Kvalitetni vžigalni kabli

msenjur

Guru
11. sep 2007
27.022
-382
113
mam tud jaz powerbank.. kitajskega za imarsa ter tapravga noco-ta.. vžge avto dokler je akumulator še vsaj približno živ.. ko je res prazen tud z powerbankom ne vžge, rabis taprave kable..

sam kako mu uspe po tok tankih žicah prenest tok moči, medtem, ko običajni kabli niso dovolj močni, pa so vseeno nekajkrat močnejši.
 

Daniel

Guru
21. dec 2007
5.782
3.403
113
Kratka dolžina. 500A lahko za sekundo ali dve tudi po malem preseku spustiš, če je več, se pa stopi.
 

Daniel

Guru
21. dec 2007
5.782
3.403
113
Letos mi na hrvaškem avto ni vžgal in mi je en slovenec pomagal in je imel zanimive kable. so šli na sredini narazen, tako da si posebaj priključil na avto v težavah in potem na avtu ki deluje, nato pa v sredini daš skupaj, ne moreš narobe priklopiti.

Sem pa ga pozabil vprašat kje jih je dobil
Jaz sem si nekaj tega doma naredil. 175A siv Anderson konektor sem zmontiral na vsak traktor in ga povezal z glavnim stikalom. Potem pa še en kabel 35mm2 z dvema Anderson konektorjema, enega z manjšimi kleščami za vžiganje avta, enega z večjimi in enega s klemami za akumulator. Potem pa kombiniram kar rabim, tako lahko priklopim dodatni akumulator direkt na konektor, če se pojavi potreba.
 

Floki

Guru
6. sep 2007
10.128
3.185
113
Vse je v dolžini in padcu napetosti, ki raste z dolžino.
Drgač pa, če na teh powerbankih verglaš kombija 10 sekund tudi stopi kable :)

Jaz sem pred leti kupil v lidlu vžigne kable za dobrih 5€. Mi je šlo že takrat na jok ko sem videl kako so sestavljeni. Ampak po vseh teh letih in vžigu eni 20+ avtomobilov, celo nekaj kombijev med drugim tudi službenega ford transita nekajkrat še vedno delujejo.
Enkrat mi je celo mehanik rekel da ne vžge ker so kabli za en krščen duš ampak se je izkazalo da z njimi ni nič narobe in je bila težava drugje.
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.089
9.742
113
Sam sem sedaj mnenja, da ko potrebuješ kable imaš že tako problem. Ne rabiš še dodatnega, da se sprašuješ ali ne vžge zaradi kablov ali zaradi tega, ker je nekaj tretjega odletelo.
Enkrat kupiš kvalitetne kable in pozabiš. Ko rabiš, so tam.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Najbolji in RoMeX

Janch

GPS guru
Osebje foruma
7. jul 2009
7.469
839
113
v leru
navi-guru.blogspot.com
Jaz mam v avtu najcenejše kable za 15€ iz petrola. Sem ta mesec 3x vžigal na kable, avto takoj kresnil. No dans sem dal not nov acu in upam, da jih ne bom več rabil.
 

corsol

Guru
11. mar 2010
3.044
999
113
Letos mi na hrvaškem avto ni vžgal in mi je en slovenec pomagal in je imel zanimive kable. so šli na sredini narazen, tako da si posebaj priključil na avto v težavah in potem na avtu ki deluje, nato pa v sredini daš skupaj, ne moreš narobe priklopiti.

Sem pa ga pozabil vprašat kje jih je dobil
Imam take......dobiš npr. Tu....imajo tudi na petrolu*cene 25-30€)-solidni.

Pri vseh teh kablih posebej pa pri tistih najcenejših ne glede kaj piše na njih in koliko so debeli, pred nakupom preverite kakšen je dejanski presek vodnika, saj imajo nekateri , samo izolacijo debelo, bakreni vodnik pa je precej (pre)tanek.
Preverite tudi pritrditev na klemo, da je spoj kvaliteten.
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad

igi

Guru
13. okt 2007
5.618
1.215
113
Celje
mam tud jaz powerbank.. kitajskega za imarsa ter tapravga noco-ta.. vžge avto dokler je akumulator še vsaj približno živ.. ko je res prazen tud z powerbankom ne vžge, rabis taprave kable..

Imam nekega iMarsa s katerim avto vžgeš, če je akumulator samo malce na meji.

Ima pa kolega mehanik nek dražji "powerbank", ki je po velikosti enak mojemu in brez težav zalaufaš čisto brez akumulatorja. On pravi, da s tem reši 99% primerov, ko aku prazen.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.129
4.103
113
Imam nekega iMarsa s katerim avto vžgeš, če je akumulator samo malce na meji.

Ima pa kolega mehanik nek dražji "powerbank", ki je po velikosti enak mojemu in brez težav zalaufaš čisto brez akumulatorja. On pravi, da s tem reši 99% primerov, ko aku prazen.
Al pa če prebereš navodila. Večina teh booosterjev ima dve funkciji, ena je dejansko dodajanje zagonske kapacitete obstoječemu akumulatorju. Druga funkcija je "šok" na akumulator in potem vžig (ponavadi moraš čakat par sekund da zbudi akumulator in potem šele poženeš štarter).

Ker glavni problem ni to da booster nebi obrnil štarterja, BP obrne sam od sebe traktorskega. Problem je filanje primarnega akumulatorja oz. če je ta nizko izpraznjen 100Ah aku pobere tudi 1000A toka v par sekundah in ne ostane nič za štarter oz. če je ena celica v okvari dejansko dela kurzšluz na boosterju in spet ne gre tok v štarter. Za nizko izpraznitev imajo ti boosterji namensko funkcijo, ki najprej stoči nek omejen tok z visoko napetostjo v primarni akumulator, s tem ta ni več breme (pomaga sicer ne, ampak ker ga booster rukne na visoko napetost so celice načeloma vzburjene dovolj da ne sesajo takoj visokega toka) in potem šele izvede zagon.
 

igi

Guru
13. okt 2007
5.618
1.215
113
Celje
Al pa če prebereš navodila. Večina teh booosterjev ima dve funkciji, ena je dejansko dodajanje zagonske kapacitete obstoječemu akumulatorju. Druga funkcija je "šok" na akumulator in potem vžig (ponavadi moraš čakat par sekund da zbudi akumulator in potem šele poženeš štarter).

Ker glavni problem ni to da booster nebi obrnil štarterja, BP obrne sam od sebe traktorskega. Problem je filanje primarnega akumulatorja oz. če je ta nizko izpraznjen 100Ah aku pobere tudi 1000A toka v par sekundah in ne ostane nič za štarter oz. če je ena celica v okvari dejansko dela kurzšluz na boosterju in spet ne gre tok v štarter. Za nizko izpraznitev imajo ti boosterji namensko funkcijo, ki najprej stoči nek omejen tok z visoko napetostjo v primarni akumulator, s tem ta ni več breme (pomaga sicer ne, ampak ker ga booster rukne na visoko napetost so celice načeloma vzburjene dovolj da ne sesajo takoj visokega toka) in potem šele izvede zagon.
Ja. In ta moj ko ko sprožiš “šok” da ven kakšna 0,5V več od sebe (12,5V vse skupaj), njegov pa če se prav spomnim, ko sva namensko testirala, več kot 15V.
In napetost na mojem se takoj po poskusu zagona motorja sesede pod 10V, na njegovem pa ostane še vedno proti 12V.

je pa možno, da moj ne deluje ok že v osnovi.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.129
4.103
113
Ti litijevi boosterji delujejo ponavadi na nizki napetosti, ker tudi zagon vozila se izvaja praviloma z nizko napetostjo. To je namensko, zato da NE filaš po nepootrebnem akumulatorja od vozila ampak samo zagotavljaš moč štarterju.

V primeru da je vključena funkcija za čisto mrtev akumulator (to ponavadi javi booster z lučko/piskanjem) pa pritisneš tipko in takrat booster zagotavlja neko višjo polnilno napetost pri omejenem toku, s tem se izpraznjen (ampak še zdrav) svinčev akumulator ponavadi pobere do nivoja da ne ovira zagona.

Če so v boosterju klasične litijeve celice so ponavadi vezane zaporedno 3, kar daje najvišjo možno napetost 12.6V kar je manj od polnilne napetosti za svinčev akumulator. Pri lifepo4 celicah pa je napetost še nižja in je okoli 11V pri polni bateriji. Svinčev akumulator, ki ima še nekaj soka ne pa dovolj za zagon ima ponavadi okoli 11.5V. To pomeni da če je akumulator tako prazen (še malo kašlja ko verglaš), booster ne bo polnil akumulatorja, ker je razlika napetosti prenizka. Ves tok gre v štarter in vse je ok. Problem je če se ti akumulator čisto sprazni ali pa ena celica sesede in ima napetost pod 10V, v tem primeru boš s priklopom boosterja filal akumulator. Večja je razlika v napetosti, slabše bo.

Drugače same litijev celice imajo delovno napetost pod max tokom tam okoli 3V in je čisto normalno da če jih na polno obremeniš pade napetost boosterja na blizu 9V. Ampak to ni nič kritičnega, se poberejo potem hitro nazaj na napetost SOC. Tudi za zagon vozila to ni problema, ker večin štarterjev itak dela na napetosti pod 10V, ker tudi svinčev akumulator počepne pod 9V pri zagonu.

Skratka nižja napetost boosterja je v tem primeru zaželjena lastnost in niti ne slabost.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Marxon in igi

igi

Guru
13. okt 2007
5.618
1.215
113
Celje
Ti litijevi boosterji delujejo ponavadi na nizki napetosti, ker tudi zagon vozila se izvaja praviloma z nizko napetostjo. To je namensko, zato da NE filaš po nepootrebnem akumulatorja od vozila ampak samo zagotavljaš moč štarterju.

V primeru da je vključena funkcija za čisto mrtev akumulator (to ponavadi javi booster z lučko/piskanjem) pa pritisneš tipko in takrat booster zagotavlja neko višjo polnilno napetost pri omejenem toku, s tem se izpraznjen (ampak še zdrav) svinčev akumulator ponavadi pobere do nivoja da ne ovira zagona.

Če so v boosterju klasične litijeve celice so ponavadi vezane zaporedno 3, kar daje najvišjo možno napetost 12.6V kar je manj od polnilne napetosti za svinčev akumulator. Pri lifepo4 celicah pa je napetost še nižja in je okoli 11V pri polni bateriji. Svinčev akumulator, ki ima še nekaj soka ne pa dovolj za zagon ima ponavadi okoli 11.5V. To pomeni da če je akumulator tako prazen (še malo kašlja ko verglaš), booster ne bo polnil akumulatorja, ker je razlika napetosti prenizka. Ves tok gre v štarter in vse je ok. Problem je če se ti akumulator čisto sprazni ali pa ena celica sesede in ima napetost pod 10V, v tem primeru boš s priklopom boosterja filal akumulator. Večja je razlika v napetosti, slabše bo.

Drugače same litijev celice imajo delovno napetost pod max tokom tam okoli 3V in je čisto normalno da če jih na polno obremeniš pade napetost boosterja na blizu 9V. Ampak to ni nič kritičnega, se poberejo potem hitro nazaj na napetost SOC. Tudi za zagon vozila to ni problema, ker večin štarterjev itak dela na napetosti pod 10V, ker tudi svinčev akumulator počepne pod 9V pri zagonu.

Skratka nižja napetost boosterja je v tem primeru zaželjena lastnost in niti ne slabost.

Odlična razlaga.

Mi je pa zanimivo, da bi naj bilo 9V dovolj za zagon vozila. Ko sem nazadnje hotel sosedinega Hyundaia zagnati z mojim boosterjem, se je elektronika v avtu sicer pobrala, pri poskusu zagona pa sporočilo nekaj v stilu "prenizka napetost" in seveda niti ni poskusil obrniti. Zelo podobno obnašanje je bilo na Scenicu in Espacu.

Na drugi strani pa 10+ let star kangoo zavrti zaganjač, takoj ko obrneš ključ in nič ne "pametuje" o višini napetosti. In takšnega lahko zaženem.


In tak booster je zame neuporaben. Ampak kot sem že napisal, lahko, da je z mojim nekaj narobe. Zato imam v avtu vedno ene konkretne kable.
 

jezek

Guru
24. jul 2008
3.597
1.500
113
Citroen starta tudi pri 8,2 V. Vsaj ta podatek je naveden v diagnostiki kot najnizja izmerjena vrednost MED vžigom. Je pa res da pomaga kondenzator in ne vem v kakem režimu si delita breme
 
Nazadnje urejeno:

jezek

Guru
24. jul 2008
3.597
1.500
113
Trenutno imajo v Eurospin neke kable. Futrole nisem odpiral, glede na dimenzije in tezo so pomoje kar debeli
 

RoMeX

Guru
20. feb 2008
2.279
764
113
Ta tedn so dost solidni napol zastonj v interdiskontu.

Kolk so kvalitetni težko rečem, ampak če so res 25 kvadrat.. bodo za enga holzwagna vžgat..

 
  • Všeč mi je
Reactions: sixpower