000000000&EQ3=1000000000&EQ4=100000000&EQ5=1000000000&EQ6=1000000000&EQ7=1100000120&EQ8=101000004&EQ9=1000000020&EQ10=1000000000&KAT=1010000000&PIA=&PIAzero=&PIAOut=&PSLO=&akcija=0&paketgarancije=&broker=0&prikazkategorije=0&kategorija=0&ONLvid=0&ONLnak=0&zaloga=10&arhiv=0&presort=3&tipsort=DESC&stran=1&SUBmakesearch=Honda

itd. Tu lahko izbereš druge znamke brez Toyote.

https://www.avto.net/Ads/results.asp?znamka=&model=&modelID=&tip=katerikoli%20tip&znamka2=&model2=&tip2=katerikoli%20tip&znamka3=&model3=&tip3=katerikoli%20tip&cenaMin=0&cenaMax=999999&letnikMin=0&letnikMax=2090&bencin=205&starost2=999&oblika=0&ccmMin=0&ccmMax=99999&mocMin=0&mocMax=999999&kmMin=0&kmMax=9999999&kwMin=0&kwMax=999&motortakt=0&motorvalji=0&lokacija=0&sirina=0&dolzina=&dolzinaMIN=0&dolzinaMAX=100&nosilnostMIN=0&nosilnostMAX=999999&sedezevMIN=0&sedezevMAX=9&lezisc=&presek=0&premer=0&col=0&vijakov=0&EToznaka=0&vozilo=&airbag=&barva=&barvaint=&doseg=0&BkType=0&BkOkvir=0&BkOkvirType=0&Bk4=0&EQ1=1000000000&EQ2=1000000000&EQ3=1000000000&EQ4=100000000&EQ5=1000000000&EQ6=1000000000&EQ7=1110100120&EQ8=101000004&EQ9=1000000020&EQ10=1000000000&KAT=1010000000&PIA=&PIAzero=&PIAOut=&PSLO=&akcija=0&paketgarancije=&broker=0&prikazkategorije=0&kategorija=0&ONLvid=0&ONLnak=0&zaloga=10&arhiv=0&presort=3&tipsort=DESC&stran=1&subSTAR=301
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.791
4.558
113
Enih avtov ne dobiš več brez MHEV, razlog je čisto banalen ... MHEV je prilagoditev na nove in vedno strožje EKO norme. Baterija je po kapaciteti primerljiva tisti na svincu, je pa na 48V na litijevi tehnologiji in posledično je sposobna večjih moči/tokov tako polnjenja kot praznjenja. Skupaj z 48V zaganjačem/em/alternatorjem je omogočeno bolj optimalno izkoriščanje rekuperacije energije, ki se lahko porabi tudi za pogon poleg ICE, to je pa to. 48V sistem se ne šteje kot viskonapetostni sistem in tudi nima nekih posebnih omejitev kar se tiče varnosti, zato je tudi v uporabi v MHEV. Skratka MHEV je neka taka bedarija kot je start/stop, v teoriji zmanjša tiste izpuste toliko da ni potrebnih večjih posegov v motor (=stroški razvoja) še vedno pa zadostiš eko normi.

Klasičen hibridi so druga liga, od načina pogona do baterij. Ampak to je za drugo temo.
 
  • Všeč mi je
Reactions: tony in sajkek

Samo Svoj

Guru
27. jan 2022
8.608
3.915
113
Pa smo spet pri tolmačenju:

Akumulatorski sklop z zmogljivostjo 1,1 kWh, ki se polni samooskrbno z rekuperacijo energije ob zaviranju, je dovolj zmogljiv, da veliko voženj omogoča zgolj z električnim motorjem: pri mestnih vožnjah celo do dve tretjini prevožene razdalje, po običajnih cestah do polovice, manj pa na avtocestah, še zlasti, če stalno hitrost vzdržuje tempomat.

Povprečno taki avti, ker niso optimizirani za EV pogon porabijo 20 kWh/100km, torej naredijo izključno v EV načinu s tako baterijo okoli 5 km.
Če vzamemo za povprečno vožnjo po MB cca 3 km v eno stran se gornja trditev o 2/3 na EV celo izkaže za mogočo, vendar je 3 km v eno stran iz Tezna v Center, za nazaj pa že zmanjka, ker fila se ne tako hitro.

V glavnem MOJE mnenje: hibrid je odklon.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.791
4.558
113
Sej klasični hibrid ni namenjen ekskluzivno EV vožnji, to da ima toyota tipko za EV (a jo še ima?) je nek paradoks. Ker ni namen da sprazniš baterijo na 0 potem jo pa polniš ne vem od kje -> to je neoptimalno delovanje hibrida. Če temu doaš še da se ICE porablja za gretje kabine je sploh nesmiselno imeli EV mode. Vsi hibridi kar sem jih videl, tudi toyotini, držijo med normalno vožnjo baterijo na optimalnem nivoju (recimo da je to prikazano kot 50%, čeprav realni SOC baterijskega sklopa je najabrž precej drugačen) in stremijo k temu da je tam +- par 10% glede na pogoje vožnje. Smisel HEV je nižja poraba (ki se jo za razliko od MHEV celo dejansko da "dokazat"), če rabiš 0 porabe potem imaš opcijo prikjučnega hibrida (PHEV) oz. raje kar EV.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Samo Svoj

Steve

Guru
13. avg 2007
10.376
2.455
113
MHEV je samo zadnji debilizem v vrsti debilizmov zadnjih 10 let, zaradi katerih se avti zelo slabo prodajajo. Eko debilizmi so eno, ampak ne pozabit, da je zadaj še ogromno drugih stvari, ki so solo produkt avto industrije. Govorim za ICE. EV so povsem druga ( še bolj falirana) zgodba

- Naročnine na storitve, ki so v avtu
- Onemogočanje popravljanja avtomobilov izven domačih mehanikov z načrtno kompleksnostjo komponent, zaklepanjem sw,...
- Tačskrin sranje vsepovsod v imenu napredka, v resnici je to samo rezanje stroškov
- Vsiljevanje SUV vsepovsod. Ja, je ogrmno povpraševanje po njih, ampak še vedno je povpraševanje po vsem ostalem. To vse ostalo se načrtno črta iz trga, ker se da SUV dražje prodat. Posledica je kompletna nasičenost trga z generičnimi suv kantami, ki se ločijo samo po zački na haubi.
- Načrten umor malih mestnih avtomobilov. Če kdo misli da so slučajno izginilij , je lepo naiven
- Nenazadnje, za vse eko debilizme je skoraj da vsa industrija močno navijala, ali jih celo sama predlagala

Vse te točke imajo skupen imenovalec: nenasiten apetit po dobičkih.

In rezultati so tu. Prodaja 20% pod 2019 vrhom in pada. Vmes se je povprečna starost avta v EU dvignila iz 8 na 12 let.

Ampak ne se bati, če mislite da sedijo križem rok in jokajo, se motite. Kaj delajo trenutno?

Pritiskajo na EU, da dvigne emisijske standarde za stara vozila
Pritiskajo na EU in vlade da uvajajo čim več subvencij in davčnih olajšav za EVje
Spodbujajo politiko k low emissions zones v mestih, kjer stari avti več nimajo vstopa
Sploh nemški avto ekologi so zelo zaskrbljeni za okolje in opozarjajo, da stari preveč onesnažujejo

Torej kdor misli da je Bruselj kriv za vso mizerjo....to je kvečjemu polovica zgodbe.

En lep primer, kako uničiti znamko je Oliver Blume. Porsche je slepo gnal skoraj 10 let po EV agendi. Lani so se srečali z realnostjo. In kaj se naredi s tako uspešnim vodjem? Odpusti? Veš da ja, postavi se ga na čelo celega VW koncerna, da še tega pripelje do roba prepada.
In kaj lahko mi potrošniki naredimo proti temu? Enostavno, glasujemo z denarnico. Ne kupimo novo, ali pa kupimo ne EU robo. Tako sem jaz po četrt stoletja EU avtov lani kupil poševnookega
 

novaa

Pubec
19. jul 2007
8.884
1.612
113
Se v celoti strinjam s tvojim zapisom. Jaz sem z svojo denarnico glasoval in kupil Teslo.
 

Slovenet

Guru
21. jul 2007
4.475
578
113
44
Še vedno Rdeči revirji
A ni mild hibrid samo fenci izraz za "navaden" hibrid?
Navaden (jota) laufa par 100m tudi samo na elektriko in Yaris prejšnje generacije ima dve bateriji, ker iz tiste mini 12V ne spraviš "niti za luči in radio" ven. In ko le-ta crkne se nič ne premakne nikamor, čeprav je visokonapetostna polna.
Ne bo držalo. Toyota hibridi imajo cca 200V baterije. Mild hibridi imajo 48V baterije. Bo kar razlika med hibridom in mild hibridom.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Pepe in tony

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.709
1.383
113
Tu si malo zamešal z Nissanovim "izumom" EV avta z vgrajenim generatorjem.

Kot sem pripel že zgoraj, tudi pri joti samo mešajo oz. zavajajo s podatki. Noben "navadni" hibrid ne prevozi 60+% časa na elaktriko.
Lahko, zlahka. Pomisli že na to, da v mestu avto večino časa ali zmanjšuje hitrost ali stoji. Hibrid ima v tem primeru ugasnjen ICE. Bistvo je v tem, da govorimo o času, ne razdalji.
Sem pred leti naredil primejavo med Toyota C-HR in P3008 1.6 HDI. Na AC poti (sta se skupaj peljala) je imal HDi porabo 5,5, Toyota 6,5. Hitrosti 140+. Po mestu HDI 7, Toyota 4,5. Izven nasleja podobno, malo v korist hibrida (biulo je za cca pol litra, ampak recimo, da ne statističmno dovlj značilno). Potem si samo pogledaš, kje se po navadi voziš in je jasno, kaj se bolj splača.
 
  • Všeč mi je
Reactions: tony

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.791
4.558
113
Prikaz vožnje na elektriko je skoraj vedno prikaz vožnje ko je ICE off, to tudi navadni ICE avto dosega tam 30%+ če ni ravno daska na gas po AC in če ni gas bremza na brzincu. Sicer imaš tudii v enih hibridih prikaz porabljenih kwh na km in jasno dodatno še klasika porabljeno gorivo, preko tistega se dosti bolj vidi koliko z EV motorjem v hibridu pršparaš v končni fazi.

Sicer toyotin arhaični sistem ima eno slabost to je zgoraj omejena asistenca EM pri višjih hitrostih. To se da omilit z močnejšimi motorji z večjim področjem delovanja, ampak konkurenca jih na tem področju preko "palačinka hibridov" že precej prehiteva. Skratka ko je v vozilu pred menjalnikom tudi EV motor potem ni noben problem voziti full EV tudi pri 130km/h, tega toyota ne zmore in nikoli ne bo zmogla. Za gas do daske ali 130 po tempomatu je še vedno jasno zmaga dizel, samo klasična slovenska avtocesta s kupi zaviranja in pospeševanj spet do 130km/h pa zmorejo nekateri hibridi že bolj varčno od "samo" ICE.
 

Slovenet

Guru
21. jul 2007
4.475
578
113
44
Še vedno Rdeči revirji
Prikaz vožnje na elektriko je skoraj vedno prikaz vožnje ko je ICE off, to tudi navadni ICE avto dosega tam 30%+ če ni ravno daska na gas po AC in če ni gas bremza na brzincu. Sicer imaš tudii v enih hibridih prikaz porabljenih kwh na km in jasno dodatno še klasika porabljeno gorivo, preko tistega se dosti bolj vidi koliko z EV motorjem v hibridu pršparaš v končni fazi.

Sicer toyotin arhaični sistem ima eno slabost to je zgoraj omejena asistenca EM pri višjih hitrostih. To se da omilit z močnejšimi motorji z večjim področjem delovanja, ampak konkurenca jih na tem področju preko "palačinka hibridov" že precej prehiteva. Skratka ko je v vozilu pred menjalnikom tudi EV motor potem ni noben problem voziti full EV tudi pri 130km/h, tega toyota ne zmore in nikoli ne bo zmogla. Za gas do daske ali 130 po tempomatu je še vedno jasno zmaga dizel, samo klasična slovenska avtocesta s kupi zaviranja in pospeševanj spet do 130km/h pa zmorejo nekateri hibridi že bolj varčno od "samo" ICE.
Kako ima potem Toyota skoraj enak sistem v plug-in hibridih kot v hibridih? Kolikor sem seznanjen sta razliki dve. Večja baterija in možnost, da pri pogonu avta sodeluje tudi MG2 oziroma oba elektromotorja, ki v hibridih samo polni baterijo. Zadnje so dosegli z neko blokado, ki preprečuje vrtenje MG2 v napačno smer.
Kolikor gledam konkurenca pri kakršnihkoli hibridih nekaj skupaj meče in samo bolj komplicira pogonski sklop. Toyota pa je celo sklopko izločila in v vseh smereh zmanjšala kompleksnost pogonskega sklopa hkrati s hibridizacijo pogonskega sklopa.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Marxon in tony

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.791
4.558
113
Pri RAV4 plugin in podobnih variacijah pogona (2.5l) gre do tehničnih 130 z obema motorjema brez ICE. Samo tu so EM ustrezno dimenzironirani za take številke. Še vedno če je govora v originalu o klasičnem hibridu (HEV), RAV4 HEV težko pelješ na hitrosti vpadnic (70-80km/h) brez konstantnih vklopov ICEja, večina od konkurence gre preko 100km/h v EV načinu*.

* za klasičen HEV ne moremo govorit o EV načinu, govorimo o tem (konkreten primer) da če ti pri konstantni hitrosti XX daš na tempomat bo avto vozil samo v EV in ne bo prižigal ICEja oz. ga bo v intervalih ko rabi polnjenje baterije z nekimi konstantnimi obrati
 

jonny77

Guru
16. sep 2007
12.544
2.238
113
Pomurje
Pri RAV4 plugin in podobnih variacijah pogona (2.5l) gre do tehničnih 130 z obema motorjema brez ICE. Samo tu so EM ustrezno dimenzironirani za take številke. Še vedno če je govora v originalu o klasičnem hibridu (HEV), RAV4 HEV težko pelješ na hitrosti vpadnic (70-80km/h) brez konstantnih vklopov ICEja, večina od konkurence gre preko 100km/h v EV načinu*.

* za klasičen HEV ne moremo govorit o EV načinu, govorimo o tem (konkreten primer) da če ti pri konstantni hitrosti XX daš na tempomat bo avto vozil samo v EV in ne bo prižigal ICEja oz. ga bo v intervalih ko rabi polnjenje baterije z nekimi konstantnimi obrati
Malo na pamet pišeš. Od gen4 naprej ICE odklaplja do cca 125kmh.
Iz trojan dol gre do 125 samo na EV
 
  • Všeč mi je
Reactions: Marxon in Valhalla