meritev varnostne razdalje in kazen

gr69

Guru
15. dec 2009
11.574
2.624
113
še v SLO - ampak komaj
Citat:
Uporabnik alkoholik pravi:
... večkrat je najbrž kriva neprilagojena hitrost kot premala varnostna razdalja ...

Saj ne, da sta ti dve stvari nekako povezani?!
rolleyes-1.gif


In ja - ravno to je stvar beleženja - in tistega kar s SJTV1 že nekaj časa tulimo - naša statistika je en jebeštrga vredna, ker se za veliko večino nesreč ne vem kaj je dejansko botrovalo nesreči.

In ko je hitrost v igri je dejanskih vzrokov nesreče več - od tega, da je voznik precenil svoje sposobnosti, do tega, da nima ustreznih pnevmatik - pa do tega, da je na cesti, na sveže blato, prinešeno iz neoznačenega gradbišča, zapadlo 3-4 cm južnega snega.
Je eden tako nabasal na znanko - pred ovinkom zavrl, hitrost je imel okoli 30 km/h - in se odpeljal direktno v njo, ker je bil na drsalnici, ki je nikakor ni mogel videti - vzrok nesreče: neprilagojena hitrost.
crazy1.gif
Če bi pa katerega nabasal od zadaj, ki bi pač stal za ovinkom (ne - ne bi se ustavil - isto bo odrsal v njega) bi pa bila premala varnostna razdalja.
 

telex

Fizikalc
24. dec 2007
5.832
47
48
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:

In ta meja mora biti točno merljiva - tako za voznika in represijo - in dvo sekundno pravilo, še posebej samo z eno sliko, to enostavno ni.

Kot že zgoraj omenjeno - po mojem je realno kaznovanje le očitna kršitev minimalne varnostne. Kdaj in kako stopi le-ta v veljavo pa je jasno.

Pa saj je minimalna varnostna razdalja jasna. Enostavno jo preveriš s pravilom dveh sekund. Da pa si na varni strani ti ni potrebno npr. ob omejitvi 50 voziti: 50+ 5 (napaka mojega števca) + 5 (pogrešek pri merjenju)=60 km/h po števcu ampak voziš lepo 50 km/h po števcu. Enako preveriš varnostno razdaljo s pravilom 2. sekund in jo povečaš npr. za polovico. Na ta način ne boš rabil bentiti, da bi te oglobili za 1 km/h ali 1 m varnostne razdalje. Lahko pa takšno kazen vzameš v zakup in voziš po skrajnem robu še dovoljenega in tvegaš globo.
 

Zgaga

Guru
25. jul 2007
10.577
4.500
113
49
Na sončni strani ALP
Ravno bil priča, ko se alter dinamik pikiral stardecu v pritljažnik. Varnostna je bila dober meter...
stupid-1.gif

Stardec v križišču zabremza, alter dinamik pa ga nabode...
crazy1.gif
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.574
2.624
113
še v SLO - ampak komaj
Preberi si kaj minimalna varnostna razdalja je - pa potem še enkrat poskusi.

Pa še nekaj - peljemo se lepih 50 km/h po števcu - varnostno držim "varnih" 30 m (mimogrede - a veš s čim bi lahko primerjal 30 m na cesti?) - ravna cesta, vozilo pred mano zavre - zavirati začnem jaz, seveda z "zamudo" - fleš, slikajo - a sem imel dovolj varnostne razdalje ali ne?
 

telex

Fizikalc
24. dec 2007
5.832
47
48
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
Preberi si kaj minimalna varnostna razdalja je - pa potem še enkrat poskusi.

Pa še nekaj - peljemo se lepih 50 km/h po števcu - varnostno držim "varnih" 30 m (mimogrede - a veš s čim bi lahko primerjal 30 m na cesti?) - ravna cesta, vozilo pred mano zavre - zavirati začnem jaz, seveda z "zamudo" - fleš, slikajo - a sem imel dovolj varnostne razdalje ali ne?
Če se vozilu od spredaj nisi zaletel v rit, potem si jo imel
evil.gif


PS- varnostna razdalja je odvisna od hitrosti. Če stojiš le lahko varnostna razdalja 0m. Torej ko zaviraš se ti skladno s pojemkom krajša tudi varnostna razdalja. Torej, če imaš dovolj varnostne razdalje med vožnjo, potem jo imaš tudi ves čas zaviranja in torej kljub hipotetičnem (a možnem) trenutku snemanja, ne boš dobil globe.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.574
2.624
113
še v SLO - ampak komaj
Preberi si kaj ZPrCP določa kot minimalno varnostno razdaljo.

Glede teorije o "sočasnem zaustavljanju" - bi načeloma veljalo, če bi hkrati začela zavirati. V dejanskem življenju pa oni zadaj običajno z zamikom stisne na bremzo - ergo se je približal bolj kot prej in je v prekršku.
Ali po tvoje - vozimo se z 1,5 predpisano varnostno, da ne bomo v prekršku, ko bo ta sprednji zaviral.

Torej - ali dve sliki iz katerih izhaja, da kršitelj "konstantno" vozi z premajhnim - sorry, premajhno, ali pa kaznovanje, ko je kršena minimalna.
 

telex

Fizikalc
24. dec 2007
5.832
47
48
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
Preberi si kaj ZPrCP določa kot minimalno varnostno razdaljo.

Glede teorije o "sočasnem zaustavljanju" - bi načeloma veljalo, če bi hkrati začela zavirati. V dejanskem življenju pa oni zadaj običajno z zamikom stisne na bremzo - ergo se je približal bolj kot prej in je v prekršku.
Ali po tvoje - vozimo se z 1,5 predpisano varnostno, da ne bomo v prekršku, ko bo ta sprednji zaviral.

Torej - ali dve sliki iz katerih izhaja, da kršitelj "konstantno" vozi z premajhnim - sorry, premajhno, ali pa kaznovanje, ko je kršena minimalna.
Če gremo v takšne hipotetične situacije potem si v prekršku, takoj ko prideš do table konec naselja. Če si do nje pripeljal s 50 km/h potem te lahko meter pozneje oglobijo zaradi prepočasne vožnje ali oviranje prometa, če sta vsaj dve vozili za tabo saj voziš skoraj 100 % počasneje, kot je dovoljena hitrost (90 km/h). Podobna situacija je tudi, ko pripelješ do križišča. Do križišča pripelješ npr. s 40 km/h prevoziti pa bi ga moral z 90 km/h.
stupid-1.gif
 

ceedevita

Majstr
24. jul 2009
6.878
107
63
štajerska
ksz
ker so eni tukaj tako hudo pametni, naj mi nekdo razloži kako pa vem kakšna je v nekem danem trenutku pravilna varnostna razdalja in kako jo naj izmerim !?
 

telex

Fizikalc
24. dec 2007
5.832
47
48
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
A tole
stupid-1.gif
je meni?
Če bi bilo namenjeno tebi, potem bi to postavil za tvoj vzdevek. Ker sem postavil na konec zapisa je očitno namenjeno neumnostim do katerih lahko pride, če črkobralsko povzemamo zakonodajo.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.574
2.624
113
še v SLO - ampak komaj
A si bral temo od začetka?

Alko se namreč 3,14zid, kake 3,14de smo, ko 3,14izdimo, da je premalo "tolerance" pri merjenju varnostne razdalje.

Pa upam, da nisi mene "obtožil", da črkobralsko povzemam zakonodajo.
tongue-1.gif
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.574
2.624
113
še v SLO - ampak komaj
Citat:
Uporabnik ceedevita pravi:
ksz
ker so eni tukaj tako hudo pametni, naj mi nekdo razloži kako pa vem kakšna je v nekem danem trenutku pravilna varnostna razdalja in kako jo naj izmerim !?

Saj je telex lepo zapisal: če se unemu spredaj ne zakantaš v rit je dovolj velika. Izmeriš pa tako, da unega prosiš, da zažlajfa in ti za njim. Če poči pač izpišeta poročilo o prometni nesreči - al pa kličeta 113, da dobiš še pisno potzrditev, da si imel premajhno varnostno.

Drugače pa: einundzwanzig, zweiundzwanzig ... - i to tako par puta dnevno.

edit: double typo
 
Nazadnje urejeno:

JosipBroz

Fizikalc
10. sep 2007
1.324
0
36
Najlažje se je držati varnostne razdalje po principu polovične hitrosti. Torej pri hitrosti 60km/h je varnostna 30m. Pri hitrosti 120km/h pa je varnostna 60m. Če se držiš tega, boš težko katerega pred sabo nasadil. Pa še dosti bolj natančna je ta metoda v primerjavi s štetjem dveh sekund in gledanjem referenčne točke.
 

ceedevita

Majstr
24. jul 2009
6.878
107
63
štajerska
glede na to da v očesu nimam laserskega daljinomera mi povej kako naj vem ali sem od naslednjega avtomobila oddaljen 50 ali 60 m ? ali pa 35 namesto 40 ?
 

crnobog

Guru
29. apr 2009
3.455
1.914
113
Emmm, a si ti superman, da kar tako na oko oceniš koliko je 30 in koliko 60 metrov. Ali še bolje, koliko je 23,9 in koliko 25. Jaz tega ne znam. Kakega vojaškega daljnogleda nimam v avtu, avti pa tudi še niso opremljeni z merilcem razdalje. Vsaj v metrih ne.
 

ceedevita

Majstr
24. jul 2009
6.878
107
63
štajerska
ksz
ta o varnostni razdalji mi je tako kot, če avtomonili ne bi imeli števca hitrosti. Kako pa naj vem ali se peljem 50 ali 60 ali 35 namesto 30 itd !?
eno je vožnja na AC na razdalji par metrov, drugo pa je iebanje folka za nekaj stotink
 

alkoholik

RudolF
23. jul 2007
16.538
2.923
113
v lokalni ostariji
ste zabavni res... varnostna razdalja vas tako peče, da ni dovolj "tolerance" (pa toleranca zagotovo je!) a recimo alko vas pa ne moti pa isto nimate etilmetra vgrajenega;))) samo pač lepo je navijat za visoke kazni dokler se "gre za druge" ko pa mora kdo še sam malo bolj paziti pri vožnji da ne ogroža drugih je pa jok in stok in nefer ter protipravno...
 

jekleni

Guru
1. avg 2007
2.516
843
113
Za vožnjo vozila je odgovoren voznik.

Kako bo držal predpisano hitrost (tempomat,, vgrajeni števec, GPS, piš vetra)... vse to so njegove odločitve. Če bo mimo radarja priletel hitreje, kot dopušča omejitev, bo v težavah. (In vgrajeni števec ni merodajen.)

Kako meri varnostno razdaljo, je tudi njegova odločitev. Zakon predpisuje 2s do naslednjega vozila. Ali voznik nabavi radarski tempomat, optični merilec razdalje (ki neprestano še pretvarja v sekunde), ali pa po občutku z dobro vago - to so spet njegove odločitve.

Upravljalec cest lahko ceste naredi uporabnikom bolj prijazne z določenimi prijemi (npr prečne črte v primerni razdalji; cestne smernike (količke) v primerni oddaljenosti), zahtevano pa to ni in če cesta teh označb nima, se mora vsak znajti po svoje.

Sleherna odločitev s seboj nosi odgovornost. Če voznik misli, da zna do 1m natančno oceniti 25-50m oddaljeno vozilo, naj bo tako. Če se je pri tem zmotil, naj sprejme posledice. Zakon z nezanemarljivo kaznijo sicer odvrača od vožnje natanko 2s zadaj, dosedanje izvajanje zakona pa je spodbujalo bistveno manjšo razdaljo.
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.158
3.629
113
Marlbor
Citat:
Uporabnik crnobog pravi:
Emmm, a si ti superman, da kar tako na oko oceniš koliko je 30 in koliko 60 metrov. Ali še bolje, koliko je 23,9 in koliko 25. Jaz tega ne znam. Kakega vojaškega daljnogleda nimam v avtu, avti pa tudi še niso opremljeni z merilcem razdalje. Vsaj v metrih ne.
Btw, predpisana je minimalna varnostna razdalja. Če na uč ne ločiš med 30m in 60m, potem raje vozi 400m zadaj. Ziher je ziher ... pa še na kak zdravniški pregled ne bi bilo slabo iti.
 

Podobne teme