krožišče - desno pravilo

Sulc

Fizikalc
22. avg 2007
949
136
43
Živjo,

v eni temi sem videl, da je nekdo bentil, češ v krožišču desno pravilo ne velja, kako je le starček pozabil na to.

Citat:
a je imel mogoče belega golfa? v četrtek je namreč mene en stardec v belem golfu-avtošoli izsilil. v rondoju pri žalah v LJ je zapeljal direkt pred mene. očitno je mislil, da v rondojih velja desno pravilo in ima tisti, ki pelje v rondo prednost pred tistim, ki je v rondoju

V spominu imam, da tudi v krožišču desno pravilo velja. Ne vem za to krožišče na Žalah, ampak v krožiščih je praviloma na "vstopnih" cestah znak, da prihajaš s stranske ceste. Če tega znaka ni, ima (po desnem pravilu) prednost tisti, ki v krožišče vstopa.
Ker so praktično vsa krožišča opremljena s takimi znaki, smo se kar navadili, da ima prednost tisti, ki kroži po krožišču.

Se motim jaz ali citirani uporabnik? Pomagalo bi mi, če bi poleg trditve videl tudi kakšen tekst (npr. zakonski), ki podpira trditve.

Hvala za konstruktivnost!
 

Odisej

arhivar
Osebje foruma
Administrator
2. sep 2007
7.645
9
113
Alter.si
www.skodelica-s-sliko.com
Po CPPju je vsako krožišče opremljeno z znaki in se moraš po njih ravnat. Nisem še srečal krožišča, ki ne bi bilo pravilno označeno
confused-1.gif


Problem pri dedejih je, da nimajo pojma kako ravnat v krožiščih, znaki pa za njih itq ne veljajo oziroma so že davno pozabili njihov pomen (=so zdaj že tak pomembni k majo 20+ let izpit, da jim ni treba nič več mislit in so oh in sploh
stupid-1.gif


Kar se teksta tiče: če je tam znak "križišče s prednostno cesto" in je v rondoju znak za prednostno cesto, potem je starček v avtšoli naredil prekršek. Če bi se avtor vanj zaletel, bi inštruktor verjetno izgubil licenco, ker je zadevo spregledal in s tem ogzozil tudi svojega učenca. Če pa je vozil sam, se pa sploh ne čudim, ker nekateri inštruktorji za volanom so obup
tongue-1.gif


Lp
 

Sulc

Fizikalc
22. avg 2007
949
136
43
ZVCP:

Citat:
Krožno križišče

48. člen

(1) Na krožnem križišču mora biti promet s prometno signalizacijo urejen tako, da ima voznik na vozišču krožnega križišča prednost pred voznikom, ki se vključuje na to vozišče.
(2) Voznik, ki zapelje na krožno križišče, katerega vozišče ima dva ali več prometnih pasov, se razvrsti na notranji prometni pas in na ta način omogoči vključitev v promet na križišču tudi drugim voznikom, razen če zapušča križišče na najbližjem izvozu ali mu prometna ureditev ali prometna situacija tega ne dovoljuje.
(3) Pri vključevanju na krožno križišče po smernem vozišču, ki ima dva prometna pasova, se vozilo na desnem prometnem pasu razvrsti na zunanji prometni pas, vozilo na levem prometnem pasu pa na notranji prometni pas, vozišča krožnega križišča.
(4) Preden zapusti križišče iz prejšnjega odstavka, se mora voznik razvrstiti na zunanji prometni pas, razen na izvozu, na katerem je s predpisano prometno signalizacijo dovoljeno zavijanje desno tudi z notranjega prometnega pasu.
(5) Na izvozu s krožnega križišča, na katerem je dovoljeno zavijanje desno tudi z notranjega prometnega pasu, mora biti zunanji prometni pas namenjen izključno zavijanju desno.
(6) Z globo 20.000 tolarjev se kaznuje za prekršek voznik, ki ravna v nasprotju z drugim, tretjim ali četrtim odstavkom tega člena.
(7) Z globo najmanj 1,000.000 tolarjev se kaznuje za prekršek pravna oseba ali samostojni podjetnik posameznik, ki ravna v nasprotju s prvim ali petim odstavkom tega člena, odgovorna oseba pa z globo najmanj 100.000 tolarjev.

torej pravi, kako mora biti urejeno krožno križišče.
Nič ne pravi o tem, da bi se morali vozniki v krožišču obnašati kako drugače kot v ostalih križiščih, kar se tiče prednosti.
Kadar krožišče ni tako urejeno (npr. krožišče v gradnji), velja desno pravilo. Tako to razumem jaz.

Ima kdo s tem izkušnje?
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
No pa še nekaj, da razjasnimo:
Kaj pomeni, da ga je stardec izsilil? Ker opažam, da eni smatrajo, da je treba počakati na prazno krožišče, da lahko zapelje noter in tako čakajo nevemkoliko časa. Recimo jaz ne čakam, ampak se dokaj hitro vključujem, mnogo prehitro za večino naših voznikov (pač na tak način, kot sem videl v Nemčiji, Avstriji, Skandinaviji). Da ni tale jamrač eden te sorte?
17758-icon_confused.gif
 

Thrivial

Majstr
19. avg 2007
3.746
255
83
Citat:
Uporabnik keber pravi:
No pa še nekaj, da razjasnimo:
Kaj pomeni, da ga je stardec izsilil?

Izsiljevanje je takrat, ko mora drugi voznik zaradi tvojega manevra zavirati.

A smo razjasnili?
smile-1.gif


lp
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Kaj tuklaj ni jasno? Pred vstopom v krožišče imaš tablo "po potrebi ustavi". Torej prednost ima tisti, ki je na prednostni, torej tisti, ki je že v krožišču.
Razen v Grčiji seveda, kjer pa dejansko velja desno pravilo!
 

Sulc

Fizikalc
22. avg 2007
949
136
43
Citat:
Uporabnik Simon_Vi pravi:
Kaj tuklaj ni jasno? Pred vstopom v krožišče imaš tablo "po potrebi ustavi".

Ni mi, na primer, jasno, čemu si ti površno prebral.
confused-1.gif


Govorim prav o primeru, ko tega znaka ni - recimo, ko krožišče gradijo, "vestni" delavci znakov ne postavijo, po krožišču se pelje jebiveter, ki ima v spominu, da ima kot vozeči v krožišču prednost, potem se v krožišče (brez kakršnegakoli postavljenega znaka) vključi nekdo drug in trčita.
Ne zanima me, zakaj tadva karamboliranca nista bila bolj previdna, ampak samo, kdo je kriv.

Jaz se namreč dnevno vozim skozi tako krožišče (že en čas je v gradnji).
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Vozi tako kot so te, so nas učili. Torej prednost ima tisti, ki je že v krožišču in to je to. Ne odkrivat tistih majhnih luknjic v zakonu. Torej vozi tako , kot vozi raja.
grin1.gif
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Citat:
Uporabnik Sulc pravi:
Jaz se namreč dnevno vozim skozi tako krožišče (že en čas je v gradnji).
Odprt za promet, a brez pravilnih znakov ? Pol je spet kaki "izvajalec" v prekršku.

Po zakonu velja , da ima prednost notranji. Če izvajalec pozabi znak, se pravilo zato ne spremeni.*

Zanimivo, za točko 5 iz zakona pa nisem vedel. Ugibam da večina drugih tudi ne, ker vsak dan vidim kršitev ...

* - v "predzgodovinskih" časih je veljalo, da ima prednost prihajajoči v krožišče. Potem so opazili, da to vodi v zabasanje krožišča, ker jo pač pristoni ne smejo zapustiti, ampak prepustiti prednost prijajajočim, ki jo potem še bolj zabašejo. Potem so pravilo spremenili.
Da imajo v Grčiji obratno pa je zanimivo.
 

pediater

UDBA
18. jul 2007
11.892
0
36
43
Če ima kadarkoli (ni znakov, gradnja...) prednost tisti ki se vključuje v krožišče, je kompletno bistvo krožišča podrto. Kdor je noter je glavni, ostali pa enakomerno kapljajo noter.

Če bi moral notranji čakat zunanjega, bi to trajalo samo par sekund, pa bi bilo kompletno krožišče zabasano.
bonk.gif
 

naliM

Majstr
26. sep 2007
1.394
231
63
Citat:
Uporabnik stein pravi:

Zanimivo, za točko 5 iz zakona pa nisem vedel. Ugibam da večina drugih tudi ne, ker vsak dan vidim kršitev ...

Da imajo v Grčiji obratno pa je zanimivo.

Na račun točke 5 lahko v Mariboru v poljubnem času dneva 'prodaš' avto zavarovalnici, saj je šport lokalcev in nelokalcev, da tudi po 270stopinj rondoja prevozijo po zunanjem pasu in pri tem vozijo preko neprekinjenih črt, ki označujejo izvoz za notranji pas.
stupid-1.gif

Večina jih takoj po izhodu iz rondoja takoj pade na levi pas. Kaj je vzrok temu - je posredi zgolj fizika in centirfugalna sila, ali pa določene prestižnejše znamke avtomobilov enostavno niso prirejene za vožnjo po desnem pasu - pa še danes ne vem.

LP,

Milan

p.s. V Grčiji je tak kaos na cestah, da drug režim v rondojih sploh ne pride do izraza.
smile-1.gif
 

Steve

Guru
13. avg 2007
9.963
1.845
113
glede točke 5 bi pri nas morali v takih krožiščih pasove pri izhodih fizično ločit. Ni druge varjante, ker ogromno bedakov tiste polne črte in narisanih puščic enostavno ne vidi. Če imaš rad svoj avto, je zelo nepametno zavijat iz notranjega pasa ven, ker je velika verjetnost da boš enega bedaka v bok dobil.
Pas bo fizično ločen na krožišču na titovi, ki ga gradijo. Ostale bi lahko za silo vsaj z kačo ločili
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.211
851
113
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Pa si siguren, da je dotični moral bremzat?
dotični je moral bremzati na polno.
konkretno, to je bilo na krožišču pri žalah v LJ, jaz sem zapuščal izvoz na savsko cesto, inštruktor pa je zapeljal iz linhartove direkt pred mene.
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.211
851
113
če pred krožiščem ni nobenih znakov za neprednostno cesto ali vsaj za krožišče, potem bi se ga moralo smatrati kot navadno križišče, kjer ima desni prednost, torej tisti, ki vozi v krišče, pred tistim, ki je že v križišču. ker pa bi bilo dosledno upoštevanje tega pravilo nevarno, ti priporočam, da voziš skozi to "krožišče" previdno in po pameti.
enak primer bi bil npr. če bi vandali pred uvozom v krožišče odbili table. čeprav tabel ne bi bilo več, bi to bilo še vedno krožišče.
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Ja sej to sem že napisal s prvim mojim postom. Ne vem, kaj se sploh komplicira s takim vprašanjem, kdo ima prednost. Razumem, da to sprašuje en 18 letnik, ali pač?
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.667
6.707
113
pri taščici
sass: pa si bil na zunanjem pasu ( v območju prikljjučka Linhartove) ali na srednjem (ali celo notranjem)?
Ker če si dosleden je heba.
Če si bil na zunanjem si bil v prekršku, (beri 2. točko zgornjega člena)
Če si bil na notranjem te avtošola ni "ovirala" si pa ti nekam tvegano "menjal" srednji pas za zunanjega.

Ne to brati kot kritiko tvoji vožnji, ampak kot moje razmišljanje razlagi zakona, ki ga v manjših krožiščih z več izhodi (žale jih ima 5) zelo težko striktno izvajati, sploh v prometni konici in ob znanju slovence o obnašanju v krožišču.

5. točka: rondo Tomačevo. mIslim da imata izvoza bežigrad in Črnuče desni pas ločen s polno črto (ne moreš po desnem pasu nadaljevat vožnje) medtem ko za žale lahko (tam je kao samo en pas z aizvoz čeprav je izvo z precej širok