Zanimiva izjava:
Slovenija v uvedbo kratkotrajnih vinjet
26. 3. (STA) - Vlada bo državnemu zboru predlagala spremembo zakona o javnih cestah, ki predvideva uvedbo sedemdnevnih vinjet po ceni 15 evrov, ukinitev polletnih vinjet in letno vinjeto po ceni 95 evrov, je na novinarski konferenci po seji vlade povedal minister za promet Patrick Vlačič. "Vlada na ta način sprejema gospodarno odločitev," je poudaril.
Slovenija bo z uvedbo kratkotrajnih vinjet po Vlačičevih besedah izpolnila pogoje Evropske komisije za sprostitev zaustavljenih kohezijskih sredstev in omogočila nadaljevanje ostalih postopkov za pridobivanje sredstev na ostalih avtocestnih odsekih.
Vlačič je ponovil svoje stališče, da je bila uvedba vinjet 1. julija lani politično darilo prejšnje vlade. Zaradi domnevnega diskriminatornega obravnavanja udeležencev v prometu je Evropska komisija zamrznila postopke za odobritev sredstev za gradnjo avtocestnega odseka Slivnica - Draženci v višini 38 milijonov evrov in zadržala vse nadaljnje postopke glede pridobivanja sredstev za druge odseke.
Prometni minister je pojasnil, da so bile za tako odločitev pripravljene simulacije, ki so pokazale, da bi ob uvedbi kratkotrajnih vinjet s 1. julijem letos (predlog je 1. julij, pristojnost za spremembo je na DZ) nastal dodaten primanjkljaj v višini približno 11 milijonov evrov. Pri tem minister poudarja, da tako obstoječi kot predlagani novi vinjetni sistem cestninjenja v blagajno Darsa prinašata manj sredstev, kot ga je stari sistem cestninjenja.
Odločitev o uvedbi kratkotrajnih vinjet je po Vlačičevem prepričanju pomembna s treh vidikov: izboljšanja javnofinančne slike, sprostitve evropskih sredstev in neogrožanja turistične sezone v času zaostrenih gospodarskih razmer.
Predlog sistema cestninjenja, ki ga je sprejela vlada, je bila najbolj optimalna rešitev, je poudaril Vlačič. Kot je dodal, pa je bilo modelov, ki so jih obravnavali v okviru simulacij, veliko. Polletne vinjete so se izkazale kot nepotrebne, dvig cene za letno vinjeto pa je potreben, da se čim manj izniči negativne učinke obstoječega vinjetnega sistema. Če bi bila cena letne vinjete višja od 95 evrov, bi to vplivalo na povpraševanje po vinjetah.
Medresorska delovna skupina je sicer pripravila še več drugih ukrepov v zvezi s cestninjenjem, ki jih bo vlada obravnavala na eni izmed prihodnjih sej. Gre za cestninjenje tovornega prometa in morebitno zmanjšanje trošarin. Kot je pojasnil Vlačič, je skupina kot enega izmed ukrepov predlaga tudi dvig cestnine za tovornjake, a bi jim šli naproti z znižanjem trošarine. "To je dopuščena državna pomoč, a je treba v zvezi s tem najprej doseči dogovor z Evropsko komisijo in oceniti, kakšen učinek bi imel tak ukrep," je dejal minister.
Vlačič je spomnil, da je vlada pred časom že sprejela en ukrep v zvezi s financiranjem nadaljnje izgradnje avtocest in vzdržnostjo obstoječega sistema, in sicer ukrep za kratkoročno stabilizacijo finančne konstrukcije Darsa. Tako se bo čisti dobiček Darsa prenesel na družbo kot priznan donos iz koncesijske pogodbe.
SDS: Prometni minister popustil evropskemu komisarju
Poslanec SDS Peter Verlič je medtem v pisnem odzivu na informacijo vlade, da bo državnemu zboru predlagala spremembo zakona o javnih cestah, ki predvideva med drugim uvedbo sedemdnevnih vinjet, poudaril, da je slovenski prometni minister Patrick Vlačič s tem popustil evropskemu komisarju za promet Antoniu Tajaniju.
"Glede predloga sprememba zakona o javnih cestah, ki predvideva uvedbo sedemdnevnih vinjet in ukinitev polletnih vinjet ter obenem predvideva višje cene letnih vinjet, z razočaranjem ugotavljamo, da je slovenski prometni minister Patrick Vlačič podlegel pritiskom novega evropskega komisarja za promet Antonia Tajanija," je zapisal poslanec.
Pri odločitvi za tovrstno spremembo vinjetnega sistema namreč po njegovih besedah ne moremo govoriti o tem, da gre za gospodarno odločitev. Povišana cena vinjet pomeni višjo ceno za slovenske voznike, ki uporabljajo slovenske avtoceste, obenem pa pomeni tudi popuščanje pod pritiski tujih voznikov, ki Slovenijo v času dopustov in drugih dela prostih dni le prečkajo. "Žal je s tovrstnim ukrepom sedaj le odprta pot temu, da bo Slovenija postala zgolj tranzitna država," pravi Verlič.
Pri tem spominja, da je slovenska vlada pred uvedbo predloga o vinjetnem sistemu cestninjenja in spremembo zakona o javnih cestah stopila v stik z evropskim prometnim komisarjem "in takrat je bilo eksplicitno rečeno, da je načrtovana vinjetna ureditev v skladu z evropsko ureditvijo. Pravzaprav je bilo takrat tudi rečeno, da je konkretno edina omejitev pri določanju vinjetnega sistema cestninjenja v Evropi tista, ki se nanaša na tovorni promet."
Slovenija torej z uvedbo vinjetnega sistema, tako Verlič, ni naredila nič brez posvetovanja z Evropsko komisijo. Res pa je, da je v vmesnem času prišlo tudi do spremembe na komisarskem mestu, pravi poslanec in dodaja: "Komisar Jacques Barrot, ki je takrat dajal tovrstna zagotovila, ne pokriva več tega področja in so se zato verjetno tudi stališča spremenila."
Evropska komisija ima svoje vzvode, s katerimi lahko podkrepi nekatere svoje zahteve - kot se je to zgodilo v primeru slovenskih vinjet, še izpostavlja Verlič. "Vendar pa obstajajo tudi institucije, ki v takšnih primerih presojajo oziroma odločajo. Slovenija je namreč enakopravna članica evropske sedemindvajseterice in tudi vseh njenih sestav, kjer lahko predlaga sprejem odločitev, ki presežejo tisto, s čimer Evropska komisija podkrepi svoje zahteve ali pa celo izsiljuje."
Ob tem zaključuje, da se današnjo odločitev prometnega ministra Vlačiča lahko komentira "tudi v smislu nespretnega poznavanja evropskih politik, s pomočjo katerih bi na obstoječem vinjetnem sistemu Slovenija lahko vztrajala in obenem slovenskim voznikom prihranila nekaj prepotrebnega denarja".
Bruselj za zdaj brez komentarja glede kratkotrajnih vinjet
Evropska komisija sicer še ni prejela formalnega obvestila slovenske vlade o danes predstavljeni odločitvi glede uvedbe kratkotrajnih vinjet, zato je še ne more komentirati, je povedal Fabio Pirotta, tiskovni predstavnik evropskega komisarja za promet Antonia Tajanija.
"Ko bomo formalno obvestilo dobili, ga bomo analizirali in šele nato komentirali," je dejal tiskovni predstavnik. Na vprašanje, kdaj in kako naj bi bili obveščeni s slovenske strani, pa ni želel dati nikakršnega odgovora.
Vir
Slovenija v uvedbo kratkotrajnih vinjet
26. 3. (STA) - Vlada bo državnemu zboru predlagala spremembo zakona o javnih cestah, ki predvideva uvedbo sedemdnevnih vinjet po ceni 15 evrov, ukinitev polletnih vinjet in letno vinjeto po ceni 95 evrov, je na novinarski konferenci po seji vlade povedal minister za promet Patrick Vlačič. "Vlada na ta način sprejema gospodarno odločitev," je poudaril.
Slovenija bo z uvedbo kratkotrajnih vinjet po Vlačičevih besedah izpolnila pogoje Evropske komisije za sprostitev zaustavljenih kohezijskih sredstev in omogočila nadaljevanje ostalih postopkov za pridobivanje sredstev na ostalih avtocestnih odsekih.
Vlačič je ponovil svoje stališče, da je bila uvedba vinjet 1. julija lani politično darilo prejšnje vlade. Zaradi domnevnega diskriminatornega obravnavanja udeležencev v prometu je Evropska komisija zamrznila postopke za odobritev sredstev za gradnjo avtocestnega odseka Slivnica - Draženci v višini 38 milijonov evrov in zadržala vse nadaljnje postopke glede pridobivanja sredstev za druge odseke.
Prometni minister je pojasnil, da so bile za tako odločitev pripravljene simulacije, ki so pokazale, da bi ob uvedbi kratkotrajnih vinjet s 1. julijem letos (predlog je 1. julij, pristojnost za spremembo je na DZ) nastal dodaten primanjkljaj v višini približno 11 milijonov evrov. Pri tem minister poudarja, da tako obstoječi kot predlagani novi vinjetni sistem cestninjenja v blagajno Darsa prinašata manj sredstev, kot ga je stari sistem cestninjenja.
Odločitev o uvedbi kratkotrajnih vinjet je po Vlačičevem prepričanju pomembna s treh vidikov: izboljšanja javnofinančne slike, sprostitve evropskih sredstev in neogrožanja turistične sezone v času zaostrenih gospodarskih razmer.
Predlog sistema cestninjenja, ki ga je sprejela vlada, je bila najbolj optimalna rešitev, je poudaril Vlačič. Kot je dodal, pa je bilo modelov, ki so jih obravnavali v okviru simulacij, veliko. Polletne vinjete so se izkazale kot nepotrebne, dvig cene za letno vinjeto pa je potreben, da se čim manj izniči negativne učinke obstoječega vinjetnega sistema. Če bi bila cena letne vinjete višja od 95 evrov, bi to vplivalo na povpraševanje po vinjetah.
Medresorska delovna skupina je sicer pripravila še več drugih ukrepov v zvezi s cestninjenjem, ki jih bo vlada obravnavala na eni izmed prihodnjih sej. Gre za cestninjenje tovornega prometa in morebitno zmanjšanje trošarin. Kot je pojasnil Vlačič, je skupina kot enega izmed ukrepov predlaga tudi dvig cestnine za tovornjake, a bi jim šli naproti z znižanjem trošarine. "To je dopuščena državna pomoč, a je treba v zvezi s tem najprej doseči dogovor z Evropsko komisijo in oceniti, kakšen učinek bi imel tak ukrep," je dejal minister.
Vlačič je spomnil, da je vlada pred časom že sprejela en ukrep v zvezi s financiranjem nadaljnje izgradnje avtocest in vzdržnostjo obstoječega sistema, in sicer ukrep za kratkoročno stabilizacijo finančne konstrukcije Darsa. Tako se bo čisti dobiček Darsa prenesel na družbo kot priznan donos iz koncesijske pogodbe.
SDS: Prometni minister popustil evropskemu komisarju
Poslanec SDS Peter Verlič je medtem v pisnem odzivu na informacijo vlade, da bo državnemu zboru predlagala spremembo zakona o javnih cestah, ki predvideva med drugim uvedbo sedemdnevnih vinjet, poudaril, da je slovenski prometni minister Patrick Vlačič s tem popustil evropskemu komisarju za promet Antoniu Tajaniju.
"Glede predloga sprememba zakona o javnih cestah, ki predvideva uvedbo sedemdnevnih vinjet in ukinitev polletnih vinjet ter obenem predvideva višje cene letnih vinjet, z razočaranjem ugotavljamo, da je slovenski prometni minister Patrick Vlačič podlegel pritiskom novega evropskega komisarja za promet Antonia Tajanija," je zapisal poslanec.
Pri odločitvi za tovrstno spremembo vinjetnega sistema namreč po njegovih besedah ne moremo govoriti o tem, da gre za gospodarno odločitev. Povišana cena vinjet pomeni višjo ceno za slovenske voznike, ki uporabljajo slovenske avtoceste, obenem pa pomeni tudi popuščanje pod pritiski tujih voznikov, ki Slovenijo v času dopustov in drugih dela prostih dni le prečkajo. "Žal je s tovrstnim ukrepom sedaj le odprta pot temu, da bo Slovenija postala zgolj tranzitna država," pravi Verlič.
Pri tem spominja, da je slovenska vlada pred uvedbo predloga o vinjetnem sistemu cestninjenja in spremembo zakona o javnih cestah stopila v stik z evropskim prometnim komisarjem "in takrat je bilo eksplicitno rečeno, da je načrtovana vinjetna ureditev v skladu z evropsko ureditvijo. Pravzaprav je bilo takrat tudi rečeno, da je konkretno edina omejitev pri določanju vinjetnega sistema cestninjenja v Evropi tista, ki se nanaša na tovorni promet."
Slovenija torej z uvedbo vinjetnega sistema, tako Verlič, ni naredila nič brez posvetovanja z Evropsko komisijo. Res pa je, da je v vmesnem času prišlo tudi do spremembe na komisarskem mestu, pravi poslanec in dodaja: "Komisar Jacques Barrot, ki je takrat dajal tovrstna zagotovila, ne pokriva več tega področja in so se zato verjetno tudi stališča spremenila."
Evropska komisija ima svoje vzvode, s katerimi lahko podkrepi nekatere svoje zahteve - kot se je to zgodilo v primeru slovenskih vinjet, še izpostavlja Verlič. "Vendar pa obstajajo tudi institucije, ki v takšnih primerih presojajo oziroma odločajo. Slovenija je namreč enakopravna članica evropske sedemindvajseterice in tudi vseh njenih sestav, kjer lahko predlaga sprejem odločitev, ki presežejo tisto, s čimer Evropska komisija podkrepi svoje zahteve ali pa celo izsiljuje."
Ob tem zaključuje, da se današnjo odločitev prometnega ministra Vlačiča lahko komentira "tudi v smislu nespretnega poznavanja evropskih politik, s pomočjo katerih bi na obstoječem vinjetnem sistemu Slovenija lahko vztrajala in obenem slovenskim voznikom prihranila nekaj prepotrebnega denarja".
Bruselj za zdaj brez komentarja glede kratkotrajnih vinjet
Evropska komisija sicer še ni prejela formalnega obvestila slovenske vlade o danes predstavljeni odločitvi glede uvedbe kratkotrajnih vinjet, zato je še ne more komentirati, je povedal Fabio Pirotta, tiskovni predstavnik evropskega komisarja za promet Antonia Tajanija.
"Ko bomo formalno obvestilo dobili, ga bomo analizirali in šele nato komentirali," je dejal tiskovni predstavnik. Na vprašanje, kdaj in kako naj bi bili obveščeni s slovenske strani, pa ni želel dati nikakršnega odgovora.
Vir