Pravilen tlak za točno določene modele gum- izraču

ginek

Fizikalc
21. sep 2007
545
54
28
Citat:
Uporabnik Ales888 pravi:
Ste zamenjali gume na avtu? Pa ste prepričani, da vam jih je vulkanizer PRAVILNO napolnil? To se namreč le redko zgodi, običajnih 2,2,+/- je največkrat NAROBE!
Kako se pravilno izračuna tlak v vaših gumah na vozilih? Glede na različne proizvajalce od tistih, za katere veljajo podatki v servisnih knjižicah vozil, je prav, da pri menjavi gum pri vulkanizerju, ko vam gume napolni na klasičnih "2,2", še sami izračunate točno vrednost za določeno gumo in tip vozila. Potrebuješ le podatke o osni obremenitvi vozila, nosilnosti gume in max. pritisku gume.
primer: nosilnost in max. pritisk sta odtisnjena na gumi: nosilnost je izražena v LBS in je, recimo 1103 LBS kar delimo z 0,453 da dobimo kg in to nanese 500 kg po gumi in ker sta na eni osi 2 gumi je to 1000 kg.
max.pritisk je izražen v PSI in je recimo 50 PSI kar je 3,5 bar-a, kar dobimo če PSI-je zdelimo z 14,28. Zdaj imamo pa še osno obremenitev, ki bi morala biti odtisnjena na ploščici s podatki vozila in je v tem primeru recimo 700 kg.
Skupaj dobimo naslednje podatke :
nosilnost gum na osi je 1000 kg
max. pritisk gume je 3,5 bara
osna obremenitev je pa 700 kg
in če hočemo dobiti optimalni tlak pnevmatike, pritisk 3,5 bar-a pomnožimo z osno obremenitvijo 700 kg in rezultat 2450 delimo z nosilnostjo gum na osi 1000 kg in dobimo tlak 2,45 bar-a
se pravi 3,5 X 700 : 1000= 2,45 bar-a
Cifre se velikokrat precej razlikujejo od tistih v knjižici, so pa zanesljivo bolj ustrezne v dani kombinaciji tip-model-proizvajalec pnevmatike/vozila.
Upam da vam je vsaj približno jasno ker sem rahlo zakompliciral, edini problem zna bit, če avto nima podatka o osni obremenitvi.

pozdrav.gif

NIsi razdelal nič glede temperatur, je to hladna guma (koliko C*) ali že segreta pri vožnji do bližnje črpalke s kompresorjem?
Razlike so namreč ogromne, z lahkoto 0.5 bara.


Drugače večina avtov ima poleg navodil še nalepko na B stebričku ob vozniškem sedežu.
 

Zmago1

Pripravnik
30. nov 2010
881
4
18
jao kake hude teorije,..... napumpaš mal več kot piše , kontola vsake dva meseca meseca in že to je več kot 95% udeležencev naredi
smile-1.gif
tui bi pa temp pa vlago računal jao.....
 

steni

Fizikalc
5. jan 2008
682
39
28
Ravne na Koroškem
Citat:
Uporabnik Ales888 pravi:
Citat:
Uporabnik Sine370 pravi:
...................................................................

Ne razumeš, da je na tistem stebričku podatek mogoče 10+ let star??! Za takratne gume.

....................................................................................

Ali misliš, da je pri novem avtu tudi 10 let star podatek na stebričku?
hysterical-1.gif
 

Ales888

Pripravnik
22. jul 2010
87
0
6
Knežje mesto ***
Citat:
Uporabnik MTB75 pravi:
A tistega, ki pumpa gume na 2.3 bara?

Tistega, ki mu zaupaš. Verjemi, da v Sloveniji še zelo veliko "garažnih vulkanizerjev" ne upošteva 2/3 podatkov iz gume, kar se tiče pravilne izbire in montaže le-teh, npr. rumene in rdeče pike na novi gumi..?!?! Je pa tudi res, da največ strank pride po najcenejšo gumo, ampak to je že druga zgodba...

Da pa izračun še malo banaliziram; guma 185/60/15 Dunlop sp sport letnik 2008 max psi55 - 1100lbs
enaka guma Yokohama, za isti avto, letnik 2015 max psi50 - 950lbs

Mislim, da je lahko vsakemu jasno, da tu podatek iz stebrička kiksne za 30-40% vrednosti, just that
wink-1.gif
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.173
3.637
113
Marlbor
Citat:
Uporabnik steni pravi:
Citat:
Uporabnik Ales888 pravi:
Citat:
Uporabnik Sine370 pravi:
...................................................................

Ne razumeš, da je na tistem stebričku podatek mogoče 10+ let star??! Za takratne gume.

....................................................................................

Ali misliš, da je pri novem avtu tudi 10 let star podatek na stebričku?
hysterical-1.gif
Ne podatek, ampak gume ...
bonk.gif

Proizvajalci pišejo podatke na podlagi 10 let starih gum.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.129
4.104
113
Citat:
Uporabnik Ales888 pravi:
Da pa izračun še malo banaliziram; guma 185/60/15 Dunlop sp sport letnik 2008 max psi55 - 1100lbs
enaka guma Yokohama, za isti avto, letnik 2015 max psi50 - 950lbs

Dej se malo izobrazi o indeksu nosilnosti. To je en od 4h osnovnih podatkov o gumi (višina/presek/indeks nosilnosti/indeks hitrosti) ki je omejen/vpisan tudi v homologaciji vozila. Skratka ko kupuješ gume imaš v homologaciji/navodilih od avta nekaj takega 195/65R15 91T.

Tvoji gumi iz primera imata različen indeks nosilnosti ali pa uporabljata različen standard zapisa (obstajajo namreč vsaj 3). V EU se uporablja povsod indeks nosilnosti (številka) in ta je stadardiziran (določa razmerje obremenitve pri danem tlaku). Če gledaš ameriške oznake so včasih napisane malce drugače, ampak v osnovi nima veze ker mora bit v EU oznaka za indeks enaka.
 

Reaper85

Pripravnik
7. nov 2014
237
0
16
Sem šel zdaj izračunat po prvem postu.

Osne obremenitve:
1 - 1000kg
2 - 880 kg

Iz gum sem prepisal direktno, da se vidi, da niti ni treba pretvarjat, tudi pri letnih imam sam napisano še v kg in kPa.
MAX. LOAD 560kg (1235LBS)
MAX. PRESS. 340kPa (50PSI) = 3,4 bar

spredaj: 3,3 bar
zadaj: 2,7 bar

To je občutno preveč, v manualu piše 2,3/2,1 in tolk tut pumpam.
Tako da ne vem kje si to dobil.
 

Reaper85

Pripravnik
7. nov 2014
237
0
16
Citat:
Uporabnik mr_ pravi:
Katerem merilniku tlaka pa zaupat? Tistemu z merilnikom na rocki definitivno zaupam bolj kot avtomatskemu, ampak a je tocen?
Glede na moj Topeak merilec in SKS pumpo (pač oboje kvalitetna zadeva), je točen, vsaj za tolk kot ti rabiš, bi rekel nekje +/-0,05 bara.
 
Nazadnje urejeno:

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.173
3.637
113
Marlbor
Jaz mislim, da v izračunu manjka razmerje osnih obremenitev glede na dejansko maso vozila.
 

Reaper85

Pripravnik
7. nov 2014
237
0
16
Citat:
Uporabnik Bajkman pravi:
Ne vem, koliko je natančno, a zdi se mi dobra ideja:
https://www.aliexpress.com/ite...2761821899.html

Seveda treba kupiti tak komplet s ki ustreza tlaku, katerega se odločimo imeti. Obarva se rumeno, ko je tlak prenizek in rdeče, ko je že več kot 0.5 bar prenizek.
Hvala za tole, sem naročil komplet 2,4 in komplet 2,2 bar. Samo čudno da so 2,2 bar 2,5x dražji, ampak nimam kaj, pri 2,4 bar bi mi na zadnjih gumah kmalu po polnjenju kazalo rumeno.
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
ksz
Izračun predvideva, da je pri maksimalni dovoljeni obremenitvi (o teži govorimo) guma napumpana z maksimalnim dopustnim tlakom.
Jaz ne bi.
 
Nazadnje urejeno:

Zanzibar

Majstr
16. sep 2007
1.067
127
63
Citat:
Uporabnik masevc pravi:
Izračuni gor/dol. Če želiš imeti gume enakomerno obrabljene (ne samo po robovih), potem jih moraš pumpati več kot je predpisano. Tudi zimske za po nezasneženi cesti.

Osebno jih filam med 2,6 in 2,8bari.

Jaz sicer malce manj: 2,5-2,7 bar.
Pa še vedno mi zradira robove
jezen.gif

(optika je BP!)
 

yamahafazer

Fizikalc
15. mar 2010
1.599
68
48
Mater mate pa eni res viska casa. Pumpam ze 6 let tolko ko pise, pa nobenih problemov z neenakomerno obrabljenostjo
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Citat:
Uporabnik Bajkman pravi:
Citat:
Uporabnik Ales888 pravi:

" Cifra za starega punta s 13 col tankimi gumami z dovoljeno obremenitvijo razreda 75 je 2.71 do 2.74 bara. "

Koliko LBS je na tej gumi, ki ima po tvoje razred nosilnosti 75?

Brez skrbi, izhajal sem iz LBS in PSI podatka na gumi.
Torej vse 4 gume imajo:
387kg / 853 LBS
300kPa / 44 PSI
Osna obremenitev spredaj in zadaj je 700kg.

Tovarniški podatki pa priporočajo 2.0 spredaj in 1.9 zadaj, kadar je vozilo srednje obteženo. In 2.2 spredaj in zadaj ob polni obtežitvi.
Rad bi samo slišal tvoje mnenje, zakaj odstopanje spredaj/zadaj (2.0 / 1.9), čeprav je max osna obremenitev identična (700kg/700kg).

Mogoče zaradi geometrije podvozja. Spredaj imajo avti Mcpersona, zadaj pa velika večina poltogo premo in temu prilagojeno blaženje. Moje mnenje.
p.s.: ne obremenjuj se s tem; filaj toliko, kot je predpisal proizvajalec.
lp
 

ginek

Fizikalc
21. sep 2007
545
54
28
Citat:
Uporabnik Zmago1 pravi:
jao kake hude teorije,..... napumpaš mal več kot piše , kontola vsake dva meseca meseca in že to je več kot 95% udeležencev naredi
smile-1.gif
tui bi pa temp pa vlago računal jao.....

Se strinjam, razen za dirkališče.
Hotel sem izpostavit, da je ne vem koliko računal, enega najbolj pomembnih dejavnikov (temperatura; hladna/ogreta pnevmatika) pa čisto spregledal. Tlak se s temperaturo kar precej spreminja.
 

Reaper85

Pripravnik
7. nov 2014
237
0
16
Citat:
Uporabnik Bajkman pravi:
Citat:
Uporabnik Reaper85 pravi:
Lahko pa še kdaj probam pomerit z mrzlimi in potem po vožnji, imam Topeak digitalni merilnik.
Prosim, pomeri in javi. Pričakovano torej 0.2 do 0.3 bare. Tudi v navodilih piše, da je to samo približno odstopanje in da če že moramo pumpati pri ogretih pnevmatih, potem 0.3 več. A da je potem ob prvi priložnosti preveriti pri mrzlih.
zjutraj, -5°C: spredaj 2,1, zadaj 1,9 bar
popoldne, mrzle gume, +6°C: spredaj 2,2, zadaj 2,0 bar
popoldne, ogrete gume po 10km: spredaj 2,4, zadaj 2,2 bar

Še zaključek:
1. Vsakih 10° razlike v temperaturi prinese 0,1 bara razlike v tlaku.
To ni neka nova ugotovitev, tukaj piše enako:
http://www.tyresizecalculator.com/tyres/tyre-pressure-in-the-summer
Citat:
When the temperature increased to about 10°C the pressure is increased to about 0.1 bar.
Američani pa pravijo 1 PSI za vsakih 10° F, kar je 0,13 bar za 10°C.

2. Če greš pumpat pri ogretih gumah, napolni 0,2 bara več. Po enem km sigurno ni treba nič več polnit, po 2-5km pa verjetno najbolje da +0,1.

Sam edino ne vem kdaj je najbolje polnit gume, zjutraj ali popoldne?
 

jest5

Guru
18. avg 2007
26.004
-8.660
113
Zjutraj ali zvečer.
Čez dan ti jih lahko sonce ogreje na eni strani in imaš zaradi tega razliko v tlaku.
 

Reaper85

Pripravnik
7. nov 2014
237
0
16
Ja, saj ne vem zakaj sem se to spraševal, vedno sem zjutraj v soboto ali nedeljo polnil. Ker pač med tednom pred šihtom ni ravno časa, niti se ob 6-ih ne vidi manometra.

Edino kar sem se zdaj naučil, da ko pumpaš pri 0°C in veš da bo v prihodnjih dneh/tednih tudi -10°C, pumpaš 0,1 bara več kot je v navodilih. To si pomoje potem dober za 2 meseca, čeprav na en mesec je v vsakem primeru pametno preverjat.

Tale Topeak merilec pa čeprav sem najprej mislil da je res dober (prej sem imel tistega s palčko iz Hoferja), in ne spušča zraka ko ga namestiš, sem potem videl da velikokrat vseeno spušča. In je bolje če ga sploh ne uporabljaš, ker na eni desni gumi, kjer sem ga imel najbolj problem namestit, je bilo po parih merjenjih 0,3 manj kot na levi.