Letalo zdaj nad Brezovico in Vičem proti Krimu

I

Izbrisan uporabnik #9334

Hej, Van
smile-1.gif
...

Vsi vemo za onega, da ima avijon propeler zato da hladi pilota. Zakaj potem v "Aircrach investigations" takrat ko nastopi kriza in pilot dejansko začne švicat, nima nikoli časa pogledat levo skozi okno, če se ga motor še drži?
cheer.gif
 

cbb

Chef
6. avg 2007
3.337
2
38
51
Nč več u Jesenicama... Zdej Horjul
Vanz... mene pa zanima sledeče.... V1. A se striktno upošteva, da mora letalo obvezno u luft, ko je V1 dosežen? Ker se mi dozdeva, da včasih bi bilo bolje, če ne bi šel u luft. Primer, ki mi vedno pride na pamet je Concorde. Če bi ostal na tleh in zaplužil po travi na koncu piste bi mogoče ostal kdo živ.
 

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.845
2.133
113
Pri V1 naj bi imel možnost se ustaviti (kar pomeni dovolj steze pred sabo in sposobnost zavor požreti to energijo) ali nadaljevati (preleteti vse ovire in se vzpeti na določeno višino). Kar je izven tega.. je teoretično vprašljivo. Načeloma smo nad 80kts bolj 'go minded', razen za požar, odpoved motorja, težav s komandami ali windsheara, ker gre za tvegan manever, pod 80kts pa se ustavimo za praktično karkoli.
Concorde bi verjetno pristal na Le Bourgetu, če ne bi flight engineer samovoljno ugasnil motorja #2, ki je sicer gorel, ampak še vedno proizvajal moč..
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.402
2.762
113
Citat:
Uporabnik ALTF4 pravi:
A glisada je rudder (yaw) v levo in palica (roll) desno oz. obratno?


Glisada (drsenje na krilo)
Namen glisade je poslabšati drsni kot. Letalo nagnemo in zaradi tega drsimo vstran. Ker je nagnjena tudi smer vzgona, se hoče letalo vrteti. Da ostanemo v pravilni smeri, odklonimo smerno krmilo na nasprotno stran kot pri zavoju. Letalo bo drselo vstran, tok bo pritekal pod krila postrani. Zato za krilo ne bo več merodajen profil, za katerega je  preračunano, nego oni v smeri nove smeri  zračnega toka. Iz slike 108. razvidimo, da bo profil zelo dolg in le malo usločen. Zaradi  male usločenosti bo vzgonski koeficient manjši. Zato se poveča hitrost padanja. Tok bo zadel od strani tudi trup. Čelna površina in upornostni koeficient se bosta povečala. Vzgon je torej zaradi oblike profila  manjši, upor pa zaradi  bočnega vetra večji. S tem poslabšamo  drsni kot letala. Zaradi manjšega vzgonskega koeficienta bo letalo pridobilo na hitrosti in prenehalo z drsenjem takoj, ko bomo izravnali nagib. Pri glisadi  moramo paziti  edinole na to, da pri uvajanju letala v glisado nimamo že skrajno male hitrosti. Potem bi namesto v glisado prišli v vrij.
 

Spajky

Guru
7. jun 2017
2.749
667
113
Obala
grin1.gif
iNtErMeZzo :

... Grunfe, otpao nam je propeler !
shocked-1.gif

--- pih, sitnica ---
rolleyes-1.gif

... Grunfe, otpala su nam krila !
shocked-1.gif

--- nista posebno, sitnica---
rolleyes-1.gif

.... Grunfe, pa mi padamo!
shocked-1.gif

--- Pa prije ili kasnije moramo prizemljiti !
stupid-1.gif


>> grupa TNT i Alan Ford leteci u DIY avionu<< ....
hysterical-1.gif
še iz socialističnih strip časov (copyR : Magnus/Bunker)
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.402
2.762
113
Se opravicujem. 😀
Glisada je tudi ko kompenziras veter. Desni bocni veter, desna noga. S palico se tudi lahko kompenzira, ampak mislim da vsi z nogo.
Vsekakor je esino prav, da zadnje metre pristajanja izvedes v pravilni konfiguraciji. Ne glisada do tal. 😀
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Modelarji bi rekli, da je glisada v bistvu knife edge za pussyje
smile-1.gif
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.277
5.640
113
Citat:
Uporabnik Demz pravi:
Ps : Koliko od vas sploh ve, kaj je "rehnšiber" ?

Una stvar na katero so kompleten B707 preračunal in je letel...oz izpeljanke letijo še sedaj (KC135)...1957-danes

Je bil pa zadnji avijon ki so ga preračunal brez računalnika...
 

membrain

Majstr
4. jun 2014
2.863
283
83
Citat:
Uporabnik Kamele0N pravi:
Citat:
Uporabnik Demz pravi:
Ps : Koliko od vas sploh ve, kaj je "rehnšiber" ?

Una stvar na katero so kompleten B707 preračunal in je letel...oz izpeljanke letijo še sedaj (KC135)...1957-danes

Je bil pa zadnji avijon ki so ga preračunal brez računalnika...
Pa verjetno so kako raketo tudi s tem preračunali pa kakšno pot v vesolje ali okol lune.
V osemdesetih so imeli v rusiji skoraj povsod v trgovinah še abakuse na kasi, so pa z njimi računali presenetljivo hitro, bi rekel da hitreje kot pri nas s tistimi elektro-mehanskimi blagajnami iz tistega časa.
 
I

Izbrisan uporabnik #9334

... s tem da smo takrat še znali kaj tudi na pamet izračunati, danes pa prav nič več
rolleyes-1.gif
. Tako močna potuha je!

Seveda je res, storilnost je vsaj 100 x višja, ampak stopnja specializiranosti pa tudi. In tako imaš zaposlenega mladega tehnologa, ki vidi (skozi očala, jasno) točno do monitorja ; kako bodo pa fantje v proizvodnji zadevo spravili v življenje, se mu pa ne sanja.
rolleyes-1.gif
in je bilo treba vmes narediti tudi kaj "peš".
 

Davidoff

Bumbar
22. jul 2007
10.027
1.476
113
Citat:
Uporabnik Notranjc pravi:
Citat:
Uporabnik 8888 pravi:
Citat:
Uporabnik VanZ pravi:
Dokler izgledajo 15, je ok. Bolj se boj starčkov, ki nočejo v penzijo (65 je sicer meja za poklicno letenje). Mladi so zmotivirani in polni znanja, če le niso več preveč otročji.
Jaz sem s 37 leti in 12 leti izkušenj v resnih avjonih ravno nekje vmes, otročji starček
smile-1.gif


če koga zanima kaj fotk.. instagram @terrainbow

Povej katera letala so boljša, Airbus ali Boeing?


Iz stalisca potnika je meni osebno 777-300 serija boljsa od A330/340. Ampak A380 pa poseka oba, najbolj sem bil presenecen nad prostorom za noge v economy class, pa precej vec prostora od sedeza do okna, na 10-12 urnih letih vsak centimter steje.

KOt je rekel VanZ, 777-300 je glasen. Mi je bil 787 svetlobna leta pred 777. Udobje je pa odvisno od razreda ter letalske družbe. B777-300er od AirFrance, nikoli več economy, vsaj premium economy, še boljše business, ki je pa veliko dražji.

A380 je pa zverina, vedar vprašanje, kako dolgo ga bodo še proizvajali. Letalske družbe naj ne bi bile tako navdušene nad 4 motorji.
 

IbizaDriver

Guru
Osebje foruma
21. jul 2007
10.199
3.824
113
A380 že nekaj let niso prodali nobenega oziroma so letos dobili dva stornirana. Zadnjič sem bil pol dneva v Fankfurtu na letališču in se mi zdi da so bili ti avionu nekam veliko časa parkirani, sploh od Lufthanse. Kar je letelo, je bil Singapore airlines.

Letala seveda še proizvajajo (okoli 12 na leto), saj so naročena od prej (mislim da še okoli 100 kosov).

Katera bi bila najboljša linija za peljat se s tem čudesom? Verjetno kak Dubaj?

Najlepši mi je pa itak tale:
2623987-FanHansa.jpg
 

Priponke

  • 2623987-FanHansa.jpg
    2623987-FanHansa.jpg
    82,8 KB · Ogledi: 240
Nazadnje urejeno:

Davidoff

Bumbar
22. jul 2007
10.027
1.476
113
Lufthansa oz njeni zaposleni se mi zdi, da več ali manj redno stavkajo, zato se jih pri načrtovanju načrtno izogibamo.

November bo ključen za A380. Dubai airshow.
 

Notranjc

Marco Polo
6. sep 2007
11.976
12
38
Citat:
Uporabnik IbizaDriver pravi:

Katera bi bila najboljša linija za peljat se s tem čudesom? Verjetno kak Dubaj?

Ja, ena od velikih EU prestolnic - Dubaj/Doha, pa se to ni 100%, je vecja verjetnost, da bo 777-300. Jaz sem letel z A380 Bangkok - Doha, sem bil vesel k radio, ko sem to videl na itinerariju
smile-1.gif
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.176
3.639
113
Marlbor
Mogoče kdo ve, kaj je v Mariboru pred par minutami vzletelo? Takega hrupnega letala nismo vajeni ...
 

8888

mesija - Assassin's Creep
8. jul 2010
33.895
6.194
113
blizu močvirne prestolnice
Če pogledamo na FR na dolgih letih prevladujejo 777. Je pa zanimivo, da je v Afriki verjetno poleg SAA prav Ethiopian zelo močna firma in v floti prevladuje 787 Dreamliner..
 

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
15.278
7.187
113
Je pa zelo nezanesljiva in karkoli resujes z njimi traja vec kot pol leta. Mi smo sedaj leteli z emirati s 777