Kolk je letos že mrtvih...

DizzyReed

Shmoo
5. avg 2007
7.663
220
63
41
Ljubljana Moste
juretov.blog.siol.net
Citat:
Uporabnik stardec pravi:
...zaradi Prometnih nesreč?
Men se zdi, da se je vse skupaj spet začelo poslabševat.
Ko se je pred parimi leti stanje na naših cestah začelo nekako vsaj navidezno izboljševat, ste nekateri trdili, da je to zaradi vinjet. Slučajno pa so te vinjete časovno sovpadale S povišanjem kazni za prometne prekrške.
Kaj zdaj? Vinjete so še skoz, stanje na cesti pa spet postaja slabše.
Počasi bo treba priznat, da vinjete kaj prida ne pripomorejo k izboljšani varnosti. Čas je, da priznate, da manj TEŽKIH nesreč zagotovi zgolj in samo ponovno zvišanje kazni za prometne prekrške. Treba bo počasi misliti, na ponoven dvig kazni za prekrške. Predvsem divjanje in premajhna varnostna razdalja. Ni druge.

stvari se bodo spremenile, ko boste končno dojeli, kdaj s/z predlog!
10.gif
#gramarnazi

šalo na stran. problem je širši. prejšnji dan smo imeli debato na temo neprilagojene hitrosti. nesreči na primorki naj bi botrovala neprilagojena hitrost v kombinaciji z nepravilno ustavljenim vozilom. mi lahko nekdo razloži to famo okoli neprilagojene hitrosti!? npr. ta dotični primer, močno dvomim, da je tovornjak, v tist klanec tam mimo šibal "prehitro". močno dvomim. problem je v nepravilno ustavljenem avtomobilu. pika. in to Romuni/Madžari/Ukrajinci/Bolgari delajo non-stop. včasih se ustavijo na sredi izvoza!! kaj, naj potem stalno vozim 65 km/h na AC, da se bom lahko v vsakem trenutku, ko nekdo drug ali stoji ali vozi v napačno smer ali izsiljuje brez smerokaza ko vskakuje pred mene, ustavil in preprečil nesrečo?!

torej fama o neprilagojeni hitrosti - kolega je že pred leti zbil srno, kjer je omejitev 90 km/h, on je vozil po omejitvi (kar je imel tudi potrjeno), nobenega znaka za nevarnost prečkanja divjadi, in je zbil srno. neprilagojena hitrost. sicer ne vem točno, kakšen je bil epilog, je imel kako kazen ali ne, ampak vseeno - če voziš po omejitvi, kako za vraga je potem to neprilagojena hitrost? kako za vraga kamionar, ki recimo vozi po omejitvi 80 km/h (oz. v klanec še manj) vozi z neprilagojeno hitrostjo?

vse prevečkrat imam občutek, da se dela samo na tem - alkohol in hitrost, hitrost in alkohol. pa še malo več o hitrosti. ja, res je, tudi, ampak po lastnih izkušnjah doživim predvsem to:
- vrivanje pred mene, ko držim neko varnostno razdaljo, največkrat brez uporabe smerokaza
- stalna vožnja po prehitevalnem pasu, tudi če je vozni pas prost (in velikokrat precej pod omejitvijo, sploh čez predore recimo, 100 km/h omejitev, oni pa 80 km/h)
- dežuje, ljudje pa uporabljajo meglenke - ne vem, sem samo jaz tak, ampak mene to, predvsem v dežju, izredno zaslepi in je nevarno
- neupoštevanje prednosti/neprednosti
- vožnja v napačno smer
- stanje policijskih patrulj na uvozih oz. na odstavnih pasovih, kjer merijo hitrost
13.gif
mislim, po vseh teh nesrečah in nevarnih situacijah se oni sparkirajo na nevarna mesta, da bodo skrbeli za varnost, medtem ko so sami zelo nevarni
- zadrga, kaj je že to, dajmo se raje nagužvat na en pas in ne spustiti nikogar predse, ker se itak štulijo, kot pa da bi se na koncu oba pasova na princip zadrge združila v enega - s tem pohitriš vse skupaj, in seveda tudi zmanjšaš dolžino zastoja
- križišče zabasati do kraja, in ne spustiti nikogar mimo, naj se ve, kdo je "jači", in spet, podobna logika, kot zgoraj - če pustiš prostor v sredini križišča, se vse skupaj precej pohitri in ne oviraš drug drugega ...

saj ni čudno, da potem komu kdaj poči film in naredi peezdarijo ... pa do hitrosti in alkota sploh še nisem prišel. alko - ja, tega res ne odobravam. ampak - hitrost. če se sam peljem po AC 140 km/h, 150 km/h, po pravilih, torej z varnostno razdaljo, opazujem promet okoli sebe, uporabljam smerokaze in ostale cestno-prometne predpise (razen hitrostnega
tongue-1.gif
) mislim, da sem precej manj nevaren, kot vsi teli zgoraj navedeni ...

pa verjetno bi lahko (žal) še našteval. priznam, ponavadi sem na cesti vedno po števcu cca. +10. in mi ni problem počakati koga, da se vključi, dati prednost, počakati nekoga, da prehiti drugega na AC, tudi če po polžje, pač nekdo ne zmore. ampak - je tako težko dati smerokaz, preveriti dogajanje okoli sebe, nekaj varno narediti? ker še zdaleč nismo sami na cesti ...
 

stardec

AlterTroll 2015
19. nov 2007
11.382
2.028
113
Citat:
Uporabnik Pepe pravi:
Država mora "vzgajati", ne pa ustrahovati. Torej, naj ne dela tistega, kar se je denimo dogajalo pred nekaj desetletji na drugih področjih.
Višje kazni torej NE, več nadzora DA. Naše kazni je treba znižati. Vključiti je potrebno sodobna tehnična pomagala in prilagoditi zakonodajo, da jih bo možno učinkovito uporabljati. Sistem mora biti tak, da bo ujel vsaj nekaj odstotkov kršitev in jih tudi sankcioniral. Ne pa sedanji sistem, kjer ne dobimo niti promila kršitev, imamo pa kazni, da polnimo malho kot smo ujeli 90 % kršitev. Dober zgled za učinkovit sistem bi lahko bili radarji v MB, če se ne bi razpletlo kot se je. Zanimivo, da ni nobenega revolta pri sekcijskem merjenju skozi trojanske predore, čeprav na kilometre smrdi po korupciji in sumljivi praksi. DARS-u bo nekdo postavil drago opremo povsem brezplačno, potem pa bo MNZ to opremo nekaj časa uporabljalo in tudi sankcioniralo kršitelje. Na koncu bodo opremo brezplačno še odstranili. Ali je kdo že videl božička? MNZ sankcionira na osnovi opreme, ki ni njihova, niti v lasti organa državne ali lokalne skupnosti. DARS je podjetje kot vsako drugo. Danes je slučajno v državni lasti.
Vsako leto naraste promet za nekaj %. Če bi bilo vse po starem, bi vsako leto naraslo število mrtvih za enak delež. Spremembe so vidne. Po mojem je največji delež v manj mrtvih zaradi novih vozil. Nekaj pa prinese tudi boljša infrastruktura in možnost uporabe (vinjete).


Ne vem kako bi vam napisal, da boste razumeli in da mi ne boste spet očitali, da, kao, zagovarjam alkohol in vožnjo v nasprotno smer. NE, NE ZAGOVARJAM TEGA!!!!!
Ampak, dejte, lepo, vas prosm, razmislit malo.
Alkohol?
Seveda je to lahko problem. Ampak, če izhajate iz dejstva, da je alkoholizem pač nekakšna odvisnost ali bolezen, potem nesreče zaradi te bolezni ne moreš reševat z kaznovanjem. Bolezen oziroma odvisnost od alkohola ali mamil, ne moreš ozdravit s kaznijo. Ne moreš. Bolezni ne zdraviš s kaznijo. Bolezen se zdravi s takšno ali drugačno medicinsko, alternativno itd...terapijo.
Če ti ISKRENO hočeš rešit problem alkoholizma na cesti ali odvisnosti ter vožnjo pod vplivoim mamil, potem moraš ta dva problema reševat s zdravljenjem, terapijo,..ne pa z denarno kaznijo. Denarna kazen definitivno ne bo učinkovala in ozdravila neko zasvojenost ali odvisnost. Denarna kazen učinkuje na prekrške, kateri se delajo pri "zdravi" pameti . Denarna kazen je smiselna v primerih, kjer se prekrški delajo brez odvisnosti. Kateri se npr delajo zaradi postavljanja, petelinjenja, objestnosti, užitka, lahkomiselnosti, mladostne, norosti itd.........v takih primerih bo denarna kazen učinkovita. Pri boleznih in odvisnikih ne bo.
Prav tako ne bo denarna kazen rešila problema vožnje kontra po AC. Noben denar, nobena denarna kazen ne bo preprečila vožnje kontra. Nobena kazen. Ni šans. Ker vožnja kontra se zgodi VEDNO (razen tiste, če se gredo stavit, samomori itd..) zaradi nekakšne zmedenosti, slabe inajdlivosti, spregledanja znaka, ali počasnejšega delovanja možganov katere nas in VAS v starosti VSE čaka. Seveda če boste imeli srečo in starost tudi dočakali. Ne moreš ti starosti ter posledice staranja in zmedenosti preprečit z DENARNIM kaznovanjem. NE MOREŠ. NI ŠANS. Denarna kazen ne bo preprečila ZMOTNE vožnje kontra. Verjemte da ne, pa če ta kazen znaša milijarde in milijarde, ali pa dosmrtno ječo. Ne bo tega preprečilo.
Torej, denarna kazen učinkuje samo in zgolj pri prekrških, katere delajo zdravi ljudje, NAMENOMA, pri prekleto polni zavesti. In divjanje ter vožnja s prekratko varnostno razdaljo sta taka dva specifična prekrška, katera se komot uredi s sankcijo denarnega kaznovanja. VSAK ampak prav vsak divja po cesti iz čiste objestnosti in hvalisanja in VSAK prav vsak, ki vozi nekomu tik za ritjo, to dela iz čiste objestnosti, NAMENOMA in hvalisanja. To pa se z denarno kaznijo DA poštimat. In ta dva vzroka nesreč sta NAJPOGOSTEJŠA. DEFINITIVNO IN 100 %

Itak vem, da napisanega večina ne bo skapirala, ampak probal sem. Mogoče pa bo kdo.
 
Nazadnje urejeno:

stardec

AlterTroll 2015
19. nov 2007
11.382
2.028
113
Citat:
Uporabnik DizzyReed pravi:
Citat:
Uporabnik stardec pravi:
...zaradi Prometnih nesreč?
Men se zdi, da se je vse skupaj spet začelo poslabševat.
Ko se je pred parimi leti stanje na naših cestah začelo nekako vsaj navidezno izboljševat, ste nekateri trdili, da je to zaradi vinjet. Slučajno pa so te vinjete časovno sovpadale S povišanjem kazni za prometne prekrške.
Kaj zdaj? Vinjete so še skoz, stanje na cesti pa spet postaja slabše.
Počasi bo treba priznat, da vinjete kaj prida ne pripomorejo k izboljšani varnosti. Čas je, da priznate, da manj TEŽKIH nesreč zagotovi zgolj in samo ponovno zvišanje kazni za prometne prekrške. Treba bo počasi misliti, na ponoven dvig kazni za prekrške. Predvsem divjanje in premajhna varnostna razdalja. Ni druge.

stvari se bodo spremenile, ko boste končno dojeli, kdaj s/z predlog!
10.gif
#gramarnazi

šalo na stran. problem je širši. prejšnji dan smo imeli debato na temo neprilagojene hitrosti. nesreči na primorki naj bi botrovala neprilagojena hitrost v kombinaciji z nepravilno ustavljenim vozilom. mi lahko nekdo razloži to famo okoli neprilagojene hitrosti!? npr. ta dotični primer, močno dvomim, da je tovornjak, v tist klanec tam mimo šibal "prehitro". močno dvomim. problem je v nepravilno ustavljenem avtomobilu. pika. in to Romuni/Madžari/Ukrajinci/Bolgari delajo non-stop. včasih se ustavijo na sredi izvoza!! kaj, naj potem stalno vozim 65 km/h na AC, da se bom lahko v vsakem trenutku, ko nekdo drug ali stoji ali vozi v napačno smer ali izsiljuje brez smerokaza ko vskakuje pred mene, ustavil in preprečil nesrečo?!

torej fama o neprilagojeni hitrosti - kolega je že pred leti zbil srno, kjer je omejitev 90 km/h, on je vozil po omejitvi (kar je imel tudi potrjeno), nobenega znaka za nevarnost prečkanja divjadi, in je zbil srno. neprilagojena hitrost. sicer ne vem točno, kakšen je bil epilog, je imel kako kazen ali ne, ampak vseeno - če voziš po omejitvi, kako za vraga je potem to neprilagojena hitrost? kako za vraga kamionar, ki recimo vozi po omejitvi 80 km/h (oz. v klanec še manj) vozi z neprilagojeno hitrostjo?

vse prevečkrat imam občutek, da se dela samo na tem - alkohol in hitrost, hitrost in alkohol. pa še malo več o hitrosti. ja, res je, tudi, ampak po lastnih izkušnjah doživim predvsem to:
- vrivanje pred mene, ko držim neko varnostno razdaljo, največkrat brez uporabe smerokaza
- stalna vožnja po prehitevalnem pasu, tudi če je vozni pas prost (in velikokrat precej pod omejitvijo, sploh čez predore recimo, 100 km/h omejitev, oni pa 80 km/h)
- dežuje, ljudje pa uporabljajo meglenke - ne vem, sem samo jaz tak, ampak mene to, predvsem v dežju, izredno zaslepi in je nevarno
- neupoštevanje prednosti/neprednosti
- vožnja v napačno smer
- stanje policijskih patrulj na uvozih oz. na odstavnih pasovih, kjer merijo hitrost
13.gif
mislim, po vseh teh nesrečah in nevarnih situacijah se oni sparkirajo na nevarna mesta, da bodo skrbeli za varnost, medtem ko so sami zelo nevarni
- zadrga, kaj je že to, dajmo se raje nagužvat na en pas in ne spustiti nikogar predse, ker se itak štulijo, kot pa da bi se na koncu oba pasova na princip zadrge združila v enega - s tem pohitriš vse skupaj, in seveda tudi zmanjšaš dolžino zastoja
- križišče zabasati do kraja, in ne spustiti nikogar mimo, naj se ve, kdo je "jači", in spet, podobna logika, kot zgoraj - če pustiš prostor v sredini križišča, se vse skupaj precej pohitri in ne oviraš drug drugega ...

saj ni čudno, da potem komu kdaj poči film in naredi peezdarijo ... pa do hitrosti in alkota sploh še nisem prišel. alko - ja, tega res ne odobravam. ampak - hitrost. če se sam peljem po AC 140 km/h, 150 km/h, po pravilih, torej z varnostno razdaljo, opazujem promet okoli sebe, uporabljam smerokaze in ostale cestno-prometne predpise (razen hitrostnega
tongue-1.gif
) mislim, da sem precej manj nevaren, kot vsi teli zgoraj navedeni ...

pa verjetno bi lahko (žal) še našteval. priznam, ponavadi sem na cesti vedno po števcu cca. +10. in mi ni problem počakati koga, da se vključi, dati prednost, počakati nekoga, da prehiti drugega na AC, tudi če po polžje, pač nekdo ne zmore. ampak - je tako težko dati smerokaz, preveriti dogajanje okoli sebe, nekaj varno narediti? ker še zdaleč nismo sami na cesti ...
To, kar si ti naklofal so rešitve in problemi, katerih reševanje bi pripomoglo k boljši pretočnosti, hitrejšemu in bolj prijetnnem odvijanju prometa. To kar si ti naklofal, niso neki tako bistveni in ključni problemi, ki dejansko kljubujejo vzroku smrti. To kar si ti naklofal so predvsem problemi, ki jih imajo/te živčkoti in nestrpneži v prometu. To so problemi tistih, ki nesreče posledično potem povzročajo.
 

stardec

AlterTroll 2015
19. nov 2007
11.382
2.028
113
ksziksfp (ker sem zadnji in ker sem fejst poba).
Aja še to.
Več policije na cesti po mojem ni realno možno . Ker med dvema miljonoma slovenskih mandeljcev ne moreš imet miljon polcajev na cesti. Potem bi bil vsak drug slovenski državljan polcaj. Tolk pa bi jih rabili, da bi lahko učinkovito kontrolirali promet in prekrške
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.213
851
113
Citat:
Uporabnik DizzyReed pravi:
...
šalo na stran. problem je širši. prejšnji dan smo imeli debato na temo neprilagojene hitrosti. nesreči na primorki naj bi botrovala neprilagojena hitrost v kombinaciji z nepravilno ustavljenim vozilom. mi lahko nekdo razloži to famo okoli neprilagojene hitrosti!? npr. ta dotični primer, močno dvomim, da je tovornjak, v tist klanec tam mimo šibal "prehitro". močno dvomim. problem je v nepravilno ustavljenem avtomobilu. pika. in to Romuni/Madžari/Ukrajinci/Bolgari delajo non-stop. včasih se ustavijo na sredi izvoza!! kaj, naj potem stalno vozim 65 km/h na AC, da se bom lahko v vsakem trenutku, ko nekdo drug ali stoji ali vozi v napačno smer ali izsiljuje brez smerokaza ko vskakuje pred mene, ustavil in preprečil nesrečo?!
...
razlaga (ne)prilagojene hitrosti je čisto enostavna. to je tista hitrost, pri kateri lahko varno ustaviš pred stoječo oviro na cesti pred tabo, ki je še znotraj tvojega vidnega območja. če je recimo tvoja pot ustavljanja pri hitrosti 60 km/h znaša 30m (govorim na pamet), ti pa okoli ovinka vidiš cesto le 25m naprej, pomeni da voziš z neprilagojeno hitrostjo. ali tvoj dotični primer: če je tovornjak vozil z varnostno razdaljo 1-2 dolžini tovornjaka (kar je običaj pri skupinah tovornjakov na AC), je videl naprej manj kot 30m, posledično je pri hitrosti 100km/h zagotovo vozil z neprilagojeno hitrostjo, saj enostavno ni imel dovolj časa da bi se ustavil pred oviro na počasnem pasu ali zamenjal pas.
 

stardec

AlterTroll 2015
19. nov 2007
11.382
2.028
113
Citat:
Uporabnik sass pravi:
Citat:
Uporabnik DizzyReed pravi:
...
šalo na stran. problem je širši. prejšnji dan smo imeli debato na temo neprilagojene hitrosti. nesreči na primorki naj bi botrovala neprilagojena hitrost v kombinaciji z nepravilno ustavljenim vozilom. mi lahko nekdo razloži to famo okoli neprilagojene hitrosti!? npr. ta dotični primer, močno dvomim, da je tovornjak, v tist klanec tam mimo šibal "prehitro". močno dvomim. problem je v nepravilno ustavljenem avtomobilu. pika. in to Romuni/Madžari/Ukrajinci/Bolgari delajo non-stop. včasih se ustavijo na sredi izvoza!! kaj, naj potem stalno vozim 65 km/h na AC, da se bom lahko v vsakem trenutku, ko nekdo drug ali stoji ali vozi v napačno smer ali izsiljuje brez smerokaza ko vskakuje pred mene, ustavil in preprečil nesrečo?!
...
razlaga (ne)prilagojene hitrosti je čisto enostavna. to je tista hitrost, pri kateri lahko varno ustaviš pred stoječo oviro na cesti pred tabo, ki je še znotraj tvojega vidnega območja. če je recimo tvoja pot ustavljanja pri hitrosti 60 km/h znaša 30m (govorim na pamet), ti pa okoli ovinka vidiš cesto le 25m naprej, pomeni da voziš z neprilagojeno hitrostjo. ali tvoj dotični primer: če je tovornjak vozil z varnostno razdaljo 1-2 dolžini tovornjaka (kar je običaj pri skupinah tovornjakov na AC), je videl naprej manj kot 30m, posledično je pri hitrosti 100km/h zagotovo vozil z neprilagojeno hitrostjo, saj enostavno ni imel dovolj časa da bi se ustavil pred oviro na počasnem pasu ali zamenjal pas.
Tako je.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.478
5.016
113
Seveda je ta razlaga za take, ki ne vedo računati povsem primerna. Kdor zna računati ve, da je po tej razlagi prilagojena hitrost neka številka, ki limitira proti 0. Razlog je v tem:
1. "znotraj vidnega polja" - vidno polje je nek imaginarni pojem. Nikoli ne vidiš vsega, ker imajo prav vsa vozila ovire, ki pogled preprečujejo (na primer stebrički) in ker imaš na cesti nenehno ovire, ki preprečujejo optimalni pogled. Naši možgani jih bolj kot ne avtomatsko ignorirajo in mislijo, da vidijo vse. Zato kamionar nagazi na nekoga, ko kamion pred njim menja vozni pas in se mu nenadoma opre pogled na sranje na cesti. Na primer prejšnji petek so državni taborniki z valuki na štajerski avtocesti delali zgago, dimne zavese (verjetno so obstali - kaj sploh išče vojaško terensko vozilo na avtocesti?) in že je prišlo do naleta kamiona zaradi te situacije. No, taborniki so v oblaku dima potem vozili s 30 km/h naprej. Trije valuki, če sem prav videl, ker se mi zdi, da so bili za patrije premali, kolc pa z nasprotnega voznega pasa nisem imel čas šteti.
2. Pri razlagi je pot zaustavljanja zadeva, ki rabi najmanj razdalje. Več rabijo ljudje za reakcijski čas. Če gledamo točno v smeri vožnje je cca 1 sekunda in pri tem pri 60 km/h prevozimo 17 metrov, če pa vozimo bolj po predpisih in opazujemo tudi okolico vozila v ogledalih, pa bo reakcijski čas v neugodnem trenutku 2 ali 3 sekunde.
Pomisli nato, ko boš naslednjič v slabše pregleden ovinek vozil s hitrostjo večjo od 10 km/h.

@stardec: vsak prekršek je lahko posledica objestnosti in posledica napake. Sploh pri hitrostnih omejitvah moraš biti pri nas pogosto ekspert. Sredi lepi koruznih njiv pozabiš, da je še naselje, v naselju dvignjejo omejitev hitrosti na denimo 70 km/h, pozabiš, da prvo križišče razveljavi to in je spet 50 km/h. Biti pa moraš seveda tudi mali ekspert, da ugotoviš, kaj je križišče, kaj pa dovoz na cesto...
 

DizzyReed

Shmoo
5. avg 2007
7.663
220
63
41
Ljubljana Moste
juretov.blog.siol.net
Citat:
Uporabnik stardec pravi:

To, kar si ti naklofal so rešitve in problemi, katerih reševanje bi pripomoglo k boljši pretočnosti, hitrejšemu in bolj prijetnnem odvijanju prometa. To kar si ti naklofal, niso neki tako bistveni in ključni problemi, ki dejansko kljubujejo vzroku smrti. To kar si ti naklofal so predvsem problemi, ki jih imajo/te živčkoti in nestrpneži v prometu. To so problemi tistih, ki nesreče posledično potem povzročajo.

no, pa mi razloži, kako to ni problem. pelješ po cesti, zapelješ pravilno v krožišče, ko ti skozi krožišče naenkrat prileti nekdo, ki več kot očitno ni upošteval pravil vožnje v krožišču ... če ne bi odreagiral kot sem in če se moj avto ne bi praktično na mestu ustavil (pri mestni vožnji), bi konkretno počilo ... ali pa vožnja v nasprotno smer - tam ti itak ne pomaga nič, pa če voziš 60, 100, 130 ali pa 150. če ti nekdo pripelje nasproti po napačni strani, si odvisen zgolj in samo od sreče ... in kot sem že velikokrat rekel - takemu se da obtožnica "namerni poskus uboja". če bi bila ta kazen veljavna, bi verjetno precej upadel odstotek vožnje v napačno smer.

pelješ po AC, prehitevaš tovornjake - kar naenkrat en od tovornjakov brez česarkoli skoči pred mene in spet gre na milimetre. pa niso tu samo tovornjaki, to tudi vozniki osebnih vozil zelo radi počnejo. puf pred mene, brez kakršnega koli smerokaza ali česarkoli. in ko rešiš takole tri, štiri situacije, ne v enem dnevu, ampak v eni poti, veš, da ti poči film in si potem "živčko". in zanimivo, če je to potem problem tistih, ki nesreče povzročajo/povzročamo, kako za vraga sem potem ta teden v enem dnevu preprečil 3 nesreče!?

o neprilagojeni hitrosti pa - glede na to pravilo, dajmo potem spustit najvišje hitrosti za 50% in se bomo vsi varno vozili, ker danes je promet preveč nepredvidljiv.
 

MrDaco

Guru
11. sep 2007
11.751
5.906
113
Citat:
Uporabnik sass pravi:
Citat:
Uporabnik DizzyReed pravi:
...
šalo na stran. problem je širši. prejšnji dan smo imeli debato na temo neprilagojene hitrosti. nesreči na primorki naj bi botrovala neprilagojena hitrost v kombinaciji z nepravilno ustavljenim vozilom. mi lahko nekdo razloži to famo okoli neprilagojene hitrosti!? npr. ta dotični primer, močno dvomim, da je tovornjak, v tist klanec tam mimo šibal "prehitro". močno dvomim. problem je v nepravilno ustavljenem avtomobilu. pika. in to Romuni/Madžari/Ukrajinci/Bolgari delajo non-stop. včasih se ustavijo na sredi izvoza!! kaj, naj potem stalno vozim 65 km/h na AC, da se bom lahko v vsakem trenutku, ko nekdo drug ali stoji ali vozi v napačno smer ali izsiljuje brez smerokaza ko vskakuje pred mene, ustavil in preprečil nesrečo?!
...
razlaga (ne)prilagojene hitrosti je čisto enostavna. to je tista hitrost, pri kateri lahko varno ustaviš pred stoječo oviro na cesti pred tabo, ki je še znotraj tvojega vidnega območja. če je recimo tvoja pot ustavljanja pri hitrosti 60 km/h znaša 30m (govorim na pamet), ti pa okoli ovinka vidiš cesto le 25m naprej, pomeni da voziš z neprilagojeno hitrostjo. ali tvoj dotični primer: če je tovornjak vozil z varnostno razdaljo 1-2 dolžini tovornjaka (kar je običaj pri skupinah tovornjakov na AC), je videl naprej manj kot 30m, posledično je pri hitrosti 100km/h zagotovo vozil z neprilagojeno hitrostjo, saj enostavno ni imel dovolj časa da bi se ustavil pred oviro na počasnem pasu ali zamenjal pas.

Če tovornjak vozi z varnostno razdaljo 1- 2 vozil, kako pri vragu se je tukaj prikazal in ustavil Romun. Ne serji klamf no. Dizzy je čisto prav napisal. Prilagojena hitrost je prilagojena le če je vozilo parkirano. Pika! Tukaj ni debate!
 
Nazadnje urejeno:

stardec

AlterTroll 2015
19. nov 2007
11.382
2.028
113
Zate sem itak v naprej računal da ne boš skapiral, pa ti bom še vseeno malo razlagal, ker si glih ti.
V krožiščih so nekako že po defoltu hitrosti manjše, zato na teh mestih ni ravno veliko SMRTNIH nesreč. So razni trki, dotiki, oplazenje in podobno, ampak to v večini primerih ni smrtno nevarno.

Pa še o vožnji v nasprotno smer
Če sva poštena, je vožnja v nasprotno smer dosti bolj nevarna na dvosmernih cestah kot pa na avtocestah. Na dvosmerni cesti obstaja nevarnost, da ti nekdo nasproti zavije nenadoma in naenkrat. Pač nenadoma skoči predte. Ne moreš naredit nič. Pok. Smrt. Truga, žara...Je tako?
Na avtocesti pa je relativno manj nevarno, če nekdo vozi kontra, seveda v predpostavki, da ti na prehitevalnem pasu prehitevaš, z zadostno varnostno razdaljo pred seboj vozečim . Če imaš ti na AC dovolj prostostora pred sabo in zadosten pregled pred sabo, se boš že nekako umaknil nazaj na vozni pas, ker na AC se praktično ne more zgodit nenadni skok nasproti vozečega, kot se to dogaja na dvosmernih cestah. Na AC "kontraš" po navadi pripelje iz nekega izhoda. Ne pripelje za nekom. Seveda pa na AC nastane problem, ker na prehitevalnem pasu vsi vozijo s premajhno varnostno razdaljo in zato ne morejo tistega ki gre kontra, zagledati še pravi čas, da bi se mu umaknili. Torej na AC je treba po prehitevalnem pasu prehitevati z večjo varnostno razdaljo, pa so takše nevarne situacije celo nekako rešljive.
Zaradi kontra vožnje po AC umre na slo cestah približno en ali dva čoveka letno. Zaradi kontra vožnje na dvosmernih cestah pa mnogo več.
Bo držalo?
Kapiš?
 

stardec

AlterTroll 2015
19. nov 2007
11.382
2.028
113
Citat:
Uporabnik MrDaco pravi:
Citat:
Uporabnik sass pravi:
Citat:
Uporabnik DizzyReed pravi:
...
šalo na stran. problem je širši. prejšnji dan smo imeli debato na temo neprilagojene hitrosti. nesreči na primorki naj bi botrovala neprilagojena hitrost v kombinaciji z nepravilno ustavljenim vozilom. mi lahko nekdo razloži to famo okoli neprilagojene hitrosti!? npr. ta dotični primer, močno dvomim, da je tovornjak, v tist klanec tam mimo šibal "prehitro". močno dvomim. problem je v nepravilno ustavljenem avtomobilu. pika. in to Romuni/Madžari/Ukrajinci/Bolgari delajo non-stop. včasih se ustavijo na sredi izvoza!! kaj, naj potem stalno vozim 65 km/h na AC, da se bom lahko v vsakem trenutku, ko nekdo drug ali stoji ali vozi v napačno smer ali izsiljuje brez smerokaza ko vskakuje pred mene, ustavil in preprečil nesrečo?!
...
razlaga (ne)prilagojene hitrosti je čisto enostavna. to je tista hitrost, pri kateri lahko varno ustaviš pred stoječo oviro na cesti pred tabo, ki je še znotraj tvojega vidnega območja. če je recimo tvoja pot ustavljanja pri hitrosti 60 km/h znaša 30m (govorim na pamet), ti pa okoli ovinka vidiš cesto le 25m naprej, pomeni da voziš z neprilagojeno hitrostjo. ali tvoj dotični primer: če je tovornjak vozil z varnostno razdaljo 1-2 dolžini tovornjaka (kar je običaj pri skupinah tovornjakov na AC), je videl naprej manj kot 30m, posledično je pri hitrosti 100km/h zagotovo vozil z neprilagojeno hitrostjo, saj enostavno ni imel dovolj časa da bi se ustavil pred oviro na počasnem pasu ali zamenjal pas.

Če tovornjak vozi z varnostno razdaljo 1- 2 vozil, kako pri vragu se je tukaj prikazal in ustavil Romun. Ne serji klamf no. Dizzy je čisto prav napisal. Prilagojena hitrost je prilagojena le če je vozilo parkirano. Pika! Tukaj ni debate!
O je debata je. Ni pike.
Neprilagojena hitrost je to kar ti je sass razložil.
So pa še tudi drugi vzroki nesreč. To vsi vemo. Ampak največ nesreč je ravno zaradi neprilagojene hitroisti in premajhne varnostne razdalje.
Tle pa je pika in tle pa res ni debate.
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.213
851
113
Citat:
Uporabnik MrDaco pravi:
Če tovornjak vozi z varnostno razdaljo 1- 2 vozil, kako pri vragu se je tukaj prikazal in ustavil Romun. Ne serji klamf no. Dizzy je čisto prav napisal. Prilagojena hitrost je prilagojena le če je vozilo parkirano. Pika! Tukaj ni debate!
edina razlaga, ki mi pade na pamet je, da je tovornjak pred njim, ki mu je zastiral pogled, v zadnjem trenutku zamenjal pas. ne vidim druge razlage, zakaj bi drugače nekdo, ki bi videl 100+m naprej, brez zaviranja nabasal na stoječe vozilo.
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.213
851
113
Citat:
Uporabnik DizzyReed pravi:
...

o neprilagojeni hitrosti pa - glede na to pravilo, dajmo potem spustit najvišje hitrosti za 50% in se bomo vsi varno vozili, ker danes je promet preveč nepredvidljiv.

ne vem če si razumel poanto, ampak najvišja dovoljena hitrost in pa hitrost, prilagojena razmeram na nekem odseku ceste, sta dva različna pojma.
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.213
851
113
Citat:
Uporabnik Pepe pravi:
... Biti pa moraš seveda tudi mali ekspert, da ugotoviš, kaj je križišče, kaj pa dovoz na cesto...
definicija križišča je enostavna, namreč pogoj za križišče je prometni znak (trikotnik, stop, znak za križišče, ...). če nobenega znaka ni, tudi križišča ni (če pustimo nekaj specifičnih izjem).
tiste tvoje solate na začetku teksta pa ne vem, če ma smisel komentirat, saj negiraš mojo razlago in jo hkrati potrjuješ (ovire na cesti, ki ti zmanjšujejo pregled)
 

MrDaco

Guru
11. sep 2007
11.751
5.906
113
Citat:
Uporabnik stardec pravi:
Citat:
Uporabnik MrDaco pravi:
Citat:
Uporabnik sass pravi:
Citat:
Uporabnik DizzyReed pravi:
...
šalo na stran. problem je širši. prejšnji dan smo imeli debato na temo neprilagojene hitrosti. nesreči na primorki naj bi botrovala neprilagojena hitrost v kombinaciji z nepravilno ustavljenim vozilom. mi lahko nekdo razloži to famo okoli neprilagojene hitrosti!? npr. ta dotični primer, močno dvomim, da je tovornjak, v tist klanec tam mimo šibal "prehitro". močno dvomim. problem je v nepravilno ustavljenem avtomobilu. pika. in to Romuni/Madžari/Ukrajinci/Bolgari delajo non-stop. včasih se ustavijo na sredi izvoza!! kaj, naj potem stalno vozim 65 km/h na AC, da se bom lahko v vsakem trenutku, ko nekdo drug ali stoji ali vozi v napačno smer ali izsiljuje brez smerokaza ko vskakuje pred mene, ustavil in preprečil nesrečo?!
...
razlaga (ne)prilagojene hitrosti je čisto enostavna. to je tista hitrost, pri kateri lahko varno ustaviš pred stoječo oviro na cesti pred tabo, ki je še znotraj tvojega vidnega območja. če je recimo tvoja pot ustavljanja pri hitrosti 60 km/h znaša 30m (govorim na pamet), ti pa okoli ovinka vidiš cesto le 25m naprej, pomeni da voziš z neprilagojeno hitrostjo. ali tvoj dotični primer: če je tovornjak vozil z varnostno razdaljo 1-2 dolžini tovornjaka (kar je običaj pri skupinah tovornjakov na AC), je videl naprej manj kot 30m, posledično je pri hitrosti 100km/h zagotovo vozil z neprilagojeno hitrostjo, saj enostavno ni imel dovolj časa da bi se ustavil pred oviro na počasnem pasu ali zamenjal pas.

Če tovornjak vozi z varnostno razdaljo 1- 2 vozil, kako pri vragu se je tukaj prikazal in ustavil Romun. Ne serji klamf no. Dizzy je čisto prav napisal. Prilagojena hitrost je prilagojena le če je vozilo parkirano. Pika! Tukaj ni debate!
O je debata je. Ni pike.
Neprilagojena hitrost je to kar ti je sass razložil.
So pa še tudi drugi vzroki nesreč. To vsi vemo. Ampak največ nesreč je ravno zaradi neprilagojene hitroisti in premajhne varnostne razdalje.
Tle pa je pika in tle pa res ni debate.

Pojem prilagojena hitrost, bi morala biti takšna kot je omejitev. Zakaj je potem omejitev postavljena (aja za kasiranje a ne)? Pri nas pa je neprilagojena hitrost že ko se vozilo premika. Zakaj? Prilagojena hitrost je tista, v kateri se pri vseh nepričakovanih dogodkih lahko varno ustaviš. In to je hitrost ki je zelo blizu ničle. Pelješ se po ravni cesti recimo 10 kilometov manj kot je omejitev. A je ta hitrost prilagojena ali ni. Ne ni! Ker v naslednjem trenutku lahko pred tebe zgrmi meteoritski kamen, ki se je odtrgal od Orionovega prstana in je padel tik pred tebe. Ti se valda nisi mogel ustavit, ker si vozi 40km/h in si ga nagazil, tako da imaš sedaj polomljen odbijač. In ja vozil si z neprilagojeno hitrostjo. Nisi predvideval da bo pred tebe padel meteorit. In tako je iz dneva v dan iz metra v meter....
Nauk je; nobena hitrost ni prilagojena, razen če je vozilo parkirano v garaži. PIKA!
 
Nazadnje urejeno:

sass

Guru
1. sep 2007
5.213
851
113
kaj ko bi se za začetek omejili na dogodke, ki so realni. pokvarjena vozila na odstavnih pasovih, kosi pnevmatik na vseh pasovih AC; kamenje, razsuti tovor, kolesarji sredi ceste, stoječi traktoristi itd itd so povsem realni dogodki, ki se vsak dan dogodijo nevem kolikokrat, tudi jaz sem jih v svoji 20-letni vozniški karieri že velikokrat doživel. in te dogodke lahko enostavno obvladaš z uporabo pojma "prilagojena hitrost", katerega definicijo sem ti napisal zgoraj. vsi ti dogodki imajo namreč eno skupno lastnost: gre za mirujočo oviro na cesti, katero lahko pravočasno opaziš, če le vidiš dovolj daleč in in voziš primerno hitro.
po drugi strani padci meteoritov, laserski žarki s klingonskih ladij ter napadi podzemnih črvov niso ravno dogodki, ki bi se redno dogajali, poleg tega jih ne bi preprečil niti če bi stal pri miru, zato o njih nima smisla debatirati.
 

Gavran

direktor!
22. jul 2007
9.130
5.073
113
Nuku`Alofa
Citat:

V Evropski Uniji (EU) k vsaki tretji nesreči s smrtnim izidom prispevata cestna infrastruktura in konstrukcija cest (Spremljevalni dokument k Predlogu direktive Evropskega parlamenta in Sveta o izboljšanju varnosti cestne infrastrukture, TRANS 260 CODEC 1095).
https://sl.wikipedia.org/wiki/Prometna_nesreča

Pri nas pa so "odgovorni" totalno neodgovorni in v statistiki vzrokov prometnih nesreč je cesta nekje blizu ničle, "krivo" je vse ostalo, od illuminatov naprej.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.265
1.894
113
Mislim da je trenutno pri nas glavni problem izsiljevanje prednosti...pa ne vem a je to ignoranca šoferjev ali posledica manjka časa, ker nam ga moderna tehnika toooliko pobere da noben več nima časa počakat sekundo ali dve..
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.213
851
113
Citat:
Uporabnik Pepe pravi:
Seveda je ta razlaga za take, ki ne vedo računati povsem primerna. Kdor zna računati ve, da je po tej razlagi prilagojena hitrost neka številka, ki limitira proti 0. Razlog je v tem:
1. "znotraj vidnega polja" - vidno polje je nek imaginarni pojem. Nikoli ne vidiš vsega, ker imajo prav vsa vozila ovire, ki pogled preprečujejo (na primer stebrički) in ker imaš na cesti nenehno ovire, ki preprečujejo optimalni pogled. Naši možgani jih bolj kot ne avtomatsko ignorirajo in mislijo, da vidijo vse. Zato kamionar nagazi na nekoga, ko kamion pred njim menja vozni pas in se mu nenadoma opre pogled na sranje na cesti. Na primer prejšnji petek so državni taborniki z valuki na štajerski avtocesti delali zgago, dimne zavese (verjetno so obstali - kaj sploh išče vojaško terensko vozilo na avtocesti?) in že je prišlo do naleta kamiona zaradi te situacije. No, taborniki so v oblaku dima potem vozili s 30 km/h naprej. Trije valuki, če sem prav videl, ker se mi zdi, da so bili za patrije premali, kolc pa z nasprotnega voznega pasa nisem imel čas šteti.
2. Pri razlagi je pot zaustavljanja zadeva, ki rabi najmanj razdalje. Več rabijo ljudje za reakcijski čas. Če gledamo točno v smeri vožnje je cca 1 sekunda in pri tem pri 60 km/h prevozimo 17 metrov, če pa vozimo bolj po predpisih in opazujemo tudi okolico vozila v ogledalih, pa bo reakcijski čas v neugodnem trenutku 2 ali 3 sekunde.
Pomisli nato, ko boš naslednjič v slabše pregleden ovinek vozil s hitrostjo večjo od 10 km/h.
se čisto strinjam s tabo. za voznike, ki potrebujejo 3 sekunde da opazijo oviro na cesti pred njimi, bi morala prilagojena hitrost definitivno tangirati proti 0