Letna vinjeta 95 EUR

22. jul 2007
1.398
43
48
Zanimiva izjava:

Slovenija v uvedbo kratkotrajnih vinjet
26. 3. (STA) - Vlada bo državnemu zboru predlagala spremembo zakona o javnih cestah, ki predvideva uvedbo sedemdnevnih vinjet po ceni 15 evrov, ukinitev polletnih vinjet in letno vinjeto po ceni 95 evrov, je na novinarski konferenci po seji vlade povedal minister za promet Patrick Vlačič. "Vlada na ta način sprejema gospodarno odločitev," je poudaril.
Slovenija bo z uvedbo kratkotrajnih vinjet po Vlačičevih besedah izpolnila pogoje Evropske komisije za sprostitev zaustavljenih kohezijskih sredstev in omogočila nadaljevanje ostalih postopkov za pridobivanje sredstev na ostalih avtocestnih odsekih.

Vlačič je ponovil svoje stališče, da je bila uvedba vinjet 1. julija lani politično darilo prejšnje vlade. Zaradi domnevnega diskriminatornega obravnavanja udeležencev v prometu je Evropska komisija zamrznila postopke za odobritev sredstev za gradnjo avtocestnega odseka Slivnica - Draženci v višini 38 milijonov evrov in zadržala vse nadaljnje postopke glede pridobivanja sredstev za druge odseke.
Prometni minister je pojasnil, da so bile za tako odločitev pripravljene simulacije, ki so pokazale, da bi ob uvedbi kratkotrajnih vinjet s 1. julijem letos (predlog je 1. julij, pristojnost za spremembo je na DZ) nastal dodaten primanjkljaj v višini približno 11 milijonov evrov. Pri tem minister poudarja, da tako obstoječi kot predlagani novi vinjetni sistem cestninjenja v blagajno Darsa prinašata manj sredstev, kot ga je stari sistem cestninjenja.

Odločitev o uvedbi kratkotrajnih vinjet je po Vlačičevem prepričanju pomembna s treh vidikov: izboljšanja javnofinančne slike, sprostitve evropskih sredstev in neogrožanja turistične sezone v času zaostrenih gospodarskih razmer.
Predlog sistema cestninjenja, ki ga je sprejela vlada, je bila najbolj optimalna rešitev, je poudaril Vlačič. Kot je dodal, pa je bilo modelov, ki so jih obravnavali v okviru simulacij, veliko. Polletne vinjete so se izkazale kot nepotrebne, dvig cene za letno vinjeto pa je potreben, da se čim manj izniči negativne učinke obstoječega vinjetnega sistema. Če bi bila cena letne vinjete višja od 95 evrov, bi to vplivalo na povpraševanje po vinjetah.
Medresorska delovna skupina je sicer pripravila še več drugih ukrepov v zvezi s cestninjenjem, ki jih bo vlada obravnavala na eni izmed prihodnjih sej. Gre za cestninjenje tovornega prometa in morebitno zmanjšanje trošarin. Kot je pojasnil Vlačič, je skupina kot enega izmed ukrepov predlaga tudi dvig cestnine za tovornjake, a bi jim šli naproti z znižanjem trošarine. "To je dopuščena državna pomoč, a je treba v zvezi s tem najprej doseči dogovor z Evropsko komisijo in oceniti, kakšen učinek bi imel tak ukrep," je dejal minister.
Vlačič je spomnil, da je vlada pred časom že sprejela en ukrep v zvezi s financiranjem nadaljnje izgradnje avtocest in vzdržnostjo obstoječega sistema, in sicer ukrep za kratkoročno stabilizacijo finančne konstrukcije Darsa. Tako se bo čisti dobiček Darsa prenesel na družbo kot priznan donos iz koncesijske pogodbe.

SDS: Prometni minister popustil evropskemu komisarju
Poslanec SDS Peter Verlič je medtem v pisnem odzivu na informacijo vlade, da bo državnemu zboru predlagala spremembo zakona o javnih cestah, ki predvideva med drugim uvedbo sedemdnevnih vinjet, poudaril, da je slovenski prometni minister Patrick Vlačič s tem popustil evropskemu komisarju za promet Antoniu Tajaniju.
"Glede predloga sprememba zakona o javnih cestah, ki predvideva uvedbo sedemdnevnih vinjet in ukinitev polletnih vinjet ter obenem predvideva višje cene letnih vinjet, z razočaranjem ugotavljamo, da je slovenski prometni minister Patrick Vlačič podlegel pritiskom novega evropskega komisarja za promet Antonia Tajanija," je zapisal poslanec.
Pri odločitvi za tovrstno spremembo vinjetnega sistema namreč po njegovih besedah ne moremo govoriti o tem, da gre za gospodarno odločitev. Povišana cena vinjet pomeni višjo ceno za slovenske voznike, ki uporabljajo slovenske avtoceste, obenem pa pomeni tudi popuščanje pod pritiski tujih voznikov, ki Slovenijo v času dopustov in drugih dela prostih dni le prečkajo. "Žal je s tovrstnim ukrepom sedaj le odprta pot temu, da bo Slovenija postala zgolj tranzitna država," pravi Verlič.
Pri tem spominja, da je slovenska vlada pred uvedbo predloga o vinjetnem sistemu cestninjenja in spremembo zakona o javnih cestah stopila v stik z evropskim prometnim komisarjem "in takrat je bilo eksplicitno rečeno, da je načrtovana vinjetna ureditev v skladu z evropsko ureditvijo. Pravzaprav je bilo takrat tudi rečeno, da je konkretno edina omejitev pri določanju vinjetnega sistema cestninjenja v Evropi tista, ki se nanaša na tovorni promet."
Slovenija torej z uvedbo vinjetnega sistema, tako Verlič, ni naredila nič brez posvetovanja z Evropsko komisijo. Res pa je, da je v vmesnem času prišlo tudi do spremembe na komisarskem mestu, pravi poslanec in dodaja: "Komisar Jacques Barrot, ki je takrat dajal tovrstna zagotovila, ne pokriva več tega področja in so se zato verjetno tudi stališča spremenila."
Evropska komisija ima svoje vzvode, s katerimi lahko podkrepi nekatere svoje zahteve - kot se je to zgodilo v primeru slovenskih vinjet, še izpostavlja Verlič. "Vendar pa obstajajo tudi institucije, ki v takšnih primerih presojajo oziroma odločajo. Slovenija je namreč enakopravna članica evropske sedemindvajseterice in tudi vseh njenih sestav, kjer lahko predlaga sprejem odločitev, ki presežejo tisto, s čimer Evropska komisija podkrepi svoje zahteve ali pa celo izsiljuje."
Ob tem zaključuje, da se današnjo odločitev prometnega ministra Vlačiča lahko komentira "tudi v smislu nespretnega poznavanja evropskih politik, s pomočjo katerih bi na obstoječem vinjetnem sistemu Slovenija lahko vztrajala in obenem slovenskim voznikom prihranila nekaj prepotrebnega denarja".

Bruselj za zdaj brez komentarja glede kratkotrajnih vinjet
Evropska komisija sicer še ni prejela formalnega obvestila slovenske vlade o danes predstavljeni odločitvi glede uvedbe kratkotrajnih vinjet, zato je še ne more komentirati, je povedal Fabio Pirotta, tiskovni predstavnik evropskega komisarja za promet Antonia Tajanija.
"Ko bomo formalno obvestilo dobili, ga bomo analizirali in šele nato komentirali," je dejal tiskovni predstavnik. Na vprašanje, kdaj in kako naj bi bili obveščeni s slovenske strani, pa ni želel dati nikakršnega odgovora.

Vir
 

wacko

Fizikalc
18. jul 2007
5.450
0
36
Citat:
Uporabnik poldo pravi:
Evrokrat ne pozabi da si na balkanskem forumu kjer je tudi miselnost balkanska....kradi in dobro zivi na racun drugih......
Zelo sem zadovoljen da projekt vinjeta propada in upam v cimprejsnji povratek v prejsnje stanje.

Podpis... ponavadi so o vinjetah najbolj glasni tisti, ki vsak dan furajo relacijo LJ-MB in podobno. Potem so pa še glasni, kako hočjo nekateri služit (prišparat) na račun drugih. Balkan!

Sicer pa nisem zadovoljen, da projekt vinjeta propada. Bi bil precej bolj vesel, če tisti, ki so tako forsirali vinjete, nebi bili tako hudičevo nesposobni in niso mogli predvidet, da se nekaj ne bo izšlo. Vsak, ki ima vsaj malo zdrave pameti, mu je jasno, da če večina folka s 50€ vinjeto ful prišpara (nekateri po več 100€), da se bo to poznalo na zaslužku. Potem je pa EU kriva, ker se ne strinja s "predvolilno" zastavljenim sistemom.
 

wacko

Fizikalc
18. jul 2007
5.450
0
36
In kaj je pri tej izjavi tako zanimivega (odebeljen tekst, ostalega nisem bral)? Čist logično. Lahko pa ostanemo na starih cenah vinjet pa ne dobimo denarja iz EU blagajne. To pa spet ne diši, ane?
 

wacko

Fizikalc
18. jul 2007
5.450
0
36
Citat:
Uporabnik brgo pravi:
Uspeh je, da se je veliko prometa z lokalnih cest premaknilo na avtoceste. Število smrtnih žrtev se je zmanjšalo. To zate ni uspeh? Meni dol visi za Hrvate, Švede, Estonce in ostale in pravičnost do njih, če je zato rešeno eno samo življenje.

Zato pa brigajo take stvari EU. Oni se zavzemajo za enakopravnost tujcev. Tako pač je... nekateri ste očitno še preveč zaplankani, da bi v grobem štekal sistem EU.

Nacionalni interes pa vinjete... kaj?!?!?
hysterical-1.gif
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Zakaj se potem zavzemajo za to enakopravnost samo v Sloveniji? Saj so vinjete tudi drugje.
 

wacko

Fizikalc
18. jul 2007
5.450
0
36
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Zakaj se potem zavzemajo za to enakopravnost samo v Sloveniji? Saj so vinjete tudi drugje.

Drugje so tudi kratkotrajne. Saj iz vidika EU je zdajšni sistem sprejemljiv ampak je pa malo manj sprejemljiv za tiste, ki že 50€ vinjete niso skoristli. Saj je jasno - tisti, ki profitira z vinjetami par 100€ na račun drugih se ne bo pritoževal. Samo malo nehigienično je potem da naprej mečete varstvo okolja, manj smrtnih žrtev in podobne zadeve. Priznajte - sede vam, ker vam drugi plačujejo AC.

Glede tega se 100% strinjam z evrokratom - bencinski cent ali polni ABC bi bile najbolj pravične rešitve. Ne vem kaj je bilo že v osnovi narobe z ABC-jem, da je bilo treba preit na vinjete. Ob registraciji bi vsak dobil ABC kartico in se vsakemu domov pošilja račun na koncu meseca.
 
Nazadnje urejeno:

vellno

Pripravnik
10. jan 2009
383
0
16
Jst sem pa za to, da cene letnih vinjet ostanejo na isti ravni pa se cestnina za tovorni promet poveča za 100%. To so največji onesnaževalci, s svojim načinom vožnje povzročajo dodatne težave v prmetu in so poglavitni krivec za luknje v cestah, ki pa jih je treba popraviti to pa gre spet iz našega žepa.

Torej tovornjake na druge avtoceste!!!!!
 

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.446
425
83
Citat:
Ne vem kaj je bilo že v osnovi narobe z ABC-jem, da je bilo treba preit na vinjete.

Bil je dražji in volitve so bile pred vrati.

Edini problem je bil, da vinjetnega golaža niso znali skuhat - ljudem ni dišal, poleg tega je usmradil vse daleč naokrog, jedce pa še vedno zvija in črviči v trebuhu
uf-1.gif
 

asko

Fizikalc
22. jul 2007
2.565
3
38
Še prepoceni so vinjete v SLO.
Kopirano iz drugega Finance foruma:
---
Če 1 Hrvat z ženo in hčerko (16 let)odpotuje na 14 dnevni dopust v Avstrijo čez Slovenijo bo plačal 2x15 EUR cestnine čez Slovenijo in še 15 eur čez Austrijo, torej skupaj 45 EUR v obe smeri. Če en Ljubljančan z ženo in hčerko (16 let) odpotuje v Supetar na Braču bo plačal v obe smeri 738 KN (cestnine + trajekt) kar je po današnjem tečaju cca 100 EUR brez upoštevanja rednega zvišanja cen trajektov okrog 15 Julija. Ne vem ali je potrebno še primerjati cene sadja, zelenjave, rib itd v Dalmaciji in na Hrvaškem ter Sloveniji v tem obdobju?!
---

Ker se mnogi sklicujejo na Avstrijo, d ne bo pomote, tisti ki se kaj vozimo po svetu vemo da:
če moram na sestanek v Salzburg, me AC iz Beljaka v Salzburg in nazaj stane dnevno kar 24,90€.
(7,70€ desetdnevna vinjeta in 9,50€ dnevno tunel tja ter še 9,50€ dnevno tunel za nazaj)
AC čez Graz do Linza pa je še dražja, dnevno celih 31,70€.

V Sloveniji imamo na poti k morju tudi viadukt Črni Kal, pa dva tunela v skupni izmeri okoli 5,5 in vse v ceni vinjete.

-----

Meni cena 95 EUR za celoletno vožnjo po AC čisto odgovarja.
nahrung002.gif
 

LeQuack

Guru
26. avg 2007
7.046
3.564
113
41
Lj
Kaj pa če bi uni k mislijo, da so prepocen vinjete začeli plačevat več, za nas ostale pa naj bo ceneje ? Ubiti 2 muhi na en mah.
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Zakaj se potem zavzemajo za to enakopravnost samo v Sloveniji? Saj so vinjete tudi drugje.
Ja, samo ne "poskusimo-zajebati-tujce vinjete".
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik stein pravi:
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Zakaj se potem zavzemajo za to enakopravnost samo v Sloveniji? Saj so vinjete tudi drugje.
Ja, samo ne "poskusimo-zajebati-tujce vinjete".
Ja, Avstrijci namesto "jebanja z vinjetami" raje uporabljajo "dodatno jebanje s tunelninami za samo določene predore".
smirk-1.gif
 

V_power

Fizikalc
15. sep 2007
1.935
0
36
Ljubljana
Citat:
Uporabnik Roberto pravi:

Je pa problem za tise, ki so se bili vajeni voziti zastonj (Ljubljančani, Grosupeljčani, Domžalčani...)

se pravi cestnina na prostornino motorje je zastonj?obvoznica ima namen da se ne dela gužva po centru LJ, sedaj se še z večjim užitkom vozim skozi center
grims-1.gif


to je pravično da plačaš vinjeto 95€+ cestnino 200€?
zato da se lahko voziš po luknjah, pa da te lahko strašijo z radarji na cestninskih postajah
cheer.gif
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Citat:
Uporabnik asko pravi:
V Sloveniji imamo na poti k morju tudi viadukt Črni Kal, pa dva tunela v skupni izmeri okoli 5,5 in vse v ceni vinjete.
Dolžino tunelov v Avstriji si "pozabil" omeniti, k'neda ?
 

Shipman

Fizikalc
18. okt 2007
1.561
0
36
tauern ma 6,5 km s tem da se tm u bolših moemntih nardi tut po 20 in več km kolona. letna vinjeta je predraga, tranzitarje bi blo treba še bol po parklih usekat, komu pa kej ni prou nej gre čez madžarsk al nej pa tauha prek jadrana do ancone. slovenske ac so itak polne takšnih in drugačnih radnikov z vzhoda k ga pičijo na delo na zahod, vmes pa tuki vse poščijejo, poserjejo in zasmetijo. kamjonarjev sploh ne mislim omenjat, k so "klasa" zase. vse bi blo treba sterat na vlak al pa čez jodlland.