Koliko plošč

_jolly_

Fizikalc
3. sep 2007
2.141
2
38
v sloveniji pač nemoreš žet nekih uspehov samo z cd-ji. že ponudba kvalitetne slovenske glasbe je nikakva.
 

Gavran

direktor!
22. jul 2007
9.136
5.078
113
Nuku`Alofa
Citat:
Uporabnik nekdo pravi:

Pa tudi če recimo s spletno prodajo spodobno zasluži eden od stotih, je to, da jih 99 klošari, za njih zelo žalosten rezultat. Popoln neuspeh.

Odlično razmišljanje! VSI avtorji naj udobno živijo od avtorskih pravic, ne glede na pofl ki ga producirajo?
stupid-1.gif


Razloži mi eno stvar: zakaj hudiča nej bi bil avtor glasbe več vreden (avtorske zaščite 70 let) kot pa avtor fotografije, izdelka industrijskega oblikovanja in podobno??? Vrhunski oblikovalec čevljev MORA na leto izdelati kar nekaj modelov in to vsako leto, sicer ni dohodka. Avtor glasbe pa bi rad napisal tri uspešnice in se preselil na Havaje???

In ko smo že pri avtorjih: daj razloži mi, koliko točno dobi od prodane skladbe avtor, če je prodajna cena CD 10€?
 

mistique

Guru
16. jun 2009
14.112
1.889
113
Emona / Carnium
ON:
Jugoton (Croatia Records) bi verjetno imel podatke o prodanih ploščah. Govorice (takšne in drugačne) pravijo, da so se albumi Bijelog Dugmeta prodajali med 300.000 in 1.000.000 izvodov.
Mejnik za diamantno ploščo pa je bil v tistih časih 200.000 prodanih plošč. 300.000 prodanih plošč je plošči prineslo naziv Zlatna ptica
smile-1.gif
Ravno skupina Bijelo Dugme je z 800.000 prodanimi ploščami dosegla to, da je začel Jugoton podeljevati diamantno ploščo.
Kot zanimivost bom omenil, da je ravnokar aktualni Plavi Orkestar prodal Soldatski bal v 1.200.000 izvodih...or at least so "they" say...

OFF:
Poznam konkretno glasbeno skupino, katere člani pri nas zelo dobro živijo. Poleg tega, da veliko na$topajo (povsod), pišejo gla$bo za neuveljavljene (nadobudne) posameznike, oddajajo domače $tudie, se gredo go$tince...ipd...Torej, ustvarjajo denar. Kako jim uspeva? So bolj podjetniki kot glasbeniki.
Moj point? Ni vsakdo z inšturmentom umetnik, tudi glasbenik ne...prej muskontar...
 
22. jul 2007
1.401
59
48
Citat:
Uporabnik mistique pravi:
ON:
Jugoton (Croatia Records) bi verjetno imel podatke o prodanih ploščah. Govorice (takšne in drugačne) pravijo, da so se albumi Bijelog Dugmeta prodajali med 300.000 in 1.000.000 izvodov.
Mejnik za diamantno ploščo pa je bil v tistih časih 200.000 prodanih plošč. 300.000 prodanih plošč je plošči prineslo naziv Zlatna ptica
smile-1.gif
Ravno skupina Bijelo Dugme je z 800.000 prodanimi ploščami dosegla to, da je začel Jugoton podeljevati diamantno ploščo.
Ta številka je bila nekaj čez 245000 prodanih izvodov, oz. že za 100000 prodnih izvodov albuma Šta bi dao da si na mom mjestu, kar je bil takrat rekord brez primere, si je Jugoton preprosto izmislil dijamantno ploščo...... www.dugmiciforum.com
 

mistique

Guru
16. jun 2009
14.112
1.889
113
Emona / Carnium
No evo, "tu negdje". Bojda so 200k prodali v treh mesecih? Te številke so impozantne.
Tako nekako so klasificirali prodajo plošč v 80ih: 50.000 srebrna plošča, 100.000 zlata plošča, 150.000 platinasta plošča, 200.000 dijamantna plošča, 300.000 zlatna ptica. Čeprav se mi zdi, da so s temi nazivi včasih spodbujali slabo prodajo
smile-1.gif

Ne gre pa teh številk primerjati z današnjimi nakladami regionalnih izvajalcev.
Se kdo spomni, kakšne so bile takrat ('80) cene vinilk ?
 
Nazadnje urejeno:

safet_susic

Pripravnik
10. avg 2008
288
0
16
Citat:
Uporabnik nekdo pravi:Nobene redifinicije ne bo! Upam vsaj...
Najbrž ne veš da je Slovenija v letu 2009 (2008?) podaljšala/dvignila takoimenovani public domain - pravico do javne uporabe avtorskih del s 50 na 70 let. Po novem torej avtor, ali njegovi dediči lahko 70 let dobivajo denar od prodaje/uporabe nekega avtorskega dela.

Od kje pa tebi to?
confused-1.gif
Trajanje avtorske pravice 70 let po smrti avtorja je bilo določeno že v čisto prvem slovenskem zakonu, ne pa šele lani ali predlani.
 

safet_susic

Pripravnik
10. avg 2008
288
0
16
Citat:
Uporabnik Gavran pravi:
Odlično razmišljanje! VSI avtorji naj udobno živijo od avtorskih pravic, ne glede na pofl ki ga producirajo?
stupid-1.gif

Razloži mi eno stvar: zakaj hudiča nej bi bil avtor glasbe več vreden (avtorske zaščite 70 let) kot pa avtor fotografije, izdelka industrijskega oblikovanja in podobno??? Vrhunski oblikovalec čevljev MORA na leto izdelati kar nekaj modelov in to vsako leto, sicer ni dohodka. Avtor glasbe pa bi rad napisal tri uspešnice in se preselil na Havaje???
In ko smo že pri avtorjih: daj razloži mi, koliko točno dobi od prodane skladbe avtor, če je prodajna cena CD 10€?

Kaj vas v resnici pri vsem skupaj sploh moti? Saj avtor nikoli ni in nikoli ne bo služil kar iz nič. Zaslužil bo vedno toliko, kolikor se bo na podlagi UPORABE NJEGOVEGA DELA obrnilo denarja. Oz. natančneje - njegov zaslužek bo vedno v nekem razmerju s prihodki, ki jih je ustvarilo njegovo delo. Pofl ali ne pofl, če se je nekje s tem poflom (posredno ali neposredno) služilo, je prav, da avtor dobi svoj delež.
Ali naj na račun avtorjev (upravičeno) služijo vsi, razen samih avtorjev, ki bi radi zgolj "napisali tri uspešnice in se preselili na Havaje"? Avtor se bo s tremi uspešnicami lahko preselil na Havaje samo, če bodo te njegove uspešnice obrnile dovolj denarja. V nasprotnem primeru bo ostal revež. Po vaše torej ni sporno, da služi lastnik portala Youtube, čeprav je jasno, da bi brez tujih avtorskih del težko ponujal tako širok repertoar? Prodajalci/proizvajalci praznih CD plošč lahko služijo, avtorji pa ne, čeprav je jasno, da se velike količine praznih nosilcev prodajajo zaradi velike količine ustvarjenih in posledično kopiranih avtorskih del? Lastnik p2p pospravi v žep več milijonov evrov na račun svojega programa, katerega vrednost je nesporno tudi posledica masovnega izkoriščanja avtorskih del, avtorji pa od tega naj ne dobijo nič? internetni ponudniki ponujajo in služijo s super hitrimi paketi - verjetno si uporabniki tega ne nabavljajo zato, da si bodo izmenjevali zgolj lastna tekstovna sporočila, ali pač?

Glede prihodka avtorja od prodaje CD plošče po ceni 10€ pa: dobil bo toliko, kolikor si bo izboril oz. za kolikor se bo dogovoril z izdajateljem. Vsaj na stari celini, čez lužo je načeloma malo drugače.
 
Nazadnje urejeno:

safet_susic

Pripravnik
10. avg 2008
288
0
16
Citat:
Uporabnik Jernej pravi:

Primerjanje materialnega lastništva in intelektualnega lastništva se mi ne zdi primerno.

Sam pojmujem intelektualno lastnino kot javno dobro, saj služi napredku človeške družbe (dobro, umetnost lahko v določeni meri črtaš iz te definicije). Materialna lastnina po drugi strani, pa je bolj ali manj sama sebi namen in je kot taka pač relikt družbe, ki forsira posesivnost.

Saj vem, da je takšno razmišljanje (precej) utopično in da je naša civilizacija zelo nezrela kar se tiče odgovornega obnašanja in vizij prihodnosti. Ne boš me pa nikakor prepričal, da se mi bo smilil kdo, čigar delo se s pomočjo (danes) nelegalnih kanalov hitro širi po svetu. To je lahko kvečjemu dobro za svet, čeprav bo "avtor" zaradi malce bolj (materialno) reven.

Seveda, to bi bilo lahko dobro za svet, ampak če bi tudi drugi segmenti, ki so za razvoj ali celo preživetje družbe še bolj pomembni od umetnosti, delovali tako dobrodelno. Začeli bi lahko na primer kar pri zdravstvu in farmaciji.
 

nekdo

Pripravnik
22. jan 2008
949
2
16
Citat:
Uporabnik safet_susic pravi:
Od kje pa tebi to?
confused-1.gif
Trajanje avtorske pravice 70 let po smrti avtorja je bilo določeno že v čisto prvem slovenskem zakonu, ne pa šele lani ali predlani.

Safete, nimaš pravih informacij. Tajanje avt. pravice po smrti avtorja v Sloveniji je bilo desetletja 50 let. Pred kratkim (leto dni) je bilo zvišano na 70 let!
 

nekdo

Pripravnik
22. jan 2008
949
2
16
Citat:
Uporabnik safet_susic pravi:
Kaj vas v resnici pri vsem skupaj sploh moti? Saj avtor nikoli ni in nikoli ne bo služil kar iz nič. Zaslužil bo vedno toliko, kolikor se bo na podlagi UPORABE NJEGOVEGA DELA obrnilo denarja. Oz. natančneje - njegov zaslužek bo vedno v nekem razmerju s prihodki, ki jih je ustvarilo njegovo delo. Pofl ali ne pofl, če se je nekje s tem poflom (posredno ali neposredno) služilo, je prav, da avtor dobi svoj delež.

Veš kaj jih moti? Da je pri avtorju glede na kvaliteto njegovega produkta možno praktično vse, od tega, da popolnoma pogori in obuboža, do tega, da (za)služi letno 100.000 ali miljon dolarjev.

Po takih postih, kot jih beremo tu - in v temi o avtorskih pravicah jih je velika večina - je popolnoma jasno, da je v slovenskih glavah še veliko veliko komunizma a la Kuba: vsem enako, ali v najboljšem primeru razpon 500 do 1000 evrov.

In povprečen, v glavo omejen Slovenec, se mislenosti "enakih želodcev" ne bo znebil v naslednjih 50-ih letih. Bolje - nikoli.

Je pa zamimivo, da te iste Slovenceljne ne motijo Bavčarji, Zidarji, Jankoviæi, ki jim v njihovem delovanju ni v celem lajfu niti za trenutek ni zapihala najmanjša "avtorska" sapica. Njihovih 10, 100, ali 500 miljonov evrov keša pa ni problem...

Če pa slovenski avtor (recimo) en mesec zasluži 10.000 evrov, pa bi mu taki najraje poslali policijo, specialce, vojsko, D. Kosa, ter posebno skupino tožilcev za boj proti gospodarskemu kriminalu...

Ojoj, Slovenija, kam pluješ in po kom pljuješ...
 

safet_susic

Pripravnik
10. avg 2008
288
0
16
Citat:
Uporabnik nekdo pravi:
Citat:
Uporabnik safet_susic pravi:
Od kje pa tebi to?
confused-1.gif
Trajanje avtorske pravice 70 let po smrti avtorja je bilo določeno že v čisto prvem slovenskem zakonu, ne pa šele lani ali predlani.

Safete, nimaš pravih informacij. Tajanje avt. pravice po smrti avtorja v Sloveniji je bilo desetletja 50 let. Pred kratkim (leto dni) je bilo zvišano na 70 let!

Ne, ti nimaš pravih informacij. Da pa skrajšam to debato, lahko sam pogledaš v Uradni list RS z dne 14. 04. 1995, v katerem je takratni predsednik Državnega zbora izdal Ukaz o razglasitvi zakona o avtorski in sorodnih pravicah. Ta je v svojem 59. členu določal, citiram: "Avtorska pravica traja za avtorjevega življenja in 70 let po njegovi smrti, če ni s tem zakonom drugače določeno.".

Bo v redu?
 

Gavran

direktor!
22. jul 2007
9.136
5.078
113
Nuku`Alofa
Citat:
Uporabnik safet_susic pravi:
Zaslužil bo vedno toliko, kolikor se bo na podlagi UPORABE NJEGOVEGA DELA obrnilo denarja. Oz. natančneje - njegov zaslužek bo vedno v nekem razmerju s prihodki, ki jih je ustvarilo njegovo delo.
Ali torej trdiš, da SAZAS šteje vsa predvajana v Sloveniji, vsako skladbo in vsakega avtorja ter potem nakazuje denar točno glede na število predvajanj??? Ta film bi pa rad videl.

Citat:
Glede prihodka avtorja od prodaje CD plošče po ceni 10€ pa: dobil bo toliko, kolikor si bo izboril oz. za kolikor se bo dogovoril z izdajateljem. Vsaj na stari celini, čez lužo je načeloma malo drugače.

Po mojih podatkih (popravi me, če so napačni) dobi AVTOR za skladbo le nekaj centov, vse ostalo gre založbi, trgovinam, državi,... avtor je tu zadnji po dohodku od prodaje CDjev. Avtorske pravice bi torej morali preimenovati v založnikove pravice.

Sicer pa je moj post letel na tarnanje o 99 klošarjih - za njihovo klošarjenje nikakor ni treba kriviti piratov ampak kvaliteto njihovega pofla, ki ga nihče ne posluša.
 

safet_susic

Pripravnik
10. avg 2008
288
0
16
Citat:
Uporabnik Gavran pravi:
Ali torej trdiš, da SAZAS šteje vsa predvajana v Sloveniji, vsako skladbo in vsakega avtorja ter potem nakazuje denar točno glede na število predvajanj??? Ta film bi pa rad videl.

O tem, kako na tem področju za pravice skrbijo SAZAS in podobne organizacije, smo že večkrat debatirali v drugih temah. Ne vem, če se mi da še enkrat podrobno razlagat isto stvar. Na kratko - beležijo se javna predvajanja oz. uporaba, zaradi pragmatičnih razlogov se pri tem pogosto uporabljajo določeni vzorci in približki. Seveda se tako v določenih primerih plačila ne odmerijo po čisto vsaki posamezni uporabi, ker je to v praksi neizvedljivo oz. bi tako natančen sistem povzročil tako visoke stroške obdelave, da bi posledično ostalo premalo (oz. kar nič) za avtorje, ali pa bi povzročilo bistveno manj dostopne cene za uporabnike. V vsakem primeru bi bil sistem na koncu nestimulativen, kar je skregano z osnovnim namenom avtorske pravice.
Nekateri pa seveda vse skupaj dojemajo tako, da v kolikor primernost ni tudi 100% pravičnost, potem pa raje nobenemu avtorju kar nič. Tisti, ki njihova dela izkoriščajo, pa naj kar upravičeno služijo na njihov račun...

Citat:
Po mojih podatkih (popravi me, če so napačni) dobi AVTOR za skladbo le nekaj centov, vse ostalo gre založbi, trgovinam, državi,... avtor je tu zadnji po dohodku od prodaje CDjev. Avtorske pravice bi torej morali preimenovati v založnikove pravice.

Tvoji podatki so pa niso točni. V praksi se dejansko za avtorske pravice običajno nameni cca 10% cene albuma, vendar pa lahko avtor zahteva kakršnokoli plačilo želi.

Citat:
Sicer pa je moj post letel na tarnanje o 99 klošarjih - za njihovo klošarjenje nikakor ni treba kriviti piratov ampak kvaliteto njihovega pofla, ki ga nihče ne posluša.

Če njihovega pofla nihče ne posluša, potem tako ali tako nimajo od česa vzeti, ker se s temi pofli ne ustvarja prihodek. Če pa se,pa ni pomembno ali gre za pofl ali pa po določenih kriterijih za vrhunsko mojstrovino - avtor mora dobiti svoj delež od denarja, ki se je obrnil na njegov račun. Pofla, ki ga nihče ne posluša, se tudi piratizira ne.