Lučka za olje sveti na polotu

Blue GTI

stručko
Osebje foruma
19. jul 2007
404
3
18
Ljubljana
www.69performance.si
V priponki imaš vse.



V menjalnik gre G50 ali G51 olje, vedno 75W90 sintetično, količina je 2.7 ali 3.1 litra, odvisno od oznake menjalnika.



Kataloško od G50 ali G51 ti lahko pogledam, če želiš.
 

Priponke

  • 75905-AER.zip
    196,7 KB · Ogledi: 376

Blue GTI

stručko
Osebje foruma
19. jul 2007
404
3
18
Ljubljana
www.69performance.si
Tlačno stikalo ima najbrž tlak gor napisan, ponavadi v avtu ni vgrajen tisti, kot piše v katalogu...

Po vsej verjetnosti imaš gor :

028919081D je moder, 0.25 bar; tudi 028919081H oba do šasije 6N-V-350000; V je modelno leto 97
030919081B je zelen, 0.50 bar, od šasije 6N-W-000001 naprej, W je modelno leto 98, modelno leto je deseta cifta v številki šasije

Obstajajo pa tudi za druge polote :

068919081A je siv, 0.90 bar, tudi 068919081C
038919081B je siv, 0.75 bar - 1.05 bar, tudi 038919081M
038919081C je rjav, 0.55 bar - 0.85 bar, tudi 038919081K
036919081A je zelen, 0.30 bar - 0.60 bar, tudi 036919081D
 

Skiny

Alternativni tehnik
15. okt 2007
48
0
6
KK
Citat:
Uporabnik Simon_Vi pravi:
Citat:
Uporabnik Robert pravi:
Majoneza nastane zarati kratkih relacij ali slabega termostata
wink-1.gif

Popapca jo daljse delovanje motorja,ce je slab termostat mora avto mirovati.

Glede pritiska olja-morda pise na senzorju ?

Oprosti, ne mislim zafrkavati, ampak to je največja neumnost, ki sem jo slišal. Ne razumem, kaj ima zvezo kratke relacije in termostat z majonezo. Termostat ima vlogo samo hlajenja/ogrevanja motorja, nič več. Še enkrat pravim, majoneza nastane SAMO v stiku olja z vodo.

Ni neumnost, temveč realno dejstvo. Bencin je ogljikovodik, zato pri njegovem zgorevanju v valju motorja nastajata CO2 in voda. Zaradi te vode tudi v mrzlem vremenu avto belo kadi iz izpuha, ko je hladen (poenostavljeno: vodna para ob ohlajevanju kondenzira meglo).

Pri vsakem motorju majhen del zgorelih plinov iz valja mimo batnih obročkov uide v karter. Ti se pri hladnem motorju tam tako ohladijo, da voda iz njih kondenzira. In ta voda seveda konča v motornem olju. V kolikor je avto vožen na daljše relacije to ni problem, saj se ta voda kasneje (ko se olje segreje na normalno temperaturo) upari in se izloči iz karterja skozi oddušnik motorja. Če pa je avto vožen izključno na kratke relacije, se ob vsaki vožnji v motornem olju znajde dodatna (majhna) količina vode, ki pa nikoli nima priložnosti izpareti. In tako prične nastajati "majoneza", ki je v bistvu emulzija olja in vode. Ta pojav je bistveno blažji, če se s takim avtom npr. vsaj enkrat tedensko opravi daljša relacijska vožnja, da med tednom akumulirana voda izpari iz olja.


Če ima avto poleg tega še okvarjen termostat, se ta pojav še ojača, ker se motor pozimi pozneje ali pa sploh ne segreje na normalno delovno temperaturo. To pa pomeni še manj možnosti, da bo voda iz olja v karterju ponovno izparela.

Dodaten problem poleg vode je pri nizkih temperaturah in kratkih vožnjah še gorivo (bencin), majhen del katerega zaradi hladnih sten valjev kondenzira na njih in ravno tako konča v karterju in s tem v olju...

LP, Skiny
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.718
1.515
113
Simon_Vi: Verjetno si zaradi znane napake Roverjev bolj pozoren na problematiko "majoneze" v olju, ampak v tem primeru gre za tipični pojav tega motorja (velja še za nekatere VAGje). Štos je v tem, da je cel motor (glava, blok, karter) iz aluminija in se hitro ohlaja, poleg tega pa še oddušek karterja ni najbolje skonstruiran in v hladnem vremenu/ob kratkih vožnjah se v karterju nabira kondenz. Seveda zna ta pozimi tudi zmrzniti...
rolleyes-1.gif


Blue GTI: Na Verovškovi bodo vedeli katero je G50?
tongue-1.gif
Na menjalniku mora torej pisati oznaka in količina olja?

Glede stikala: deseta črka VINa je X... Je to 99?
confused-1.gif


Pa še glede rešitve problema...
cheer.gif


Ker se cel kup mehanikov problema ni hotel lotiti (češ da nimajo časa, ven je treba vzeti mašino, kar traja, itd.) Najbolj resna razlaga, ki sem jo dobil, je bila, da so ta problem s tem motorjem že imeli, po razdretju celotnega motorja pa napaka ni bila nikjer vidna in na koncu so zamenjali cel motor.
uf-1.gif


Zato sem avto peljal k enemu staremu atu, ki je že leta v penziji in mora imeti prava očala gor, da kaj naredi,
grin1.gif
je pa včasih šraufal buse na LPPju in je navajen vsega hudega.

Najprej sva naredila debato o tem, če je bilo kdaj kaj kilometrov prevrtenih (avto je bil kupljen z 80 000 km, ko je bil dan v prodajo na uradnem servisu, 1. lastnico pa vsaj na videz poznam), in ker je bil jermen še originalen, recimo da so realni...

Nato se ustaviva pri stikalu, ki je že zamenjano in rečemo, da dela, ker je tudi po menjavi že zagorela lučka za olje (madona, šele zdaj vidim, kakšno zmedo ima VW s temi šalterji, upam, da je bilo pravo stikalo noter dano
d055.gif
).

Oljna pumpa pravi da ni, ker potem ni šans, da se voziš par km čez celo območje obratov, brez da bi posvetila lučka.

Pogleda olje in komentira, da je čisto vodeno in iztrošeno (staro 10 mesecev oz. 8k km!!!
shocked-1.gif


Zanimivo pa je tole: ata potežka stari filter in novega (v katerem seveda ni še nič olja), stari je res zelo občutno težji. Pravi, da je to od vse svinjarije nabrane v njem, mogoče tudi ni bil samo eno leto v avtu.
rolleyes-1.gif
Koliko bi bilo tole kredibilno?

Sledi vprašanje, kakšno olje imam noter. Ata reče, da naj to Aralovo 10w40 s***** damo ven (predlaga Castrol 15w40 in menjavo na 8000 km) in menjamo filter. Okej, grem po Mannov filter in 5 litrov olja.

In rezultat: po hitrem krogu do Kamnika se lučka ne prižiga več
cheer.gif
 

Blue GTI

stručko
Osebje foruma
19. jul 2007
404
3
18
Ljubljana
www.69performance.si
V etki bo točno videl na servisu, glede na kodo tvojega menjalnika (3 črke), katero olje je predpisano zanj. Olje se dobi po liter in dostikrat tudi dodatno še po pol litra.

X je modelno leto 1999.

Obstajajo tudi dovoljene tolerance zračnosti pri oljni pumpi v aksialni smeri obeh zobnikov in zračnost med zobnikoma, če boš pumpo razdrl, bom našel podatke. Samo jaz razdrte ne bi dal nazaj, ampak kar novo.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.718
1.515
113
Super, potem rabim najprej tisto kodo z menjalnika...

Še enkrat hvala za pomoč!
zmaga.gif


Sicer pa zaenkrat ohranjam status quo - če ne bo šlo na slabše
tongue-1.gif
 

Mathew

Pripravnik
6. sep 2007
401
0
16
MS
Sem imel podoben problem verjetno se ti to dogaja pri zelo ogretem motorju. Ampak meni je padel tlak samo pod štandgasom. Izmeril tlak olja in vse v toleranci, menjam dve stikali isto sranje, potem sem zamenjal olje, ki je bilo prej novo z drugo gradacijo in proizvajalcem in vse ok. Verjetno je bila črpalka že boga ali pa ležaji malo obrabljeni.
Na črpalki je regulator tlaka ta lahko včasih zašteka in če zašteka v odprtem stanju ni tlaka. TI 3 valjni motorji so zelo problematični tako od vw-ja kot od opla.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.718
1.515
113
1.0 s 50 KM ni tirvaljni motor!!!
cool-1.gif


Hja, meni se je dogajalo kmalu po začetku vožnje, ko je motor že skoraj ogret na delovno temp. in ne pod štant gasom...
tongue-1.gif
 

Gamero

Majstr
13. avg 2007
5.090
138
63
okolica mesta
Eno vprašanje. Kje bi dobil oljni filter proizvajalca Man(najceneje), če gdo ve zdaj iz glave. Bom pa šel zdaj en dan malo pogledat, samo ko se najde čas
smirk-1.gif


lp
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.718
1.515
113
Najceneje (vsaj meni se je zdelo hudooo poceni) v ATS Čibašek, Moste (med Mengšom in Komendo). Sicer pa je filter slabih 5 evrov, nekaj centov gor ali dol.

P.s.: še nekaj na samo temo: po razdrtju spodnjega konca motorja vse kaže na napako elektrike na števcih. Ne morem verjet...
uf-1.gif
 

civil

Fizikalc
18. jul 2007
1.350
0
36
Če že kupiš filter reskiraj par evrov več pa kupi firmo, recimo mahle motomat.
 

Mathew

Pripravnik
6. sep 2007
401
0
16
MS
Zakaj pa niste prej zmerili tlaka z mehanskim manometrom, mogoče nebi bilo potrebno razdirati spodnjega dela
ne-ne-1.gif