Koliko elektrike porabimo za rafiniranje nafte?

novaa

Pubec
19. jul 2007
8.283
1.373
113
KSZ....

a tu je že kaj novega? so iznašli tehnologijo za 50% cenejše rafiniranje goriv? :D :
 

Mikrohard

iPhone Profi
20. jul 2007
5.823
723
113
www.jernej.org
Za poganjanje osebnih vozil je elektrika definitivno bolj zelena od bencina/dizla. Pa niti ni treba računat, koliko CO2 na 100km gre v zaradi nafte in koliko zaradi pridelave elektrike. Že za črpanje, transport in predelavo surove nafte je porabljeno toliko elektrike, da bi lahko EV na ta račun vozil naokoli toliko kot ICE (pa si pri slednjem s to energijo šele nafilal tank).
 
  • Všeč mi je
Reactions: Najbolji

brane_new

Guru
10. feb 2008
14.132
2.208
113
Je že primerjava. Vprašal sem elektrika!
Ali vi sploh veste, kako strupena je mast za mazanje rotorjev turbine v elektrarni, kakšne kemikalije so v transformatorjih?
Še niste slišalo za ekološke spremembe zaradi gradnje elektraren?
Mislite da bi bilo mogoče narediti električen BOING MAX za 350 potnikov?
Zakaj ne kupite el. vozila za 30 k, ne pa SUV bencinar za 30 k? Domet 800km z enim polnenjem.(POZOR! je samo primerjava NE očitek za izbiro avta!)
So plusi, kot minusi. In to je povsod!
 

Mikrohard

iPhone Profi
20. jul 2007
5.823
723
113
www.jernej.org
Saj razumeš, da elektriko potrebuješ za VSE? Brez elektrike ni bencina ali dizla. Zato je vprašanje, "kako zelena je elektrika" totalno nesmiselno. Razen, če se želiš vrniti v srednji vek.


Povzetek... 42kWh za pridelavo 6 litrov dizla. Torej iz energije, ki se porabi samo za črpanje, rafiniranje in transport goriva (še predenj ICE prevozi 1km), lahko nek sodoben EV pelje 200-300km.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.625
766
113
Seveda saj to so energetska podjetja, briga njih ali energija prida iz nafte ali iz solarnih celic, biznis je biznis.
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.092
733
113
...
Povzetek... 42kWh za pridelavo 6 litrov dizla. Torej iz energije, ki se porabi samo za črpanje, rafiniranje in transport goriva (še predenj ICE prevozi 1km), lahko nek sodoben EV pelje 200-300km.
tvoja izjava je zelo zavajujoča, ker če hoče nek EV porabiti 42kWh, se mora najprej ta elektrika nekje proizvesti (izgube), prenesti na daljavo (izgube v RTP in daljnovodih) in še napolniti/izprazniti akumulatorje (spet izgube). kakšne so celotne izgube, je seveda odvisno od več dejavnikov, ampak bi si upal trditi, da je potrebna energija na začetku blizu 100kWh.
moja nemščina je sicer bolj boga, tako da nisem šel brat nadaljevanja članka, me pa zanima, ali je bilo v izračunu upoštevana poraba 42kWh samo za proizvodnjo dizla, ali vseh naftnih derivatov? pri rafiniranju namreč poleg dizla dobimo še bencin, kerozin, kurilno olje itd. in če velja slednje, potem je zgornja računica seveda precej drugačna.
 

Mikrohard

iPhone Profi
20. jul 2007
5.823
723
113
www.jernej.org
Izgube pri proizvodnji in transportu elektrike je treba v tem primeru prišteti vsem, ker se elektrika porablja tudi za proizvodnjo in transport goriva. Izgube pri polnjenju so pa ranga 10%... in ne 100% kot želiš ti prikazat. Pri praznenju baterije so pa izgube v EV-ju zelo nizke (manj kot 5%) in že vključene v porabo.

Sicer pa... članek govori o tem, koliko energije je potrebno za celotno verzigo... od črpanja, transporta (s tankerji in po pipelineih), refinerije in potem transporta do črpalk. Dejansko teh 42kWh ni samo elektrika, temveč tudi nafta (predvsem na tankerjih). Saj točne številke niti niso toliko važne... vsak obrača raziskave v svojo prid. Neke raziskave primerjajo CO2 izpuste EV-jev in ICE-jev glede na porabo ICE-ja in proizvodnjo elektrike ter baterije EV-ja. Ampak nobena od teh raziskav ne upošteva energije potrebne za proizvodnjo goriva, ki ga ta ICE uporablja. Čisto prave primerjave verjetno nikoli ne bomo videli, ker očitno nekaterim ni v interesu.
 
Nazadnje urejeno:

brane_new

Guru
10. feb 2008
14.132
2.208
113
Glede izgub. 1x Dravska elektrana dela samo el., da so SLO kabli pod napetostjo.
Koliko el. ali nafte se porabi za izdelavo baterije ali jezu elektrarne?
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.092
733
113
sodeč po temu članku le 15% energije, ki jo porabijo rafinerije, pride iz elektrike. po drugi strani pa so izgube v elektrarnah okoli 65% (če upoštevamo, da se v TEŠ proizvede več kot 2x več elektrike, kot v vseh obnovljivih virih skupaj), izgube pri prenosu okoli 6% (sem pričakoval več - klik) in nenazadnje izgube pri polnjenju in praznjenju baterij EV so med 20 in 40% (odvisno od tega in onega - klik). se pa strinjam, raziskave se da obračati v eno in drugo smer.
še vedno pa je ključno vprašanje, ali je tistih 42kWh porabljenih samo za proizvodnjo 6 litrov dizla, ali morda 6l dizla + x litrov bencina + y litrov kerozina + ...