on t. Vesele praznike vsem ki jih praznujete pa naj jih imenujete kakorkoli.
off t. V Koranu ni nikjer nobene zapovedi-prepovedi kako in kam se sme namakat tiča ali pa jezik, ravno tako ni direktne (je pa par indirektnih) direktive v Sv. Pismu, še največ je prepovedi v Mahajani (za nevedne - smer Budizma).
25 december je pa logičen dan praznovanja Božiča zato, ker so se morali stari kristjani skrivati, da so posvojili poganski praznik in so lahko mirno praznovali tudi pred Konstantinom (on je prepovedal poganske bogove in istočasno sebe, kot prvi cesar, "degradiral "v navadnega človeka).
Pa še malo o datumu Jezusovega rojstva na način ki ga večina ne pozna.
Za kaj bolj konkretno pa: Največ informacij o Jezusovem rojstvu izvemo iz Evangelija po Luku.
Tiste dni je izšel ukaz cesarja Avgusta, naj se popiše ves svet. To popisovanje je bilo prvo v času, ko je bil Kvirinij cesarski namestnik v Siriji. In vsi so se hodili popisovat, vsak v svoj rodni kraj. Tudi Jožef je šel iz Galileje, iz mesta Nazareta, v Judejo, v Davidovo mesto, ki se imenuje Betlehem … In (Marija) je rodila sina, prvorojenca, ga povila in položila v jasli, ker v prenočišču zanju ni bilo prostora. (Lk 2, 1-4;7)
To in dejstvo, da so pastirji s svojimi čredami prenočevali na prostem, bi lahko pomenilo, da se je Jezus rodil v času “spomladanskega kotitvenega obdobja”. Toda pastirje s čredami tam lahko najdemo na prostem kadar koli, zato ta dokaz ne more določati natančnega letnega časa.
Evangelij po Mateju: “Modri z Vzhoda so prišli v Jeruzalem in govorili: Kje je ta, ki se je rodil kot judovski kralj? Videli smo namreč, da je vzšla njegova zvezda, in smo se mu prišli poklonit.” (Mt 2, 1-2)
Colin J. Humphreys, znameniti britanski fizik, navaja več možnosti, če astronomske podatke primerjamo z zgodovinskimi dogodki.
Če predvidevamo, da je bila betlehemska zvezda komet, obstajajo tri mogoča leta: 12, pet in štiri pr. Kr. Ob uporabi edinega pomembnega in natančnega datuma v evangelijih, petnajstega leta vladanja cesarja Tiberija (28/29 po Kr.), ko naj bi bil Jezus star “okrog trideset let” (Lk 3), ugotovimo, da je leto 12 pr. Kr. prezgodnje za njegovo rojstvo, saj bi jih do leta 28 po Kr. štel že okoli štirideset.
Herod Veliki naj bi umrl spomladi leta 4 pr. Kr., vendar je v času Jezusovega rojstva še živel, zato leto 4 pr. Kr. ni najbolj verjetno, četudi je mogoče. Poleg tega Kitajci ne opisujejo kometa, ki naj bi se pojavil leta 4 pr. Kr. Torej nam ostane leto 5 pr. Kr., ki ga kot najverjetnejše navaja tudi Humphreys.
Tu pa se zadeva začne zapletati. Poznejše študije so namreč pokazale, da se domnevni čas Jezusovega rojstva ne ujema z nekaterimi zgodovinskimi dogodki. Sveto pismo pravi, da se je Jezus rodil v Betlehemu, v Judeji, v obdobju kralja Heroda. Ta podatek postavi njegovo rojstvo v natanko določen kontekst.
Glede na zapiske zgodovinarja Jožefa Flavija je kralj Herod umrl med 29. marcem in 4. aprilom, in sicer leta 4 pred Kristusom. Tako bi lahko sklepali, da se je Jezus rodil leta 4 pr. Kr.
Nekateri zgodovinarji navajajo leto 4 pr. Kr. zaradi luninega mrka, ki se je zgodil tistega leta in ga omenja tudi Sveto pismo. A ni tako preprosto. Spet drugi zgodovinarji trdijo, da v tistem obdobju mrk ni bil dobro viden, šlo pa naj bi celo zgolj za delni mrk. Sta bila pa v Judeji dva lunina mrka dobro vidna v letu 1 pr. Kr.
Je datum sploh pomemben?
Vse to so razlogi, da večina strokovnjakov meni, da je bil Jezus rojen med letoma 4 in 1 pr. Kr. Čeprav to, da je bil Jezus rojen pred Kristusom, zveni čudno, gre zgolj za človeško napako pri začetku štetja let.
Morda nikoli ne bomo izvedeli natančnega zgodovinskega datuma Jezusovega rojstva. Najpomembnejše pa je dejstvo, da se je učlovečil zato, da bi nas odrešil. To je bil dogodek, ki je spremenil svet, in upajmo, da vsakokrat, ko ga praznujemo, spreminja tudi naša srca.