Koliko napolnite gume?

Janez40

Guru
12. jul 2016
3.461
4.569
113
Za 20" gume na mojem avtu proizvajalec priporoča spredaj/zadaj 2,2 bar. Pri polni obremenitvi seveda nekaj več. Sklepam tudi, da je to pritisk v hladnih gumah.

Ker berem, da avto pri tem pritisku rad neenakomerno požira gume in ljudje višajo pritisk (jest sem ga na 2,4 bar), da je obraba enakomernejša, me zanima na splošno, koliko polnite gume vi? Upoštevate navodila ali naredite po svoje oz. po izkušnjah drugih?
 
Nazadnje urejeno:

koliko

Guru
21. avg 2007
4.284
2.220
113
SV SLO
Za 20" gume na mojem avtu proizvajalec priporoča spredaj/zadaj 220 bar. Pri polni obremenitvi seveda nekaj več. Sklepam tudi, da je to pritisk v hladnih gumah.

Ker berem, da avto pri tem pritisku rad neenakomerno požira gume in ljudje višajo pritisk (jest sem ga na 250 bar), da je obraba enakomernejša, me zanima na splošno, koliko polnite gume vi? Upoštevate navodila ali naredite po svoje oz. po izkušnjah drugih?

Kaj imaš to novega Scenica? Ja nič ne more biti narobe če napolniš namesto 2.2 bar 2.5 bar. Zdaj 250 bar je absolutno preveč in sploh ne vem s čim ti to polniš ker večina kompresorjev ima maksimalno pritiska tam 10 do 12 barov.
 

Lateral

Fizikalc
31. mar 2008
1.771
33
48
Za mojega je priporoceno 2.8 bar, pumpam pa na 3.1, se ne zvija toliko v ovinkih in pobira jo lepo enakomerno.
 

zakon

Guru
16. maj 2008
8.623
718
113
toti Maribor
Kaj mi lahko nekdo pove utemeljeni razlog, zakaj bi pumpal več kot je predvidel proizvajalec. Je spet Alter folk bolj papeški od papeža.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Nekateri pravijo, da je poraba nižja...

Jaz imam pa ravno nasprotno izkušnjo - priporočen tlak na (bivši) Mazdi je bil 2.2 bar (225/50/R17). V kolikor sem napumpal na 2.5 bar, je bila poraba višja(!) za 0.3 - 0.4 l/100km. Sem to probal večkrat, ker mi ni šlo (in mi še vedno ne gre) v glavo.
 

luciano

Guru
3. okt 2011
1.819
824
113
MB
Več barov v gumi, večja hitrost, lažji volan, pa tudi bolj trdi je. Jaz ga več napumpam, ko sem polno obremenjen, drugače pa kar po navodilih....imam rad mehkejši avto, ne pa da poskakujem po cesti.:)
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.698
800
113
Po moji logiki, pa naj kdo komentira če sem ga kje pihnil.

Več napumpane gume:
+ nižja poraba
+ boljša odpornost na kakšne poškodbe čez robnike
+ boljša odzivnost, ker se guma manj zvija
+ večja nosilnost, če polno naložiš avto (pogosto folk pozabi dofilat ko gre na morje)
- nižji oprijem, ker je kontaktna površina gume manjša
- slabše udobje ker so gume pač bolj trde

Še nekaj, vsaka guma ima označeno koliko je najvišji tlak, ponavadi pri tem najvišjem tlaku lahko nosijo toliko kolikor je oznaka gume (91, 95, 98...), pri kakšnih kombijih ali Berlingotih je to dobro vedeti in dofilat glede na tovor.
 
Nazadnje urejeno:
  • Všeč mi je
Reactions: Cash

Gatto

Guru
19. jul 2007
18.746
887
113
tu in tam
Pnevmatike se napolnijo (hladne) po proizvajalčevih navodilih oz proizvajalca vozila-mislim, da je na vsakem vozilu nekje napisano, koliko se polnijo pnevmatike.(moja sedanja dva imata na stebričku nalepko).
 

brane_new

Guru
10. feb 2008
14.949
2.461
113
Vedno polnim 0,2 bara več kot je predpisano.
In nič ne gledam obrabo.
Porabo? Ja to pa, vendar sem razliko opazil samo pri menjavi gum iz zimskih na letne. 5% večja poraba.
 

_jolly_

Fizikalc
3. sep 2007
2.141
2
38
Za 20" gume na mojem avtu proizvajalec priporoča spredaj/zadaj 220 bar. Pri polni obremenitvi seveda nekaj več. Sklepam tudi, da je to pritisk v hladnih gumah.

Ker berem, da avto pri tem pritisku rad neenakomerno požira gume in ljudje višajo pritisk (jest sem ga na 250 bar), da je obraba enakomernejša, me zanima na splošno, koliko polnite gume vi? Upoštevate navodila ali naredite po svoje oz. po izkušnjah drugih?
Na družinskem po priporočilih proizvajalca (ca. 2,4), na igrački 1,8 za boljši oprijem in bolj udobno vožnjo (priporočilo proizvajalca 2,3)
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.698
800
113
Oprijem z malo višjim tlakom je boljši ... Tovarniški tlak je kompromis med oprijemom, udobjem ...

Za oprijem je nek optimalen tlak, težko reči ali je to malo višji ali malo nižji od predpisanega, ker ne veš kako ga je predpisal proizvajalec in kako se določen tip gume glede na maso vozila pri tem tlaku obnaša.

Načeloma pa je tako da se v avtošportu uporablja dokaj nizek tlak, v F1 je celo predpisan minimalni tlak zaradi varnosti, sicer bi kdo šel še nižje.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Za 20" gume na mojem avtu proizvajalec priporoča spredaj/zadaj 2,2 bar. Pri polni obremenitvi seveda nekaj več. Sklepam tudi, da je to pritisk v hladnih gumah.

Ker berem, da avto pri tem pritisku rad neenakomerno požira gume in ljudje višajo pritisk (jest sem ga na 2,4 bar), da je obraba enakomernejša, me zanima na splošno, koliko polnite gume vi? Upoštevate navodila ali naredite po svoje oz. po izkušnjah drugih?

20" pumpam tudi 2.8, večino časa so bile pa 2.5, kar je malo nad priporočili. Komfort je soliden, drži dobro, obraba enakomerna. Pri nižjih tlakih sem jaz vedno opažal preveč obrabe na robovih, tako da je tlak bil enostavno prenizek ni važno kaj napiše proizvajalec avtomobila.

Sicer pa nižji presek ali pa runflat je vedno lahko bolj nabita.
 

Cash

Guru
19. avg 2007
8.070
981
113
NA vseh avtih do sedaj sem pumpal spredaj 2.6, zadaj 2.4 in je blo v redu. Na Zafiri sem pa napumpal spredaj 2.4 in zadaj 2.2 in mi je puščalo na sredi več profila, na obeh straneh pa manj, zato sem nafilal spredaj 2.6 in zadaj 2.4. To sem filal pri mrzlih pnevmatikah. So pa pri vseh bile ali 17 ali 18 col.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.075
5.379
113
Za oprijem je nek optimalen tlak, težko reči ali je to malo višji ali malo nižji od predpisanega, ker ne veš kako ga je predpisal proizvajalec in kako se določen tip gume glede na maso vozila pri tem tlaku obnaša.
.

Proizvajalec je tlak nardil na podlagi testov in naravnano na udobje. Marsikje je tudi dopisano da za "ECO" ali pa avtocestna vožna toliko in toliko višji tlak.
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
...s pnevmatikami ki so bile serijsko na vozilu. Pupmaš navsezadnje tudi po občutku in tudi pogled na bok gume ti lahko pove, ali je tlak vsaj približno pravi.