Žena ima A180CDI Classic. Takrat smo gledali tudi A160CDI in celo A150, a mi ni žal, saj je avto res živahen, hkrati pa zaradi šeste prestave tudi varčen. V dosedaj prevoženih 30.000km je skupna poraba pod 6,5 litra na sto km, pa ne jaz ne žena nimava "lahke noge", pe še večinoma je vožen po avtocestah, kjer se zaradi velikega zračnega upora ne obnese najbolje. Šesta prestava je sicer zelo dolga in avto v šesti ne doseže nič večje hitrosti kot v peti, le motor se manj vrti. Vožnja pri višjih hitrostih je zato še vedno prijetna, le čuti se da mu za kaj več zmanjka kakšen konj. Pri nižjih in srednjih hotrosti pa presenetljivo dobro potegne in se tudi rad zavrto do in preko rdečega polja, tako da ge ja prav užitek peljati.
Menjalnik je soliden, boljši kot v starih mercedesih ali kakšen peugeotu, a še vedno precej slabši od recimo tistega v accordu (ki ga vozim sam). Nekaj je gotov kriv tudi uničeni vztrajnik (več o tem spodaj), zaradi katerega (in zaradi dokaj mehko vpetega motorja) motor pri prestavlaljanju cukne in gre zato v kakšno prestavo (recimo drugo) dokaj težko. Bomo videli kako bo ko bo menjan vztrajnik.
Avto je zelo trd in se na dobrih cesta pelje za tak visok avto zelo dobro, na slabih (recimo naših) pa zna podvozje na luknjah prav nabijati. Lega na cesti je sicer dobra in (sicer odličnemu) esp-ju se na suhi cesti ni treba vmešavati, na mokri in po snegu pa zelo pomaga. Avto je spredaj zelo nizek in zelo hitro se podrsa čez kakšno grbino.
Notranjost je kljub osnovni opremi iz kvalitetnih materialov, sedeži pa so dovolj veliki, udobni in lepo oprijemljivi. Naš ima še doplačljiv boljši radio (Audio 20 od Harmann-Beckerja), ki presenetljivo dobro igra, žal pa nima tempomata (možna je dogradnja za okoli 150 evrov). Potovalni računalnik in števci so od C-klase (radio je sicer od E-ja) in so zelo dobri, z popolnimi informacijami in marsikatero nastavitvijo. Prostora zadaj je ogromno (več kot v Accrodu), se pa sedi dokaj pokončno. Prtljažnik ima predal z po višini nastavljivim pokrovom, roloja pa v osnovi ni zraven (pri nas je bil dokupljen.
Kar se tiče oprem ne poznam tako dobro, ima pa že Classic v bistvu vse (ABS, ESP, 6x airbag, dvojni potovalni računalnik, polavtomatsko klimo, električna stekla in ogledala, daljinsko centralno zaklepanje, dnevne luči, radio z cd-jem, komande na volanu, bralne lučke spredaj/zadaj, deljivo zadnjo klop itd...
Če se prav spomnim ima Elegance dodatno še dvobarvno notranjost, tempomat, avtomatsko klimo in lita platišča, Avantgarde pa ima delno usnjene sedeže, večja in bolj športna lita platišča in okrasne dodatke v notranjosti.
Servis stane na avtokomercu 100 eur in se dela glede na računalnik (nekje na 15 tisoč km). Jermena nima, tako da se pri večjem servisu menja samo še filtre.
In zdaj še k malo temnejši plati: morda imamo mi kak slab primerek, a za avto z 100.000 km je imel že kar nekaj napak (prvi avto pri hiši, honda accord do sedaj, torej do 200 tisoč km ni imela še nič).
-prva in najdražja zadeva je dvomasni vztrajnik. Napaka se vidi (sliši) tako da avto v prostem teku trese in ropota, pri prestavljanju pa cuka. Po mnenju serviserja se sicer nekaj česa še da vozit, slej ko prej pa je potrebna menjava, ki je extra draga. Sam kos stane čez 700 eur, pri menjavi pa je potrebno zaradi specifične konstrukcije vzeti cel motor ven iz avta, kar stane še precej. Ker se ponavadi poleg menja še sklopka, pride zadeva komot čez 1500 eur.
-ko vrtiš volan se sliši neko pokanje. Sumil sem na volansko letev, a na servisu pravijo da ni to (ne vem če ni celo električni servo). Menjali smo že ležaje na vpetju amortizerjev, a ni nič bolje. Zadeva sicer v ničemer ne ovira vožnje, zna pa iti na živce če imaš ugasnjen radio in odprta okna.
-na spodnjem robu vrat se pojavlja rja. Menda gre z serijsko napako in tovarna da celo nekaj zraven pri popravilu, a ker je predvideni poseg menjava vseh vrat, je strošek še vedno divji (3-4 eur). Zaenkrat je sicer res samo sled rje in ni videti da bi kaj napredovalo, a občutek vseeno ni dober.
-Pred kakšnim mesecem se prižgala lučka za airbag. Iz diagnostike je vidno da avto ni bil karamboliran, da pa je prišlo do okvare airabaga v voznikovem sedežu. Na servisu pravijo da gre za slab stik, a menjava konektorja zaenkrat ni pomagala.
-avto znotraj ropota in trese kot kak star volkswagnov tdi. Morda smo razvajeni od accorda, a o mercedesa sem vseeno pričakoval več.
-Volan se je že čisto zgulil, kar je nenevadno glede na sicer zelo dobro ohranjenost notranjosti. Če bi bil avto kupljen v sumljivih okoliščinah bi seveda posumil v prevrtene km, a kupili smo ga na avtokomercu, od prvega lastnika, poznane stranke, z celotno zgodovino, računi, potrdili itd... (preverjeno tudi preko centrale v stuttgartu).
Tako da je avto v bistvu neka črno-bela zadeva: po eni strani zelo priročen, poskočen in prostoren, po drugi strani pa z kupom nekih napak.