Kolesarjenje in CPP

Jernej

Fizikalc
18. avg 2007
7.124
0
36

Tole morda ne spada najbolj v oddelek "z vročega asfalta", zato pišem sem.

Torej - kaj je pravzaprav pravilno in ali to upoštevate?


1. Zavijanje desno pri rdeči luči. Kolesarska steza se nadaljuje (oziroma če je ni, se pač držiš roba ceste), razen drugim kolesarjem nikomur ne prekrižaš poti. Mislim, da je prepovedano, ampak upošteva tega nihče.

2. Semaforji pri prehodih za pešce. Torej, kjer je potek vožnje avtomobilov (in kolesarjev) samo naravnost, cesto pa prečka prehod za pešce. Tudi tu bi po mojem moral ustaviti, ampak spet nihče ne.

3. Prečkanje semaforiziranih križišč v smeri urinega kazalca (preko prehodov za pešce/kolesarje). Recimo, da potuješ diagonalno (torej moraš dvakrat čez semafor) in namesto naravnost, imaš zeleno ravno v smeri levo in greš raje v napačno smer, da prihraniš na času.

4. Prečkanje prehodov za pešce na kolesu ne ob kolesu. Kolega je zadnjič na takem prehodu zbil avto (zavijal desno in je spregledal kolesarja...) in je imel double feature - obisk urgence in kazen za napačno prečkanje ceste.
 

kocka

Pripravnik
18. sep 2007
446
12
18
Vse kar si napisal je res in tudi 4. točka je še kako resnična, pa se je nihče ne zaveda oz. je ne upošteva. Če zraven prehoda ni kolesarske steze je potrebno dol s kolesa in peš cez prehod.
 
I

Izbrisan uporabnik #488

5. vožnja po napačni strani kolesarske steze. Tega je kar precej. In ko prečkajo križišče se sploh ne zavedajo da je kaj narobe.
 

panoramic

Fizikalc
20. mar 2010
1.837
0
36
5. Kjer ni kolesarske steze, ali pa če se nam je ne ljubi uporabljati, se pred semaforjem po desni rinemo mimo avtov. Kolesarji pač ne čakamo. Če pri tem z balanco butnemo v kakšen avto, ker je premalo prostora, ali pa smo preprosto štorasti, ni to nič takšnega oziroma prav mu je - zakaj pa ni pustil več prostora med avtom in robom ceste.
 

Jernej

Fizikalc
18. avg 2007
7.124
0
36
Sam zase mislim, da se precej držim zakonom CPP. Sploh v avtomobilu. Vendar pa na kolesu kršim vse te štiri točke (v nasprotno smer, kar je napisal Snecer, se sicer nikoli ne vozim).

Kar se tiče zavijanja desno pri rdeči, mi je itak povsem nelogično, zakaj je tako. V ZDA to prav čudovito učinkovito laufa. Prepričaj se in če fraj - pelji.

Načeloma se mi zdijo zakoni CPP kar logično zasnovani (ne bomo sedaj o njihovem kontroliranju... to je že druga zgodba), ampak tale striktna aplikacija na kolesarje pa mi je že manj jasna, zakaj tako.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.637
2.686
113
še v SLO - ampak komaj
Aplikacija CPP na kolesarje je zaradi tega (kopiran moj post iz druge teme):


Po ZVCP-1 UPB5 - razlaga pojmov:

23. člen

Citat:
65. voznik je oseba, ki na cesti vozi vozilo;

23. vozilo je vsako prevozno sredstvo, namenjeno vožnji po cesti, razen posebnih prevoznih sredstev;

49. kolo je enosledno ali dvosledno vozilo z najmanj dvema kolesoma, ki ga poganja voznik z lastno močjo;

Zaradi tega, ti je prepovedano zavijati desno pri rdeči - obravnavan si popolnoma enako kot "avto".

Seveda veljajo tudi določene izjeme - kolesarska steza itd., ki pa imajo spet svoja pravila.

Bi pa tudi jaz (čeprav tudi sam dosti kolesarim) včasih najraj kakega pametnega biciklsta
10.gif
 

KillaKHAN

Guru
27. avg 2008
17.805
1.121
113
Citat:
Uporabnik Jernej pravi:
Sam zase mislim, da se precej držim zakonom CPP. Sploh v avtomobilu. Vendar pa na kolesu kršim vse te štiri točke (v nasprotno smer, kar je napisal Snecer, se sicer nikoli ne vozim).

Kar se tiče zavijanja desno pri rdeči, mi je itak povsem nelogično, zakaj je tako. V ZDA to prav čudovito učinkovito laufa. Prepričaj se in če fraj - pelji.

Načeloma se mi zdijo zakoni CPP kar logično zasnovani (ne bomo sedaj o njihovem kontroliranju... to je že druga zgodba), ampak tale striktna aplikacija na kolesarje pa mi je že manj jasna, zakaj tako.

imaš pa recimo primere, recimo na koncu celovške, ko bi moral 2x prečkat celovško v par 100 metrih, kar ti vzame 5 minut, ko čakaš na semaforje...
 

Jernej

Fizikalc
18. avg 2007
7.124
0
36

Poizkusi se osredotočiti na točke, ki sem jih napisal.

Naj se prosim to ne sprevrže v še eno temo kolesarji vs. avtomobilisti. Tu ni govora o objestni vožnji, temveč o precej nelogičnih pravilih, ki jih 99% kolesarjev krši in s tem najverjetneje ne ogrožajo prav nikogar (še sebe ne).


A je na primer logično, da bi moral kolesar (ki se pelje v smeri vožnje avtomobilov) na tem semaforju čakati skupaj z avtomobili?

 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Citat:
Uporabnik kocka pravi:Če zraven prehoda ni kolesarske steze je potrebno dol s kolesa in peš cez prehod.
Kaj pa če kolesarska steza je? Kdo ima prednost?
Avti po cesti ali prečkajoče kolo?
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.637
2.686
113
še v SLO - ampak komaj
Sorry, da sem vpletel "debato" kolo vs avto - bom nehal.

Hotel sem dodati "pravno" razlago zakaj določena pravilo iz ZVCP (ozr. CPP) veljajo enako za kolesarje kt za avte.

In ja - večina "kršitev", ki si jih navedel niso ravno take narave, da bi druge ogrožal - ogrožaš predvsem sebe (čeprav večina voznikov "pričakuje" take kršitve kolesarjev) - predvsem pa se je treba zavedati, da v primeru, da pride do nesreče zaradi omenjenih kršitev nosi odgovornost in posledice (finančne) kršitelj.

Glede slike - ne morem komentirati - mi na šihtu ne odpre.
 

Jernej

Fizikalc
18. avg 2007
7.124
0
36

Ja, se absolutno strinjam, da je "izvirni greh" ZVCP, ki je glede na povečan promet tako avtomobilov kot kolesarjev in spremembah v cestnem prometu, mestoma že malo zastarel, predvsem pa nelogičen.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.637
2.686
113
še v SLO - ampak komaj
Se ne morem strinjati s tabo - je po mojem čisto logično, da je kolesar, kar se pravil tiče, obravnavan popolnoma enakot kot motoriziran voznik (izjema seveda kar se kolesarskih stez in pravil povezanih z njimi).
Če ne bi bilo tako, bi prihajalo do preveč izjem (mesto, zunaj ipd) in bi bilo še več zmede.

Bolj podpiram ozaveščanje udeležencev v prometu - predvsem, da se seznanijo s pravili in zakoni (predvsem spremembami) - saj je očitno, da precej udeležencev (vključno z mano
wink-1.gif
) ne pozna vseh svojih obveznosti in pravic.

Je pa po mojem naš ZVCP kar čisto napisan (pustimo višino kazni - omejujem se le na sama pravila). Imajo npr. naši severni sosedje kar nekaj stvari precej nedosledno rešeno (npr. do kod velja omejitev - pri nas je jasno zapisano, da do križišča - ne Avstrija in ne Nemčija tega nima jasno zapisano in prihaja do precej nejasnoti (tole le kot en primer)).

Mora pa biti nam vsem jasno, da se v samem zakonu ne dajo predvideti vse možne situacije, po drugi strani pa tudi ni smiselno zakon nenehno spreminjati in prilagajati - bo ravno tako zmeda, saj je očitno, da si ljudje ne seznanjajo dovolj.

Pa še mogoče pripomba na "dovoljeno" zavijanje desno ob rdeči - naj upravljalci cest določijo križišča, kjer je to varno in smiselno - potem se pa naj doda dodatna zelena za desno (ali prav semafor ali "izpeljanka" - "navadna" zelena puščica). Seveda je pogoj, da so upravljalci cest ustrezno podkovani (nočem žaliti - ampak to kar videvam na naših cestah ne daje ravno vtis, da obvladajo svoje delo - je preveč "šalabajzerskih" rešitev).
 

jello

Guru
22. sep 2008
10.262
3.901
113
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
Pa še mogoče pripomba na "dovoljeno" zavijanje desno ob rdeči - naj upravljalci cest določijo križišča, kjer je to varno in smiselno - potem se pa naj doda dodatna zelena za desno (ali prav semafor ali "izpeljanka" - "navadna" zelena puščica). Seveda je pogoj, da so upravljalci cest ustrezno podkovani (nočem žaliti - ampak to kar videvam na naših cestah ne daje ravno vtis, da obvladajo svoje delo - je preveč "šalabajzerskih" rešitev).

Misliš da zares obstaja voznik ki bi ob takšni zeleni luči za desno ustavil in preveril če slučajno kdo ne prihaja z leve? Taka zelena kot jo ti opisuješ bi pomenila prednost pred drugimi, oziroma vozniki bi (v 99%) to tako razumeli. Pred križiščem oziroma na njem tabla "dovoljeno zavijanje desno ob rdeči" in to je to. Oziroma obratno. Zakonsko to dovolit in s tablami prepovedat kjer to ni mogoče/varno/smiselno.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.637
2.686
113
še v SLO - ampak komaj
Citat:
Uporabnik jello pravi:
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
Pa še mogoče pripomba na "dovoljeno" zavijanje desno ob rdeči - naj upravljalci cest določijo križišča, kjer je to varno in smiselno - potem se pa naj doda dodatna zelena za desno (ali prav semafor ali "izpeljanka" - "navadna" zelena puščica). Seveda je pogoj, da so upravljalci cest ustrezno podkovani (nočem žaliti - ampak to kar videvam na naših cestah ne daje ravno vtis, da obvladajo svoje delo - je preveč "šalabajzerskih" rešitev).

Misliš da zares obstaja voznik ki bi ob takšni zeleni luči za desno ustavil in preveril če slučajno kdo ne prihaja z leve? Taka zelena kot jo ti opisuješ bi pomenila prednost pred drugimi, oziroma vozniki bi (v 99%) to tako razumeli. Pred križiščem oziroma na njem tabla "dovoljeno zavijanje desno ob rdeči" in to je to. Oziroma obratno. Zakonsko to dovolit in s tablami prepovedat kjer to ni mogoče/varno/smiselno.

d055.gif
- imaš prav - sem padel na izpitu.
 

Bitch_inside

PEPCA 2007
18. jul 2007
3.608
1
36
Ljubljana
Saj v nekaterih državah velja, da zelena puščica ne pomeni nujno, da imajo tisti z leve rdečo, ampak se moraš prepričat, če z leve prihaja kdo in šele nato greš in tudi pri nas, ko opravljaš izpit zahtevajo, da preveriš promet preden zaviješ ob zeleni puščici ... če tega ne narediš, avtomatsko padeš ... je pa res, da tega potem noben več ne dela ... no, sej bi si lahko zmislili tudi kakšno rumeno utripajočo puščico ali pa na čisto vseh večji križiščih naredili odcepe z rumeno utripajočo.
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
Pa še mogoče pripomba na "dovoljeno" zavijanje desno ob rdeči - naj upravljalci cest določijo križišča, kjer je to varno in smiselno - potem se pa naj doda dodatna zelena za desno (ali prav semafor ali "izpeljanka" - "navadna" zelena puščica). Seveda je pogoj, da so upravljalci cest ustrezno podkovani (nočem žaliti - ampak to kar videvam na naših cestah ne daje ravno vtis, da obvladajo svoje delo - je preveč "šalabajzerskih" rešitev).
Ali pa bi preprosto 5 metrov pred križiščem naredili odcep na desno, mimo semaforjev. Kot je že ponekod.
Nič potrebno zakone spreminjat.
Nič potrebno ljudi ozaveščat.
Preprosto deluje.

Primeri, ki jih poznam so socer za celoten pas, torej tudi avte, za kolesarje bi lahko kako mini varianto naredili.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.087
6.933
113
pri taščici
Citat:
Uporabnik Jernej pravi:


4. Prečkanje prehodov za pešce na kolesu ne ob kolesu. Kolega je zadnjič na takem prehodu zbil avto (zavijal desno in je spregledal kolesarja...) in je imel double feature - obisk urgence in kazen za napačno prečkanje ceste.
Tudi sam ga serjem včasih na kolesu....
Za 4. točko bi bilo zanimivo "dokazovanje" da je bil koelsar na kolesu (in ne ob njem) na zebri. Ampak vem, takrat si v šoku in hitro kaj preveč poveš, policaj pa samo piše.....
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Citat:
Uporabnik stein pravi:
Citat:
Uporabnik kocka pravi:Če zraven prehoda ni kolesarske steze je potrebno dol s kolesa in peš cez prehod.
Kaj pa če kolesarska steza je? Kdo ima prednost?
Avti po cesti ali prečkajoče kolo?

Aha, torej vi tudi ne veste?
grin1.gif
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.637
2.686
113
še v SLO - ampak komaj
Hmm - prehitro kapituliral
bonk.gif


ZVCP-1 UPB5

119. člen
Citat:

(6) Udeleženci cestnega prometa se morajo ravnati po barvah luči na semaforju, ki imajo naslednji pomen:

1. rdeča luč – prepovedana vožnja vozil oziroma hoja pešcev;

2. rumena luč – prepovedana vožnja, razen v primeru, ko se vozilo pri vožnji z dovoljeno hitrostjo ne more varno ustaviti zaradi premajhne oddaljenosti od semaforja;

3. zelena luč – prost prehod in obveznost za voznika, da brez odlašanja odpelje oziroma nadaljuje vožnjo;

4. zelena luč v obliki puščice pomeni:

– na luči semaforja – voznik sme voziti le v smeri puščice;

– kot dopolnilni znak na semaforju – kljub rdeči ali rumeni luči na semaforju sme voznik voziti v smeri puščice, pri tem pa ne sme ovirati vozil, ki vozijo po cesti, na katero se vključuje;

Pa saj je že itak vse rešeno z zavijanjem desno. (Zgleda da ga moram spet enkrat celi ZVCP prebrati
crazy1.gif
).
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.637
2.686
113
še v SLO - ampak komaj
Citat:
Uporabnik stein pravi:
Citat:
Uporabnik stein pravi:
Citat:
Uporabnik kocka pravi:Če zraven prehoda ni kolesarske steze je potrebno dol s kolesa in peš cez prehod.
Kaj pa če kolesarska steza je? Kdo ima prednost?
Avti po cesti ali prečkajoče kolo?

Aha, torej vi tudi ne veste?
grin1.gif

A res sam ne veš ali provociraš?

Če je ob cesti kolesarska pot - ti pa zavijaš desno - kolesar gre pa naravanost - je ja čist normalno, da mu presekaš pot in ga pustiš poleteti čez havbo - nato še stopiš ven in ga zbrcaš. Navedeno velja seveda le za kolesarje, ki priletijo iz kontra strani.
grims-1.gif


Sicer pa:

ZVCP-1 UPB5

46. člen

Citat:
(3) Voznik, ki zavija na križišču desno, mora pustiti mimo vozila, ki vozijo v isti smeri po kolesarskem pasu ali kolesarski stezi, ki jo prečka.