Letalo zdaj nad Brezovico in Vičem proti Krimu

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.176
3.639
113
Marlbor
Citat:
Uporabnik mr_ pravi:
Ker, ko zacnejo stvari crkovat na motornem avionu, ostanes dejansko z jadralnim letalom.
smile-1.gif
Kjer ti seveda jadralsko znanje prav nič ne pomaga.
hysterical-1.gif
Tako kot Iztok Čop in Luka Špik s svojim veslaškim znanjem ne bi bila sposobna rešiti Titanika.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.099
4.096
113
Citat:
Uporabnik Pbutec pravi:
Citat:
Uporabnik mr_ pravi:
Ker, ko zacnejo stvari crkovat na motornem avionu, ostanes dejansko z jadralnim letalom.
smile-1.gif
Kjer ti seveda jadralsko znanje prav nič ne pomaga.
hysterical-1.gif
Tako kot Iztok Čop in Luka Špik s svojim veslaškim znanjem ne bi bila sposobna rešiti Titanika.

https://en.wikipedia.org/wiki/Air_Transat_Flight_236

Citat:
Air Transat Flight 236 was a transatlantic flight bound for Lisbon, Portugal, from Toronto, Canada, that lost all engine power while flying over the Atlantic Ocean on August 24, 2001. The Airbus A330 had run out of fuel due to a fuel leak caused by improper maintenance. Captain Robert Piché, 48, an experienced glider pilot, and First Officer Dirk de Jager, 28, flew the plane to a successful emergency landing in the Azores, saving all 306 people (293 passengers and 13 crew) on board.[1] Most of the passengers on the flight were Canadians visiting Europe and Portuguese expatriates returning to visit family in Portugal.

In 19 minutes, Piché and De Jager flew their plane without engine power some 120 km (75 miles), further than any passenger jet in history. The previous record had also been set by Canadian pilots, during the 1983 Gimli Glider incident.[2]
 
Nazadnje urejeno:

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.313
1.229
113
www.adriamedia.si
Edino pravilno bi bilo (pa se lahko letalska industrija postavi na glavo), da bi morali piloti na leto odletet nekaj ur v jadralnih letalih (ali pa vsaj v lahkih motornih). Da sploh znajo "na roke" letet.
 
I

Izbrisan uporabnik #9334

Ja.
crazy1.gif
.

Tako kot mi, vsak slehernik, ki uporabljamo čarovnalnik. Bi morali vsako leto oddelati vsaj 8 delovnih ur na rehenšiberju, za vsak primer če nam nuklearka v Krškem crkne!
cheer.gif
 

Ytbnd

Guru
2. mar 2010
16.903
5.986
113
https://de.wikipedia.org/wiki/Rechenschieber
Računsko ravnilo je imho bolj smiselno.

Demz
Če gremo še bolj k osnovam, potem obvezno abakus !


Pilot potniškega letala vozi +100 ljudi, zato mora biti neka selekcija, ne more ravno vsaj Mujo ki je 1 vikend vadil na Microsoft Flight Simulator X voziti A380.
Pilote bi morali periodično dajati na 50 let stare propeleraše, nobene elektronike/fly by wire, tam dobiš osnove letenja, ki jih na modernem potniškem letalu prej ali slej pozabiš.

 
I

Izbrisan uporabnik #9334

Ha ha, torej bi mu moral dati še veslo v roke, za vsak primer.
hysterical-1.gif


Bullshit!
13.gif
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.939
9.483
113
Citat:
Uporabnik Pbutec pravi:
Citat:
Uporabnik mr_ pravi:
Ker, ko zacnejo stvari crkovat na motornem avionu, ostanes dejansko z jadralnim letalom.
smile-1.gif
Kjer ti seveda jadralsko znanje prav nič ne pomaga.
hysterical-1.gif
Tako kot Iztok Čop in Luka Špik s svojim veslaškim znanjem ne bi bila sposobna rešiti Titanika.
Ja, 747 pade dol ko kamen, če mu motorji crknejo, kje se skrivaš, da te ne najdejo...
 

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.845
2.133
113
Kdo pa pravi, da na rednih usposabljanjih ne gulimo osnov? Tega je zadnja leta celo več kot prej. Upset recovery training je sedaj celo obvezen, pa se ga je kar nekako ignoriralo, češ, da je premalo verjeten.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.313
1.229
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik VanZ pravi:
Kdo pa pravi, da na rednih usposabljanjih ne gulimo osnov? Tega je zadnja leta celo več kot prej. Upset recovery training je sedaj celo obvezen, pa se ga je kar nekako ignoriralo, češ, da je premalo verjeten.

Upset recovery training? Super. Ampak zakaj potem nekateri piloti ne znajo "na roke" letet? In ob najmanjši težavi padejo dol (npr AF iz brazilije)?
 
I

Izbrisan uporabnik #9334

Zato ker je aerodinamika hudič?
Stari piloti so imeli nek pregovor, da "lahko bp letiš z navadno likalno desko, če le imaš dovolj močan motor".
grims-1.gif


Torej, če letiš z drvo po zraku in ji nenadoma zmanjka moči, ti prav nobeno jadralsko znanje ne bo kaj veliko pomagalo. Je pa to znanje romantično ...
smirk-1.gif
 

Pametni

Pripravnik
2. maj 2016
144
17
18
No, AF447 ni zmanjkalo moči, ampak so samo zmrznila tipala za zaznavanje hitrosti. Obstaja predpisana procedura, kako je treba nastaviti thrust in ostale parametre, da letalo lahko še vedno leti. V tem primeru pa je posadko zajela panika in so enostavno preveč dvignili nos letala, da je prišlo do stall-a (prevelik AoA in posledično izguba lift-a). Še med padanjem bi se do neke točke dalo situacijo rešiti, če bi vedeli za kaj se gre in če bi spustili nos letala.
 

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.845
2.133
113
Izpostavljenosti nepredvidljivim situacijam ni mogoče predvideti, zato je težko reči, kaj pomeni učinkovito leteti 'na roke'. Mi letimo, ko se le da, praktično od vzleta do RVSM (FL285, v RVSM to ni dovoljeno), nato pa od recimo 5000ft do pristanka, če le nismo preveč zgonjeni po 10-urnem letu. Autoland se dela le toliko, da pokriješ legalne zahteve (1x na 6 mesecev) ali ko je to zahtevano operativno (Cat 2 ali 3 approach), ostalo (z užitkom) odletimo na roke in nato poslušamo ali cinične komentarje ali pa hvalospeve od kabinskega osebja
smile-1.gif
Meni osebno je trenutna krava daleč najlažja za pristajanje od vsega, kar sem do sedaj letel.

Posadka AF447 je bila v takšnem sranju (vreme) s tako smotano odpovedjo (napačni vhodni podatki v air data computer), da jih je flight control computer prepričeval v nekaj, kar je bilo popolnoma v nasprotju z dejansko situacijo in logiko. Na A330 še nobenega manual overrida nimaš preko vseh omejilnikov.. posadka je resda delala napačno, vendar so imeli tudi vse podatke prezentirano napačno.
 

Car

POSTman
4. avg 2007
8.525
1.747
113
56
Planet zemlja
www.posta.si
Citat:
Uporabnik Demz pravi:
Zato ker je aerodinamika hudič?
Stari piloti so imeli nek pregovor, da "lahko bp letiš z navadno likalno desko, če le imaš dovolj močan motor".
grims-1.gif


Torej, če letiš z drvo po zraku in ji nenadoma zmanjka moči, ti prav nobeno jadralsko znanje ne bo kaj veliko pomagalo. Je pa to znanje romantično ...
smirk-1.gif
Copata!!!
smirk-1.gif
 
I

Izbrisan uporabnik #9334

Citat:
Uporabnik mistique pravi:
Jst sm prevedel po "Karadžiæ Vuku" direkt iz Demzove cirilice
grin1.gif

"Logaritemsko računalo". Tako se temu reče. Vzameš rehnšiber in kršico (tista mala sekirica) in greš lahko mirno živet za par mesecev nekam v divjino. S kršico si postaviš bajto, z rehnšiberjem si pa sproti naračunaš, kdaj ti bo (...
17758-icon_confused.gif
...) npr. drv zmanjkalo sredi zime. Ob čudovitem pogledu na leteče ladje v ozadju, tja proti Brniku ... ( da bo zadeva vsaj malo dišala po temi v kateri smo).
 
I

Izbrisan uporabnik #9334

Citat:
Uporabnik Car pravi:
Citat:
Uporabnik Demz pravi:
Zato ker je aerodinamika hudič?
Stari piloti so imeli nek pregovor, da "lahko bp letiš z navadno likalno desko, če le imaš dovolj močan motor".
grims-1.gif


Torej, če letiš z drvo po zraku in ji nenadoma zmanjka moči, ti prav nobeno jadralsko znanje ne bo kaj veliko pomagalo. Je pa to znanje romantično ...
smirk-1.gif
Copata!!!
smirk-1.gif

Jaaa
uf-1.gif
. Je s tabo kej bolje?
 
I

Izbrisan uporabnik #9334

To je ona, od Evgena Juriča, ko je izjavil, da : " Ni nobene razlike, če se en dec poroči ali umre. V vsakem primeru je nek moški nehal živeti ... "
tongue-1.gif