Ko se navadiš/razvadiš...

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.580
338
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik sajkek pravi:
čakaj, ce mas ravljenega ni cena 25 k€ ampak pol manj..si ze na tem anslovu prisparal 12.500 €
No shit, sherlock
evil.gif
...
Pa konkretni podatki so bili 26.000 EUR za novega (hudi akcijski popusti) in 15.000 EUR za rabljenega 4 leta starega. Ta cifra je bila glede na ceno rabljenih v Sloveniji in tudi ob uvozu v lastni režiji bi bila zadeva v rangu par 100 EUR. Seveda je bilo tudi 95% rabljenih pri nas iz uvoza.

Po prišparanju z rabljenim pa računaj sledeče: zelo kmalu ti pade velik servis, zavore, gume bo treba zamenjat, itd. Že takoj ob nakupu te stroški začnejo ''lovit''. Potem pa računaj še nižjo porabo goriva (pač novejši motor z nižjo porabo), itd... Na koncu smo s stranko prišla na slabih 700 EUR razlike v stroških letno. Šla je po nov avtomobil.

Je pa res, da je to 7000 EUR v desetih letih. Za nekoga veliko, za drugega niti ne. Pač vsak se mora sam odločit.
Ampak ko začneš pri rabljenem dizlu iz uvoza potem računat še možne potencialne stroške izrednih popravil (ki so precej bolj verjetno kot pri novem avtomobilu z 0 km), lahko ta razlika zelo hitro skopni. Turbina, vztrajnik, kakšen injektor, nič kaj takega, kar ne bi šlo. Pa si hitro na par jurjih stroškov. In ob tem še stranka ne bi imela 100% avtomobila po želji, kar ji je bilo tudi pomembno.
 

Resolver

Fizikalc
18. jun 2008
1.836
0
36
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Se strinjam, je potrebno pogledat točno vsak primer posebej, ker lahko odstopa. Ampak do sedaj so mi izračuni še za vsak primer pokazali to, tako da lahko mirno trdim, da zadeva drži v primeru ljudskih avtomobilov in realnih identičnih predpostavk. Torej, da ne delaš z avtom par jurjev letno, temveč se ga uporablja recimo 20 do 30 tisoč km letno, da v primeru novega ne upoštevaš uradnih servisov, v primeru rabljenega pa kozolčarje, da v obeh primerih upoštevaš kasko oz. do določenega leta, itd. Razlika pri rabljenem avtomobilu postane relativno nizka...
Koliko km pa delaš letno s tem avtomobilom?

Ne morem se strinjati. Moji izračuni kažejo, da ko avto pride čez določeno starost, si v vsakem primeru v plusu. Cene rezervnih delov padejo, mehaniki dobijo izkušnje s tem modelom, ve se, kakšne so hibe in kako se jih popravi. Uradni servis vidiš lahko samo še izjemoma. Za stare avtomobile se običajno da dokopati do repair-manualov, ki ti omogočijo, da marsikaj postoriš in zamenjaš tudi sam doma. Potrošni material je za nekatere stare avtomobile prav smešno poceni v primerjavi z novimi. Pri daljšem lastništvu se ti splača nabaviti zimski set platišč z gumami, kar tudi poceni stvari. Pa še kaj bi se našlo.

IMHO, se kasko pri starejših avtih ne splača. O tem smo že na široko debatirali v neki drugi temi.

Kilometrov? V zadnjih letih malo manj, prej pa okrog 15.000 km letno.

P.S.: če začnemo v enačbo vključevati "odslužene" avte iz tujine, lahko kar končamo.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.518
10.738
113
Ne, par jurjev stroški so samo zgodbice za rajo. Dejstvo je da seše tako čudne stvari rešijo zamanj kot jurja, sploh za avte do ranga passat. Vseostalo so pravljice za lahko noč in z realnostjo nimajo veze. Na koncu je še vedno tako, da lahko rabljenega tudi na odpad pelješ, pa si še vedno v plusu glede na novega (v odvisnostjo s starostjo). Tako velik je realen padec cen novim avtomobilom v privh 5 letih.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.580
338
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik Resolver pravi:
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Se strinjam, je potrebno pogledat točno vsak primer posebej, ker lahko odstopa. Ampak do sedaj so mi izračuni še za vsak primer pokazali to, tako da lahko mirno trdim, da zadeva drži v primeru ljudskih avtomobilov in realnih identičnih predpostavk. Torej, da ne delaš z avtom par jurjev letno, temveč se ga uporablja recimo 20 do 30 tisoč km letno, da v primeru novega ne upoštevaš uradnih servisov, v primeru rabljenega pa kozolčarje, da v obeh primerih upoštevaš kasko oz. do določenega leta, itd. Razlika pri rabljenem avtomobilu postane relativno nizka...
Koliko km pa delaš letno s tem avtomobilom?

Ne morem se strinjati. Moji izračuni kažejo, da ko avto pride čez določeno starost, si v vsakem primeru v plusu. Cene rezervnih delov padejo, mehaniki dobijo izkušnje s tem modelom, ve se, kakšne so hibe in kako se jih popravi. Uradni servis vidiš lahko samo še izjemoma. Za stare avtomobile se običajno da dokopati do repair-manualov, ki ti omogočijo, da marsikaj postoriš in zamenjaš tudi sam doma. Potrošni material je za nekatere stare avtomobile prav smešno poceni v primerjavi z novimi. Pri daljšem lastništvu se ti splača nabaviti zimski set platišč z gumami, kar tudi poceni stvari. Pa še kaj bi se našlo.

IMHO, se kasko pri starejših avtih ne splača. O tem smo že na široko debatirali v neki drugi temi.

Kilometrov? V zadnjih letih malo manj, prej pa okrog 15.000 km letno.
No vidiš, že primerjaš jabolka in hruške.
evil.gif

Stranka pač nima doma orodja in mehanične delavnice, da bi sama delala servise.
Avto kupi in servisira na servisu ter tanka. Ja, tudi take obstajajo
wink-1.gif
. Primerjala sva torej enake zadeve.
Kar se tiče kaska, smo pa res že tam prišli do zaključka: moj oseben je, da ni šans da za ceno manj kot 200 EUR letno nimam kaska... Tvoje je lahko drugačno, ampak primerjat moraš identične stvari. Stranka je pač hotela imeti ''varnost'', ki jo nudi kasko in ga ima.
Primerjave med jabolki in hruškami pa res dajo lep kompot.
wink-1.gif
Čeprav včasih zna biti neužiten.

PS: 1 liter nižja poraba prinese 250 EUR letno prihranka, dodatno računaj še manjša cestna taksa in si že samo tukaj 300 EUR letno.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.580
338
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik sajkek pravi:
Ne, par jurjev stroški so samo zgodbice za rajo. Dejstvo je da seše tako čudne stvari rešijo zamanj kot jurja, sploh za avte do ranga passat. Vseostalo so pravljice za lahko noč in z realnostjo nimajo veze.
Cene na pamet za Passat-a pri nepooblaščencih :p:
injektor ranga 150-200 EUR, so štirje
sklopka in vztrajnik ranga 500-600 EUR
obnova turbine ranga 400 EUR (tvegaš kar nekaj).
Sedaj pa seštej to. O cenah na pooblaščencih bolje, da niti ne pišem.

Če te pa še kaj zajeb... in imaš ''srečo'', da ti mehanik menjava vse po vrsti, pa si še bolj v k...
Ampak razumem, tukaj je alter: to se vse reši za par 10 EUR, vsi stručkoti, itd...

Citat:
Uporabnik sajkek pravi:
Na koncu je še vedno tako, da lahko rabljenega tudi na odpad pelješ, pa si še vedno v plusu glede na novega (v odvisnostjo s starostjo). Tako velik je realen padec cen novim avtomobilom v privh 5 letih.
Ja, je lahko... Če imaš pa srečo in si zadel tombolo z rabljenim avtom, ki bo več na popravilu kot na cesti, potem zna tisti padec cene novega biti še malo. Ni malo takih primerov, ampak se ne hvalijo ravno s tem
evil.gif
.

PS: Pa da se razumemo: do sedaj sem imel ravno enkrat nov avto in to je bilo verjetno tudi zadnjič
grin1.gif
. Ampak imam sam malo drugačno teorijo, tako da...
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.518
10.738
113
Vseeno, vzorec obnašanja, servisiranja, vzdrževanja, zavarovanja itd pri rabljenem je vseeno malo drugačen, kot pri novih. Si že sam napisal, servisiranje pri uradnih (skoraj primoran) pa "nepotreben" kasko pa še kaj.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.580
338
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik sajkek pravi:
Vseeno, vzorec obnašanja, servisiranja, vzdrževanja, zavarovanja itd pri rabljenem je vseeno malo drugačen, kot pri novih. Si že sam napisal, servisiranje pri uradnih (skoraj primoran) pa "nepotreben" kasko pa še kaj.
''Nepotreben'' je zate, ampak potem ga tudi pri novem ne rabiš...
Kar se tiče servisiranja je pa spet odvisno od oseb. Treba je primerjat enake stvari. Lahko tudi novega direkt k nepooblaščencu voziš in ti bo še garancija veljala. Ni pa poštena primerjava rabljenega h kozolčarju, novega pa k pooblaščencu (po možnosti najdražjemu).
In še enkrat: konkretna stranka se je bolj nagibala k nakupu rabljenega avtomobila (zato je prišla k meni), ni sama šraufala vozila temveč ga je vozila na pooblaščenca (btw. v določenih primerih je lahko pooblaščenc celo cenejši
grims-1.gif
) in kasko je imela tudi na trenutnem 10 let starem avtomobilu. No, potem ko sva vrgla skupaj realno vse stroške je šla po nov avto...

PS: Pa rahlo smo off... Sem dal samo kot zanimivost, pač ostanimo vsak na svojem. Sam še vedno stojim za mojo izjavo...
 

Resolver

Fizikalc
18. jun 2008
1.836
0
36
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Citat:
Uporabnik sajkek pravi:
Ne, par jurjev stroški so samo zgodbice za rajo. Dejstvo je da seše tako čudne stvari rešijo zamanj kot jurja, sploh za avte do ranga passat. Vseostalo so pravljice za lahko noč in z realnostjo nimajo veze.
Cene na pamet za Passat-a pri nepooblaščencih :p:
injektor ranga 150-200 EUR, so štirje
sklopka in vztrajnik ranga 500-600 EUR
obnova turbine ranga 400 EUR (tvegaš kar nekaj).
Sedaj pa seštej to. O cenah na pooblaščencih bolje, da niti ne pišem.

Če te pa še kaj zajeb... in imaš ''srečo'', da ti mehanik menjava vse po vrsti, pa si še bolj v k...
Ampak razumem, tukaj je alter: to se vse reši za par 10 EUR, vsi stručkoti, itd...

Ne obešaj se mi na besede in posamezna dejstva. To šele izpade bedno. V razširjeni familiji je tudi star Passat. In njegovo vzdrževanje in stroški so neznatni proti tvojim velikim cifram. MTL cenim tvoje mnenje, ampak teli zneski (vzdrževanja starega avta) se meni zdijo malce pravljični. In noben apokaliptični scenarij ne spremeni dejstva.

Ne boš verjel, da so mi večkrat stvari z....... na uradnem servisu kot pri popoldancu. Neverjetno!

Če pa ti zgornji primeri sesuvajo biznis, pa rade volje priznam, da je star avto jama brez dna.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.580
338
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik Resolver pravi:
Če pa ti zgornji primeri sesuvajo biznis, pa rade volje priznam, da je star avto jama brez dna.
Ne boš verjel ampak na rabljenih avtomobilih delam bistveno več biznisa kot na novih, tako da mi je tvoje stališče v bistvu direkt voda na moj mlin
grin1.gif
.
Tudi razumem, da ti pač en Passat dela in dela brez kakršnihkoli stroškov. Tudi moja Octavija z 280.000 km je v 8-ih letih zahtevala točno 50 EUR izrednih stroškov. Prva sklopka in vztajnik (pardon sklopka pri 75.000 km zamenjana pod garancijo), injektorji, turbina, vse...
Ampak žal sem videl preveč Passijev iz uvoza z zjebanimi vztrajniki in sklopko pri ''150.000 km''. Malo se pozanimaj o injektorjih in določenem hladilniku pri 1.6 TDI prvih letnikov, pa vodni pumpi pri 2.0TDI. Itd. Da ne govorimo še o kupu senzorjev, recimo NoX senzor pri 2.0 TDI si nekje na 300 EUR in sem jo žal že pri parih avtomobilih z okrog 100.000 km prevoženimi videl problematično.
frown-1.gif

Seveda verjetnost ni zelo visoka, da ti vse to crkne na enem avtomobilu ampak te pa zna vsaj vztrajnik enkrat doletet pri rabljenem vozilu, pri novem pa znaš iti čez brez tega. Vse ostalo je pa sreča. Ampak kot rečeno, v ZGORNJEM IZRAČUNU MOREBITNI IZREDNI STROŠKI NISO BILI UPOŠTEVANI.

Še glede besed in obešanja na izven konteksta: žal primerjaš različne stvari. Čisto možno, da so zate edino pravilne, ampak za realno primerjavo potrebuješ enake predpostavke. Potem pa seveda sam prilagodiš določene v tisto smer, ki ti ustreza in vidiš kaj kalkulacija nanese. Če si sam iznajdljiv in veliko stvari sam narediš in recimo, da imaš kasko na do 3 leta starem avtomobilu, potem pa ne, je to čisto korektno ZATE. In seveda bo potem kalkulacija za rabljen avto pri tebi bolj ugodna. Ampak to ni poštena primerjava.
 

alpek

Pripravnik
15. avg 2007
914
3
18
No jaz lahko tudi za te tvoje številke povem, da so malo pravljične.
Iz prve roke z japoncem srednjega razreda (350kkm), kjer so deli res malce dražji ne pridem niti blizu tistega, kar si ti napisal.
Edin pritisk je psiha, da bi bilo potrebno menjat, ker je avto star pa to.
Pa priznam, da sem vsake štiri mesece pri mehaniku, ker pri avtu s toliko km je kar naprej nekaj dotrajano (roke, amortizerji, akumulator obnova, ležaji, zavore), ampak do teh številk pa nikakor ne pridem.
Pa še to. Ti pišeš 4 amortizerji so toliko in toliko. Ampak kera mona gre menjavat vse štiri naenkrat, če ni potrebe.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.580
338
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik alpek pravi:
Pa še to. Ti pišeš 4 amortizerji so toliko in toliko. Ampak kera mona gre menjavat vse štiri naenkrat, če ni potrebe.
Dej mi na tole odgovori: v kakšnem stanju misliš, da so amortizerji pri 300.000 km?
wink-1.gif
 

Resolver

Fizikalc
18. jun 2008
1.836
0
36
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Citat:
Uporabnik Resolver pravi:
Če pa ti zgornji primeri sesuvajo biznis, pa rade volje priznam, da je star avto jama brez dna.
Ne boš verjel ampak na rabljenih avtomobilih delam bistveno več biznisa kot na novih, tako da mi je tvoje stališče v bistvu direkt voda na moj mlin
grin1.gif
.
Tudi razumem, da ti pač en Passat dela in dela brez kakršnihkoli stroškov. Tudi moja Octavija z 280.000 km je v 8-ih letih zahtevala točno 50 EUR izrednih stroškov. Prva sklopka in vztajnik (pardon sklopka pri 75.000 km zamenjana pod garancijo), injektorji, turbina, vse...
Ampak žal sem videl preveč Passijev iz uvoza z zjebanimi vztrajniki in sklopko pri ''150.000 km''. Malo se pozanimaj o injektorjih in določenem hladilniku pri 1.6 TDI prvih letnikov, pa vodni pumpi pri 2.0TDI. Itd. Da ne govorimo še o kupu senzorjev, recimo lambda sonda pri 2.0 TDI si nekje na 300 EUR in sem jo žal že pri parih avtomobilih z okrog 100.000 km prevoženimi videl problematično.
frown-1.gif

Seveda verjetnost ni zelo visoka, da ti vse to crkne na enem avtomobilu ampak te pa zna vsaj vztrajnik enkrat doletet pri rabljenem vozilu, pri novem pa znaš iti čez brez tega. Vse ostalo je pa sreča. Ampak kot rečeno, v ZGORNJEM IZRAČUNU MOREBITNI IZREDNI STROŠKI NISO BILI UPOŠTEVANI.

Imaš prav. Star avto je podn; nevaren, veliko porabi, pušča te na cesti, vzdrževanje stane. Pa naj si gre za golfov razred ali pa VelSatis, Mercedes E ali Espace. Nov Golf 1.2 TSI je prava stvar.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.580
338
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik Resolver pravi:
Imaš prav. Star avto je podn; nevaren, veliko porabi, pušča te na cesti, vzdrževanje stane. Pa naj si gre za golfov razred ali pa VelSatis, Mercedes E ali Espace. Nov Golf 1.2 TSI je prava stvar.
Tega pa nisem nikjer napisal
wink-1.gif
.
In kot zapisano, sam vozim rabljen avto, ne novega
smile-1.gif
.
 

alpek

Pripravnik
15. avg 2007
914
3
18
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Citat:
Uporabnik alpek pravi:
Pa še to. Ti pišeš 4 amortizerji so toliko in toliko. Ampak kera mona gre menjavat vse štiri naenkrat, če ni potrebe.
Dej mi na tole odgovori: v kakšnem stanju misliš, da so amortizerji pri 300.000 km?
wink-1.gif

Nimam pojma in me ne zanima.
Moje načelo je, da dokler dela, pustim pri miru. Da se razumemo, vse servise redno opravljam ob predpisanem intervalu, avto je imel že dva velika servisa, tudi kak amortizer zamenjan.
Ampak jaz ne čutim nobene razlike pri novem amortizerju ali pa pri starem. Zamenjal sem ga, ker je ropotalo, ne ker je imel 300000 km.
Zame je merilo ali opravlja funkcijo (pelje-motor brezhiben), delujejo vsi ključni sistemi (luči, ventilacija, klima, zavore,...) in ali je prisoten kak zvok, ki ni običajen. NA to se odzovem, na ostalo pač ne. Delam med 30 in 35 k letno. Pravkar prišli iz dvotedenskega potepanja po Franciji s polno naloženim čez gorske prelaze s štiričlansko udeležbo. BP.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.580
338
83
Kras
www.mtl.si
Mnjah. Sam sem Octavio prodal pri 280.000 km in bi amortizerje moral počasi zamenjat. To sem tudi kupcu povedal.
Nisem pa vedel, da so potrebni menjave (ni nič tolklo, itd.), dokler nisem enkrat peljal ene identične s 110.000 km
shocked-1.gif
. Sem mislil, da sem v popolnoma drugem avtu. Problem pri amortizerjih (in tudi drugih zadevah, ki se obrabljajo) je v efektu kuhane žabe. Pač zadeva postopoma popušča in ti dejansko niti ne opaziš, da je problem. Recimo amortizerji v normalni vožnji verjetno še delno opravljajo svojo nalogo, ampak v mejhnih primerih pa lahko popustijo. Sam tega pač nisem pripravljen sprejeti, vsak se mora pa sam odločit. Poleg tega začneš podzavestno prilagajat vožnjo: recimo če so amortizerji slabši in se avto bolj nagiba pač greš bolj počasi. Itak ne veš, koliko si šel čez določene ovinke 200.000 km nazaj.

Še tole: tisti amortizerji so šli brez težav čez tehnični, tako da ziher so bili ok.
evil.gif
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.695
6.716
113
pri taščici
8 let star, 270kkm vrednost iz 30>5. V zadnjem dobrem letu so bile stroski vzdrzevanja (brez registracije) skoraj enaki prodajni vrednosti sedaj. V vseh 8 letih pa po racunih sodec okoli 10 jurjev.
 

jello

Guru
22. sep 2008
10.166
3.882
113
Da ni treba menjat amortizerjev je enako kot bi rekel da je guma dobra dokler drži zrak. Ja, za 5 km suhe ceste brez ovinkov mogoče že, ko pride kaj izrednega so pa problemi (ki pa jih nebi bilo če bi bili amortizerji/gume ok). Na betonski magistralki (tista, ki ruka vsake tri metre) sem enkrat lovil avto (vectra B, s 120k - realnimi, ker sem bil prvi lastnik). Dokler sem peljal po svojem pasu ni bilo problema, ko sem šel prehitevat mi je pa na ravnem odneslo zadnji del kot bi mel zadaj prazne gume. Prehitel nisem nikogar, sem imel preveč dela s tem da sem obdržal avto na cesti oziroma razbil še koga drugega. Krivi so bili seveda zadnji amortizerji. Pri naslednjem sem jih "preventivno" menjal pri 200k.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.518
10.738
113
5 kilo si imel stroškov? s katero jajco? Težko verjamem, ali pa te pošteno nategujejo s popravili od zadaj.