Menjava gum doma ali pri vulkanizerju

slr

Pripravnik
30. jun 2008
183
2
18
Včeraj ko sem čakal pri vulkanizerju za menjavo gum sem malo razmišljal, da bi menjavo gum opravil sam doma. Gume imam na ločenih platiščih prostora za hrambo imam doma dosti. Moral bi kupiti še kakšno dvigalko, momentni ključ, mogoče zračno pištolo za vijačenje, kompresor pa že imam. Orodje lahko kupim v Hoferju/Lidlu in bo za 2x letno menjavo dovolj dobro in ne rabim profi orodja. Letno menjam 2x gume in se nekak ne morem odločit a bi se lotil tega doma ali pri vulkanizerju. Seveda jih moram potem peljati na centriranje. Premontaža + centriranje stane 25 eur, Previjačenje + centiraranje 18,20 , samo centiranje 3,30 eur/kos, samo previjačenje 5 eur. Kar se tiče časa menjava doma ali pa čakanje pri vulkanizerju oboje vzame vsaj uro, če je gužva več. Cene se razlikujejo za kak evro (Celjsko območje), pa še nekateri fantje pri vulkanizerjih so malo šlampasti in se jim mudi saj sem doživel, da so enkrat preveč privili vijake in so zategnili samo s pištolo ne pa z momentnim ključem. Menim tudi, da kar lahko naredim sam ni treba da drugi, po drugi strani pa spet lahko pustim avto pri vulkanizerju in grem na kavo v gostilno ampak nisem 100% da bo vse o.k.

Tisti, ki menjate gume doma, zakaj jih menjate doma? Jaz se mal odločam za v prihodnje ali menjat doma ali še naprej pri vulkanizerju.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.967
6.863
113
pri taščici
Ce imas na locenih platiscih ti ni treba vsakic centrirat itd. Vazno da jih nataknes tako da ostanejo ja ti strani avta. (Desno levo, zaradi obrabe menjas naprej nazaj).
Jaz menjam na dvoriscu, zadnja leta sem obcasno len in si vcasih v casu menjave gum narocim na servis in takrat se feltne zamenja spotoma.
 

Floki

Guru
6. sep 2007
10.128
3.185
113
Zakaj jih menjam doma? Ker mi vzame 15 minut, manj kot če bi ga peljal do vulkanizerja čakal tam in nazaj. V 15 letih kar menjam doma še ni bilo nobene težave v bistvu sploh ne vem kaj lahko pri menjavi zajebeš.
 

Rambo013

Majstr
30. jan 2010
1.809
388
83
Vipavska dolina
Jaz sem jih tudi danes zamenjal, v bistvu grem k vulkanizerju zgolj takrat ko jih moram zamenjat zaradi starosti. Pred 10 leti sem dal 60€ za 4 platišča, nakup ki se je že zdavnaj izplačal.
 

Gatto

Guru
19. jul 2007
18.747
896
113
tu in tam
Citat:
Uporabnik Floki pravi:
Zakaj jih menjam doma? Ker mi vzame 15 minut, manj kot če bi ga peljal do vulkanizerja čakal tam in nazaj. V 15 letih kar menjam doma še ni bilo nobene težave v bistvu sploh ne vem kaj lahko pri menjavi zajebeš.
tako je-pri novejših avtih je to skoraj edino, kar lahko opraviš sam za hobi ,če nimaš dveh levih rok. Poleg tega ne rabiš posebnega orodja razen tistega, kar naj bi imel avto v osnovni opremi, torej dvigalka in ključ za kolesa.
 

rawr

PDA maher
19. jan 2012
6.188
1
38
Pri nakupu avta sem dobil poleg zimske s platišči. Pri menjavi doma prihraniš denar in čas, lahko natančno oceniš debelino/stanje diskov in zavornih ploščic, preveriš "roke" in jaz preverim tudi tlak v rezervi gumi, medtem ko jo itak morem ven vzet, da pridem do dvigalke. Ja, koristim kar tovarniško dvigalko, dela odlično in je še najmajn dela tak imo... Poleg tega pa sem danes ob menjavi še dolil vitrex, preveril olje, posesal notranjost, spucal armaturko, šipe in svetila. Do pomladi bo mir, morda me čaka kako sesanje vmes..
 

matej_

Guru
25. okt 2007
2.135
660
113
zakaj menjam sam doma?
v prvi vrsti zato, da jih lahko menjam, ko imam čas oz. ko je napovedano sneženje. drugače imam ketne v avtu. ker je pač napovedano sneženje oz. slabše razmere, sem na ženinem menjal včeraj, na svojem pa predvčerišnem (avte rabim 100% vozne)
ko sem se peljal mimo lokalnega vulkanizerja je imel totalno gužvo, tak da so ljudi čakali sigurni 2uri na menjavo, če ne še več, pa je bila ura 8zjutri.
poleg tega mi je pa čakanje najhujše pri vulkanizerju, skorraj zmeri zategnejo s pištolo, pa potem probajo še z moment ključem, tk da konec sezone sem komej odšraufal. odkar delam sam s tem nimam težav. moment ključ je nastavljen na 12kg (120kN) kot piše v servisni knjižici.

doma menjam sam na dveh avtih, za en komplet gum mi vzame nekje med 20-30min, potem še (če je lepo vreme) operem feltne in gume, jih posušim in jih nesem v klet na hrambo.
odkar ima tast novi avto in dva kompleta gum, še njemu zamenjam, tk da recimo na leto menjam 6kompletov gum.

k vulkanizerju pelem samo, ko so gume obrabljene, pa še to cca. 2-3 tedne pred navalom in on mi sam da stare dol-nove gor pa zbalansira, doma pa potem sam previjačim, ko je pač čas za to.

od opreme imam: dvigalka 2t 19.90€ interdiskont, momentni ključ 19.90€ interdiskont, ključ z podaljšano ročico (ne vem kk se reče) 15€ merkur, pa par rokavic za 1.99€.
 

Jest

iPhone Guru
26. jul 2007
15.501
767
113
Medvode / Slovenija
www.mobile.si
Citat:
Uporabnik Gatto pravi:
Citat:
Uporabnik Floki pravi:
Zakaj jih menjam doma? Ker mi vzame 15 minut, manj kot če bi ga peljal do vulkanizerja čakal tam in nazaj. V 15 letih kar menjam doma še ni bilo nobene težave v bistvu sploh ne vem kaj lahko pri menjavi zajebeš.
tako je-pri novejših avtih je to skoraj edino, kar lahko opraviš sam za hobi ,če nimaš dveh levih rok. Poleg tega ne rabiš posebnega orodja razen tistega, kar naj bi imel avto v osnovni opremi, torej dvigalka in ključ za kolesa.

Vsi avto nimajo dvigalke in kljuca
wink-1.gif
...

Jaz imam recimo pri mazdi samo kompresorcek in peno...
wink-1.gif
.... Pol urce, pa je bil avto preobut...
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.470
5.766
113
Citat:
Uporabnik Floki pravi:
sploh ne vem kaj lahko pri menjavi zajebeš.
uf
smile-1.gif
marsikaj. Matice obrnjene z ravno stranjo proti felni, konus ven. Felne brez centrirnih obročkov. Premalo zategnjeni šraufi. Narobe obrnjena smer vrtenja. Potrgani šraufi.
To je to kaj sem jaz videl do zdaj. Tak da če se potrudiš lahko marsikaj zajebeš
 

Floki

Guru
6. sep 2007
10.128
3.185
113
Narobe obrnjena smer vrtenja? Daj razloži kako uspeš to zašraufat. V življenju šw nisem spoznal " pacienta" ki bi mu kaj takega uspelo.
 

Gonzo

Guru
1. sep 2007
9.407
9.676
113
EU
Je možno, če kolo z desne strani daš na levo stran avta. Ne paše več "smrekica" profila in puščica na gumi kaže napačno smer vrtenja.
 

Mr_Wolf

Guru
8. jan 2008
3.233
3.636
113
To se nanaša na napačno smer vrtenja kolesa oz. pnevmatike.
Kaj ti si mislil, da je nekdo vijak z desnim navojem uspel (preveč) zategniti v smeri nasprotni gibanju urinega kazalca?
hysterical-1.gif
 

Gatto

Guru
19. jul 2007
18.747
896
113
tu in tam
Citat:
Uporabnik luka51 pravi:
Citat:
Uporabnik Floki pravi:
sploh ne vem kaj lahko pri menjavi zajebeš.
uf
smile-1.gif
marsikaj. Matice obrnjene z ravno stranjo proti felni, konus ven. Felne brez centrirnih obročkov. Premalo zategnjeni šraufi. Narobe obrnjena smer vrtenja. Potrgani šraufi.
To je to kaj sem jaz videl do zdaj. Tak da če se potrudiš lahko marsikaj zajebeš
V redu..za take ljudi, ki ne znajo opraviti nekaj osnovnih opravil pri vozilih, pač obstajajo službe oz. ljudje, ki naj bi taka dela profesionalno in strokovno opravljali.pa še med temi profiji se najdejo biseri, ki s srednjo ekonomsko na veliko šraufajo vozila in mislijo, da vse obvladajo.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.294
1.921
113
Doma rabiš: ključ za vijacenje, solidno dvigalko. Če imaš rokavice si že na komfortu. Moment ključ? Slabega raje ne..je 'občutek' bolj zanesljiv.

Prednosti? Prevekslaš kadar želiš, feltne prej/ po v miru opereš, ne stane te nič, vzameš si čas in v miru pogledaš še podvozje.
Slabosti? Rabiš še en komplet felten.

Prednost vulkanizerja? Komot si. Zdaj če nabašeš slabo vreme da morš čakat dve uri..dobiš obcčutek da nisi toliko komot.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.470
5.766
113
kaj je point moment ključa. Da so šraufi prav zategnjeni. Z nvadnim ga lahko zategneš premalo, ali pa v večini primerov dosti preveč.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.611
2.649
113
še v SLO - ampak komaj
Point je da ujameš pravi trenutek.

Drugače pa je namen, da ne pretegneš vijakov in jih s tem “polomiš”, ter da imaš še vedno močno zategnjeno, da se držijo.
Fajn je, da vsaj enkrat-dvakrat poskusiš z moment ključem, da vsaj približno dobiš občutek, kaj pomeni zategniti “11 kil”. Potem pa doma za ziher še daš eno štango na ključ in ornk zategneš.
yebešfizikoinročice.press
 

asteliks

Fizikalc
5. mar 2013
1.445
98
48
Citat:
Uporabnik Floki pravi:
Narobe obrnjena smer vrtenja? Daj razloži kako uspeš to zašraufat. V življenju šw nisem spoznal " pacienta" ki bi mu kaj takega uspelo.

Bi se iznenadil. Sem videl Fabio, ki je vse štiri Savine Eskimo imela obrnjena narobe. NO mogoče je vozil vzvratno ves čas.