Citat:
Kako je goljufal Borut Černe
Borut Černe je avtomobile prek slamnatih družb kupoval v Nemčiji. Nato jih je prodal lizing hišam, jih vzel v najem in še enkrat oddal končnim uporabnikom. Ko ni mogel več plačevati obrokov lizing hišam, so te zaplenile avtomobile končnim uporabnikom.
Borut Černe, ki je po objavi oddaje Svet na kanalu A ogoljufal skoraj tisoč kupcev avtomobilov, je avtomobile prodal lizing hišam, jih nato najel in hkrati oddal naprej. Osumljen pa je tudi množične utaje davka, o čemer na DURS ne smejo govoriti.
Kako je posloval Borut Černe
Gorazd Blaznik, nekdanji zaposlen pri Avto Moto Černe, ki je v podjetju dal odpoved pred tremi meseci zaradi neizplačila plač, nam je pojasnil, da je avtomobile Černe prodal lizing podjetjem in zanje pričel plačevati mesečne obroke lizinga. V podjetju jih je zabeležil v osnovna sredstva, saj naj bi jih uporabljal za opravljanje osnovne dejavnosti sposoje avtomobilov oziroma rent a car!
Isti avto je bil v najemu dvakrat
Za avtomobile je Černe uporabnikom zaračunal 30 odstotkov varščine in še letni najem (skupaj 12 odstotkov vrednosti avtomobila). Uporabniki so za ta denar dobili na uporabo avto z zavarovanji in servisom vred. Po letu dni naj bi varščino avtomobila dobili nazaj, a se to večinoma ni zgodilo.
Računica se ne bo izšla, so ga opozarjali zaposleni
»Zataknilo se je, ko je podjetju DURS blokiral račune zaradi suma utaje davkov, Černe ni mogel več plačevati obrokov lizinga, ni mogel do denarja za plače in posel je pričel toniti,« je Blaznik povedal za Finance. »Boruta Černeta sem opozarjal, da posel na tak način ne more delovati in da bo prinesel izgubo. Slabih namenov pa Černe ni imel,« je še poudaril Blaznik.
Černe ni načrtoval goljufije
»Sam pa se ni menil zato in je nadaljeval. Stranke so v zadnjem mesecu vdrle na sedež podjetja Avto Moto Černe, pobrale inventar, razbile okna, skratka opustošile poslovne prostore,« je povedal Gorazd Blaznik in še dodal, da Borut Černe ni šel namerno v goljufijo.
Pomagali so mu prodajalci pooblaščenih salonov
Naš sogovornik je še povedal, da je Borut Černe k poslu pritegnil veliko prodajalcev pri pooblaščenih trgovcih. Ti so za provizijo stranke iz salonov pošiljali k Černetu. Nekateri med njimi Černeta še danes terjajo za provizije.
Mitja Otorepec, direktor Summit Leasinga, je z Borutom Černetom kmalu prekinil posel, saj je posumil goljufijo. Černetu je financiral tri avtomobile, enega je že dobil nazaj, dva pa še išče.
Ceneje do fordov, BMW in drugih
Černe je od maja lani, ko smo o Černetu pisali prvič, ponujal forde in tudi avtomobile drugih znamk po 20 in več odstotkih nižjih cenah. Med drugim je Černe prodal tudi sedem športnih avtomobilov BMW M3 s ceno nižjo 30 odstotkov kot v pooblaščenih salonih. Avtomobile pa je na trg pripeljal celo dva meseca pred njimi. Ponujal je tudi avtomobile znamk Volkswagen, Audi, Mercedes-benz in druge. »Med japonskimi pa je zanimiva le kakšna toyota land cruiser, saj je vrednost dovolj visoka« nam je takrat poudaril Černe.
Nizki stroški nizke cene
Černe nam je ob takratnem obisku pojasnil, da tako nizke cene lahko doseže, ker nima stroškov z izgradnjo salona, oglaševanjem, servisom in drugimi storitvami. »Davki pri avtomobilih so plačani, je poudaril Černe, ko smo ga o tem spraševali tudi kasneje. Ko smo o nizkih cenah fordov pri Černetu povprašali direktorja družbe Summit Motors (distributerja Forda v Sloveniji) Davida Juriča, nam je odgovoril, da je pri sivih uvoznikih možna utaja davkov, a podatkov o tem nima.
Černe je prodajal brez cenika
V tistem času nam je Černe tudi pokazal cenik avtomobilov. Kasneje pa ni imel uradnih cenikov, strankam je le obljubljal popust v višini 20 do 30 odstotkov za avtomobile, ki so si jih stranke izbrale in določile dodatno opremo zanje v pooblaščenih salonih.
Ceneje do avtov z utajo davkov
Na DURS naše informacije o utajah davka Boruta Černeta niso smeli komentirati zaradi davčne tajnosti. Povedali so nam le, da so utaje davkov verjetne pri sivih uvoznikih. Nanje pa opozarja cena, ki je za 20 ali več odstotkov nižja od cene pri pooblaščenih prodajalcih.
Černe je posloval prek papirnatih družb
Iz zanesljivih virov pa smo izvedeli, da je Borut Černe avtomobile v Slovenijo uvažal prek papirnatih družb, prek katerih je utajil davek na motorna vozila (DMV) in davek na dodano vrednost (DDV). Ker je šlo večinoma za vozila visokih vrednosti, je odstotek utajenega davka dosegel najvišjo stopnjo 13 odstotkov DMV in 20 odstotkov DDV. Na ta način je tudi dosegel tako nizko ceno.