Motor pozimi

I

Izbrisan uporabnik #488

Citat:
Uporabnik map pravi:
5 leto ga že laufam, pa ni nobenega problema. In ga bom še naprej, ker ima tako zajebano narejeno za aku ven dobit. Po besedah yamahinega mehankarja na pooblaščencu mu nič ne škodi, celo pravi, da koristi olju, katalizatorju, izpušnemu sistemu, glede na to, da je v pol odprti garaži brez ogrevanja. Ga pa, ko se segreje na del. temperaturo še malo z gasom storiram, da še dodatno vlago iz izpuha pomeče.

Res je, da so danes materiali drugačni kot nekoč, a vseeno. Vžiganje čez ne koristi prav ničemur.

Vsak je dobil z motorjem navodila za uporabo in tam not so tudi nasveti za zimo.

Jaz imam motorno kolo v povsem neogrevani garaži.

Glede kondenza v izpuhu, po koncu sezone se izpuh zamaši s polivinil vrečko in papa kondenz (navodila).

Škodljivo pa je turiranje v leru, tudi to piše v navodilih, da se to naj ne počne.

V poglavju "Storage" piše vse o tem kako se shrani motor.

1. čiščenje motorja
2. sveže olje
3. izprazniti benz tank in izprazniti gorivo iz sistem (prižgan motor, dok ne ugasne)
4. zmanjšati pritisk v gumah za 20%
5. postaviti motor na stojalo, da so kolesa v zraku ali podložiti
6. zaščiti dele pred rjo
7. namazati verigo in kable (večina ne maže kabla za sklopko, kar je fail)
8. odstraniti akumulator in med hrambo 1x na mesec dati na polnilec z do <1Ah
9. plastična vrečka v izpuh, da se prepreči vlaga
10. pokriti motor

Skratka teh 10 točk je v mojih navodilih za Kawasaki, ki so splošna in to je to.

Nobenega verglanja čez zimo, to folk dela samo iz enega razloga, čeprav "gostilna" navaja druge in sicer, ker ne more odstraniti ali odklopiti akuja.

Jaz ga imam pod sedežem, minuta dela.

Mislim, da sem vam z uradnim odgovorom iz navodil, dal vse odgovore.

torej, če ne veš, prvo RTFM
priden.gif
 

map

Guru
6. jul 2008
7.836
1.961
113
najrajš na babi
Snečko, avto ti vsako zimo več kot eno uro na mestu laufa za zagrevanje in mu ni nič. Tudi motorju ne bo. Ne paničari.
 
Nazadnje urejeno:
I

Izbrisan uporabnik #488

Ne gre za paniko, ampak za nepotrebno opravilo, da bi hodil v garažo ga verglat za zabavo.
Ni treba in ni za to prav nobenega razloga.
 

ThaShizznitt

Fizikalc
13. jan 2008
4.781
4
38
Seveda, da je....ohranjas aku ziv, brez nepotrebnega sraufanja pa basanja vreck v rore. Najlazi je sicr vzdzevalc prklopt....sam ce ga nimas pac zakurblas. Sicer pa, spomladi bo aku mrtev, bomo pa na kable uzgal, jaki problem.
 

motofrik

Majstr
24. dec 2009
2.949
311
83
tam ko se terc po tori rola
Jaz sem včasih motor pred zimo očistil, namazal zajle, menjal olje...pozabil pa na akumulator. Spomladi hočem vžgat -nič od nič. Mi ga je sredi zime razgnalo -izpraznil se je in zmrznil. Garaža je bila samostoječa, neogrevana. Sem se naučil, da je baterijo treba vzeti ven in dati na topel prostor. Pri naslednjem motorju sem imel drug problem -marca registracija...svečke hin. Moral lavfati k Yogiju po nove.
Sedaj pa... se nekako ne sekiram. Ko je mrzlo, se pač ne vozim, motor je pa vedno v pripravljenosti. To pomeni poln rezervoar, decembra menjano olje s filtrom (lani tudi antifriz), nove gume (če se ve, da bodo samo še za par sto kilometrov) in akumulator na ohranjevalcu. Ne ven vzet, samo preko vtičnice na motorju priklopljen. Če je motor treba čez zimo lavfati? Treba ni, ga pa. In to, dokler se ne vklopi ventilator. Sicer še ni dovolj ogret, lahko narediš kar nekaj škode, ko se v izpuhih ravno začne tvoriti kondenc. Pa še duša je pomirjena, ko slišiš rjovenje mašine. Ali pa predenje.
 

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.424
413
83
Citat:
Uporabnik Mato pravi:
Citat:
Uporabnik miklavz pravi:
In pol zajebeš svečke
LPM

Pojasnilo dobrodošlo.

Sosed je motor "vzdrževal" čez zimo na tak način, celo en krog po parkingu je naredil. In rezultat: motor spomladi ni več vžgal, fuč svečke, mogoče še kaj glede vžiga... strošek par sto eur. Tako so povedali na servisu in mu dejali, naj se kratkotrajnemu vžiganju čez zimo odreče ali pa naj vsaj opdpelje 10km.

Motor je imel 5000km, kupljen nov, zadnja generacija Honde s klasičnim vplinjačem, izven garancije.

Samo delim njegovo izkušnjo, čeprav se mi je sprva zdelo malo za lase privlečeno.
 

Gatto

Guru
19. jul 2007
18.747
895
113
tu in tam
Čist logično je..stroju se ne bo poznalo, če stoji mrzel en teden ali pa 4 mesece, kolikor traja nesezona itd. Kot sem rekel, ni živ.
smile-1.gif

Drugače pa je, če ga vsake tolk cajta kurblaš. Pacaš mu svečke, kondenz se dela, dvigujejo se usedline...to pa zato, ker se motor niti slučajno ne pregreje v tistmu kratkemu času. Da ne rečemo še kakšno o povečani obrabi zaradi nepotrebnih mrzlih vžigov ipd.
Stroj se "konzervira" (menjaš olje za sveže, zamašiš odprtine, odklopiš aku..) pa basta.
Druga pesem so stroji, ki morajo biti pripravljeni za delovanje (agregati, pumpe, kompresorji..) te se pa ohranja tople blizu delovne temperature, preventivno se jih zaganja vsake toliko časa ipd.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
41.863
5.628
113
Sam da ti gredo svecke&elektronika zarad mrzlih vzigov...a so na glavo padl
hysterical-1.gif
 

motofrik

Majstr
24. dec 2009
2.949
311
83
tam ko se terc po tori rola
Citat:
Uporabnik Kamele0N pravi:
Sam da ti gredo svecke&elektronika zarad mrzlih vzigov...a so na glavo padl
hysterical-1.gif
...mogoče je mišljeno, če vžigaš za minuto ali dve.... Tu bi skoraj verjel. Če ga že vžgeš, vsaj nekaj časa še naj lavfa, ko se že vklopi ventilator. Seveda je pa idealno, če se pelješ vsaj deset kilometrov ali več. Ni pa to vedno možno...
 

miklavz

† 1962-2015
30. sep 2012
912
1
16
Ah, ni stvar mrzlih vžigov. Elektronika po moje ne more crknit, svečke pa lahko zapacaš. Vžeš, laufa na mestu, bogata zmes. Taman se segreje pa ugasneš. Ponoviš nekajkrat - in pa pa svečke. No, lahko jih očistiš - je pa boljše menjati.
Sicer pri Dragstarju teh problemov nisem opazil, prej pri Kawasakiju pa redno. Dva-tri vžige na zimo pa svečke fuč.
LPM
 

Gatto

Guru
19. jul 2007
18.747
895
113
tu in tam
Citat:
Uporabnik Kamele0N pravi:
Sam da ti gredo svecke&elektronika zarad mrzlih vzigov...a so na glavo padl
hysterical-1.gif
Elektronika ne bo šla, kdo je rekel? svečkam pa glih ne paše, kot je miklavž napisal.

Mrzli vžigi so mišljeni za mehanske, gibajoče se dele. Boste morali nekateri še malo žgancev pojest, da boste videli razliko.
wink-1.gif
 

Gatto

Guru
19. jul 2007
18.747
895
113
tu in tam
Delajte kar hočete, samo ne potem odpirat tem o temu, da motor (ali pa bilo kera mašina) mi pri 30kkm je ratal olježer, ropotajo ležaji ipd..
tongue-1.gif
 

ThaShizznitt

Fizikalc
13. jan 2008
4.781
4
38
A dej, hmal jih bo 100k, pa olja nic ne zre. Akuja pa tud odklopil se nisem.
cheer.gif
Eni govorimo iz prakse, eni pa teoretizirate.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.315
5.601
113
Citat:
Uporabnik Gatto pravi:
Delajte kar hočete, samo ne potem odpirat tem o temu, da motor (ali pa bilo kera mašina) mi pri 30kkm je ratal olježer, ropotajo ležaji ipd..
tongue-1.gif
nismo več v času mineralnega 30w olja. Dan danes se uporabla sintetika 5w-40 ali 10w-40, in tole olje pri temperaturi nad 0°C prav lepo teče. konec koncev je celo višji oljni pritisk s hladnim oljem. tak da si lahko ziher, da mu prav nič ne škodi teh 5 "hladnih" zagonov. še pri -20 tako olje prav lepo teče.
 
I

Izbrisan uporabnik #488

Še enkrat, če je kdo v dilemi, naj si pogleda v knjižico, ki jo je dobil poleg...

Za ostalo pa gostilna od čajčku z rumom.