Koliko napolnite gume?

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.048
1.125
113
www.adriamedia.si
Za oprijem je nek optimalen tlak, težko reči ali je to malo višji ali malo nižji od predpisanega, ker ne veš kako ga je predpisal proizvajalec in kako se določen tip gume glede na maso vozila pri tem tlaku obnaša.

Načeloma pa je tako da se v avtošportu uporablja dokaj nizek tlak, v F1 je celo predpisan minimalni tlak zaradi varnosti, sicer bi kdo šel še nižje.

Dirkaške gume so druga zgodba ...
Sicer pa: višji in mehkejši je bok, bolj se pozna višji tlak (boljši občutek in oprijem), seveda v znosnih mejah. Če neka normalno gumo pustiš na tovarniškem podatku, pa greš z njo na grobem asfaltu oren skozi ovinek, se marsikateri na boku pozna, do kje jo je urivilo. Tekalna površina pa se v takih trenutkih dvigne od ceste.
 

Cash

Guru
19. avg 2007
8.070
981
113
Pa pri višjem tlaku te prej odpizdi s ceste, po mojem...ker drži, drži in potem ne drži več, pri manjšem tlaku pa začne že prej zdrsovat in veš, da si že malce čez mejo in upočasniš.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Pa pri višjem tlaku te prej odpizdi s ceste, po mojem...ker drži, drži in potem ne drži več, pri manjšem tlaku pa začne že prej zdrsovat in veš, da si že malce čez mejo in upočasniš.

Ne... pomisli. Če se ti zvija komplet sistem je X občutka, če je vse ostalo "togo" in trpi samo profil maš pa veliko več občutka kot pri X. Za optimalen oprijem za cestne gume kot jih mamo na avtih skoraj ne more bit pretrda bočnica ima pa polno drugih negativnih lastnostih.

Aja pa recimo samo asfalt je zj*** in to že ne drži več. :p
 

Cash

Guru
19. avg 2007
8.070
981
113
Ne, pardon, nism mislu, da te prej odpizdi v smislu, da manj drži bolj napumpana guma, ampak obratno, da bolj drži, samo, ko spusti, spusti za prav in te odpizdi...nimaš tistega vmesnega manevrirnega območja, ki ga imaš pri bolj spuščeni gumi.
 

Cash

Guru
19. avg 2007
8.070
981
113
Seveda, občutek te tudi zavede, da pretiravaš in prideš čisto na limit, saj še vedno drži cesto. Ko pa spusti, je kar naenkrat konec lepega in kot bi prišel na led - te odpizdi. Bom tako ponazoril. Z zelo napumpanimi gumami recimo prideš na 90% zdrsa in še vedno drži kot pribito in imaš odličen filing, medtem, ko pri malo manj napumpani gumami bi že malce zdrsovalo in bi upočasnil na 85%, vendar pri bolj napumpani greš iz 90% na 101% in te kar naenkrat odpizdi. Pri manj napumpanih bi že oreng zdrsovalo na 95%, medtem, ko pri fajn napumpanih še vedno drži, kot po tirih.
Meja med držanjem in zdrsom je pri bolj napumpanih zelo majhna. To sem mislil.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hanzi

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Ko bi mel pri dinamični vožnji blizu mej gume premalo napumpane bi "plaval", ne bi vedel kje je sploh 90%, kje 80 ipd. Ko bi avto prevagal stran na stran bi počepnil, potem se bi gume prav zavihale in bi šlo vse skup na neotipljivo slabo stran.

Testiralo se je tudi feltne z daljšim notranjim robom, kar je gumo znotraj dodatno "ojačalo" in handling je bil boljši oz. časi kroga boljši, ker je bilo manj zvijanja kompleta pri enakem tlaku.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.048
1.125
113
www.adriamedia.si
Seveda, občutek te tudi zavede, da pretiravaš in prideš čisto na limit, saj še vedno drži cesto. Ko pa spusti, je kar naenkrat konec lepega in kot bi prišel na led - te odpizdi. Bom tako ponazoril. Z zelo napumpanimi gumami recimo prideš na 90% zdrsa in še vedno drži kot pribito in imaš odličen filing, medtem, ko pri malo manj napumpani gumami bi že malce zdrsovalo in bi upočasnil na 85%, vendar pri bolj napumpani greš iz 90% na 101% in te kar naenkrat odpizdi. Pri manj napumpanih bi že oreng zdrsovalo na 95%, medtem, ko pri fajn napumpanih še vedno drži, kot po tirih.
Meja med držanjem in zdrsom je pri bolj napumpanih zelo majhna. To sem mislil.
Vem, kaj si milsil, ampak se motiš. Ravno nasprotno je.